Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Jeg nævnte i januar om grunden til kapitaltilførelsen i december skyldtes de ringe resultater , truende nedrykning og at vi derfor var tvunget til at investere ekstra i spillere ( Dalgaard , Zohore og Skogskied ) og om den oprindelige plan var at pengene først skulle have faldet i sommers og at det var derfor der blev lovet bedring fra sommeren 2015 . Hvis ovenstående er tilfældet , kan det så være derfor at der ikke var råderum til også at forstærke forsvaret , og altså nogle af de penge der var tiltænkt sommerens vindue blev brugt i vinters ?
    Det er da ikke et umuligt scenarie!

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Jeg nævnte i januar om grunden til kapitaltilførelsen i december skyldtes de ringe resultater , truende nedrykning og at vi derfor var tvunget til at investere ekstra i spillere ( Dalgaard , Zohore og Skogskied ) og om den oprindelige plan var at pengene først skulle have faldet i sommers og at det var derfor der blev lovet bedring fra sommeren 2015 . Hvis ovenstående er tilfældet , kan det så være derfor at der ikke var råderum til også at forstærke forsvaret , og altså nogle af de penge der var tiltænkt sommerens vindue blev brugt i vinters ?
      Hvis det er tilfældet skriger det jo til himlen, når man ikke forstærker forsvaret. Vi har en situation, hvor fejldispositioner på transfermarkedet, gang på gang skaber behov for at bruge nye penge. Men hvis de nye penge bruges på at lappe huller, men ikke skabe fundamentet for, at fejlene ikke gentages, så havner man jo i en ond cirkel af lappe og panikløsninger. Det der så kan stoppe det lidt i år, er den ene nedrykker, som giver lidt ro på bagsmækken, lidt for meget ro efter min smag.

      Forebyggelse er bedre end behandling.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Det er da ikke et umuligt scenarie!
        Blot en tanke , ikke noget jeg kan underbygge med andet end min egen teori .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Jeg nævnte i januar om grunden til kapitaltilførelsen i december skyldtes de ringe resultater , truende nedrykning og at vi derfor var tvunget til at investere ekstra i spillere ( Dalgaard , Zohore og Skogskied ) og om den oprindelige plan var at pengene først skulle have faldet i sommers og at det var derfor der blev lovet bedring fra sommeren 2015 . Hvis ovenstående er tilfældet , kan det så være derfor at der ikke var råderum til også at forstærke forsvaret , og altså nogle af de penge der var tiltænkt sommerens vindue blev brugt i vinters ?
          har jeg en erindringsforskydelse her, eller var der en kapitaltilførsel i Januar..

          Interessant tanke er det da, men vi får næppe noget fornuftigt svar på det. Jeg har hele tiden troet at investeringen i de typer til holdet blev foretaget for 'egne midler' af den simple grund at en nedrykning ville være dyrere at udsætte klubben for, end at lave et overtræk på kassekreditten
          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            har jeg en erindringsforskydelse her, eller var der en kapitaltilførsel i Januar..

            Interessant tanke er det da, men vi får næppe noget fornuftigt svar på det. Jeg har hele tiden troet at investeringen i de typer til holdet blev foretaget for 'egne midler' af den simple grund at en nedrykning ville være dyrere at udsætte klubben for, end at lave et overtræk på kassekreditten
            Der blev tilført 35 mill .

            http://www.fyens.dk/modules/mobile/a...icleid=2647755
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Hvis det er tilfældet skriger det jo til himlen, når man ikke forstærker forsvaret. Vi har en situation, hvor fejldispositioner på transfermarkedet, gang på gang skaber behov for at bruge nye penge. Men hvis de nye penge bruges på at lappe huller, men ikke skabe fundamentet for, at fejlene ikke gentages, så havner man jo i en ond cirkel af lappe og panikløsninger. Det der så kan stoppe det lidt i år, er den ene nedrykker, som giver lidt ro på bagsmækken, lidt for meget ro efter min smag.

              Forebyggelse er bedre end behandling.
              Som jeg skrev tilbage i januar , så ved jeg ikke om det var derfor . Men det var min første tanke på baggrund af mange fejlhandler og lappeløsninger , som for mig at se må være dyrere end at ofre lidt mere på spillere og ramme mere rigtigt første gang . Der blev brugt en del penge på højre backs og angribere gennem 2014 og lappet på det i januar 15 . Min tanke dengang var at de penge først skulle være tilført nu i sommers . Nu dukkede tanken så op igen og sommerens vindue og udmelding om at der ikke var råderum til mere forstærkede min mistanke .

              Og ja hvis nogle har lyst til at læse det som endnu et angreb på JH , eller negativt opdigtet historie , så gør i bare det . Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg ikke tror han økonomisk er så fantastisk dygtig , men den diskusion kan vi tage når vi ser regnskabet for 2015 .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Har du nogen info om de penge var til forstærkninger, eller var de primært til at dække de røde tal i OS&Es samlede regnskab?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Har du nogen info om de penge var til forstærkninger, eller var de primært til at dække de røde tal i OS&Es samlede regnskab?
                  nu min hukommelse er genopfrisket, så mener jeg at der var snak om dækning af bl.a. opståede engangsudgifter (TB-løn, OP-løn, forstærkninger til overlevelse i SL) NT hæftede sig ved at selve driften var på ret kurs.
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Har du nogen info om de penge var til forstærkninger, eller var de primært til at dække de røde tal i OS&Es samlede regnskab?
                    Der står i starten at det er på baggrund af underskud de seneste fem år og til sidst i artiklen står der at det ikke er til investeringer.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Vores ejer vinder Tiegtenprisen 2015

                      http://www.fyens.dk/erhverv/Thorborg...rtikel/2879239

                      Comment


                        Niels Thorborg nummer 17 over Danmarks rigeste personer:

                        http://pleasure.borsen.dk.molly.ruc....#ixzz3sa0ON9jk


                        17. Niels Thorborg
                        4,36 mia. kr. (op)

                        De fleste tandhjul kører godt for den fynske rigmand Niels Thorborg og hans vidt forgrenede koncern 3C Groups. Mens den betydelige aktiepost i fodboldklubben OB trækker ned, tjener Thorborg gode penge i sin detailbutik, der omsætter for 2 mia. kr. og sidste år tjente over 300 mio. kr. før skat.

                        Størst er L’easy, som han selv etablerede tilbage i 1980’erne, mens han læste på Odense Universitet. Han undrede sig over, at man kunne leje fjernsyn, men ikke vaskemaskiner, så han købte seks af slagsen og lejede dem ud til kunder i nærområdet.

                        Derudover sidder han på Inspiration-kæden, der trives efter en vellykket turnaround, reklamebureauet Nørgård Mikkelsen, it-firmaet Hedal Kruse Brohus og Odense Sport & Event, der også omfatter den tabsgivende Odense Boldklub.

                        I løbet af året solgte han netbutikken Wupti.com til Dansk Supermarked i en handel, der – at dømme efter størrelsen på Thorborgs smil – var ganske attraktiv.

                        Comment


                          Ja; som sugar daddys er, så er Thorborg nok ikke den værste, man kunne have. Det er ikke bare pengene; det er nok lige så meget, at han har et stærkt lokalt engagement - både pga hans baggrund, men også involvering i Nørgaard/Mikkelsen, OS&E, osv. Man kunne også være FCV og have en bagmand, der har trukket stikket, hvorefter klubben er i frit økonomisk fald: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/k...-at-redde-fcv/

                          Dette ikke for at slikke røv på Niels Thorborg; men man må bare konstatere, at moderne professionel fodbold kræver en del penge og et engagement på den lange bane fra folk med penge. Når det er sådan, så er det ikke så skidt med en Thorborg. Hellere en som ham med lokal tilknytning end et udenlandsk konsortium, som man ved dybest set ikke har interessen ret meget længere, end de selv får noget ud af det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Ja; som sugar daddys er, så er Thorborg nok ikke den værste, man kunne have. Det er ikke bare pengene; det er nok lige så meget, at han har et stærkt lokalt engagement - både pga hans baggrund, men også involvering i Nørgaard/Mikkelsen, OS&E, osv. Man kunne også være FCV og have en bagmand, der har trukket stikket, hvorefter klubben er i frit økonomisk fald: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/k...-at-redde-fcv/

                            Dette ikke for at slikke røv på Niels Thorborg; men man må bare konstatere, at moderne professionel fodbold kræver en del penge og et engagement på den lange bane fra folk med penge. Når det er sådan, så er det ikke så skidt med en Thorborg. Hellere en som ham med lokal tilknytning end et udenlandsk konsortium, som man ved dybest set ikke har interessen ret meget længere, end de selv får noget ud af det.
                            Ja, jeg er langt mere tilhænger af vores model end fx det Randers er i gang med. Det handler jo også om, at tiderne er blevet anderledes, hvor OB for mange ikke handler om, at vinde mesterskaber, men om at have et stykke fynsk kultur med i sin rygsæk. Det er det i hvert fald for mig.

                            Jeg hørte også i FodboldFM, at Mads Junker sagde, at Vitesse gik fra et tilskuertal fra ca. 20.000 til ca. 7.000 efter de blev opkøbt af en østeuropæisk rigmand, og begyndte at leje et hav af spillere fra Chelsea.

                            Comment


                              Selvom der ikke bliver investeret i stor stil, er jeg nu også ganske tryg ved, at klubben er i gode lokale hænder med folk som Thorborg, C.C og Bent Jensen.

                              Comment


                                Lyder til at prisen på Fester var ca 3 mill og ca 1 mill på Oliver Lund. Såen cirkus

                                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...irator/5852100

                                Comment

                                Working...
                                X