Annoncering

Collapse
No announcement yet.

ER OB fans´ne færdig med transfervinduet ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    De unge har vel gjort det ok indtil nu .. Godt nok kom ingen på banen mod BIF men Desler fik tid mod Hobro og AAB og Greve mod AAB og FCV .. EPJ har tidligere fået debut og regnes vel som et sikkert 4. valg i centerforsvaret som man med god ro i maven kan sende ind ..
    Vores nye mand Jensen har fået tid og Azer får tid .. JBL har også men er meget skadet .. det er vel kun Thomsen vi mangler at se .. og sæsonen er ung endnu ..
    Fra 1. holdet altså ..
    Kirkeskov, KL, MD, EL, Falk, Azer og Høegh er trods alt kun i starten af 20´erne ...

    Men Ousager, Spelmann, Bodul, Schoop, Ari og Kryger samt Toppel har alle en alder hvor de nok har toppet og er det så det vi kan bygge videre på? Det syntes jeg ikke .. Nielsen og Vladimir vil jeg gerne se i nogle flere kampe før jeg fælder dom ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      JH mener jo at vi nu har 4 angribere i Lado, TM, Bodul og Greve så mon ikke man sigter efter at bruge Lado som fast mand med TM som nr. 2 når vi spiller med to på toppen og så Bodul som en (på papiret) god sub og så et talent .... meget mere kan der vel ikke være råd til ..

      Med mindre der kommer en halvdesperat spiller/agent og faldbyder sig i slutningen af vinduet ...
      men nu gik snakken vel på om vi syntes truppen var på plads.....ikke om der i realiteterne er råd til endnu en angriber.
      For det kan da godt være JH mener vi har 4....men Bodul har vi jo set ikke fungerer - ud over på træningsbanen hvor han åbenabart gør det godt. Greve er helt ny - men er vel tænkt som 4. valg så på den vis er det jo fint nok. TM er lige bragt op fra 1 division, og selv om han da skal være mere end velkommen til at overraske positivt så vil jeg forvente at som min. det første halve år skal bruges på tilvænning.
      - Og så er der Lado som klart første valg - men bliver han skadet ser det altså mere end tyndt ud i mine øjne.

      - men ja realiteterne er at der næppe er penge til endnu en angriber

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Så skal vi jo også lige have fundet ud af hvem vores træner er næste sommer, det kan jo også blive afgørende mht. kontraktforlængelser...

        På den ene side kan jeg da godt se hvad JH mener, når han siger vi fra næste sommer starter forfra, for der bliver edderhyleme da godt nok også tale om en genindspilning... Omvendt, så har jeg svært ved at se hvordan vi kan sige at vi der er klar igen, for hvad ved vi egentlig om den tid der kommer om bare 8 måneder..?

        Hvis vi vil have nogen målmænd næste sæson, så skal checkhæftet frem - hvis vi vil have nogen træner skal checkhæftet frem - assistentræner + flere i staben - og 10 spillere, som i øvrigt, som Plum også er inde på, er åben for forhandling til anden side om 4 måneder...

        Min vurdering må være, der kommer ikke mere ind i år, en ung eller en på niveau med Jeppe måske, men ellers kommer der ikke mere med mindre der først sælges... Der bliver simpelthen alt for meget der skal/skal ikke bruges penge på, til at man tør bruge mere nu... i think...
        nej jeg forstår den heller ikke - jo det kan da være der er ved at være ryddet op i truppen til den tid - men at det skulle give markant flere penge til indkøb har jeg mere end svært ved at se.
        - Og hvis man vil mere end at lægge og fedte rundt med røven i vandskorpen så skal der altså investeres i noget der er af en lidt anden kvalitet end kryger og mikkelsen....

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          De unge har vel gjort det ok indtil nu .. Godt nok kom ingen på banen mod BIF men Desler fik tid mod Hobro og AAB og Greve mod AAB og FCV .. EPJ har tidligere fået debut og regnes vel som et sikkert 4. valg i centerforsvaret som man med god ro i maven kan sende ind ..
          Vores nye mand Jensen har fået tid og Azer får tid .. JBL har også men er meget skadet .. det er vel kun Thomsen vi mangler at se .. og sæsonen er ung endnu ..
          Fra 1. holdet altså ..
          Kirkeskov, KL, MD, EL, Falk, Azer og Høegh er trods alt kun i starten af 20´erne ...

          Men Ousager, Spelmann, Bodul, Schoop, Ari og Kryger samt Toppel har alle en alder hvor de nok har toppet og er det så det vi kan bygge videre på? Det syntes jeg ikke .. Nielsen og Vladimir vil jeg gerne se i nogle flere kampe før jeg fælder dom ..


          Bodul bliver der ikke forlænget med - punktum! Ousager tror jeg også er en kort forestilling - tilgengæld kunne jeg sagtens se man gik efter en klar ny første keeper - også lod toppel være andet valg et år eller to mere til radza er klar. Schoop er altså kun 25, spelmann 27 og ari ligeså - så at dømme dem helt ude og over-the-hill syntes jeg måske er lige tidligt nok - men de har underpræsteret på det sidste....

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Det er selvfølgelig rigtig nok omkring træneren men hvis udgangspunktet er at man nu starter fra frisk med en ung billig trup så har jeg svært ved at se hvem der skulle blive vores træner og være dyrere end TB .. Jeg ved ikke hvornår assistenttrænerne m.m. har kontraktudløb men alt andet lige kan man vel holde det på samme niveau som det er nu ??
            Ud af de 10 spillere er 6 talenter og selvom de skulle blive forlænget er det jo ikke som at forlænge med 6 storlønnede .. de 4 øvrige håber jeg egentligt ikke på bliver forlænget men kunne sagtens forestille mig at der bliver forlænget for et år med enten Toppel eller Ousager men håber at det bliver som 2. eller 3. keeper efter Radza (hvis han forlænger) .. og så skal der hentes en reel 1. keeper for et par år til Radza vurderes klar ..

            Men det er næste vindue ..
            Det har du bestemt også en pointe i, en ny kunne meget vel være billigere i drift... men det er jo også hele situationen taget i betragtning, vi ved jo heller ikke om han overhovedet er her til sommer, og mange af de navne der feks. nævnes herinde, tror jeg ikke er billigere, og vi kan stå der hvor vi må købe en træner fri, betale Bech(lidt) osv... Assistenten har også kontraktudløb til sommer, målmandstræner mfl...
            Det er også rigtigt, men hvis nu "kun" 3 ud af 6 slår til, så skal der temmelig sikkert også bruges penge på at handle... Vi må også lige have en note i "regnestykket" der siger, at yderligere 11 navne står til at udløbe året efter, og det kommer også til at spille ind på de kontraktudløb der kommer nu, i form af økonomi selvf. og hvem man vil satse på. osv... Feks. Ud med Schoop nu, og sats på at kan holde på Spelmann, eller forlæng med Schoop nu, fordi man tror Spelmann er tabt...

            Synes det er en enorm kabale vi står overfor, det er godt nok billigere brikker der skal flyttes rundt med, de fleste da, men det er mange brikker, især hvis man mener at være klar til en ny start om 8-9 måneder... Jeg bliver sindsyg hvis vi står om 12 måneder med udsigt til 11 kontraktudløb, ja mindre kunne også få mig til tasterne da...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              [/B]
              Bodul bliver der ikke forlænget med - punktum! Ousager tror jeg også er en kort forestilling - tilgengæld kunne jeg sagtens se man gik efter en klar ny første keeper - også lod toppel være andet valg et år eller to mere til radza er klar. Schoop er altså kun 25, spelmann 27 og ari ligeså - så at dømme dem helt ude og over-the-hill syntes jeg måske er lige tidligt nok - men de har underpræsteret på det sidste....
              Jeg mener heller ikke at de er over the hill men jeg tror bare ikke at de bliver meget bedre end det de er nu .. så kan man sige at de står for noget erfaring og kontinuitet som vi har brug for, men skal vi så løfte niveauet så må det blive andre steder ..
              Det kan så være blandt de talentfulde spillere i starten af 20´erne der kan blive bedre hvis vi kan stile mod europæiske pladser frem for at slås mod nedrykningsstregen eller hente bedre erfarne spillere ind end dem vi har ...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Jeg mener heller ikke at de er over the hill men jeg tror bare ikke at de bliver meget bedre end det de er nu .. så kan man sige at de står for noget erfaring og kontinuitet som vi har brug for, men skal vi så løfte niveauet så må det blive andre steder ..
                Det kan så være blandt de talentfulde spillere i starten af 20´erne der kan blive bedre hvis vi kan stile mod europæiske pladser frem for at slås mod nedrykningsstregen eller hente bedre erfarne spillere ind end dem vi har ...
                ja jeg håber man begynder på den strategi der blev lagt dengang LO røg ud - flere egne talenter suppleret med "klasse" spillere udefra - hvis vi kan finde et fornuftigt mix så tror jeg bestemt det vil være vejen frem.

                ikke at jeg forventer vi henter Djemba-Djemba'er igen ej heller folk til de lønninger - men jeg håber vi kan komme til at handle fra en lidt højere hylde end eks. kryger....

                spelmann så jeg gerne blive i klubben - hvis ellers han kan finde sit gamle niveau igen, syntes det var noget nær en fantastisk signing da vi hentede ham.....han er så desværre faldet i niveau siden. Ari ligeså - startede godt , men er også faldet sammen....aner man et mønster her?
                schoop, tja bum bum - syntes han er meget svingende(men det er han jo desværre ikke ene om...) og nok en kende for meget skadet - men når det køer for ham er han go'

                Comment


                  #23
                  Vinduet er ikke lukket endnu, og der kan ske meget; men det er vel tydeligt, at økonomien har haft 1.prioritet.

                  Når man ser på de kontrakter, der er løbet ud, og de nye spillere, der er kommet ind; så må der være sparet en hel del på lønbudgettet, og det var sikkert også et krav til JH.

                  Når nu økonomien er trængt, så en trup med 24 spillere ok; mest fordi der skal være plads til at give de nye chancen. Vi kunne helt sikkert godt bruge en spændende spiller eller to på falderebet, men så skal det være en, der kan gøre en forskel.

                  Comment


                    #24
                    Det OB lider under, er katastrofal sportslig ledelse gennem flere år.

                    Højeback er et glimrende eksempel. Man har i årevis ikke haft en back-up på den plads. Det har så gået, sålænge Ruud stort set aldrig var skadet og kun sjældent fik karantæne. Men når man nu har vidst i et år, at manden var på vej væk, hvorfor fanden har man så ikke fundet en eller anden, som kunne afløse ham? Man har jo ikke noget der ligner en naturlig HB i truppen. En dygtig sportslig ledelse kigger fremad, finder en talentfuld mand, som man kan udvikle stille og roligt på i et års tid, så han er klar til at indgå på førsteholdet, når den faste starter forsvinder. Det samme kan siges om angriberpositionen, hvor man dog forsøgte med Jeppe, men en er jo for lidt til potentielt to pladser. Vi har lidt samme problem på den defensive midt, vi havde i årevis problem på VB, som man måske reelt først fik løst med MK....

                    Det er bare ikke godt nok. Siden fyringen af Olsen og Brink, har vi samtidigt kastet os med penge til dårlige spillere.

                    Så nu sidder vi i lortet, og håber da Hansen er manden, som kan bringe lidt skik over tingene, men jeg er ikke voldsomt imponeret indtil videre, dog er det for tidligt at fælde domme.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Det OB lider under, er katastrofal sportslig ledelse gennem flere år.

                      Højeback er et glimrende eksempel. Man har i årevis ikke haft en back-up på den plads. Det har så gået, sålænge Ruud stort set aldrig var skadet og kun sjældent fik karantæne. Men når man nu har vidst i et år, at manden var på vej væk, hvorfor fanden har man så ikke fundet en eller anden, som kunne afløse ham? Man har jo ikke noget der ligner en naturlig HB i truppen. En dygtig sportslig ledelse kigger fremad, finder en talentfuld mand, som man kan udvikle stille og roligt på i et års tid, så han er klar til at indgå på førsteholdet, når den faste starter forsvinder. Det samme kan siges om angriberpositionen, hvor man dog forsøgte med Jeppe, men en er jo for lidt til potentielt to pladser. Vi har lidt samme problem på den defensive midt, vi havde i årevis problem på VB, som man måske reelt først fik løst med MK....

                      Det er bare ikke godt nok. Siden fyringen af Olsen og Brink, har vi samtidigt kastet os med penge til dårlige spillere.

                      Så nu sidder vi i lortet, og håber da Hansen er manden, som kan bringe lidt skik over tingene, men jeg er ikke voldsomt imponeret indtil videre, dog er det for tidligt at fælde domme.
                      Vi kan hurtigt blive enige om, at det ikke har været overbevisende. Problemerne på de to back-pladser - med venstre back som en lang farce - burde have været løst tidligere; og man burde også have prioriteret en midtbanegeneral, da man vælger ikke at forlænge med HHA. Angribere kan være vanskeligere; her er de fleste klubber tvunget ud i eksperimenter, især når man ikke har økonomi til at lægge de store penge. Kryger, Kirkeskov og Thomas Mikkelsen på lange kontrakter virker også alt andet end sportsligt ambitiøst; ganske sikkert spillere der kan knokle og fighte, men måske ikke spillere, der løfter fodboldmæssig udvikling.

                      Spørgsmålet er så, om den sportslige ledelse har fået ok vilkår? Én ting er budgettet, hvor besparelser helt sikkert har stået øverst på dagsordnen. Noget andet er så om sportsdirektør og træner rent faktisk har fået rene linjer med tal, der holder; eller om de har fået nogle lidt luftige udmeldinger, som så er blevet strammet og strammet, i takt med dårlige resultater? Den slags ville jo gøre det svært at vide, hvor meget man har eller ikke har at gøre med; og så i øvrigt sætte ambitionsniveauet derefter. Det har jo betydning for spillestil (possession vs kontra), som igen betyder meget for hvilke spillertyper, der skal ind.
                      Tænker mest: hvad hvis vi har kaget/kager rundt i at få forkerte typer til en stil, som vi ikke har økonomien til at få de afgørende typer til?

                      Jeg synes, det er meget iøjnefaldende, at der er skåret meget på kvalitet. Det MÅ have noget med økonomi at gøre: kigger man på den nuværende trup, hvem er så de løntunge spillere? Man kunne pege på Spelmann, måske Lasse Nielsen, måske Darko(? meget i tvivl), Emil Larsen og nu Lado; men ellers er det svært at se, hvem der skulle tynge lønbudgettet specielt meget. Der er mange unge spillere, som ikke koster ret meget. Sammenligner man med f.eks. Esbjerg eller Randers, så burde vi ligge på niveau med Esbjerg og under Randers (der har mange erfarne og derfor mere løntunge spillere). Hvis vi stadig ligger over Randers og har 4. største lønbudget i DK (efter FCK, BIF og FCM), så er der simpelthen noget galt.

                      Comment


                        #26
                        I en klub som vores vil der jo altid være lidt løntunge spillere..
                        men tallet for hvad løntung er har vel bare rykket sig 50% ned de sidste par år. Mon der er nogen tilbage der får over 200.000?
                        det tvivler jeg stærkt på.

                        Glæder mig bare til 2015 hvor vi forhåbentlig stadig spiller superliga. Der skulle en del af de unge begynde at kunne præge truppen samt antallet af egen avl nærmer sig 50% som tilsammen vel får mindre end hvad DD fik i sin tid alene.

                        Det burde altså give plads i budgettet til nogle profiler

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Det burde altså give plads i budgettet til nogle profiler
                          Nu kommer det an på, hvad man kalder profiler: hvis Lasse Nielsen er en profil, så kommer der sikkert muligheder. Hvis han ikke er 'stor' nok, så hm...

                          Hvis du har en pointe i de 200.000, så kunne man forsøgsvis opstille et budget med overslag på 100.000 mdl som gennemsnitsløn; det er inkl bonusser. Så ligger budgettet pt på ca 28 mio om året. Så ligger vi måske i samme kasse som Esbjerg og AaB, lidt under Randers, lidt over FCV og FCN, som igen måske er lidt over Sønderjyske og Silkeborg (kun Hobro for sig selv).

                          Dvs. at vi måske(?) allerede nu er 'landet' på vores naturlige plads rent udgiftsmæssigt (siger ikke at det løser alle problemer, vi underpræsterer stadig og det gør ondt med TV-penge og koster tilskuere). Det vil i så fald være en præstation: så har vi måske beskåret vores budget med 50-60% eller mere(!) på ganske få år.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Nu kommer det an på, hvad man kalder profiler: hvis Lasse Nielsen er en profil, så kommer der sikkert muligheder. Hvis han ikke er 'stor' nok, så hm...

                            Hvis du har en pointe i de 200.000, så kunne man forsøgsvis opstille et budget med overslag på 100.000 mdl som gennemsnitsløn; det er inkl bonusser. Så ligger budgettet pt på ca 28 mio om året. Så ligger vi måske i samme kasse som Esbjerg og AaB, lidt under Randers, lidt over FCV og FCN, som igen måske er lidt over Sønderjyske og Silkeborg (kun Hobro for sig selv).

                            Dvs. at vi måske(?) allerede nu er 'landet' på vores naturlige plads rent udgiftsmæssigt (siger ikke at det løser alle problemer, vi underpræsterer stadig og det gør ondt med TV-penge og koster tilskuere). Det vil i så fald være en præstation: så har vi måske beskåret vores budget med 50-60% eller mere(!) på ganske få år.
                            det er nok ca budgettet ja. Max.
                            Lad os kigge på det. Jeg laver nogle vuderinger så godt jeg kan og modtager gerne korrigeringer

                            1 Emil Ousager 600.000
                            2 Mikkel Kirkeskov 840.000
                            3 Kasper Larsen 840.000
                            4 Emil Peter Jørgensen 144.000
                            5 Lasse Nielsen 1.200.000
                            6 Mohammed Diarra 840.000
                            7 Emil Larsen 1.800.000
                            8 Martin Spelmann 1.200.000
                            9 Rasmus Falk 1.680.000
                            10 Darko Bodul 1.680.000
                            11 Lucas Jensen 600.000
                            13 Vladimir Dvalishvili 1.680.000
                            15 Lasse Kryger 900.000
                            16 Jacob Schoop 720.000
                            17 Mads Toppel 840.000
                            18 Azer Busuladzic 720.000
                            19 Mikkel Desler 480.000
                            20 Jacob Barrett Laursen 840.000
                            21 Mathias Greve 144.000
                            22 Ari Skúlason 960.000
                            23 Thomas Mikkelsen 840.000
                            26 Daniel Høegh 960.000
                            27 Casper Radza 360.000
                            29 Anders Thomsen 144.000

                            ialt 21 millioner

                            der til skal lægges løn til trænerpersonale, sportschef, greenkeepere, sekretærer osv samt daglige udgifter til alt fra mad, tøj,kontorartikler og hvad der nu ellers skal til for at holde græsset på banen samt udenomsarealet. Det løber altså også op det hele..
                            så er TreFor udgifter ikke medregnet

                            så en 26-30 mill for at holde OB kørende er ikke helt skævt tror jeg

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              I en klub som vores vil der jo altid være lidt løntunge spillere..
                              men tallet for hvad løntung er har vel bare rykket sig 50% ned de sidste par år. Mon der er nogen tilbage der får over 200.000?
                              det tvivler jeg stærkt på.

                              Glæder mig bare til 2015 hvor vi forhåbentlig stadig spiller superliga. Der skulle en del af de unge begynde at kunne præge truppen samt antallet af egen avl nærmer sig 50% som tilsammen vel får mindre end hvad DD fik i sin tid alene.

                              Det burde altså give plads i budgettet til nogle profiler
                              jeg tror heller ikke der er flere tilbage der henter over 200K/mdr. og dagene med DD lønninger - og derfor kvalitet er forbi - men derfor må der stadig være råderum til noget fra en hylde højere end kryger. mikkelsen o.l.

                              - i hvertfald hvis der er ambitioner om en mere permanent tilbagevenden til top 6, og med tiden top 4....

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                det er nok ca budgettet ja. Max.
                                Lad os kigge på det. Jeg laver nogle vuderinger så godt jeg kan og modtager gerne korrigeringer

                                1 Emil Ousager 600.000
                                2 Mikkel Kirkeskov 840.000
                                3 Kasper Larsen 840.000
                                4 Emil Peter Jørgensen 144.000
                                5 Lasse Nielsen 1.200.000
                                6 Mohammed Diarra 840.000
                                7 Emil Larsen 1.800.000
                                8 Martin Spelmann 1.200.000
                                9 Rasmus Falk 1.680.000
                                10 Darko Bodul 1.680.000
                                11 Lucas Jensen 600.000
                                13 Vladimir Dvalishvili 1.680.000
                                15 Lasse Kryger 900.000
                                16 Jacob Schoop 720.000
                                17 Mads Toppel 840.000
                                18 Azer Busuladzic 720.000
                                19 Mikkel Desler 480.000
                                20 Jacob Barrett Laursen 840.000
                                21 Mathias Greve 144.000
                                22 Ari Skúlason 960.000
                                23 Thomas Mikkelsen 840.000
                                26 Daniel Høegh 960.000
                                27 Casper Radza 360.000
                                29 Anders Thomsen 144.000

                                ialt 21 millioner

                                der til skal lægges løn til trænerpersonale, sportschef, greenkeepere, sekretærer osv samt daglige udgifter til alt fra mad, tøj,kontorartikler og hvad der nu ellers skal til for at holde græsset på banen samt udenomsarealet. Det løber altså også op det hele..
                                så er TreFor udgifter ikke medregnet

                                så en 26-30 mill for at holde OB kørende er ikke helt skævt tror jeg
                                hvis vi leger de lønninger er nogenlunde rigtige - så kommer du da tættere på de 30 end de 26....Troels henter da så vidt vides 1,5 mill om året...

                                - de unge er de på halvtids kontrakter?? syntes 144K lyder ret lavt

                                Comment

                                Working...
                                X