Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Brønshøj-OB i DBU Pokalen (24. September)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg er helt mundlam med en voldsom vrede indeni. Hvordan kan man som ledelse udstille en klub som OB der har så meget historie og identitet, eller har haft. Det gør så ondt at det ikke fiser ind at der skal nyt blod til på den trænerpost, ikke en der har været i klubben i 100 år men en der kommer udefra og ser på det med friske øjne! Det er det der skal til. De kan kun fyre troels for langsomt, det bliver ikke bedere med ham ved roret. Jeg har længe været træt af troels og må også indrømme at jeg før har været ved at komme med et surt opstød herinde, dette er dog ganske simpelt for meget! Hvem ville i jeres øjne være den mest oplagte træner at få ind og samtidig en der er mulig at få ansat?

Comment

Lige kommet fra Tingbjerg Ground, hvor mit net naturligvis ikke virkede. Hurtigt sammendrag, for dem der ikke så kampen - og de skal ikke være kede af det.

Vi har de første ca. 20 min., hvor vi for lagt et ok pres og skaber nogle dødbolde. Men der mangler i den grad den sidste skarphed på indlæg og stikninger. Så fik Brønshøj lugtet, at de sagtens kunne være med, og derfra begyndte de at gå længere op i pres, hvilket vi ikke kunne stille noget op overfor. Det resulterede i rodet kamp, hvor Brønshøj fik nogle store chancer på kontra, mens vi aldrig rigtigt fik skabt de store muligheder. Efterhånden fes gejsten helt ud af spillerne, der manglede i den grad løb for medspiller. Det var helt vildt at se på stadion så store områder Brønshøj faktisk ofte overlod 'ubevogtede' (især på kanterne), men OB-spillerne så aldrig rummene, eller formåede bare ikke at ramme hinanden i dem. Så scorer de på en kontra (Spelmann boldtab på midten; han var ellers ikke den dårligste), og derfra bliver det bare endnu mere lort. Én ting var de mange personlige fejl, hvor simple afleveringer ligger bagved en mand, førsteberøring er dårlig osv.; det var næsten værre at se et helt hold stå plantet i jorden som saltstøtter, når vi havde den på deres halvdel. Når man så samtidigt spiller langsomt, så er det nemt at forsvare sig imod. Det blev til en del forkølede indlæg, som aldrig blev farlige, selv om Mikkelsen sled i det. Når vi endelig fik skabt tilløb til en chance, så var den sidste aflevering som regel...ja, den sidste.

Brøsnhøj skabte et par store kontrachancer og knaldede den bl.a. på overliggeren, Ousager redder en, og de har en total fri chance midt for mål, som de knalder over. Vi har én stor, tilfældig chance til allersidst, men den røg over. Det havde også været ufortjent, hvis vi havde udlignet; vi har bolden mest i hele kampen, men er utroligt dårlige til at bruge den til noget konstruktivt.

Efter kampen starter nogen en 'Fyr Troels Bech'; han kommer direkte ud til os og siger noget med "Det er muligt, at I har ret (i at han skal fyres), det var ringe i dag. Vi mangler (ku ikke høre det) og opportunisme".
      Kampens klart bedste oplevelse var Brønshøjs kvindelige fys, som var ok lækker; hun oversprintede OBs fysser i 1.halvleg i en situation, hvor en spiller fra hvert hold var nede at ligge; i 2. halvleg fik hun en fenerbache og kvitterede med klap.

Det største indtryk var den totale mangel på løb for hinanden og plan for det offensive opspil. Og så de utroligt mange individuelle tekniske fejl, hvor Kirkeskov ikke en gang var på 2.div niveau. Han fik ironiske klapsalver til sidst, da det lykkes ham helt upresset at fumle bold ud over sidelinjen. Emil havde nogle ok løb, men når han endelig var sat op til indlæg/aflevering, så svigtede hans teknik også.

Der var ingen MoM fra OB, men Lasse gjorde det igen bedst. Der var en desværre ret sigende situation i 1.halvleg - ca. midtvejs - hvor han bryder deres opspil på kanten af vores felt og brøler "Kom så" og stormer fremad..... der var ingen, der fulgte ham, og Ari jokker på bolden og spiller den bagud.

Der manglede gejst, vilje til at tage de sure løb, tro på at man faktisk får bolden i løb og tro på, at man kan noget med den, når man endelig får den. Det er måske lige lovlig meget at kalde det en mental nedsmeltning, men det er heller ikke så langt fra.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Lige kommet fra Tingbjerg Ground, hvor mit net naturligvis ikke virkede. Hurtigt sammendrag, for dem der ikke så kampen - og de skal ikke være kede af det.

Vi har de første ca. 20 min., hvor vi for lagt et ok pres og skaber nogle dødbolde. Men der mangler i den grad den sidste skarphed på indlæg og stikninger. Så fik Brønshøj lugtet, at de sagtens kunne være med, og derfra begyndte de at gå længere op i pres, hvilket vi ikke kunne stille noget op overfor. Det resulterede i rodet kamp, hvor Brønshøj fik nogle store chancer på kontra, mens vi aldrig rigtigt fik skabt de store muligheder. Efterhånden fes gejsten helt ud af spillerne, der manglede i den grad løb for medspiller. Det var helt vildt at se på stadion så store områder Brønshøj faktisk ofte overlod 'ubevogtede' (især på kanterne), men OB-spillerne så aldrig rummene, eller formåede bare ikke at ramme hinanden i dem. Så scorer de på en kontra (Spelmann boldtab på midten; han var ellers ikke den dårligste), og derfra bliver det bare endnu mere lort. Én ting var de mange personlige fejl, hvor simple afleveringer ligger bagved en mand, førsteberøring er dårlig osv.; det var næsten værre at se et helt hold stå plantet i jorden som saltstøtter, når vi havde den på deres halvdel. Når man så samtidigt spiller langsomt, så er det nemt at forsvare sig imod. Det blev til en del forkølede indlæg, som aldrig blev farlige, selv om Mikkelsen sled i det. Når vi endelig fik skabt tilløb til en chance, så var den sidste aflevering som regel...ja, den sidste.

Brøsnhøj skabte et par store kontrachancer og knaldede den bl.a. på overliggeren, Ousager redder en, og de har en total fri chance midt for mål, som de knalder over. Vi har én stor, tilfældig chance til allersidst, men den røg over. Det havde også været ufortjent, hvis vi havde udlignet; vi har bolden mest i hele kampen, men er utroligt dårlige til at bruge den til noget konstruktivt.

Efter kampen starter nogen en 'Fyr Troels Bech'; han kommer direkte ud til os og siger noget med "Det er muligt, at I har ret (i at han skal fyres), det var ringe i dag. Vi mangler (ku ikke høre det) og opportunisme".
        Kampens klart bedste oplevelse var Brønshøjs kvindelige fys, som var ok lækker; hun oversprintede OBs fysser i 1.halvleg i en situation, hvor en spiller fra hvert hold var nede at ligge; i 2. halvleg fik hun en fenerbache og kvitterede med klap.

Det største indtryk var den totale mangel på løb for hinanden og plan for det offensive opspil. Og så de utroligt mange individuelle tekniske fejl, hvor Kirkeskov ikke en gang var på 2.div niveau. Han fik ironiske klapsalver til sidst, da det lykkes ham helt upresset at fumle bold ud over sidelinjen. Emil havde nogle ok løb, men når han endelig var sat op til indlæg/aflevering, så svigtede hans teknik også.

Der var ingen MoM fra OB, men Lasse gjorde det igen bedst. Der var en desværre ret sigende situation i 1.halvleg - ca. midtvejs - hvor han bryder deres opspil på kanten af vores felt og brøler "Kom så" og stormer fremad..... der var ingen, der fulgte ham, og Ari jokker på bolden og spiller den bagud.

Der manglede gejst, vilje til at tage de sure løb, tro på at man faktisk får bolden i løb og tro på, at man kan noget med den, når man endelig får den. Det er måske lige lovlig meget at kalde det en mental nedsmeltning, men det er heller ikke så langt fra.
        Tak for stemningsrapport og små insidere, som man ikke kan få med i TV!

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
          Det var rendyrket masochosme at overværer kampen.

Det er svært at tro på projektet når vi på mange parametre virkede dårligere en Brønshøj. Lado virker tung og langsom Dressler for ung og uudviklet, Emil uden gejst. Kirkeskov med nivaue der ikke ville matche et 2. divisionshold. Bodul vores eneste angrebsaltenativ. Vores midtbane som ikke kunne matche Brønshøj osv.

Håber snart Falk er tilbage - i en kamp som denne tror jeg trods alle andres elendighed at hans impact på holdet kunne afgøre kampen til vores fordel.
          Selvfølgelig ville Falk på banen have været en anden kamp. Men det kan jo ikke hvile på hans skuldre allene at OB bliver i ligaen.
          Det her hold skal kunne spille bedre. Jeg er ikke den store fan af træner fyring, nok mest fordi jeg ikke aner hvem der skulle ind istedet.
          Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end.

Comment

OB var dog ikke det eneste hold som røg overraskende ud af pokalen. FCN er netop blevet slået ud af et Danmarksseriehold efter forlænget spilletid og straffe.

Comment

Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
              OB var dog ikke det eneste hold som røg overraskende ud af pokalen. FCN er netop blevet slået ud af et Danmarksseriehold efter forlænget spilletid og straffe.
              Det kan desværre ikke sammenlignes. FCN ryger ud, fordi de undervurderer en ringe modstander og leverer en 80% indsats. Vi ryger ud, fordi vi pt. bare ikke er bedre.

Comment

Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                Det kan desværre ikke sammenlignes. FCN ryger ud, fordi de undervurderer en ringe modstander og leverer en 80% indsats. Vi ryger ud, fordi vi pt. bare ikke er bedre.
                Ramt på kornet.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Suk suk. Det der gør mig allermest sur er spillernes attitude! Hvor fanden er den faglige stolthed for at levere et produkt. Vores hold er fyldt mere æreskrænkende, star-liderlige, pengeafpressende fjolser. Vi skal virkelig tilbage til nogle helt andre dyder, hvor der ikke hersker Emil larsenske tilstande og hvor folk rent faktisk kæmper for klubben og trøjen!. Føj hvor kan jeg blive bitter og rasende, når jeg tænker på at jeg knokler min røv i laser fra 8-16 for et minimum af den løn, som OB's spillere hiver hjem, og tilmed spenderer en del af dem på merchandise og sæsonkort, og jeg så kigger på deres præstationer og arbejdsindsats på banen. Hvilken sponsor gider at poste penge i det?? Jeg anser mig selv som sponsor, omend en lille en, og jeg trækker hermed støtten indtil jeg fornemmer, at der sker en holdningsændring fra spillere, ledere osv.

Comment

Har sagt det længe. Troels Skal væk og nu er det åbenbart han har tabt omklædningsrummet. Vi ryger ned med Troels. Garanteret.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                      Har sagt det længe. Troels Skal væk og nu er det åbenbart han har tabt omklædningsrummet. Vi ryger ned med Troels. Garanteret.
                      Er der nogen der har kritiseret ham?
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

http://ekstrabladet.dk/sport/tv3spor...cle5050364.ece
                        Ikke opmuntrende... Hvad gavner det med to centrale forsvarsspillere hvis de ikke dækker centralt? Hold da op der er fri bane...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Efter kampen starter nogen en 'Fyr Troels Bech'
                          Du er meget flink, men lad os bare sige det lige ud: det var mig
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

I 1997 så jeg, sammen med nogle stykker OB falde fuldstændigt sammen som hold i en udekamp imod Aarhus Fremad. Vi tabte 2-0 i den mest gyselige fodboldkamp, jeg nogensinde har set i mit liv; hvor selv Lars Høgh kagede usikkert rundt; Ulrik Laursen smækkede den ene håbløse indlæg ud over baglinien efter det andet og Erik Bo var, ja, på banen, og siden har dén kamp ligesom været pejlemærket for, hvornår OB er VIRKELIGT dårlige. Det kan godt ske at KAMPEN, som den kaldes i vores kredse, var bedre end sit rygte, men det er bare blevet symbolet på, hvornår OB var blevet så dårlige, at det var point of no return.

Nu så jeg ikke selv kampen i dag, gudskelov, grundet en anden aftale, men en anden person, der var med dengang i Århus for mange år siden rangerer aftenens kamp på siden af dén.

Så selv om jeg ikke har set aftenens kamp (jeg har den på harddisk-optageren), så vil jeg alligevel påstå, at vi har ramt point of no return. Hvis vi skal have noget håb om at få flere procenter ud af en forvejen skrantende trup, så skal vi have nyt blod. Og hvis ikke vi kan skifte hele truppen ud, så skal vi altså skifte træneren ud. Det kan være det slet ikke er løsningen og at truppen er totalt fejlcastet; og vi ryger ud uanset hvem vi ansætter, men i denne situation, der kan der altså ikke være nogen tvivl i mine øjne.

Det var ligesom da vi tabte 0-1 til Nordsjælland og Lars Olsen røg. Det var point of no return. Udelukkende fordi MÅDEN man tabte på fortalte den reelle sandhed om truppens tilstand. Troels Bech har tabt omklædningsrummet. Og dermed tabt muligheden for at vende skuden. Det værste er jo, at man, endnu engang kan finde sig selv i at sige, at NU kan vi ikke synke lavere, hvorefter vi gør, og så er der de samme folk, der siger "Hulk hulk hulk, støt nu holdet for helvede" og andet gejl, der i den sidste ende kommer til at klinge meget hult for hvert nederlag og ikke mindst piv-elendige præstation, som holdet spytter ud.

Jeg kunne se kampen og få bekræftet hvad min, ja, bror har sagt om kampen, men på et eller andet plan så har jeg ikke lyst til at få mit indre flået ud igen og få bekræftet, at vores hold i øjeblikket har en total mangel på tro og rygrad; som der oftest skal stråle ud fra det daglige arbejde som træneren gør med dem.

Èn ting er at tabe. En anden ting er at ligne et hold, der absolut ingen interesse har i at prøve at vende modgangen. Trænerens ansvar; måske ikke nødvendigvis SKYLD, men ANSVAR ikke destomindre.

Fyr Troels Bech.

MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

God skelnen du har mellem skyld og ansvar Chris, helt enig. Selvfølgelig er det ikke kun TBs skyld, men her og nu står han med det sportslige ansvar for, at få truppen, som den nu engang er, til at præstere på et nogenlunde hæderligt niveau. Det kan han ikke, og ingen i truppen tror på, at han formår dette nu eller i fremtiden, så klokkerne ringer.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Èn ting er at tabe. En anden ting er at ligne et hold, der absolut ingen interesse har i at prøve at vende modgangen. Trænerens ansvar; måske ikke nødvendigvis SKYLD, men ANSVAR ikke destomindre.

Fyr Troels Bech.

MvH ChrisOB
                                Jep. Ansvaret ligger hos træneren og det vi oplevede i går må få nogle konsekvenser.
                                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Working...
                                X