Annoncering

Collapse
No announcement yet.

ER OB fans´ne færdig med transfervinduet ..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Blixa Bargeld Se indlæg
    Det er helt almindeligt at omskole offensivspillere til backs. Det sker hele tiden. Churchwood er da back.
    ChurchFORREST om jeg må be'

    Leave a comment:


  • René
    replied
    Lige nu kunne det da godt se ud som om at vi mangler en højre back....men før sæsonen var mere end 50% af forum overbevist om at Diarra var løsningen.
    Det er han måske også, men han har bare ikke rigtig fået chancen i den nye sæson, hvor han kun har spillet venstreback..!

    Det kunne have været rart at få testet den af, men det bliver der ikke tid til inden vinduet lukker

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Det er helt almindeligt ja. Man oplever det bare, som om OB er den eneste klub i fodboldens historie, der har formastet sig til at sætte en offensivspiller som Kadrii på en back, en CM som Spelmann, eller en kantspiller som Lasse Kryger. Det sker hele tiden, og i stort set alle andre klubber i superligaen. Alle gør det.

    Leave a comment:


  • Blixa Bargeld
    replied
    Det er helt almindeligt at omskole offensivspillere til backs. Det sker hele tiden. Churchwood er da back.

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Når nu vi snakker om backs, så er det altså ikke en spillertype, der hænger på træerne. Hvis vi ser på andre superligaklubber, deres backs, og hvordan de spillere er "skolet":

    BIF har pt. ikke én eneste skolet højreback i truppen. De bruger Frederik Holst (CM) eller Almebäck (CB). På Venstre back har de Durmizi, der er skolet venstrekant, og Da Silva.

    FCN har heller ikke én skolet højreback. Pt. bruger de Ticinovic, der er kant/offensiv midt, eller Gregor/Maxsø (CB). I sidste sæson brugte de offensivspilleren Stryger Larsen. Mtiliga er reelt også omskolet kantspiller.

    Aab har ligeledes ingen decideret højreback. De bruger Patrick Kristensen (skolet CM) eller Dalsgaard (skolet kant/angriber).

    Silkeborg spiller med Frank Hansen, der er CM/højre kant, som Wingback.

    Hobros venstreback er skolet Venstre kant.

    SønderjyskE har både brugt Bjørn Paulsen, der oprindeligt er Angriber, men nu omskolet til CB og højre kant, som højre back, og man har også brugt den unge offensivspiller Morten Beck.

    FCM bruger den omskolede CB Kristian Bak som HB.


    FCK, EfB, Randers og FCV har, som de stort set eneste hold i suppen, alle en skolet back på både højre og venstre back. FCK har oven i købet også allerede brugt Kadrii som Venstre back...


    Så at OB er det eneste hold, der kan finde på at starte sæsonen uden en "skolet" eller "naturlig" back i truppen, det er absolut ikke rigtigt.
    Og OB er langt, langt fra det eneste hold med en træner, der kan finde på at rykke voldsomt rundt i truppen pga. back-mangel.

    Leave a comment:


  • SU1978
    replied
    Min kritik går ikke så meget på den økonomiske situation her og nu. Min kritik går på den langsigtede planlægning, som vel ikke rigtigt har fungeret siden årtusindskiftet. Men da Brink var i klubben, var ledelsen parat til at sprænge banken, så der gjorde det mindre. Men hvis vi havde kombineret pengeforbruget med en kløgtig strategi, var vi blevet mestre mindst 1 gang i nullerne.

    Der bliver bare ikke set særligt langt frem i OB. Har man en profil på en position, skal man altså have en udviklingsspiller som backup, så han står klar, i det øjeblik profilen forsvinder. I OB har det alt for længe været brandslukning i vinduet, det holder ikke. Det handler overhovedet ikke om økonomi, for er økonomien ikke til dyre indkøb, må man bare gå hylden ned, finde de biligere spillere med potentiale og udvikle på ham/dem. Det kan alle andre klubber finde ud af, det er jo fuldstændigt vanvittigt, at man kan stå ved sæsonstart, uden at have en eneste naturlig backspiller i sin trup, ikke en (regner ikke Ari for en rigtig venstreback).

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    helt enig - som backup på kant og til angreb vil jeg være ok tilfreds med ham.....men at hente ham til backen, og oven i det så købe ham fri til en plads han ikke så skolet i.....tåbeligt. Har man intet lært af hele det år kadrii spildte på vb?
    Åbenbart ikke. Hvad kunne han ikke have udviklet sig til i OB tiden hvis han var blevet fremme???

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Helt enig mht kryger. Var han købt som offensivt fyld for at få bredde i truppen kunne jeg måske følge det. Men sgutte som HB. DET ER SIMPELTHEN FOR UAMBITIØST.....
    helt enig - som backup på kant og til angreb vil jeg være ok tilfreds med ham.....men at hente ham til backen, og oven i det så købe ham fri til en plads han ikke så skolet i.....tåbeligt. Har man intet lært af hele det år kadrii spildte på vb?

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    hvis vi leger de lønninger er nogenlunde rigtige - så kommer du da tættere på de 30 end de 26....Troels henter da så vidt vides 1,5 mill om året...

    - de unge er de på halvtids kontrakter?? syntes 144K lyder ret lavt
    ja dem med 144.000 er på "halvtidskontrakter"

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    jeg tror heller ikke der er flere tilbage der henter over 200K/mdr. og dagene med DD lønninger - og derfor kvalitet er forbi - men derfor må der stadig være råderum til noget fra en hylde højere end kryger. mikkelsen o.l.

    - i hvertfald hvis der er ambitioner om en mere permanent tilbagevenden til top 6, og med tiden top 4....
    Helt enig mht kryger. Var han købt som offensivt fyld for at få bredde i truppen kunne jeg måske følge det. Men sgutte som HB. DET ER SIMPELTHEN FOR UAMBITIØST.....

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    det er nok ca budgettet ja. Max.
    Lad os kigge på det. Jeg laver nogle vuderinger så godt jeg kan og modtager gerne korrigeringer

    1 Emil Ousager 600.000
    2 Mikkel Kirkeskov 840.000
    3 Kasper Larsen 840.000
    4 Emil Peter Jørgensen 144.000
    5 Lasse Nielsen 1.200.000
    6 Mohammed Diarra 840.000
    7 Emil Larsen 1.800.000
    8 Martin Spelmann 1.200.000
    9 Rasmus Falk 1.680.000
    10 Darko Bodul 1.680.000
    11 Lucas Jensen 600.000
    13 Vladimir Dvalishvili 1.680.000
    15 Lasse Kryger 900.000
    16 Jacob Schoop 720.000
    17 Mads Toppel 840.000
    18 Azer Busuladzic 720.000
    19 Mikkel Desler 480.000
    20 Jacob Barrett Laursen 840.000
    21 Mathias Greve 144.000
    22 Ari Skúlason 960.000
    23 Thomas Mikkelsen 840.000
    26 Daniel Høegh 960.000
    27 Casper Radza 360.000
    29 Anders Thomsen 144.000

    ialt 21 millioner

    der til skal lægges løn til trænerpersonale, sportschef, greenkeepere, sekretærer osv samt daglige udgifter til alt fra mad, tøj,kontorartikler og hvad der nu ellers skal til for at holde græsset på banen samt udenomsarealet. Det løber altså også op det hele..
    så er TreFor udgifter ikke medregnet

    så en 26-30 mill for at holde OB kørende er ikke helt skævt tror jeg
    hvis vi leger de lønninger er nogenlunde rigtige - så kommer du da tættere på de 30 end de 26....Troels henter da så vidt vides 1,5 mill om året...

    - de unge er de på halvtids kontrakter?? syntes 144K lyder ret lavt

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    I en klub som vores vil der jo altid være lidt løntunge spillere..
    men tallet for hvad løntung er har vel bare rykket sig 50% ned de sidste par år. Mon der er nogen tilbage der får over 200.000?
    det tvivler jeg stærkt på.

    Glæder mig bare til 2015 hvor vi forhåbentlig stadig spiller superliga. Der skulle en del af de unge begynde at kunne præge truppen samt antallet af egen avl nærmer sig 50% som tilsammen vel får mindre end hvad DD fik i sin tid alene.

    Det burde altså give plads i budgettet til nogle profiler
    jeg tror heller ikke der er flere tilbage der henter over 200K/mdr. og dagene med DD lønninger - og derfor kvalitet er forbi - men derfor må der stadig være råderum til noget fra en hylde højere end kryger. mikkelsen o.l.

    - i hvertfald hvis der er ambitioner om en mere permanent tilbagevenden til top 6, og med tiden top 4....

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Nu kommer det an på, hvad man kalder profiler: hvis Lasse Nielsen er en profil, så kommer der sikkert muligheder. Hvis han ikke er 'stor' nok, så hm...

    Hvis du har en pointe i de 200.000, så kunne man forsøgsvis opstille et budget med overslag på 100.000 mdl som gennemsnitsløn; det er inkl bonusser. Så ligger budgettet pt på ca 28 mio om året. Så ligger vi måske i samme kasse som Esbjerg og AaB, lidt under Randers, lidt over FCV og FCN, som igen måske er lidt over Sønderjyske og Silkeborg (kun Hobro for sig selv).

    Dvs. at vi måske(?) allerede nu er 'landet' på vores naturlige plads rent udgiftsmæssigt (siger ikke at det løser alle problemer, vi underpræsterer stadig og det gør ondt med TV-penge og koster tilskuere). Det vil i så fald være en præstation: så har vi måske beskåret vores budget med 50-60% eller mere(!) på ganske få år.
    det er nok ca budgettet ja. Max.
    Lad os kigge på det. Jeg laver nogle vuderinger så godt jeg kan og modtager gerne korrigeringer

    1 Emil Ousager 600.000
    2 Mikkel Kirkeskov 840.000
    3 Kasper Larsen 840.000
    4 Emil Peter Jørgensen 144.000
    5 Lasse Nielsen 1.200.000
    6 Mohammed Diarra 840.000
    7 Emil Larsen 1.800.000
    8 Martin Spelmann 1.200.000
    9 Rasmus Falk 1.680.000
    10 Darko Bodul 1.680.000
    11 Lucas Jensen 600.000
    13 Vladimir Dvalishvili 1.680.000
    15 Lasse Kryger 900.000
    16 Jacob Schoop 720.000
    17 Mads Toppel 840.000
    18 Azer Busuladzic 720.000
    19 Mikkel Desler 480.000
    20 Jacob Barrett Laursen 840.000
    21 Mathias Greve 144.000
    22 Ari Skúlason 960.000
    23 Thomas Mikkelsen 840.000
    26 Daniel Høegh 960.000
    27 Casper Radza 360.000
    29 Anders Thomsen 144.000

    ialt 21 millioner

    der til skal lægges løn til trænerpersonale, sportschef, greenkeepere, sekretærer osv samt daglige udgifter til alt fra mad, tøj,kontorartikler og hvad der nu ellers skal til for at holde græsset på banen samt udenomsarealet. Det løber altså også op det hele..
    så er TreFor udgifter ikke medregnet

    så en 26-30 mill for at holde OB kørende er ikke helt skævt tror jeg

    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Det burde altså give plads i budgettet til nogle profiler
    Nu kommer det an på, hvad man kalder profiler: hvis Lasse Nielsen er en profil, så kommer der sikkert muligheder. Hvis han ikke er 'stor' nok, så hm...

    Hvis du har en pointe i de 200.000, så kunne man forsøgsvis opstille et budget med overslag på 100.000 mdl som gennemsnitsløn; det er inkl bonusser. Så ligger budgettet pt på ca 28 mio om året. Så ligger vi måske i samme kasse som Esbjerg og AaB, lidt under Randers, lidt over FCV og FCN, som igen måske er lidt over Sønderjyske og Silkeborg (kun Hobro for sig selv).

    Dvs. at vi måske(?) allerede nu er 'landet' på vores naturlige plads rent udgiftsmæssigt (siger ikke at det løser alle problemer, vi underpræsterer stadig og det gør ondt med TV-penge og koster tilskuere). Det vil i så fald være en præstation: så har vi måske beskåret vores budget med 50-60% eller mere(!) på ganske få år.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    I en klub som vores vil der jo altid være lidt løntunge spillere..
    men tallet for hvad løntung er har vel bare rykket sig 50% ned de sidste par år. Mon der er nogen tilbage der får over 200.000?
    det tvivler jeg stærkt på.

    Glæder mig bare til 2015 hvor vi forhåbentlig stadig spiller superliga. Der skulle en del af de unge begynde at kunne præge truppen samt antallet af egen avl nærmer sig 50% som tilsammen vel får mindre end hvad DD fik i sin tid alene.

    Det burde altså give plads i budgettet til nogle profiler

    Leave a comment:

Working...
X