Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Det er jo lige så meget resten af OSE der bløder som det er OB. Og han har jo sikret sig %`er af transferrettigheder for det han har puttet i.
    Så helt julemandsagtigt er det altså ikke :)
    Har Thorborg et glødende OB hjerte? :) Ellers kan jeg ikke se hvorfor han skulle putte penge i OB.
    Last edited by Kappen1975; 04-06-2018, 10:42.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Ham NT er godt naiv. Først ansætter han en jyde som har kørt Horsens i sænk. Intet tyder på at han skulle kunne få OB på sporet og kunne købe godt ind. Dernæst ser det ud til, at han ikke vil levere flere penge. Vi ligger ikke længere i top 4 på budget, og for hvert år der går ser det ud til at vi taber en placering i budget ranglisten. Hvordan skal mindre af det samme betyde top 6. Det ske ikke. Da NT desuden samtidig høster en god % af salg, så bliver truppen i sagens natur udvandet. Det er vist kun eksperter og SFÅ som hopper på den.
      Den der med at JH kørte Horsens i sænk, er det ikke lidt en sandhed med kraftige modifikationer? Han var vel i lige så høj grad mand for at få dem op i og etableret i Superligaen (og med en smuttur i Europa) i perioden inden de så rykkede ned igen? Meget kan man sige om Jesper Hansen, men han efterlod, på trods af en nedrykning, et væsentligt stærkere AC Horsens end han overtog (dengang var de et midterhold i 1. division).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Så ramte den også Tipsbladet

        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ring-goer-ondt

        De skriver desuden at OB`s målsætning næste sæson er Top 6
        Som jeg læser det. Så vælger man at placere hele skylden for tingenes tilstand, på Kent Nielsens skuldre. Det er på den korte bane også meget bekvemt, når manden ikke er ansat længere.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
          Har Thorborg et glødende OB hjerte? :) Ellers kan jeg ikke se hvorfor han skulle putte penge i OB.
          Det er jeg ikke i tvivl om han har. Men at drive en fodboldklub er han ikke god til.

          Men prøv at sammenlign FCM/BIF og OB som var ligeværdige for 5~ish år siden. Både på dårlig økonomi økonomi,størrelse,opland,sponsorer og ambitioner.
          Og se hvor vi er hver i sær idag fordi den ene klub bliver drevet af en klog ejer der så at den eneste vedvarende vej til økonomisk og sportslig succes var at geare op samt omringe sig med kompetente folk, mens den anden klub er ved at spare sig ihjel og selv om man minimum har halveret budgettet leverer man stadig lige så store underskud i regnskabet.

          Gæt selv hvem der er hvem

          Comment


            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
            Den der med at JH kørte Horsens i sænk, er det ikke lidt en sandhed med kraftige modifikationer? Han var vel i lige så høj grad mand for at få dem op i og etableret i Superligaen (og med en smuttur i Europa) i perioden inden de så rykkede ned igen? Meget kan man sige om Jesper Hansen, men han efterlod, på trods af en nedrykning, et væsentligt stærkere AC Horsens end han overtog (dengang var de et midterhold i 1. division).
            Enig.

            Men kan vi ikke også enes om at JH blev ansat for at få styr på økonomien ligesom OBN blev det for OSE.
            Så ansatte man Enrico for at begynde udviklingen af virksomheden. Måske man skulle overveje det samme på Sportsdirektør posten i OB?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
              Som jeg læser det. Så vælger man at placere hele skylden for tingenes tilstand, på Kent Nielsens skuldre. Det er på den korte bane også meget bekvemt, når manden ikke er ansat længere.
              Alle med lidt hjerne og fodboldforstand ved jo godt det ikke forholder sig sådan. Men det er dejlig nemt og bekvemt ja

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
                Har Thorborg et glødende OB hjerte? :) Ellers kan jeg ikke se hvorfor han skulle putte penge i OB.
                1. Der er direkte afkast i form af afkast på transfers
                2. OB har det bedste sponsornetværk på Fyn, hvor rigtig mange af Thorborgs forretningskammerater indgår.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                  Den der med at JH kørte Horsens i sænk, er det ikke lidt en sandhed med kraftige modifikationer? Han var vel i lige så høj grad mand for at få dem op i og etableret i Superligaen (og med en smuttur i Europa) i perioden inden de så rykkede ned igen? Meget kan man sige om Jesper Hansen, men han efterlod, på trods af en nedrykning, et væsentligt stærkere AC Horsens end han overtog (dengang var de et midterhold i 1. division).
                  JH undlod, at erstatte 2 kompetente angribere. Spørgsmålet er om det er svært at få Horsens op. Det er jo lykkedes fint uden JH. Der er brug for friske øjne for at udvikle, og for at få gejsten tilbage hos de af os - som bare er kørt træt i nul kommunikation og Jubii det går fantastisk.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                    JH undlod, at erstatte 2 kompetente angribere. Spørgsmålet er om det er svært at få Horsens op. Det er jo lykkedes fint uden JH. Der er brug for friske øjne for at udvikle, og for at få gejsten tilbage hos de af os - som bare er kørt træt i nul kommunikation og Jubii det går fantastisk.
                    Horsens i dag er netop noget helt andet end Horsens var dengang. Dengang var det en stor overraskelse at de røg op. I dag ses de som en mere naturlig del af Superligaen. Det er jo netop pointen, at han var med til at etablere klubben.

                    Jeg er bestemt heller ikke JH-fan, som jeg også har givet udtryk for mange gange før, jeg foretrækker bare at basere min kritik af manden på facts fremfor falske myter. Når et af ens argumenterne er baseret på misinformation eller bevidst fejlagtig gengivelse af virkeligheden, så er det jo svært at vide om ens andre argumenter er lige så tyndbenede og så bliver kritikken (også den der er fuldt ud berettiget) ikke taget seriøst.

                    Hvis du skriver et læserbrev med kritik af Lars Løkke med masser af gode argumenter, men også med en opdigtet historie om hans overforbrug af anabolske steroider, så lur mig om resten af det ellers velargumenterede indlæg ikke ryger lige lukt i skraldespanden som værende useriøst.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      Horsens i dag er netop noget helt andet end Horsens var dengang. Dengang var det en stor overraskelse at de røg op. I dag ses de som en mere naturlig del af Superligaen. Det er jo netop pointen, at han var med til at etablere klubben.

                      Jeg er bestemt heller ikke JH-fan, som jeg også har givet udtryk for mange gange før, jeg foretrækker bare at basere min kritik af manden på facts fremfor falske myter. Når et af ens argumenterne er baseret på misinformation eller bevidst fejlagtig gengivelse af virkeligheden, så er det jo svært at vide om ens andre argumenter er lige så tyndbenede og så bliver kritikken (også den der er fuldt ud berettiget) ikke taget seriøst.

                      Hvis du skriver et læserbrev med kritik af Lars Løkke med masser af gode argumenter, men også med en opdigtet historie om hans overforbrug af anabolske steroider, så lur mig om resten af det ellers velargumenterede indlæg ikke ryger lige lukt i skraldespanden som værende useriøst.
                      Og OB er sandelig også noget andet - desværre.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Og OB er sandelig også noget andet - desværre.
                        Er de? Mit store issue i forhold til JH i OB er at vi er cirka samme sted som da JH overtog - der er ikke sket nogen udvikling, men jeg kan heller ikke se at vi skulle være blevet ringere.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Horsens i dag er netop noget helt andet end Horsens var dengang. Dengang var det en stor overraskelse at de røg op. I dag ses de som en mere naturlig del af Superligaen. Det er jo netop pointen, at han var med til at etablere klubben.

                          Jeg er bestemt heller ikke JH-fan, som jeg også har givet udtryk for mange gange før, jeg foretrækker bare at basere min kritik af manden på facts fremfor falske myter. Når et af ens argumenterne er baseret på misinformation eller bevidst fejlagtig gengivelse af virkeligheden, så er det jo svært at vide om ens andre argumenter er lige så tyndbenede og så bliver kritikken (også den der er fuldt ud berettiget) ikke taget seriøst.

                          Hvis du skriver et læserbrev med kritik af Lars Løkke med masser af gode argumenter, men også med en opdigtet historie om hans overforbrug af anabolske steroider, så lur mig om resten af det ellers velargumenterede indlæg ikke ryger lige lukt i skraldespanden som værende useriøst.
                          Enig!

                          Man kan med god grund være kritisk overfor scouting i OB; vi har været ok til at hente danske, 'oversete' spillere ind, men det har knebet med at finde uslebne diamanter, som især kunne levere mål og kunne lidt på egen hånd. Og u'lændere har vi ikke haft den store hitrate på, hvilket godt nok begrænser udbuddet meget. Man kan også kritisere JHs kommunikationsstil (eller mangel på samme), selv om undertegnede nu er ret ligeglad med diverse meldinger fra mere eller mindre smarte sportsdirektører. Der er helt sikkert andre kritikpunkter, men scouting generelt og bare en anelse udover landets grænser især er for mig et virkelig svagt punkt.

                          Men at udnævne JH til Satan selv på et ofte utroligt usagligt grundlag - det bliver altså trættende i længden. Jeg kan ikke vurdere, om manden gør et godt stykke arbejde i Ådalen mht organisation og personaleledelse, men det er altså scouting, samlet sportslig plan og organisation, man med rimelighed kan vurdere en sportschef på.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                            1. Der er direkte afkast i form af afkast på transfers
                            2. OB har det bedste sponsornetværk på Fyn, hvor rigtig mange af Thorborgs forretningskammerater indgår.
                            1) afkast fordi han i første omgang har smidt penge efter klubben.
                            2) et netværk han selv har været med til at bygge op
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Godt nyt for Odense og OSE

                              https://www.fyens.dk/odense/Stor-esp...rtikel/3260976

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                                Horsens i dag er netop noget helt andet end Horsens var dengang. Dengang var det en stor overraskelse at de røg op. I dag ses de som en mere naturlig del af Superligaen. Det er jo netop pointen, at han var med til at etablere klubben.

                                Jeg er bestemt heller ikke JH-fan, som jeg også har givet udtryk for mange gange før, jeg foretrækker bare at basere min kritik af manden på facts fremfor falske myter. Når et af ens argumenterne er baseret på misinformation eller bevidst fejlagtig gengivelse af virkeligheden, så er det jo svært at vide om ens andre argumenter er lige så tyndbenede og så bliver kritikken (også den der er fuldt ud berettiget) ikke taget seriøst.

                                Hvis du skriver et læserbrev med kritik af Lars Løkke med masser af gode argumenter, men også med en opdigtet historie om hans overforbrug af anabolske steroider, så lur mig om resten af det ellers velargumenterede indlæg ikke ryger lige lukt i skraldespanden som værende useriøst.
                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Enig!

                                Man kan med god grund være kritisk overfor scouting i OB; vi har været ok til at hente danske, 'oversete' spillere ind, men det har knebet med at finde uslebne diamanter, som især kunne levere mål og kunne lidt på egen hånd. Og u'lændere har vi ikke haft den store hitrate på, hvilket godt nok begrænser udbuddet meget. Man kan også kritisere JHs kommunikationsstil (eller mangel på samme), selv om undertegnede nu er ret ligeglad med diverse meldinger fra mere eller mindre smarte sportsdirektører. Der er helt sikkert andre kritikpunkter, men scouting generelt og bare en anelse udover landets grænser især er for mig et virkelig svagt punkt.

                                Men at udnævne JH til Satan selv på et ofte utroligt usagligt grundlag - det bliver altså trættende i længden. Jeg kan ikke vurdere, om manden gør et godt stykke arbejde i Ådalen mht organisation og personaleledelse, men det er altså scouting, samlet sportslig plan og organisation, man med rimelighed kan vurdere en sportschef på.
                                👍👍👍
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X