Annoncering

Collapse
No announcement yet.

hvorfor er der pause ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Undskyld der skulle heller ikke have stået england, mere i det sydlig Europa, det gik sku lige hurtigt nok da jeg skrev.

    Men mentaliteten er nu stadigvæk anderledes herhjemme end i alle andre lande.

    Jeg kan huske hvordan Iniesta blev tiljublet samtlige steder han kom hen med Barcelona efter han havde scoret det vindende mål i VM finalen 2010.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
      Undskyld der skulle heller ikke have stået england, mere i det sydlig Europa, det gik sku lige hurtigt nok da jeg skrev.

      Men mentaliteten er nu stadigvæk anderledes herhjemme end i alle andre lande.

      Jeg kan huske hvordan Iniesta blev tiljublet samtlige steder han kom hen med Barcelona efter han havde scoret det vindende mål i VM finalen 2010.
      Jeg tror Michael Laudrup og Luis Figo har et lidt andet syn på det end dig...

      Ligesom Gisla, Borring og Bashkim nok også har et andet syn på OB-fans end Laursen og Lars Jacobsen. Det handler, som så meget andet i livet, om sammenhængen.

      Men at sige at vi i DK har en anden mentalitet i forhold til spillere der skifter til andre hold, end andre steder i Europa, er simpelthen ikke korrekt.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
        Fedt at de danske hold ryger ud. Men det er sgu da pinligt den måde det sker på.
        Det der virker helt absurd på mig....
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Nu har den her diskussion kørt i snart 10 år, og pro-FcK i Europa folket, vil stadig ikke acceptere/forstå, at der ikke er nogen facitliste for hvad der er det rigtige...

          Det er en sjov tendens der er herinde i øvrigt, så snart man er imod noget, så er man forkert på den... Lige fra mandagskampe, over Fanregistrering, til FcK i CL, osv... er man imod, så er der ofte noget galt med ens personlighed...(ikke ment som at du siger sådan)

          ... for som vi ser, er det jo også helt vildt meget vi får ud af det... Tillykke med pointene de sidste 5 sæsoner dansk fodbold, i dag griner Europa...
          Det er jo sådan at HVIS de andre danske hold vinder, så får vi meget ud af det.....
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Det er jo sådan at HVIS de andre danske hold vinder, så får vi meget ud af det.....
            Det er da ikke sikkert.

            Hvis Fck og AaB var gået videre havde de fået 100 millioner ekstra i kassen. Hvis Esbjerg og Brøndby var gået videre havde de fået 30-40 millioner ekstra i kassen. FCM får 30-40 millioner ekstra i kassen, hvis de på mirakuløs vis vinder i aften

            I en tid hvor vi er ramt på økonomien vil vi blive sat ekstra bagefter, og der vil sandsynligvis være endnu længere vej til Europa for os, hvis de andre får for meget succes. Også selvom succes kan give en ekstra plads.

            Vi dragede selv fordel af, at andenpladsen gav plads til champions league-kvalen og dermed lettere vej til Europa League, så det kan være en fordel, at andre klarer sig godt. Men jeg synes nu ikke, det er givet.

            Comment


              #51
              Enig med Kaspernon - det kommer an på så meget. Hvis vi snakker 'få meget ud af det' økonomisk, så er det moderne gruppespil i EL og CL.

              I den tid, de har eksisteret, har OB deltaget 3 gange; 2006, 2010 og 2011.
              I 2006 gik vi den hårde vej gennem toto-cup. Der fik vi ikke meget hjælp af nationspoints, så andre klubbers resultater var ligegyldige.
              i 2009 var vi seedede i begge kval.runder; men det var mere på tidligere resultater/klubrating. Jeg har svært ved at se, at nationsrating skulle have betydet så meget for seedning dengang, men correct me if I'm wrong.
              i 2010 var vi i CL-kval, og DET var fordi DK var rykket op i rating. Det er måske eneste gang, at nationsrating rigtigt har battet for OB. Vi var 45 min fra himlen, og 'skød genvej' til EL-gruppespil.

              Helt set bort fra hele diskussionen om at konkurrerende klubber scorer kassen, og vi ikke gør det; så er god nationsrating jo ikke = gruppespil. Klubrating og 'bryde igennem muren' betyder faktisk mere: det er jo derfor Brøndby og FCM slås så utrolig meget med kvalifikation.

              Comment


                #52
                Jeg må ærlig talt indrømme, jeg har meget svært ved at se hvad vi fik ud af at holde med feks. FcN i 12/13..?
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Enig med Kaspernon - det kommer an på så meget. Hvis vi snakker 'få meget ud af det' økonomisk, så er det moderne gruppespil i EL og CL.

                  I den tid, de har eksisteret, har OB deltaget 3 gange; 2006, 2010 og 2011.
                  I 2006 gik vi den hårde vej gennem toto-cup. Der fik vi ikke meget hjælp af nationspoints, så andre klubbers resultater var ligegyldige.
                  i 2009 var vi seedede i begge kval.runder; men det var mere på tidligere resultater/klubrating. Jeg har svært ved at se, at nationsrating skulle have betydet så meget for seedning dengang, men correct me if I'm wrong.
                  i 2010 var vi i CL-kval, og DET var fordi DK var rykket op i rating. Det er måske eneste gang, at nationsrating rigtigt har battet for OB. Vi var 45 min fra himlen, og 'skød genvej' til EL-gruppespil.

                  Helt set bort fra hele diskussionen om at konkurrerende klubber scorer kassen, og vi ikke gør det; så er god nationsrating jo ikke = gruppespil. Klubrating og 'bryde igennem muren' betyder faktisk mere: det er jo derfor Brøndby og FCM slås så utrolig meget med kvalifikation.


                  Så er jeg da mere eller mindre overbevist...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Jeg tror Michael Laudrup og Luis Figo har et lidt andet syn på det end dig...

                    Ligesom Gisla, Borring og Bashkim nok også har et andet syn på OB-fans end Laursen og Lars Jacobsen. Det handler, som så meget andet i livet, om sammenhængen.

                    Men at sige at vi i DK har en anden mentalitet i forhold til spillere der skifter til andre hold, end andre steder i Europa, er simpelthen ikke korrekt.
                    Nu har jeg ingen steder skrevet at det var mentaliteten til klubskifter der var anderledes.

                    Der er bare meget mere opbakning til klubber i de fleste andre lande.

                    Du ser ikke hold der spiller kval til CHL som kun kan få små 16.000 mennesker til at komme på stadion (halvt fyldt).

                    Det er sgu da ynkeligt at man ikke støtter bedre op om ens hold.

                    Comment


                      #55
                      Så blev det prøvet med sådan en pause...det hjalp vist ikke det store. Håber dette var en enlig svale
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                        Nu har jeg ingen steder skrevet at det var mentaliteten til klubskifter der var anderledes.

                        Der er bare meget mere opbakning til klubber i de fleste andre lande.

                        Du ser ikke hold der spiller kval til CHL som kun kan få små 16.000 mennesker til at komme på stadion (halvt fyldt).

                        Det er sgu da ynkeligt at man ikke støtter bedre op om ens hold.
                        Har du set italiensk bold..?

                        Europa siger ikke de italienske fans en døjt, ikke før det kommer hen mod finalerunderne... Det er kun ligaen som tæller der nede... Portugiserne og spanierne gider heller ikke altid, franskmændene det samme...

                        At englænderne og tyskerne har en hel anden kultur, og flere syd-østeuropæiske det samme, skal og kan vi ikke måle os efter...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #57
                          Napoli havde da udsolgt til deres kval-kamp.

                          Og bilbao det samme.

                          Men at Italien ikke vægter det så højt er fordi de ingen chance har, derudover har Juve nu rimeligt mange mennesker på deres nye stadion til Europa kampe, så det holder vel heller ikke helt det du siger.

                          Men du har da ret, det er nemmere at se f.eks. Barcelona mod APOEL end mod Manchester city i kvartfinalen.

                          Men nu snakker jeg om Kval-kampe, og det er jo som oftest ikke de største klubber der er i dem.

                          Men at vi deler hver sin mening er vel også meget sundt for et forum som dette?

                          Comment


                            #58
                            http://www.bt.dk/superligaen/solbakk...-dansk-fodbold

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Enig med Kaspernon - det kommer an på så meget. Hvis vi snakker 'få meget ud af det' økonomisk, så er det moderne gruppespil i EL og CL.

                              I den tid, de har eksisteret, har OB deltaget 3 gange; 2006, 2010 og 2011.
                              I 2006 gik vi den hårde vej gennem toto-cup. Der fik vi ikke meget hjælp af nationspoints, så andre klubbers resultater var ligegyldige.
                              i 2009 var vi seedede i begge kval.runder; men det var mere på tidligere resultater/klubrating. Jeg har svært ved at se, at nationsrating skulle have betydet så meget for seedning dengang, men correct me if I'm wrong.
                              i 2010 var vi i CL-kval, og DET var fordi DK var rykket op i rating. Det er måske eneste gang, at nationsrating rigtigt har battet for OB. Vi var 45 min fra himlen, og 'skød genvej' til EL-gruppespil.

                              Helt set bort fra hele diskussionen om at konkurrerende klubber scorer kassen, og vi ikke gør det; så er god nationsrating jo ikke = gruppespil. Klubrating og 'bryde igennem muren' betyder faktisk mere: det er jo derfor Brøndby og FCM slås så utrolig meget med kvalifikation.
                              Det er muligt jeg misforstår dette, men det er vist ikke korrekt. Altså, nationsrating er vel den samlede sum som følge af klubbernes individuelle resultater. Nationsratingen bestemmer hvor mange placeringer i de forskellige turneringer vi får i Danmark. Det er klart, at jo bedre klubberne gør det, desto bedre bliver vores nationsrating, som så i sidste ende afføder flere pladser i gruppespil/senere kval-runder eks.vis.

                              Koefficientpointene klubberne bliver tildelt i forbindelse med sejr/uafgjort er de samme uanset om det er CL eller EL. Eneste forskel er, at man automatisk får 4 koefficientpoint for at kvalle til CL. Så i virkeligheden er det bedre for dansk fodbold (nationsrating), hvis et holder kvaller til CL og ikke vinder nogen kampe, end hvis de kvaller til EL og ikke vinder nogen kampe. Det vil også sige, at hvis et hold kvaller og ikke tjener point, brænder de sådan set vores samlede koefficient sammen, i det beregningen af point indeholder en dividering af antallet af hold vi har med i den pågældende sæson. Det nytter derfor ikke noget hvis FCK henter 15 point, og resten henter 0, så bliver resultatet stadig noget lort. Ergo; Når først en ligakonkurrent er kvalificeret, kan de lige så godt hente så mange point som muligt.

                              @Kaspernon - det "man fik ud af at holde med FCN i 12/13" er jo ret beset blot, at jo flere point de henter, desto bedre bliver Danmarks nationrating, og desto større er chancen for at OB kan komme i Europa, skulle vi på et eller andet tidspunkt ende i den øverste halvdel igen. Om det opvejer den økonomiske gevinst vores konkurrenter får, kan man jo så diskutere, men der er ingen tvivl om, at jo bedre det går de andre danske hold, jo større chance er der for, at vores hold engang kommer i Europa. Seedningen til kval-runderne består nemlig IKKE kun af klubrating, men også af Nationsrating, og derfor kan man sige, at man selvfølgelig selv skal en god rating, men at det også er vigtigt med nationsrating.

                              Du har ret i, at vi ikke fik meget ud af at FCN potentielt fik mange point i den pågældende sæson, men koefficientlisten tager udgangspunkt i de seneste 5 sæsoner, hvorfor det jo handler om at opretholde et godt gennemsnit. Lad os nu sige, at vi kvaller til Europa gennem denne sæson (utopi, I know), så drager vi jo nytte af de point som de bl.a. FCN har indsamlet da tidspunktet for vores indtræden i turneringen bl.a. afgøres af dette. Det var jo netop sådan FCN kom direkte i gruppespillet af CL, netop fordi andre danske hold (FCK og til dels OB) havde gjort det hårde forarbejde.
                              Last edited by mckellberg; 29-08-2014, 13:34.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Napoli havde da udsolgt til deres kval-kamp.

                                Og bilbao det samme.

                                Men at Italien ikke vægter det så højt er fordi de ingen chance har, derudover har Juve nu rimeligt mange mennesker på deres nye stadion til Europa kampe, så det holder vel heller ikke helt det du siger.

                                Men du har da ret, det er nemmere at se f.eks. Barcelona mod APOEL end mod Manchester city i kvartfinalen.

                                Men nu snakker jeg om Kval-kampe, og det er jo som oftest ikke de største klubber der er i dem.

                                Men at vi deler hver sin mening er vel også meget sundt for et forum som dette?
                                De italienske hold har vel lige så gode chancer som de andre... men nej det holder ikke 100 at sige det ikke interesserer dem, det var lige voldsomt nok... Særlige kampe, nyt stadion, og andre ting kan selvfølgelig også spille ind, men generelt har italienerne altid vægtet Ligaen 100%... men jeg kan dog også godt se nu, at de er kommet bedre med... men Milan og Napoli er/var jo så også et par af dem man forventede havde en chance...

                                (Der er lige noget med pladser til EU-kampe, det er svært helt at overskue)

                                Napoli - Bilbao: 49.872 ud af 60.240

                                Milan - PSV: 51.598 ud af 82.955

                                Udinese - Braga: 19.560 ud af (dengang) 41.652

                                Udinese - Arsenal: 26.031 ud af 41.652

                                Fiorentina - Sporting L: 30.821 ud af 47.282

                                -

                                Der ud over er det nu altså ganske normalt med halvt fyldte stadions, nogen af kampene kan selvfølgelig have sine grunde, men at der kun var halvt fyldt i Parken, passer nok meget godt med det hele...

                                Standard Liege - Zenit Saint Petersburg: 14.435 tilskuere, ud af 30.023 pladser
                                Zenit Saint Petersburg - Standart Liege: 16.017 ud af 21.405
                                Besiktas - Arsenal: 41.531 ud af 76.092
                                Lille - Porto: 33.853 ud 50.186

                                -
                                OB - Villarreal: 13.002 ud af 13.573
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X