Oprindeligt indsendt af Ricardo
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.
Collapse
X
-
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægdet er set før at spillere der ikke fungerer i en klub ganske udmærket kan præstere i en anden klub på samme niveau, f.eks. Steffen Højer som vel ikke havde præsteret særligt godt i de klubber han repræsenterede før OB. COB mener jeg ikke var et fejlkøb, han blev hentet sammen med andre på et tidspunkt hvor der i udtalt grad manglede løbevillighed på midten, og her var han da garant for indsats. Hans afleverings% var vel som sådan også god, og vel nok bedre end det Ari på noget tidspunkt har præsteret. Ikke alle kan spille på et superligahold og jeg mener mere at COB mere var "taberen" i kampen om de centrale pladser, når TB insisterede på at bruge Ari på midten. Langt de fleste gange COB har optrådt på holdet mener jeg faktisk han har gjort en fornuftig figur både som starter og som indskifter, så at han ikke er god nok til OB er jeg ikke enig i.Last edited by Magge; 01-04-2015, 16:01.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlægHelt enig , og at der ingen reserver er at smide ind hverken på højre el venstre kant . Og en helt anden grund til den tamme offensiv er at vi centralt har lige omkring intet at byde ind med og ikke har haft det gennem et par sæsoner el tre .
Så jeg ville nok, alt efter hvem der forlader klubben, satse hele butikken på at finde en 27-31 årig central midt, der har prøvet lidt ude i det store udland, og stadig er interesseret i nuppe et dansk mesterskab... og alle ved jo at DEN slags spillere nærmest falder man over, når man bevæger sig rundt på transfermarkedet... ,o)
Mvh
MaxHH
Comment
-
Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlægMja, Desler synes jeg nu kunne være manden der kan erstatte Emil, suppleret af Greve, så vi kører med Falk på venstre og Desler på højre. Men du har ret, vi er ikke voldsomt gode centralt. Spellmann er en superstærk spiller, der altid er garant for fight, men vi behøver (mere) kreativ OG solid spiller til at ligge centralt med ham, og både Schoop og Azer har vist mangler i det samarbejde...
Så jeg ville nok, alt efter hvem der forlader klubben, satse hele butikken på at finde en 27-31 årig central midt, der har prøvet lidt ude i det store udland, og stadig er interesseret i nuppe et dansk mesterskab... og alle ved jo at DEN slags spillere nærmest falder man over, når man bevæger sig rundt på transfermarkedet... ,o)
Mvh
MaxHH
Comment
-
Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlægMja, Desler synes jeg nu kunne være manden der kan erstatte Emil, suppleret af Greve, så vi kører med Falk på venstre og Desler på højre. Men du har ret, vi er ikke voldsomt gode centralt. Spellmann er en superstærk spiller, der altid er garant for fight, men vi behøver (mere) kreativ OG solid spiller til at ligge centralt med ham, og både Schoop og Azer har vist mangler i det samarbejde...
Mvh
MaxHH
Kent kan måske lokke Enevoldsen med til Fyn ;-). Hans lejeaftale i Aalborg udløber til sommer.
http://sporten.tv2.dk/2014-06-16-aab...il-superligaen
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlægCOB blev hentet til en midtbane som var ( og stadig er ) meget svag defensivt i en sådan grad at vires modstandere lagde taktik efter det og åbent på TV erklærede dette , det har på intet tidspunkt været COB's styrke at spille en defensiv rolle . Lbevillige spillere havde vi nok af til midtbanen og derfor var han ubrugelig . Det var desuden et ønske af COB at komme væk fra FCN fordi de ville bruge ham i en alt for defensiv rolleBelieve OB
Comment
-
Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlægMeget enig. Spelmann har brug for en god makker centralt. Vi har nogle spændende unge folk på vej, men de har brug for nogle rutinerede folk med rette indstilling til at støtte sig op af.
Kent kan måske lokke Enevoldsen med til Fyn ;-). Hans lejeaftale i Aalborg udløber til sommer.
http://sporten.tv2.dk/2014-06-16-aab...il-superligaen
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlægHvad med Izunna, har han forlænget med FCM? Han har/havde udløb til sommerBelieve OB
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlæghvad mener du? havde han udløb i sommers eller har han udløb til sommer. I begge tilfælde er han med stor sandsynlighed superinteressant for OB, og med lige så stor sandsynlighed AAALT for dyr for den stribede pung, hvor der jo mangler 29 mill.....og så er der slet ikke tænkt på om OB er superinteressant for Izunna
Det ville være en rigtig god tilgang.
Comment
-
Rygterne herinde går på, at Kent Nielsen får nogle penge at handle for til sommer. Flere end vi har set de sidste vinduer. Det virker vel også sandsynligt at der skulle et eller andet på bordet, for at KN ville vælge OB. Det er nok svært at lokke en mestertræner til en klub, hvor økonomien er helt i skoven og hvor der skal leves på en sten i flere sæsoner mere.
Nu så vi lige, at FCK nedjusterer fra 40-60 mil. plus til 15-25 mil. minus, fordi de jo nok næppe bliver mestre. Det viser vel meget godt, at de store klubber med store budgetter har en drift, som ikke hænger sammen, hvis man skal blive mestre for at der er overskud i klubben. Det er jo også fint i tråd med, at OB præsenterede et underskud på driften.
Her spørger jeg så de kyndige ud i den slags (Plum?) om det er muligt at isolere tallene for ren drift i et OB-regnskab uden uforudsete udgifter som trænerfyringer, ophævelse af kontrakter etc.? Hele denne "oprydning" som det tyder på, at JH er blevet sat til er jo kommunikeret ud som om, at den er lykkedes til sommer. Skal det mon forstås som om, at selve driften til sommer er så sund, at man står i en anden og væsentligt bedre situation end for 2-3 år siden? Det må vel især handle om, at udgifter til lønninger er bragt betydeligt ned? Kan man finde sammenlignelige tal fra tidligere og nyeste regnskab og dermed finde ud af, hvad det er at JH er lykkedes med efter eget udsagn (Plum?)?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægRygterne herinde går på, at Kent Nielsen får nogle penge at handle for til sommer. Flere end vi har set de sidste vinduer. Det virker vel også sandsynligt at der skulle et eller andet på bordet, for at KN ville vælge OB. Det er nok svært at lokke en mestertræner til en klub, hvor økonomien er helt i skoven og hvor der skal leves på en sten i flere sæsoner mere.
Nu så vi lige, at FCK nedjusterer fra 40-60 mil. plus til 15-25 mil. minus, fordi de jo nok næppe bliver mestre. Det viser vel meget godt, at de store klubber med store budgetter har en drift, som ikke hænger sammen, hvis man skal blive mestre for at der er overskud i klubben. Det er jo også fint i tråd med, at OB præsenterede et underskud på driften.
Her spørger jeg så de kyndige ud i den slags (Plum?) om det er muligt at isolere tallene for ren drift i et OB-regnskab uden uforudsete udgifter som trænerfyringer, ophævelse af kontrakter etc.? Hele denne "oprydning" som det tyder på, at JH er blevet sat til er jo kommunikeret ud som om, at den er lykkedes til sommer. Skal det mon forstås som om, at selve driften til sommer er så sund, at man står i en anden og væsentligt bedre situation end for 2-3 år siden? Det må vel især handle om, at udgifter til lønninger er bragt betydeligt ned? Kan man finde sammenlignelige tal fra tidligere og nyeste regnskab og dermed finde ud af, hvad det er at JH er lykkedes med efter eget udsagn (Plum?)?
JH er her ogdå for at få styr på driften og er ret sikker på der er lykkedes!
husk at ud af vores minus i år er altså de 15mio. Af dem ikke en del af driften og derfor ikke er der næste år.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægRygterne herinde går på, at Kent Nielsen får nogle penge at handle for til sommer. Flere end vi har set de sidste vinduer. Det virker vel også sandsynligt at der skulle et eller andet på bordet, for at KN ville vælge OB. Det er nok svært at lokke en mestertræner til en klub, hvor økonomien er helt i skoven og hvor der skal leves på en sten i flere sæsoner mere.
Kigger man på 1) en ny træner, der har været god til at udvikle hold med unge spillere på lave budgetter, 2) en ny assistent, der har track record for det samme, 3) underskud i mange-millioner-klassen gennem de seneste år + 4) den ikke overvældende kvalitet af spillere, der blev hentet ind i seneste transferperiode - så peger de ting ikke ligefrem på nogen voldsom forbrugsfest til sommer.
Jeg håber, at der er et skud eller to i bøssen på nogle afgørende pladser, men ellers synes jeg mere det peger på at udvikle egne folk for at holde budgettet nede. Hvis det er sandt, så kan det være ufattelig vigtigt at ramme rigtigt her til sommer med de få skud i bøssen, der er.
Comment
Comment