Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Tror sandheden ligger et sted midt imellem de to parter (og fire meget utilfredse "primadonnaer").
    Talrige tidligere spillere under EFBs vanvidstræner har berettet om lignende forhold.

    Jeg tror, den er helt gal i EFB.

    Er skrækeksempel på udenlandsk ejerskab uden fornemmelse for lokal kultur.

    Der er også eksempler på det modsatte. Jeg er ikke modstander af udenlandske ejere.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Jeg håber selvfølgelig, at du har ret i, at vi er på rette vej, men indtil det modsatte er bevist, så kan man grovt sige, at mens Esbjerg ser ud til at vælge den hurtigere død, så har vi under Niels valgt den langsomme af slagsen.

      Så nej, jeg ville ikke bytte rigmand, men jeg vil stadig gerne af med den vi har. Det ene udelukker ikke det andet. Vi har stadig det samme antal points nu, som vi havde på samme tidspunkt sidste år. Og det er den samme trup, minus vores bedste forsvarer ude af topform p.g.a skader, som sidste år.

      Så intet har sådan set ændret sig endnu.

      MvH ChrisOB
      En klub er andet og mere end spillertruppen.
      Staben er konkret udvidet; det samme er ledelsen. Det er vigtigere end hiin ligegyldige højreback. Så jo, OB har fået tilgange.

      Kritikken er NT er jeg enig i.


      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Den "drejning" vores klub har lavet de sidste par måneder er fortsat en masse ord og så nogle svenskere der er blevet ansat i stedet for nogle danskere. Vi har fortsat ikke set skyggen af resultater af de tiltag der er blevet gjort, så lad os nu lige se tiden an inden vi dømmer noget som succes eller fiasko.

        Nej jeg vil ikke hellere bytte Thorborg ud med de åbenlyse tosserier der foregår i Esbjerg, det burde være redundant at svare på. På samme måde burde det også være overflødigt at spørge, hvorvidt du foretrækker Thorborg over Matthew Benham, for hvis man ikke vælger sidstnævnte af de to, er der da for alvor noget galt.

        Nej, jeg foretrækker ikke en tosse der skider på alt det OB står for, og derfor priser jeg mig heller ikke lykkelig for Niels Thorborg der har skidt på meget af det OB står for. Jeg nævner bare stemningskulturen, som man åbenlyst ikke har nogen respekt for, jeg nævner koryfæerne på oldboys-holdet som man fik drevet ud af klubben, jeg nævner det faktum at klubbens største legende gennem tiderne, Lars Høgh, på trods af at være en af de største kapaciteter på målmandstræning i Danmark, ikke kan have et job i OB, jeg nævner den komplette modvilje mod at kommunikere med egne fans og møde dem i øjenhøjde, og jeg kunne blive ved.

        Bare fordi at noget står værre til et andet sted, kan man godt drømme større på egne vegne.
        Den drejning der har betydet at der er tilført klubben en strategi og ansat en træner der har købt ind på strategien, og som har betydet at der er ansat en ny kvalificeret assistent og ikke mindst en fodboldfaglig kompetent direktør dom dette forum har efterlyst i længere tid. Selvf. kender vi ikke langtidsvirkningerne af de ændringer, præcis som vi ikke kender langtidsvirkningerne af coronavaccine og e-rygning. Det forhindrer os ikke i st være relativt optimistiske for fremtiden .. og så undgår jeg helt bevidst at snakke om akademisatsningen som jo ikke er foregået de seneste mdr.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Den drejning der har betydet at der er tilført klubben en strategi og ansat en træner der har købt ind på strategien, og som har betydet at der er ansat en ny kvalificeret assistent og ikke mindst en fodboldfaglig kompetent direktør dom dette forum har efterlyst i længere tid. Selvf. kender vi ikke langtidsvirkningerne af de ændringer, præcis som vi ikke kender langtidsvirkningerne af coronavaccine og e-rygning. Det forhindrer os ikke i st være relativt optimistiske for fremtiden .. og så undgår jeg helt bevidst at snakke om akademisatsningen som jo ikke er foregået de seneste mdr.
          Hvis Alm og Wesström har de samme eller færre kompetencer som deres forgængere, som i øvrigt er blev ansat af det samme ejerskab og øverste ledelse, så er vi bare på vej mod mere af det samme. Det er ikke nyt at klubben har en strategi, det nye er at man så eksplicit udtaler den.

          Vi har også tidligere ansat kompetente trænere, Troels Bech, Kent, Michelsen, allesammen kompetente folk. Vi har også haft kompetente assistenter, sågar også nogle med mange års erfaring fra Nordsjælland (Bredal), så på den front er Feher også bare et andet navn. Og vi har også haft folk der på overfladen lignede kompetente og fodboldfaglige direktører i bl.a. Brink og TC. Og vi har nu i snart 10 år haft en strategi om at satse på talentudvikling. Der er absolut ikke noget nyt på den front, og vi har stadig lang vej op til de bedste herhjemme på den front.

          Det er helt fair at være optimistisk og tro, at de nye navne der er kommet til er de rigtige til at føre OB fremad og er væsentligt mere kompetente end deres forgængere. Men det har man også forsøgt før, og det er jo ikke nogen sportslig og strategisk 180 graders vending OB har foretaget, det er grundlæggende de samme buzzwords som man også brugte for 10 år siden, nu i en lidt anden indpakning.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Hvis Alm og Wesström har de samme eller færre kompetencer som deres forgængere, som i øvrigt er blev ansat af det samme ejerskab og øverste ledelse, så er vi bare på vej mod mere af det samme. Det er ikke nyt at klubben har en strategi, det nye er at man så eksplicit udtaler den.

            Vi har også tidligere ansat kompetente trænere, Troels Bech, Kent, Michelsen, allesammen kompetente folk. Vi har også haft kompetente assistenter, sågar også nogle med mange års erfaring fra Nordsjælland (Bredal), så på den front er Feher også bare et andet navn. Og vi har også haft folk der på overfladen lignede kompetente og fodboldfaglige direktører i bl.a. Brink og TC. Og vi har nu i snart 10 år haft en strategi om at satse på talentudvikling. Der er absolut ikke noget nyt på den front, og vi har stadig lang vej op til de bedste herhjemme på den front.

            Det er helt fair at være optimistisk og tro, at de nye navne der er kommet til er de rigtige til at føre OB fremad og er væsentligt mere kompetente end deres forgængere. Men det har man også forsøgt før, og det er jo ikke nogen sportslig og strategisk 180 graders vending OB har foretaget, det er grundlæggende de samme buzzwords som man også brugte for 10 år siden, nu i en lidt anden indpakning.
            Noget nyt er så at den ledelse der har truffet mange dårlige beslutninger har hentet ekstern hjælp til ansættelse af de to - så må vi se om det er bedre end tidligere set.

            Andet nyt er at man har sat sig ned og sammenlignet sig med konkurrenterne og rent faktisk indset at man ikke har gjort det godt nok ude for banen og derfor har mandet op - så må vi se om det bliver bedre end tidligere.

            Sidst men ikke mindst har man indrømmet at man ikke har været gode nok til at handle og rent faktisk hentet en der har gjort det før på højere niveau .. og indset at ma skal satse og handle ind til et hold og ikke navne for træneren ..

            Jeg syntes at det er positivt .. om det så materialiserer sig til noget fremgang på banen og på pointsiden på det lidt længere løb må vi så se men i de to kampe OB har spillet mod to tidligere top6 hold har man spillet lige op og sluttet bedst af …

            Desværre har man ikke kunnet forsvare og udvide sine 1-0 positioner i de to kampe ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Jeg synes der er en tydelig struturel forbedring omkring klubben. Både med investeringer i personale, talentudvikling og helt lavpraktisk infrastruktur (klubhus etc.) der er stadig hængepartier stadion eksempeltvist, plus at man også taler varmt om samarbejdsklubber, hvilket kan være lidt dodgy og så er vi nogen der håber at der bliver skuet lidt ud over skandinaviens grænser når der skal hentes trænere ind.

              Rent sportsligt så har det været nogen magre år og OB trænger ikke bare til at komme i top seks men faktisk også til en europæisk kampagne. Tilgengæld ser det ud til at vi har fået stablet en fin trup sammen som med lidt tur i den, godt skulle kunne indfri netop det.

              ​​​​

              ​​​​

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Talrige tidligere spillere under EFBs vanvidstræner har berettet om lignende forhold.

                Jeg tror, den er helt gal i EFB.

                Er skrækeksempel på udenlandsk ejerskab uden fornemmelse for lokal kultur.

                Der er også eksempler på det modsatte. Jeg er ikke modstander af udenlandske ejere.
                Definitivt!
                Selv en spiller fra en anden klub udtaler sig nu på samme måde "crazy guy" "no respect" etc.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Noget nyt er så at den ledelse der har truffet mange dårlige beslutninger har hentet ekstern hjælp til ansættelse af de to - så må vi se om det er bedre end tidligere set.

                  Andet nyt er at man har sat sig ned og sammenlignet sig med konkurrenterne og rent faktisk indset at man ikke har gjort det godt nok ude for banen og derfor har mandet op - så må vi se om det bliver bedre end tidligere.

                  Sidst men ikke mindst har man indrømmet at man ikke har været gode nok til at handle og rent faktisk hentet en der har gjort det før på højere niveau .. og indset at ma skal satse og handle ind til et hold og ikke navne for træneren ..

                  Jeg syntes at det er positivt .. om det så materialiserer sig til noget fremgang på banen og på pointsiden på det lidt længere løb må vi så se men i de to kampe OB har spillet mod to tidligere top6 hold har man spillet lige op og sluttet bedst af …

                  Desværre har man ikke kunnet forsvare og udvide sine 1-0 positioner i de to kampe ..
                  Enig, det er en vigtig selverkendelse at gøre sig, men alle kan jo trykke på reset-knappen og sige: "Nu skal vi gøre det bedre". At gå ud og gøre det bedre og væsentligt anderledes er det svære kunststykke.

                  Comment


                    Ingen af os ved om det bliver en pige eller dreng. Der er lavet tiltag og MH er blevet pakket ind. Flere assistent trænere er også en styrke. Men truppen er stadig tvivlsom i forhold til top 6, men sidst vi fik ny træner lykkedes det, så tror 60/40 på det.
                    sidste år havde vi også 4 point efter 2 kampe, hvilket var mere uheldigt end i år, men vi kunne have haft 6 med lidt tur i den.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Hvis Alm og Wesström har de samme eller færre kompetencer som deres forgængere, som i øvrigt er blev ansat af det samme ejerskab og øverste ledelse, så er vi bare på vej mod mere af det samme. Det er ikke nyt at klubben har en strategi, det nye er at man så eksplicit udtaler den.

                      Vi har også tidligere ansat kompetente trænere, Troels Bech, Kent, Michelsen, allesammen kompetente folk. Vi har også haft kompetente assistenter, sågar også nogle med mange års erfaring fra Nordsjælland (Bredal), så på den front er Feher også bare et andet navn. Og vi har også haft folk der på overfladen lignede kompetente og fodboldfaglige direktører i bl.a. Brink og TC. Og vi har nu i snart 10 år haft en strategi om at satse på talentudvikling. Der er absolut ikke noget nyt på den front, og vi har stadig lang vej op til de bedste herhjemme på den front.

                      Det er helt fair at være optimistisk og tro, at de nye navne der er kommet til er de rigtige til at føre OB fremad og er væsentligt mere kompetente end deres forgængere. Men det har man også forsøgt før, og det er jo ikke nogen sportslig og strategisk 180 graders vending OB har foretaget, det er grundlæggende de samme buzzwords som man også brugte for 10 år siden, nu i en lidt anden indpakning.
                      Der er jo fere debattører herinde der melder om god træning på et højere niveau end længe set i Ådalen - så hvorfor frygte at Alm færrer kompetencer end JM og KN. Wesström har vel ingen forgænger, men har til gengæld gjort et godt stykke arbejde hinsidan. Viljen til forandring har vist sig gennem en del år efterhånden først på de fysiske rammer og nu også på HR områdetog nu er der vel ikke meget mere at gøre end at vente og håbe på at 2+2 bliver 5


                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Vi er meget tæt på 30 "utilfredse primadonnaer" nu ... når vi medregner tidligere og nuværende ansatte :D.
                        En kommentar som din er et fremragende eksempel på hvorledes absurde forhold, det ene eller det andet sted, kan fortsætte uhindret ... der bliver ofte ikke lyttet.
                        Kan du uddybe det

                        Comment


                          Lidt til koncernen .. https://occ.dk/odense-sport-event-ko...hotel-de-luxe/
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Tipsbladets gennemgang af superliga klubbernes økonomi

                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...llionbudgetter

                            Og fin forklaring hvordan et budget regnes ud

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Tipsbladets gennemgang af superliga klubbernes økonomi

                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...llionbudgetter

                              Og fin forklaring hvordan et budget regnes ud
                              ja og viser også med meget tydelighed, at OB har været dårlig til at få værdi for pengene. JH, og de andre sportsansvarlige har købt alt for dårlig kvalitet til pengene.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                ja og viser også med meget tydelighed, at OB har været dårlig til at få værdi for pengene. JH, og de andre sportsansvarlige har købt alt for dårlig kvalitet til pengene.
                                Enig. Men det er jo også derfor at de ikke længere laver de store investeringer. For de stoler ikke på egne evner længere. Så man venter på BW og smider æg i hans kurv og går med det de ved der virker bedst. Akademiet.

                                Comment

                                Working...
                                X