Annoncering

Collapse
No announcement yet.

hvorfor er der pause ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Jeg giver dig helt ret i det du skriver.

    Også at det ikke passer de ikke vægter Europa, lidt gør de jo, især CHL.

    Men jeg mener bare at hvis FCK, skal klare sige har de brug for udsolgt parken (egen mening) hvorimod mange Italienske hold's stadion skaber mere atmosfære halvt fyldt (egen mening).

    Og hvis FCK skulle gå videre, havde de brug for hjælpen hjemme, det så vi jo tydeligt nede i Tyskland.

    Men er det ikke også sjældent Italienske stadions er udsolgte?

    -Er selv i tvivl ang. ovenstående spørgsmål.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
      Det er muligt jeg misforstår dette, men det er vist ikke korrekt. Altså, nationsrating er vel den samlede sum som følge af klubbernes individuelle resultater. Nationsratingen bestemmer hvor mange placeringer i de forskellige turneringer vi får i Danmark. Det er klart, at jo bedre klubberne gør det, desto bedre bliver vores nationsrating, som så i sidste ende afføder flere pladser i gruppespil/senere kval-runder eks.vis.
      Det er vi naturligvis helt enige om. Diskussionen går på, om andre klubbers succes og dermed bidrag til nationskoefficient nødvendigvis er god for alle danske klubber som helhed. Eller: er en høj national koefficient nødvendigvis god for OB?

      Her er der mange svar, afhængigt af vores egne resultater og ranking pt. Svarene for i år må ca. være:
      1) så længe vi ikke kvalificerer os til Europa er det pisse-ligegyldigt.
      2) Hvis vi bliver nr 5 i ligaen, men DK er faldet i nationskoefficient, så vi kun har 4 hold med i europæiske turneringer, så er det mega-surt.
      3) Bliver vi pokalmestre (eller finaledeltager, hvor mesteren også vinder DK mesterskab), så er national koefficient uden betydning. Vi ryger sowieso i EL kval, 3.runde og seedning afhænger af klubranking.
      4) Bliver vi nr. 3.-4. er det også relativt ligegyldigt m nationspoint- seedning afhænger af klubranking, hvilken runde vi træder ind i afhænger mest af placering (og klubranking).
      5) Bliver vi nr. 2 er det surt, at DK er faldet i nationsrating, så der ikke længere er CL-chance.
      6) Bliver vi mestre, er det surt, at nationsrating er faldet, så vi skal kvalificere os via Champions Way. Om DK ligger 14 eller nedefter er til gengæld ligegyldigt - det eneste, der tæller her er 13.plads og opefter; så ryger vi direkte in the money.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
        Jeg giver dig helt ret i det du skriver.

        Også at det ikke passer de ikke vægter Europa, lidt gør de jo, især CHL.

        Men jeg mener bare at hvis FCK, skal klare sige har de brug for udsolgt parken (egen mening) hvorimod mange Italienske hold's stadion skaber mere atmosfære halvt fyldt (egen mening).

        Og hvis FCK skulle gå videre, havde de brug for hjælpen hjemme, det så vi jo tydeligt nede i Tyskland.

        Men er det ikke også sjældent Italienske stadions er udsolgte?

        -Er selv i tvivl ang. ovenstående spørgsmål.
        Ja, der gik sgu vist også lidt flueknepperi i mit indlæg der, tror bare jeg er blevet skuffet for mange gange, har kun haft mulighed for at følge Udinese i de europæiske kampe, og både op til og under de her kampe, har det bare været som en normal dag på kontoret... Sådan en sommer kaldes et eventyr i Danmark...

        Jeg må dog krybe til korset nu, efter at have studset lidt kampe igennem, SHIT hvor har FcK leveret nogle ringe tilskuertal, selv i finale runderne...

        Det tror jeg det er, Napoli og Juve som du selv nævnte, kan jeg se har haft udsolgt et par gange sidste sæson, så den får du, og det er da efterhånden også nogle ret store stadions de har dernede...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

          @Kaspernon - det "man fik ud af at holde med FCN i 12/13" er jo ret beset blot, at jo flere point de henter, desto bedre bliver Danmarks nationrating, og desto større er chancen for at OB kan komme i Europa, skulle vi på et eller andet tidspunkt ende i den øverste halvdel igen. Om det opvejer den økonomiske gevinst vores konkurrenter får, kan man jo så diskutere, men der er ingen tvivl om, at jo bedre det går de andre danske hold, jo større chance er der for, at vores hold engang kommer i Europa. Seedningen til kval-runderne består nemlig IKKE kun af klubrating, men også af Nationsrating, og derfor kan man sige, at man selvfølgelig selv skal en god rating, men at det også er vigtigt med nationsrating.

          Du har ret i, at vi ikke fik meget ud af at FCN potentielt fik mange point i den pågældende sæson, men koefficientlisten tager udgangspunkt i de seneste 5 sæsoner, hvorfor det jo handler om at opretholde et godt gennemsnit. Lad os nu sige, at vi kvaller til Europa gennem denne sæson (utopi, I know), så drager vi jo nytte af de point som de bl.a. FCN har indsamlet da tidspunktet for vores indtræden i turneringen bl.a. afgøres af dette. Det var jo netop sådan FCN kom direkte i gruppespillet af CL, netop fordi andre danske hold (FCK og til dels OB) havde gjort det hårde forarbejde.
          Jo jo, men det var der også en VB fan der engang sagde til mig... Der endte det med de kogte over fordi, bla. OB havde succes i EU, og de simpelthen blev distanceret på alle fronter... Horsens har ikke kunne magte de flere hold, med det mere succes... Hvor mange hold skal mere i Europa, før vi selv ryger i enten Europa eller i 1. Division...

          Glæd jer over det på tidspunkter hvor OB ikke balancerer på kanten, så... Vent med at glæde jer til vi kæmper om mesterskabet mod dem.... nå nej, så bliver vi jo nr. 2...

          Nu bliver jeg sgu selv "italiensk fan" for en stund... FUCK EUROPA!!!
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Jo jo, men det var der også en VB fan der engang sagde til mig... Der endte det med de kogte over fordi, bla. OB havde succes i EU, og de simpelthen blev distanceret på alle fronter... Horsens har ikke kunne magte de flere hold, med det mere succes... Hvor mange hold skal mere i Europa, før vi selv ryger i enten Europa eller i 1. Division...

            Glæd jer over det på tidspunkter hvor OB ikke balancerer på kanten, så... Vent med at glæde jer til vi kæmper om mesterskabet mod dem.... nå nej, så bliver vi jo nr. 2...

            Nu bliver jeg sgu selv "italiensk fan" for en stund... FUCK EUROPA!!!
            Arh, nu synes jeg du søger dit argument lige rigeligt. Det er sgu ikke OBs skyld, at Vejle røg ud, eller de tre øverste holds skyld at Horsens røg ud. Så kan man jo altid blame de øverste hold i en sæson for nedrykningen, og det er måske lige at tage den for vidt. De to hold har jo bare været dårligst, mere er der vel ikke at sige til det.

            Comment


              #66
              Jeg har bare den mening at det er til OB' fordel at danske hold ryger ud hurtigst muligt...

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                Jeg har bare den mening at det er til OB' fordel at danske hold ryger ud hurtigst muligt...
                Misforstå mig ej. Jeg sidder ikke og klapper i hænderne når FCK vinder i Europa, tværtimod. Jeg håber altid de taber, det var blot for at få nogle objektive briller på hvorvidt danske sejre i Europa potentielt kan gavne OB engang i fremtiden.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  Nu har jeg ingen steder skrevet at det var mentaliteten til klubskifter der var anderledes.

                  Der er bare meget mere opbakning til klubber i de fleste andre lande.

                  Du ser ikke hold der spiller kval til CHL som kun kan få små 16.000 mennesker til at komme på stadion (halvt fyldt).

                  Det er sgu da ynkeligt at man ikke støtter bedre op om ens hold.
                  Ok, så misforstod jeg dit indlæg.

                  Vi kan hurtigt blive enige om, at opbakningen til de danske hold er for dårlig. Både hjemme og i Europa. FCKs fremmøde mod Leverkusen var pinligt. Men ok, de tog 250-300 kr for en billet, og de fleste af FCKs fans er medgangsfans og jyder, der ikke ved en dart om Leverkusen. Men "byens hold"? Not so much...
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Ja, der gik sgu vist også lidt flueknepperi i mit indlæg der, tror bare jeg er blevet skuffet for mange gange, har kun haft mulighed for at følge Udinese i de europæiske kampe, og både op til og under de her kampe, har det bare været som en normal dag på kontoret... Sådan en sommer kaldes et eventyr i Danmark...

                    Jeg må dog krybe til korset nu, efter at have studset lidt kampe igennem, SHIT hvor har FcK leveret nogle ringe tilskuertal, selv i finale runderne...

                    Det tror jeg det er, Napoli og Juve som du selv nævnte, kan jeg se har haft udsolgt et par gange sidste sæson, så den får du, og det er da efterhånden også nogle ret store stadions de har dernede...
                    Det er helt i orden med flueknepperi.
                    Men vi kan sagtens blive enige om at det ikke er alle klubber der har udsolgt til europa kampe, hvilket jeg tænker er en skam.
                    Lige med Juventus er deres udsolgt kun kommet med at de er skiftet til deres mindre stadion, end da de var på Delle Alpi.
                    men efter de har købt et stadion, de første i Italien, med plads til 'kun' 40.000ish, så har de oftere udsolgt, hvilket giver en federe stemning end med 20-25.000 pladser ledige.

                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Ok, så misforstod jeg dit indlæg.
                    Det er helt i orden.

                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Vi kan hurtigt blive enige om, at opbakningen til de danske hold er for dårlig. Både hjemme og i Europa. FCKs fremmøde mod Leverkusen var pinligt. Men ok, de tog 250-300 kr for en billet, og de fleste af FCKs fans er medgangsfans og jyder, der ikke ved en dart om Leverkusen. Men "byens hold"? Not so much...
                    Du har selvfølgelig ret i at 250-300 kroner er mange penge, især når/hvis man skal fra Jylland oveni.

                    Men det ændrer jo ikke på at man ikke giver fansne en fair chance for at støtte op om ens klub med sådan nogle priser.

                    Man kan sige havde det være Real Madrid, Barcelona, Bayern eller City, så havde prisen på 250-300 ikke været noget problem, men Leverkusen har bare ikke samme star-factor som dem jeg nævner.

                    Det er jo for at se andre store hold folk løber med FCK, ligeså meget som en kærlighed til klubben.

                    Comment


                      #70
                      Jeg syntes det er i overkanten med 4 pauser i løbet af efteråret. Fobol spillere er sgu noen pivskier

                      Comment

                      Working...
                      X