Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Crone siger det meste af hvad vi andre tænker

    http://www.bt.dk/blogs/crone-obs-for...og-overlevelse


    so true:
    Tør Thorborg lade den nuværende trup fortsætte, eller skal der mere til? En nedrykning vil koste omkring 30 mio. kr. Spørgsmålet er, om det kan betale sig ikke at investere. Hans beslutning kan være livsvigtig for OB.

    Der er jo ingen garanti for, at en investering på 30 millioner ville redde klubben fra nedrykning - og i særdeleshed ingen garanti for, at vi ikke bare rykker ned næste år i stedet.
    Tror sådan set den forsigtige, rationelle pengemand ikke ville investere sine penge i noget så usikkert. Det ville jeg i alt fald ikke. Tror det er bedre for ham - sådan rent økonomisk - at satse på, at det kommer gang i hjulene, og vi redder os selv uden yderligere investeringer. Eller alternativt, at vi rykker ned, men får bygget et godt hold op omkring vores talenter næste år og kommer stærkt tilbage, som det er sket for andre før os.

    Men omvendt hvis en investering af den størrelsesorden ikke er andet end et greb i lommen for ham, kunne man da godt gøre det. Om ikke andet så bare for at stoppe denne pinsel, som det er at se OB spille. Spørgsmålet er om 30 millioner er noget nær nok for det. Jeg tvivler.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
      Er afstanden til FCV eller Hobro anstændig (3-5 point) til vinter, kunne Gilberto Macena og den helt rigtige centrale midtbanemand måske gøre det. Macena er transferfri, så vi snakker pænt under 30 millioner.
      En klasse målmand også tak. Man har før set at 8-10 point er hentet og det tror jeg også er mere realistisk at det bliver

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        En klasse målmand også tak. Man har før set at 8-10 point er hentet og det tror jeg også er mere realistisk at det bliver
        En klassemålmand ville ikke gøre noget, synes dog Toppel er en af dem, der kan være sig selv bekendt.

        Pointafstanden kan blive hvad som helst. Vi får et stort fingerpeg på søndag.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
          Der er jo ingen garanti for, at en investering på 30 millioner ville redde klubben fra nedrykning - og i særdeleshed ingen garanti for, at vi ikke bare rykker ned næste år i stedet.
          Tror sådan set den forsigtige, rationelle pengemand ikke ville investere sine penge i noget så usikkert. Det ville jeg i alt fald ikke. Tror det er bedre for ham - sådan rent økonomisk - at satse på, at det kommer gang i hjulene, og vi redder os selv uden yderligere investeringer. Eller alternativt, at vi rykker ned, men får bygget et godt hold op omkring vores talenter næste år og kommer stærkt tilbage, som det er sket for andre før os.

          Men omvendt hvis en investering af den størrelsesorden ikke er andet end et greb i lommen for ham, kunne man da godt gøre det. Om ikke andet så bare for at stoppe denne pinsel, som det er at se OB spille. Spørgsmålet er om 30 millioner er noget nær nok for det. Jeg tvivler.
          Betale sig eller ej..
          vi får nu at se i denne sæson hvad NT er lavet af og hvad han vil med klubben.
          Jeg tror at det er et greb i lommen for ham og 20 mill er måske også lige højt nok sat hvad der er nødvendigt

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
            En klassemålmand ville ikke gøre noget, synes dog Toppel er en af dem, der kan være sig selv bekendt.

            Pointafstanden kan blive hvad som helst. Vi får et stort fingerpeg på søndag.
            Selvfølgelig vil det gøre en forskel. En del af OB 's problem pt er at vi ikke kan holde på bolden og det starter nogengange med at Toppel er så ringe med fødderne..
            men er da helt enig i at han kan være sig selv bekendt

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Betale sig eller ej..
              vi får nu at se i denne sæson hvad NT er lavet af og hvad han vil med klubben.
              Jeg tror at det er et greb i lommen for ham og 20 mill er måske også lige højt nok sat hvad der er nødvendigt
              Der er jo noget helt fuldstændig galt med psykologien blandt spillerne - ja måske i hele klubben. Jeg tror ikke, at 20 millioner og et par nye spillere på nogen måde ændrer på selvforståelsen, og det er der, den er gal. At investere kraftigt i truppen vil sandsynligvis ende i nedrykning alligevel eller skyde den et år eller to.
              Hvis vi skal købe os til succes, så skal det være med flere penge, så man nærmest kan skifte 2/3 af truppen, men hvis vi skal til at købe os til succes, så tror jeg ikke, det bliver med mig som særlig aktiv tilhænger længere.

              Håber sgu, at vi får en udrensning af alt det rådne, men lad os da bruge de penge, vi får ud af det, på at hente spillere, som ikke bare anser OB som et stop på vejen, men som forstår vores problemer og er klar til at tage det tunge slæb. Spille for klubben og ikke kun for sig selv.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                Der er jo noget helt fuldstændig galt med psykologien blandt spillerne - ja måske i hele klubben. Jeg tror ikke, at 20 millioner og et par nye spillere på nogen måde ændrer på selvforståelsen, og det er der, den er gal. At investere kraftigt i truppen vil sandsynligvis ende i nedrykning alligevel eller skyde den et år eller to.
                Hvis vi skal købe os til succes, så skal det være med flere penge, så man nærmest kan skifte 2/3 af truppen, men hvis vi skal til at købe os til succes, så tror jeg ikke, det bliver med mig som særlig aktiv tilhænger længere.

                Håber sgu, at vi får en udrensning af alt det rådne, men lad os da bruge de penge, vi får ud af det, på at hente spillere, som ikke bare anser OB som et stop på vejen, men som forstår vores problemer og er klar til at tage det tunge slæb. Spille for klubben og ikke kun for sig selv.
                Kan sagtens følge dig. Men er nu sikker på at vi kan få mere end 2 spillere for 20 mill.
                Mon ikke der kunne ske en transfer eller 2 og et par lejeaftaler af kvalitets spillere der er kommet i klemme udenlands..

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                  Der er jo noget helt fuldstændig galt med psykologien blandt spillerne - ja måske i hele klubben. Jeg tror ikke, at 20 millioner og et par nye spillere på nogen måde ændrer på selvforståelsen, og det er der, den er gal. At investere kraftigt i truppen vil sandsynligvis ende i nedrykning alligevel eller skyde den et år eller to.
                  Hvis vi skal købe os til succes, så skal det være med flere penge, så man nærmest kan skifte 2/3 af truppen, men hvis vi skal til at købe os til succes, så tror jeg ikke, det bliver med mig som særlig aktiv tilhænger længere.

                  Håber sgu, at vi får en udrensning af alt det rådne, men lad os da bruge de penge, vi får ud af det, på at hente spillere, som ikke bare anser OB som et stop på vejen, men som forstår vores problemer og er klar til at tage det tunge slæb. Spille for klubben og ikke kun for sig selv.
                  Du taber mig helt. Var det ikke bl.a. den "rådenskab" som TC' strategi skulle gøre op med?
                  Jeg mener det er fortællingen som ikke er blevet formildet.
                  Savner at NT åbent fortæller, at pengekassen er lukket i. Jeg har ikke hørt det, men vi kan føle det.
                  NT burde i samme omgang fortælle hvad bestyrelsen mener konsekvenser er at mindre penge.
                  Hvad vil NT? Dag 1 efter KB skulle vi stadig vinde DM, bare med fynske spillere med store profiler. Hvad blev der af det? Det er aldrig formidlet.
                  Fortæl os hvad planen er, såfremt der er nogen.
                  Det nyeste er at vi skulle have penge igen i 2015 - forstår ikke hvor de kommer fra efter alle de nedskæringer som må have slået igennem???
                  Forstå heller ikke, at vi endte med at tjene 0 på EL da vi var tæt på CL.

                  Hvis der er penge i 2015 er der så regnet med, at vi spille i 1. division?
                  NT fortæl fortæl fortæl - eller bedre handel. Lej Lindegår for foråret. Få hentet en klasse midtbanespiller, og byg fremtidens hold op omkring ham (giv ham en stjernekontrakt).
                  Vi skal have en som kan putte den i kassen.

                  Så meget uenig - det skal penge til, ellers er fortællingen helt over and out.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                    Du taber mig helt. Var det ikke bl.a. den "rådenskab" som TC' strategi skulle gøre op med?
                    Jeg mener det er fortællingen som ikke er blevet formildet.
                    Savner at NT åbent fortæller, at pengekassen er lukket i. Jeg har ikke hørt det, men vi kan føle det.
                    NT burde i samme omgang fortælle hvad bestyrelsen mener konsekvenser er at mindre penge.
                    Hvad vil NT? Dag 1 efter KB skulle vi stadig vinde DM, bare med fynske spillere med store profiler. Hvad blev der af det? Det er aldrig formidlet.
                    Fortæl os hvad planen er, såfremt der er nogen.
                    Det nyeste er at vi skulle have penge igen i 2015 - forstår ikke hvor de kommer fra efter alle de nedskæringer som må have slået igennem???
                    Forstå heller ikke, at vi endte med at tjene 0 på EL da vi var tæt på CL.

                    Hvis der er penge i 2015 er der så regnet med, at vi spille i 1. division?
                    NT fortæl fortæl fortæl - eller bedre handel. Lej Lindegår for foråret. Få hentet en klasse midtbanespiller, og byg fremtidens hold op omkring ham (giv ham en stjernekontrakt).
                    Vi skal have en som kan putte den i kassen.

                    Så meget uenig - det skal penge til, ellers er fortællingen helt over and out.
                    Jeg er helt enig med dig i, at fortællingen overhovedet ikke er blevet formidlet! Det er så sindssygt ringe det, der er sket, eller rettere ikke sket, i OB, siden vi fyrede Lars Olsen og Kim Brink og lagde stilen om.

                    Vi gør hverken det ene eller det andet. Det er rent lort det hele.
                    Men hvis jeg ville være fan af en klub, som købte sig til succes, ville jeg kigge andre steder hen. Så længe klubben ikke er faretruende tæt på at dreje nøglen om, så synes jeg, at den skal kunne køre selv.

                    Problemet er jo, at de ikke har gjort noget af det, de har snakket om. Og som du siger, så er det misledninger hele tiden. Sidst med JH's 2015 snak.
                    Alt dette får mig altså til at tænke, at der er noget råddent i OB, som man ikke kan/skal fjerne med penge.

                    Comment


                      #70
                      Jeg har meget svært ved at se, at Thorborg lige pludselig skulle hive tegnedrengen frem nu. Den "strategi" vi følger, er jo helt i tråd med, hvad man har ønsket de senere år. (Egne) Unge spillere, som er markant billigere i drift end tidligere profiler på holdet.

                      Pt har vi i førsteholdstruppen: Falk, Kasper Larsen, Høegh, EPJ, Desler, Anders Thomsen, Mathias Greve, Radza, Ousager, Toppel som vel er dem, der kan kategoriseres som egne. Toppel er måske på vippen.

                      Derudover har vi hentet følgende unge spillere ind de senere år: Diarra, JBL, Kirkeskov, Emil Larsen, Lucas Jensen og Azer - der vel alle var unge da de ankom.

                      Problemet her er bare, at selvom vi har fået masser af fynsk blod i truppen, og derudover hentet relativt unge spillere, så mangler vi bare kvalitet. Det er altså ikke nok, at halvdelen af truppen er fynske for at være fynske, mens den øvrige halvdel er unge for at være unge. Der er gået lidt for meget romantisk football manager i den efter min smag. I hvert fald hvis man samtidig vil være med i den bedste halvdel. Og ja, AaB har gjort det samme, men de spillere de har haft, har bare været af højere kvalitet. Simple as that.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Betale sig eller ej..
                        vi får nu at se i denne sæson hvad NT er lavet af og hvad han vil med klubben.
                        Jeg tror at det er et greb i lommen for ham og 20 mill er måske også lige højt nok sat hvad der er nødvendigt
                        Nemt nok st sige at det er et greb i lommen når det ikke er egne penge og selvom han er milliardær så tror jeg ikke at han har 20 mio liggende og flyde.... Skulle han nu smide yderligere 20 mio ind så skal pengene frigøres fra andre aktiver hvilket koster penge og er de aktiver noget der tjener penge så er der også tabt fortjeneste at måle op imod...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Nemt nok st sige at det er et greb i lommen når det ikke er egne penge og selvom han er milliardær så tror jeg ikke at han har 20 mio liggende og flyde.... Skulle han nu smide yderligere 20 mio ind så skal pengene frigøres fra andre aktiver hvilket koster penge og er de aktiver noget der tjener penge så er der også tabt fortjeneste at måle op imod...
                          Jeg er godt klar over at bare fordi du milliardær rende du ikke rundt med 20 mill i lommen.
                          Men som forretningsmand tror jeg at hvis NT ser skriften på væggen og regner ud hvad en nedrykning koster kan det bedst betale sig at lave en ekstraordinær investering her og nu for ikke at betale det *2 de næste 2-3 år.. Selvfølgelig er der ingen garantier selvom man handler stort ind men vi alle har jo snart fundet ud af at penge styrer fodbold.
                          Om det så skal hedde et greb i lommen eller et ring til banken ved jeg ikke. Men det ville ikke tage ham mange minutter at finde de midler et eller andet sted. Så må han optage et lån i banken og som garant hvis han ikke selv vil spytte ud.
                          Ved godt det er en skidt løsning men det er en nedrykning også. Og det gør vi med det hold vi har..

                          men hvad jeg hører om ham er han en iskold forretningsmand. Ellers var han nok aldrig kommet så langt som han er. Og det er ikke for at sige noget dårligt om ham for jeg ved hvad han har gjort for OB gennem de sidste mange år. Og jeg skal være den første til at sige 2000 tak.
                          Men krisen har 1 1/2 fod igennem døren og nogen skal steppe up. Det håber jeg at han gør.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Jeg er godt klar over at bare fordi du milliardær rende du ikke rundt med 20 mill i lommen.
                            Men som forretningsmand tror jeg at hvis NT ser skriften på væggen og regner ud hvad en nedrykning koster kan det bedst betale sig at lave en ekstraordinær investering her og nu for ikke at betale det *2 de næste 2-3 år.. Selvfølgelig er der ingen garantier selvom man handler stort ind men vi alle har jo snart fundet ud af at penge styrer fodbold.
                            Om det så skal hedde et greb i lommen eller et ring til banken ved jeg ikke. Men det ville ikke tage ham mange minutter at finde de midler et eller andet sted. Så må han optage et lån i banken og som garant hvis han ikke selv vil spytte ud.
                            Ved godt det er en skidt løsning men det er en nedrykning også. Og det gør vi med det hold vi har..

                            men hvad jeg hører om ham er han en iskold forretningsmand. Ellers var han nok aldrig kommet så langt som han er. Og det er ikke for at sige noget dårligt om ham for jeg ved hvad han har gjort for OB gennem de sidste mange år. Og jeg skal være den første til at sige 2000 tak.
                            Men krisen har 1 1/2 fod igennem døren og nogen skal steppe up. Det håber jeg at han gør.
                            Udtrykkene at smide gode penge efter dårlige og cut your losses bimler mig om ørerne...
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Udtrykkene at smide gode penge efter dårlige og cut your losses bimler mig om ørerne...
                              Er vel kun noget man bruger når butikken er ved at dreje nøglen da der ikke er midler eller udsigt til snarlig fremgang.
                              Og ifølge JH er vi ved at nå turning point så det burde bestemt ikke være tilfældet.

                              Men fodbold er en sjov størrelse. Nogen får meget ud af lidt og nogen for lidt ud af meget. Ingen garantier og følelserne uden på tøjet hver weekend.
                              Bliver spændende at følge. Ikke sjovt. Men spændende

                              Comment


                                #75
                                Hvis man har smidt 200 mio i et projekt uden det ønskede resultat og fremtiden ser ud som om det står til yderligere tab. Her er tale om en negativ spiral der har kørt i 5 år+ og ikke ser ud til at blive bedre hvad så .. nøglen er måske ikke ved at blive drejet om men alt andet lige så er det jo ikke fordi at OB er sikker på at rykke op hvis man rykker ned. Vi har i flere omgange tabt til 1. div. hold i pokalen og evner ikke at være spilstyrende over de ringeste hold i suppen. Vores hold består hovedsageligt af spillere der har været på nedrykkerhold tidligere, 1. div. spillere og lottokuponer samt egen avl.. hvor står vores hold efter en nedrykning?

                                Jeg ser personligt ikke turning point i andet end tro, håb og kærlighed til klubben men det er sjældent nok..

                                Jeg vil nok være bekymret over at skulle investere et beløb på 20-50 mio. for at hive et hold op over stregen uden nogen former for forventning om at det så skulle være nok ...
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X