Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - F.C. Midtjylland 19/09/2026 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Keskinens hammer på stolpen til sidst.. Nøj, det er godt trykket af. Lige et nøk til højre, så var den gået ind i stedet

Comment

MoM ?... jeg så ikke kampen, fulgte blot med her og på tv2's liveupdate...
      Vi skal bare vinde resten ....

Comment

Oprindeligt indsendt af sydpark Se indlæg

Fordi jeg forbeholder mig retten til at være skuffet og ked af det?

Havde jeg solgt kampen for ét point inden kampstart, helt klart!

Men jeg er skuffet over kun at få et point med fra en kamp, der udvikler sig som den gør.
        Fair nok, måske at du ser lidt anderledes på det om noget tid?

Det var en fantastisk kamp, OB maste FCM i 2 halveg og jeg synes at OB håndterede FCM godt i 1 (bortset fra fuckup omkring målet, OB sover i forsvaret), dette sammenholdt med Randers kampen hvor OB var klart bedst og hvor Randers ellers lige havde vundet klart over BIF på udebane ... det ser bare godt ud

OB står stærkere i de her 2 kampe end længe, der er fremgang

Træneren har fået holdet til at fungerer, er overrasket over stilen med TT ved roret, den ros skal han have have og det er indskiftninger som gør en forskel som han foretager i dag

Comment

Oprindeligt indsendt af Grønvang Se indlæg
          For mig Keskinen (også på stadion) med Falk som runner-up.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Bør være Keskinen, han var outstanding

Comment

Fucking ved at kaste op over at vi ikke vinder i dag. Syntes godt nok at vi har haft usædvanlig meget utur i den i mange kampe hvor marginaler og domme går os imod.
              Når det er sagt må man bare rose truppen og TT for en næsten perfekt kamp. Selv 11 mod 11 var vi helt med
              Og så ligner det jo også at vi er ved at have en solid trup med masser af bredde og kvalitet. Ouedraogo kommer ikke ind og Grot uden for truppen. Jona,WMC og Terkel ude
              Krølle og Sandberg der viser af de har superliga klasse næsten ud af det blå

Selvom landsholdspausen nok kommer lidt skidt så giver det os ydeligere mulighed for at spille et hold sammen af en masse sammenbragte spillere. Jeg kan ikke mindes hvornår vi har haft SÅ bred en trup

Ja så mangler vi at få gang i GG. Men giv nu lige knægten en chance. Han rummer rigtig meget kvalitet og skal måske bruge nogle måneder for rigtigt at brage igennem. Ingen grund til at begrave ham allerede. Det har vi set utallige eksempler på efterhånden at man ikke skal

Men fuck noget låååååårt at vi ikke scorer til sidst. Fuuuuuuuuck

Comment

GG skal slet ikke begraves! Vi har ham på en femårig kontrakt, og han er teknisk dygtig, det ses tydeligt, men han er også helt anonym, så lige nu skal han altså bruges fra bænken, og så må han spille sig på igen.

Topi - Holmstrøm - Ganaus er klart vores bedste trio foran; de supplerer hinanden og er tre fede typer!

Homstrøm kommer sgu også med noget pondus!

Så må Falk, Juul, Arp, O., Ulvestad og Suhonen kæmpe om de centrale pladser. Det er jo altså heller ikke helt dumt.

Og ja, i en bedre verden havde vi vundet 3 eller 4-1 i dag.

Comment

Jeg kan stadig ikke se hvorfor Gammelgaard bliver foretrukket. Han bringer absolut intet

Comment

OB spiller en god kamp idag, bortset fra målet til FCM der sover forsvaret totalt, ellers gør vi meget rigtigt, TT skifter fint ud og vi er ikke svækket ved nogle af udskiftningerne. Tværtimod. Herligt med en bred trup. Det er jo sort uheld at vi ikke vinder med de drøn Keskinen har. Han er supergod, sikke en gejst og energi han kommer med. Håber den lange pause bliver brugt på lidt ferie, og så en masse træning så de nye bliver ordentligt spillet sammen og Thomasberg for massere af tid med holdet, selvom nogle er afsted med landshold.

Comment

Jeg så ikke 1. halvleg - så det forbehold skal lige tages.

Jeg syntes vi så i de første 10-15 min. af 2. halvleg hvorfor Falk og Sandberg ikke skal spille samtidig, særligt når vi skal ud og jagte et resultat. Hold op hvor blev det meget boldflytteri og "tikki-taka-bullshit" det var virkeligt frustrerende at se på hvor meget bolden blev flyttet fra side til side - og så bagud.

Har vi en 2-0 føring så tror jeg tilgengæld det giver god mening med dem begge på banen til at kontrollere spillet. Og tænker Sandberg ligner en fin indskifter når Falk skal have en pause efter 70 min.

Syntes det hjalp at skifte ud - flere store chancer, og vi burde klart have vundet den kamp, men skarpheden mangler fortsat. Positivt er det dog at vi kom frem til mere.

Holmstrøm bør altså spille fra start, det gør Ganaus også...så må man have Grot eller LEgolas med på bænken så der er noget at skifte med til angrebet.

Og så syntes jeg det er bekymrende at Rackneberg åbenbart ikke er god nok til at blive skiftet ind, for Adam...han kan ikke lave de indlæg der skal til. Så VB ligner det fortsat er et problem.

På forhånd havde jeg klart solgt den for 1 point - som det udviklede sig er jeg ærgerlig over det ikke blev til 3.

Men det ligner at Thomasberg er ved at finde noget der virker, jeg tror fortsat man har sat sæsonen over styr, MEN hvis man fortsætter udviklingen så kommer vi ihvertfald ikke i nedrykningsfarer.

Så mange positive tegn.

Keskinen ser bedre og bedre ud, Og at Sandberg og Magnus Andersen på den måde er gået ind og blevet, ikke faste startere men klare muligheder, dét eri den grad også positivt.

Comment

Må ærligt indrømme, jeg er pisse vild med Thomasberg. Thomasberg har de sidste 2 kampe set, hvor modstanderholdet er svækket, og hvor der er muligheder, og sat holdet efter det. Det sker hvor man stadig bibeholder de vigtigste ting i klubbens ønskede udtryk.

Og nu. Der har vi jo faktisk en “klasse” trup (den kan jo altid være bedre), men sidste år, der havde vi en trup, hvor der stort set kun var en streng at spille på. Nu der har vi flere strenge. Vi har en targetman, vi har 4 rigtig dygtige midtbane spillere, vi har en offensiv med massive muligheder, og så har vi altås også et forsvar, der begynder at spille. Der var små fejl - ja. Men Gomez, Askou samt Pauli, var jo rigtig gode sammen.

Jeg vil ikke blive sur over vi prøver 3-4-3 igen. Især med Pauli på højre siden (kæft han kan lave nogle gode raids), og så kan Fiete Arp måske skubbes op på forrreste linje, hvor han jo var helt sindssyg, de første kampe sidste sæson - så bliver han også fritaget lidt for de defensive pligter, hvilket jeg synes gør ham dårligere. Jeg synes Fiete er en klasse spiller, og det er fandme ærgerligt han er en kasteklud lige nu. Han bliver placeret hvor vi mangler en mand, har man næsten fornemmelsen af. Enten, så skal han være 10’er i 4-3-4 eller på den sidste linje i 3-4-3. Han er klart bedst når han han bevæge sig rundt.

Men hold nu kæft hvor var det bittert i dag. Vi havde ALLE muligheder for at hive 3 point. Shit gutterne spillede godt. Det var bare stolpe ud, samt en målmand, der spillede fuldstændig dig vanvittig god i dag.

Lige nu er jeg også skuffet over især Horsens kampen og Silkeborg kampen. Tænk sig hvis man kunne få 3-4 point mere ud af de kampe…
                        Man ser ihvertfald nu, at relationerne begynder at spille, og gutterne finder hinanden bedre.

Ps. Nøj jeg er træt af de danske dommere. Det er som om Uslu først trækker kortet op af lommen anden gang, efter hele OBs bænk var fløjet op, samt fra min position på VIP tribunen, så var linjen ret underlig. Nogle af de små frispark dømte han, og så dømte han ikke andre.
                        FCM fik vel også lov til at være 10-15 sekunder om hvert indkast.. Bare mig?

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Fucking ved at kaste op over at vi ikke vinder i dag. Syntes godt nok at vi har haft usædvanlig meget utur i den i mange kampe hvor marginaler og domme går os imod.
                          Når det er sagt må man bare rose truppen og TT for en næsten perfekt kamp. Selv 11 mod 11 var vi helt med
                          Og så ligner det jo også at vi er ved at have en solid trup med masser af bredde og kvalitet. Ouedraogo kommer ikke ind og Grot uden for truppen. Jona,WMC og Terkel ude
                          Krølle og Sandberg der viser af de har superliga klasse næsten ud af det blå

Selvom landsholdspausen nok kommer lidt skidt så giver det os ydeligere mulighed for at spille et hold sammen af en masse sammenbragte spillere. Jeg kan ikke mindes hvornår vi har haft SÅ bred en trup

Ja så mangler vi at få gang i GG. Men giv nu lige knægten en chance. Han rummer rigtig meget kvalitet og skal måske bruge nogle måneder for rigtigt at brage igennem. Ingen grund til at begrave ham allerede. Det har vi set utallige eksempler på efterhånden at man ikke skal

Men fuck noget låååååårt at vi ikke scorer til sidst. Fuuuuuuuuck
                          Det skal man naturligvis ikke gøre. Men måske man skal overveje ikke at starte med ham, det berettigere hans præstationer bare ikke til lige pt.

Men altså ligesom med Arp - det kører ikke lige helt i en periode så må man ud på bænken - og heldigvis så har vi som du siger lige pt en pænt bred trup.

Jeg syntes dog fortsat truppen er lidt spøjst sammensat - men det er nok en konsekvens af trænerskiftet og ændring af spillestil / udtryk;

Holmstrøm bør klart starte inde - det samme med Ganaus som så kan ligge og samle nedfaldet op - som han gjorde så fint i dag. Men hvor gør man så af Arp? På kanten?

Og VB er fortsat et svagt punkt.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            Jeg så ikke 1. halvleg - så det forbehold skal lige tages.

Jeg syntes vi så i de første 10-15 min. af 2. halvleg hvorfor Falk og Sandberg ikke skal spille samtidig, særligt når vi skal ud og jagte et resultat. Hold op hvor blev det meget boldflytteri og "tikki-taka-bullshit" det var virkeligt frustrerende at se på hvor meget bolden blev flyttet fra side til side - og så bagud.

Har vi en 2-0 føring så tror jeg tilgengæld det giver god mening med dem begge på banen til at kontrollere spillet. Og tænker Sandberg ligner en fin indskifter når Falk skal have en pause efter 70 min.

Syntes det hjalp at skifte ud - flere store chancer, og vi burde klart have vundet den kamp, men skarpheden mangler fortsat. Positivt er det dog at vi kom frem til mere.

Holmstrøm bør altså spille fra start, det gør Ganaus også...så må man have Grot eller LEgolas med på bænken så der er noget at skifte med til angrebet.

Og så syntes jeg det er bekymrende at Rackneberg åbenbart ikke er god nok til at blive skiftet ind, for Adam...han kan ikke lave de indlæg der skal til. Så VB ligner det fortsat er et problem.

På forhånd havde jeg klart solgt den for 1 point - som det udviklede sig er jeg ærgerlig over det ikke blev til 3.

Men det ligner at Thomasberg er ved at finde noget der virker, jeg tror fortsat man har sat sæsonen over styr, MEN hvis man fortsætter udviklingen så kommer vi ihvertfald ikke i nedrykningsfarer.

Så mange positive tegn.

Keskinen ser bedre og bedre ud, Og at Sandberg og Magnus Andersen på den måde er gået ind og blevet, ikke faste startere men klare muligheder, dét eri den grad også positivt.
                            Enig med boldflytteriet. Fra starten af 2. halvleg var FCM fuldstændig færdige, og de skulle være trykket helt ned. I stedet bliver der brugt for meget tid på at spille bolden til siden - og i nogle tilfælde også bagud, når der var muligheder for at trykke den fremad. Jeg mener ikke at OB spillede godt, men de lukrerede mere på, at FCM var helt fysisk færdige fra starten af 2. halvleg. Denne kamp skulle være vundet, for FCM kunne intet i dag

Comment

https://www.superliga.dk/kampe/2026-...and-19-09-2026
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Magnus Andersen spillede udover Keskinen også en super kamp.

Comment

Working...
                                X