Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Men er der ikke noget med at vid.eresalgsklausulen forsvinder den oprindelige kontrakt udløber og man derfor tog de sikre penge frem for at gamble om ce ikke skiftede på fri transfer?
    Korrekt. Naturligvis kunne Eriksen have forladt Ajax på fri transfer, han kunne også være faldet igennem på førsteholdet og blevet solgt for et meget lavere beløb, han kunne være blevet alvorligt skadet, osv. - der er risiko nok.

    Hvis den gamle BT-artikel er korrekt, og vi fik min 15 mio for ham i alt, så må man også sige, at det er en særdeles god pris for en 17-årig spiller. Det er jo nemt at være bagklog nu og sige, at Eriksen er så stort et talent, at man burde have beholdt klausulen. Men hvor mange 'nye Messier/Ronaldoer' på 17 år slår rent faktisk igennem og bliver solgt til skyhøje priser?
    Sammenlign så med hvad Brøndby har fået ud af Andreas Christensen og Vestergaard - pludselig ligner Thomas Christensen et forretnings-geni:-)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Korrekt. Naturligvis kunne Eriksen have forladt Ajax på fri transfer, han kunne også være faldet igennem på førsteholdet og blevet solgt for et meget lavere beløb, han kunne være blevet alvorligt skadet, osv. - der er risiko nok.

      Hvis den gamle BT-artikel er korrekt, og vi fik min 15 mio for ham i alt, så må man også sige, at det er en særdeles god pris for en 17-årig spiller. Det er jo nemt at være bagklog nu og sige, at Eriksen er så stort et talent, at man burde have beholdt klausulen. Men hvor mange 'nye Messier/Ronaldoer' på 17 år slår rent faktisk igennem og bliver solgt til skyhøje priser?
      Sammenlign så med hvad Brøndby har fået ud af Andreas Christensen og Vestergaard - pludselig ligner Thomas Christensen et forretnings-geni:-)
      Nu ikke al den sunde fornuft her på forum.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Korrekt. Naturligvis kunne Eriksen have forladt Ajax på fri transfer, han kunne også være faldet igennem på førsteholdet og blevet solgt for et meget lavere beløb, han kunne være blevet alvorligt skadet, osv. - der er risiko nok.

        Hvis den gamle BT-artikel er korrekt, og vi fik min 15 mio for ham i alt, så må man også sige, at det er en særdeles god pris for en 17-årig spiller. Det er jo nemt at være bagklog nu og sige, at Eriksen er så stort et talent, at man burde have beholdt klausulen. Men hvor mange 'nye Messier/Ronaldoer' på 17 år slår rent faktisk igennem og bliver solgt til skyhøje priser?
        Sammenlign så med hvad Brøndby har fået ud af Andreas Christensen og Vestergaard - pludselig ligner Thomas Christensen et forretnings-geni:-)
        Meget rigtigt. Og så skal man også tænke på, at det er begrænset, hvad en fodboldklub kan tjene penge på. Så hvis riget fattes penge, så kunne alternativ være nedskæringer eller evt. et salg af en nuværende (daværende) spiller, som man så ikke ville kunne erstatte, hvilket kunne få sportslige konsekvenser, dårligere resultater, lavere indtjening osv. Det er selvfølgeligt spekulationer, men det er svært entydigt at sige, at det var en dårlig beslutning, selvom de 10% selvfølgeligt havde lunet godt senere.
        Man kan jo også sammenligne det lidt med en aktie. Hvis man beholder dem, vil det i det lange løb måske nok give en højere indtjening, men hvis du mangler pengene, så er du nødt til at sælge dem. Så kan man jo godt være ærgerlig over, hvis kurset 1 år efter er steget, men det nytter jo ikke noget, hvis man havde brug for penge dengang og ellers var godt tilfreds med salget.

        Comment


          Medløbere eller ej. Panem et circenses. Sejre virker.

          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...med-45-procent

          MvT
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            Medløbere eller ej. Panem et circenses. Sejre virker.

            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...med-45-procent

            MvT
            er jo fuldt forståeligt - den positive stemning, og en stor chance for en god oplevelse, det vil alt andet lige lokke flere til

            Comment


              http://borsen.dk/nyheder/sport/artik...emiepenge.html
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                http://borsen.dk/nyheder/virksomhede..._wupticom.html
                ;-)
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  rigtig fin artikel omkring Økonomi, hvor OB bliver nævnt og beskrevet.

                  http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...teressante-tal

                  edit: ja, det er en rigtig artikel, med vurderinger, holdninger, rygter og fakta.
                  Last edited by mågen; 21-06-2016, 08:06.

                  Comment


                    Tak for linket, fin artikel.

                    Comment


                      Dejlig lang omgang om OB, og det er meget interessante oplysninger, og jeg må da nok sige, ham AK er en dyr herre... godt han kan finde ud af at betale tilbage på banen...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                        rigtig fin artikel omkring Økonomi, hvor OB bliver nævnt og beskrevet.

                        http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...teressante-tal

                        edit: ja, det er en rigtig artikel, med vurderinger, holdninger, rygter og fakta.
                        Der er mange interessante aspekter i den artikel. Jeg bed mærke i flere ting. Bl.a. at Emre Mor på en "ungdomskontrakt" i FCN(der dog nok var et nøk større end en normal af slagsen. Der var flere om buddet, da han skiftede) fik lige under 50.000 om måneden.

                        Det bekræfter, hvad jeg har sagt længe: At 70.000 om måneden for spillere som Diarra og N'Koum, der var købt til at skulle spille med om en plads i start-11eren, ikke i sig selv var nogen bemærkelsesværdig høj løn.

                        Hvis tallet om ca. 32-35 millioner i spillerbudget om året er korrekt (og det tror jeg det er) så ligger gennemsnitslønnen i OB omkring de 110-120.000 om måneden, med 24 spillere i førsteholdstruppen. Derudover kommer så ungdomsspillerne, men de trækkker slet, slet ikke så høj en løn.

                        Spillere som AK, Fester, Makrini og Izunna trækker så en væsentlig højere løn (men ingen i OB er over 250.000 om måneden, efter hvad jeg har hørt), og spillere som Yao, Thrane, Greve, Edmunsson noget mindre (vel nok omkring de forkætrede 70 klik, som Diarra også fik).

                        Mit håb er, at man forsætter kursen som den har kørt de sidste par år, men at man samtidigt udvider lønbudgettet gradvist, så vi i hvert fald kommer i top-fem, der i min optik burde hedde FCK, BIF, FCM, AGF og OB. Det giver mest mening tilskuer-, interesse-, oplands-, og sponsormæssigt. Og så kan vi håbe at FCMs økonomiske doping fra Benham på et tidspunkt tørrer ud.
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                          rigtig fin artikel omkring Økonomi, hvor OB bliver nævnt og beskrevet.

                          http://www.mediano.nu/oversigt/2016/...teressante-tal

                          edit: ja, det er en rigtig artikel, med vurderinger, holdninger, rygter og fakta.
                          En ret så interessant artikel, ja. Den er ret så lang, men jeg vil anbefale alle at læse den.

                          Umiddelbart er det også den mest troværdige gennemgang af klubbudgetter jeg har set de seneste år.

                          Comment


                            Ja tak for linket. Det var god læsning

                            Comment


                              En betragtelig udvidelse af forretningen i de kommende år.

                              http://www.fyens.dk/odense/Nyt-hotel...rtikel/3021296

                              Om ikke andet, så er det i hvert fald godt for byen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                En betragtelig udvidelse af forretningen i de kommende år.

                                http://www.fyens.dk/odense/Nyt-hotel...rtikel/3021296

                                Om ikke andet, så er det i hvert fald godt for byen.
                                hvor er det OB-relaterede her, er det NT og co der er bagmænd eller hur

                                Never mind jeg har fundet u' a'et
                                Last edited by manner; 21-06-2016, 16:58.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X