Set over hele kampen, og dem med en mand i undertal, skulle den kamp være kørt hjem
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd: OB - F.C. Midtjylland 19/09/2026 18:00
Collapse
X
-
Det synes jeg er en noget hurtig konklusion. "Boldflytteriet" var måske en konsekvens af at vi stadig havde 3 cb'ere hvor den ene i sagens natur er overflødig mod 10 mand. Jeg synes presset og spillet blev markant bedre efter at Pauli blev skiftet ud og systemet blev ændret til 4-4-2. Kunne træneren have set det i pausen? tja måske .. men det er vel ok at se modstanderen an især mod FCM som vel er et af landets to bedste hold. Ændringen i forsvaret havde i hvert fald den effekt at FCM har grund til at være mest tilfredse med 1 point i går.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlægJeg så ikke 1. halvleg - så det forbehold skal lige tages.
Jeg syntes vi så i de første 10-15 min. af 2. halvleg hvorfor Falk og Sandberg ikke skal spille samtidig, særligt når vi skal ud og jagte et resultat. Hold op hvor blev det meget boldflytteri og "tikki-taka-bullshit" det var virkeligt frustrerende at se på hvor meget bolden blev flyttet fra side til side - og så bagud.
Har vi en 2-0 føring så tror jeg tilgengæld det giver god mening med dem begge på banen til at kontrollere spillet. Og tænker Sandberg ligner en fin indskifter når Falk skal have en pause efter 70 min.
Syntes det hjalp at skifte ud - flere store chancer, og vi burde klart have vundet den kamp, men skarpheden mangler fortsat. Positivt er det dog at vi kom frem til mere.
Holmstrøm bør altså spille fra start, det gør Ganaus også...så må man have Grot eller LEgolas med på bænken så der er noget at skifte med til angrebet.
Og så syntes jeg det er bekymrende at Rackneberg åbenbart ikke er god nok til at blive skiftet ind, for Adam...han kan ikke lave de indlæg der skal til. Så VB ligner det fortsat er et problem.
På forhånd havde jeg klart solgt den for 1 point - som det udviklede sig er jeg ærgerlig over det ikke blev til 3.
Men det ligner at Thomasberg er ved at finde noget der virker, jeg tror fortsat man har sat sæsonen over styr, MEN hvis man fortsætter udviklingen så kommer vi ihvertfald ikke i nedrykningsfarer.
Så mange positive tegn.
Keskinen ser bedre og bedre ud, Og at Sandberg og Magnus Andersen på den måde er gået ind og blevet, ikke faste startere men klare muligheder, dét eri den grad også positivt.
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 4
Comment
-
Spot onOprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlægMå ærligt indrømme, jeg er pisse vild med Thomasberg. Thomasberg har de sidste 2 kampe set, hvor modstanderholdet er svækket, og hvor der er muligheder, og sat holdet efter det. Det sker hvor man stadig bibeholder de vigtigste ting i klubbens ønskede udtryk.
Og nu. Der har vi jo faktisk en “klasse” trup (den kan jo altid være bedre), men sidste år, der havde vi en trup, hvor der stort set kun var en streng at spille på. Nu der har vi flere strenge. Vi har en targetman, vi har 4 rigtig dygtige midtbane spillere, vi har en offensiv med massive muligheder, og så har vi altås også et forsvar, der begynder at spille. Der var små fejl - ja. Men Gomez, Askou samt Pauli, var jo rigtig gode sammen.
Jeg vil ikke blive sur over vi prøver 3-4-3 igen. Især med Pauli på højre siden (kæft han kan lave nogle gode raids), og så kan Fiete Arp måske skubbes op på forrreste linje, hvor han jo var helt sindssyg, de første kampe sidste sæson - så bliver han også fritaget lidt for de defensive pligter, hvilket jeg synes gør ham dårligere. Jeg synes Fiete er en klasse spiller, og det er fandme ærgerligt han er en kasteklud lige nu. Han bliver placeret hvor vi mangler en mand, har man næsten fornemmelsen af. Enten, så skal han være 10’er i 4-3-4 eller på den sidste linje i 3-4-3. Han er klart bedst når han han bevæge sig rundt.
Men hold nu kæft hvor var det bittert i dag. Vi havde ALLE muligheder for at hive 3 point. Shit gutterne spillede godt. Det var bare stolpe ud, samt en målmand, der spillede fuldstændig dig vanvittig god i dag.
Lige nu er jeg også skuffet over især Horsens kampen og Silkeborg kampen. Tænk sig hvis man kunne få 3-4 point mere ud af de kampe…
Man ser ihvertfald nu, at relationerne begynder at spille, og gutterne finder hinanden bedre.
Ps. Nøj jeg er træt af de danske dommere. Det er som om Uslu først trækker kortet op af lommen anden gang, efter hele OBs bænk var fløjet op, samt fra min position på VIP tribunen, så var linjen ret underlig. Nogle af de små frispark dømte han, og så dømte han ikke andre.
FCM fik vel også lov til at være 10-15 sekunder om hvert indkast.. Bare mig?

- Likes 1
Comment
-
Enig!Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
Magnus Andersen spillede udover Keskinen også en super kamp.
Keskinen var sindssyg god, sikke en kamp, og Andersen med sin hidtil bedste præstation.
Han har en vanvittig fart og er blevet meget bedre defensivt.
Pauli sover ved første mål men spiller ellers en solid 1.halvleg.
Gomez vinder alt hvad der hedder dueller. Alt. Han har virkelig lagt på efter TT er kommet til.
Askou stod som den svageste i forsvaret uden at koste mål.
Arp synes jeg for ofte vælger den svære løsning. Det ville hjælpe ham at spille de sikre bolde og ikke altid gå med at slå den spektakulære bold.
Ærgerligt vi ikke vinder. Men det var en meget opløftende indsats.
- Likes 3
Comment
-
Man kunne da godt spille Arp i forreste tre-linje, men jeg har svært ved at se, hvordan man kommer uden om Keskinen (i mine øjne vores største profil lige nu), Holmstrøm (sikke en pondus og fysik han bringer) og Ganaus (lusker rundt og er altid målkandidat).
Så i mine øjne er han pt indskifter dér eller startkandidat lidt længere tilbage alt efter formen dag til dag.
Comment
-
Selvfølgelig er det hamrende ærgerligt vi ikke får 3 point som tingene udviklede sig i går…..men samtidigt er der jo en masse godt for både TT og truppen at tage med på træningsbanen, samtidigt med de der måske har lidt småskavanker for mulighed for at restituere …Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
2025 stadig med armene over kors
Comment
-
Jeg synes bare han har været en spiller der er blevet kastet rundt med. Synes det er synd, man lidt ødelægger hans kvaliter. I Tyskland var han kun 9’er, i ob har han vel været central midtbane, begge kanter, 10’er samt angriber.Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægMan kunne da godt spille Arp i forreste tre-linje, men jeg har svært ved at se, hvordan man kommer uden om Keskinen (i mine øjne vores største profil lige nu), Holmstrøm (sikke en pondus og fysik han bringer) og Ganaus (lusker rundt og er altid målkandidat).
Så i mine øjne er han pt indskifter dér eller startkandidat lidt længere tilbage alt efter formen dag til dag.
Han er bedst når han ikke skal spille for langt tilbage, og kan bevæge sig frit rundt, som i starten af sidste sæson da vi spillede 3 mands forsvar.
Comment
-
som jeg lige husker situationen tror jeg ikke det er Ganauss der potentielt var offside. Jeg tror tvivlen var om en var i en strafbar position i højre side af målfeltet .. og det kan sagtens være jeg husker forkert herOprindeligt indsendt af Leander Se indlægI grunden lidt rystende at en linjedommer kan vinke Ganaus offside, når han er en meter på den rigtige side...
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Korrekt det er ikke på GanaussOprindeligt indsendt af manner Se indlægsom jeg lige husker situationen tror jeg ikke det er Ganauss der potentielt var offside. Jeg tror tvivlen var om en var i en strafbar position i højre side af målfeltet .. og det kan sagtens være jeg husker forkert her
Comment
-
Jeg synes det ligner at vi virkelig har samlet os som hold, efter vi fik lussingen hjemme imod fck. Vi har løftet vores spil, og så er det jo ustyrlig lækkert endelig at have fået en bred trup, hvor dem på bænken er stort set ligeså stærke som dem vi starter med. Vi har flere strenge at spille på, og med Krølle og sandberg, der bare glider ind som ligeså egnede superligaspillere som de øvrige truppen, så er vi blevet et spændende hold, og det er bare pisse synd at vi får sat den ind til sidst, for det havde været fuldt fortjent.
Det eneste vi mangler er lige at få gang i GG, som fortsat ikke kommer med meget. Derudover er der noget forsvarsmæssigt, der bare ikke hænger sammen, når man kan efterlade en spiller så fri som ved FCM's mål. Det er ikke første gang vi ser det i denne sæson og det skal der arbejdes på.
- Likes 2
Comment
Comment