Annoncering

Collapse
No announcement yet.

ER OB fans´ne færdig med transfervinduet ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Leander
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    du kan da bare arb'e videre med det, jeg ved godt hvem der den rigtige "vinder" af konkurrencen er
    Ja det må jo så være mig

    Leave a comment:


  • Leander
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    "Kirketræer" nej vel det være være FORREST, det er et godt gammelt engelsk ord for skov
    "Forrest"? nej vel? Det være FOREST. Forrest er et navn(f.eks. Forrest Gump).

    Leave a comment:


  • SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Når nu vi snakker om backs, så er det altså ikke en spillertype, der hænger på træerne. Hvis vi ser på andre superligaklubber, deres backs, og hvordan de spillere er "skolet":

    BIF har pt. ikke én eneste skolet højreback i truppen. De bruger Frederik Holst (CM) eller Almebäck (CB). På Venstre back har de Durmizi, der er skolet venstrekant, og Da Silva.

    FCN har heller ikke én skolet højreback. Pt. bruger de Ticinovic, der er kant/offensiv midt, eller Gregor/Maxsø (CB). I sidste sæson brugte de offensivspilleren Stryger Larsen. Mtiliga er reelt også omskolet kantspiller.

    Aab har ligeledes ingen decideret højreback. De bruger Patrick Kristensen (skolet CM) eller Dalsgaard (skolet kant/angriber).

    Silkeborg spiller med Frank Hansen, der er CM/højre kant, som Wingback.

    Hobros venstreback er skolet Venstre kant.

    SønderjyskE har både brugt Bjørn Paulsen, der oprindeligt er Angriber, men nu omskolet til CB og højre kant, som højre back, og man har også brugt den unge offensivspiller Morten Beck.

    FCM bruger den omskolede CB Kristian Bak som HB.


    FCK, EfB, Randers og FCV har, som de stort set eneste hold i suppen, alle en skolet back på både højre og venstre back. FCK har oven i købet også allerede brugt Kadrii som Venstre back...


    Så at OB er det eneste hold, der kan finde på at starte sæsonen uden en "skolet" eller "naturlig" back i truppen, det er absolut ikke rigtigt.
    Og OB er langt, langt fra det eneste hold med en træner, der kan finde på at rykke voldsomt rundt i truppen pga. back-mangel.
    Steen Nedergaard var central midtbanespiller som ung, men vist en ganske glimrende HB, det er jo ikke noget, man bliver født til, det er noget som man har evnerne til eller ej. Så kan vi fluekneppe betydningen af "naturlig", jeg mente vel i grunden "kvalificeret", som en der har egenskaberne til pladsen. Så jeg har svært ved at se, at du har en pointe, når du påstår, at Mtiliga ikke er back, det er vist mere for at være polemisk end konstruktiv.

    Nu kender jeg ikke samtlige spillere, men rigtigt mange af dem du nævner, er dygtige backer, og har bevist det, det er det væsentligste. Iøvrigt nævnte jeg overhovedet ikke andet end OB i mit indlæg, men naturligvis er det værd at sammenligne trupper, og på den baggrund fastholder jeg, at OB har haft den mest elendige holdsammensætningsstrategi af samtlige i flere år.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Jeg arbejder med engelsk professionelt, bl.a. oversættelse, og Claue har ret - navne skal ikke oversættes.
    Så vinderen af Churchforrest/Churchwood-konkurrencen er Claue
    du kan da bare arb'e videre med det, jeg ved godt hvem der den rigtige "vinder" af konkurrencen er

    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af claue* Se indlæg
    Kirkeskov må være det korrekte, da navne ikke skal oversættes.
    Jeg arbejder med engelsk professionelt, bl.a. oversættelse, og Claue har ret - navne skal ikke oversættes.
    Så vinderen af Churchforrest/Churchwood-konkurrencen er Claue

    Leave a comment:


  • claue*
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    jeg synes selv du siger det fremragende godt
    KirkeISKOVEN, Han hedder jo kun KirkeSkov, så derfor må det være Forrest der er det korrekte ord men lad os bare parkere den her.
    Kirkeskov må være det korrekte, da navne ikke skal oversættes.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
    In the woods betyder : i skoven. Derfor Churchwoods.
    jeg synes selv du siger det fremragende godt
    KirkeISKOVEN, Han hedder jo kun KirkeSkov, så derfor må det være Forrest der er det korrekte ord men lad os bare parkere den her.

    Leave a comment:


  • Blixa Bargeld
    replied
    In the woods betyder : i skoven. Derfor Churchwoods.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Nogen der ved hvad OB samlet fik i tv indtægter 2013?

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
    Ahr, så bliver det "Churchwoods" i stedet.
    "Kirketræer" nej vel det være være FORREST, det er et godt gammelt engelsk ord for skov
    Last edited by manner; 20-08-2014, 04:56.

    Leave a comment:


  • Onkel Riffel
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    os fans kan selvf. ikke vide noget om det i alm.hed, dog med enkelte undtagelser p.gr.a. en tidligere sportschefs åbenmundethed til jounalister. Vores nye mand, Lado, beskrives i "stiften" i går som en spiller der med hans cv typisk vi stille krav om en årsløn på 2 mill, måske lidt mere, det bemærkes dog at det kun er spilleren og klubben der kender de rigtige tal.
    Der blev nævnt fra et par af de polakker der var inde og kommentere på twitter, at Lado fik 6000 euro om ugen i Legia, hvilket var en høj løn i Polen. Men det er stadig kun 180.000 om måneden, hvilket er mindre end Skoubo fik. Læg forskerskatteprocent oveni, og så er det nok en del mindre brutto i OB. Ville jeg gætte på.

    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Jeg var lige omkring AaBs og Esbjergs årsrapporter for at finde tal:
    i 2013 kørte EfB med ca. 44 mio i lønudgifter - det er så det samlede personale; og det er vigtigt at tage med, at spillerne sandsynligvis fik nogle heftige bonusser for EL-gruppespil og sejre der, for deres udgifter var 8 mio over året før (de havde så også 5 færre medarbejdere)
    I 2013 havde AaB løn- og gageudgifter for ca. 40 mio.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    I en klub som vores vil der jo altid være lidt løntunge spillere..
    men tallet for hvad løntung er har vel bare rykket sig 50% ned de sidste par år. Mon der er nogen tilbage der får over 200.000?
    det tvivler jeg stærkt på.

    Glæder mig bare til 2015 hvor vi forhåbentlig stadig spiller superliga. Der skulle en del af de unge begynde at kunne præge truppen samt antallet af egen avl nærmer sig 50% som tilsammen vel får mindre end hvad DD fik i sin tid alene.

    Det burde altså give plads i budgettet til nogle profiler
    os fans kan selvf. ikke vide noget om det i alm.hed, dog med enkelte undtagelser p.gr.a. en tidligere sportschefs åbenmundethed til jounalister. Vores nye mand, Lado, beskrives i "stiften" i går som en spiller der med hans cv typisk vi stille krav om en årsløn på 2 mill, måske lidt mere, det bemærkes dog at det kun er spilleren og klubben der kender de rigtige tal.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    ja jeg håber man begynder på den strategi der blev lagt dengang LO røg ud - flere egne talenter suppleret med "klasse" spillere udefra - hvis vi kan finde et fornuftigt mix så tror jeg bestemt det vil være vejen frem.

    ikke at jeg forventer vi henter Djemba-Djemba'er igen ej heller folk til de lønninger - men jeg håber vi kan komme til at handle fra en lidt højere hylde end eks. kryger....

    spelmann så jeg gerne blive i klubben - hvis ellers han kan finde sit gamle niveau igen, syntes det var noget nær en fantastisk signing da vi hentede ham.....han er så desværre faldet i niveau siden. Ari ligeså - startede godt , men er også faldet sammen....aner man et mønster her?
    schoop, tja bum bum - syntes han er meget svingende(men det er han jo desværre ikke ene om...) og nok en kende for meget skadet - men når det køer for ham er han go'
    Der er det mønster at alle spillere bliver dårligere i OB. Men hvorfor? Striben af dårlige trænere? Noget i en dybtliggende kultur. Anlægget.

    Leave a comment:


  • Blixa Bargeld
    replied
    Ahr, så bliver det "Churchwoods" i stedet.

    Leave a comment:

Working...
X