Annoncering

Collapse
No announcement yet.

kamptråd Silkeborg - OB 10/08/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Så lad os hygge os på den 8.-plads 8-10 år mere på et stadion nu med lukkede hjørner - woooooow det bliver fedt.
    Det kunne også være fedt med en minibus , så kan man bedre komme rundt når man jagter egnede baner at træne på.
    Så kan vi vedholdende juble videre over det fine superligahus og de fine forhold vi har efter en vældig opgradering for få år siden.
    Last edited by Magge; i går, 23:03.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg har også forstået at de 120 mill finansieres af OK i første omgang og betales over 30 år i husleje. 4 mill om året. Mener det er rentefrit
      Mener nu det kun er 120 mill da de 60 mill er til VIP bygningen som OB/OSE finansierer 100% selv
      Nej det er ikke korrekt

Og finansiering finder jeg knap så relevant, det er OB som betaler hovedparten, kommunen slipper meget billigt (jeg er ikke imponeret over byrådet)

Et eksempel
      https://byensejendom.dk/article/hor-...i-odense-42164

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Nej det er ikke korrekt

Og finansiering finder jeg knap så relevant, det er OB som betaler hovedparten, kommunen slipper meget billigt (jeg er ikke imponeret over byrådet)

Et eksempel
        https://byensejendom.dk/article/hor-...i-odense-42164
        Jeg er pænt sikker på at jeg har ret

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg er pænt sikker på at jeg har ret
          Dokumentation tak ;-)

​Jeg har ikke set eller hørt andre tal

Men 120 + 60 = 180 millioner, som OB skal betale, ud af et samlet budget på 210 millioner

Reagerede på at en anden bruger påstod at kommunen betalte det meste, det er bestemt ikke korrekt

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Dokumentation tak ;-)

​Jeg har ikke set eller hørt andre tal

Men 120 + 60 = 180 millioner, som OB skal betale, ud af et samlet budget på 210 millioner

Reagerede på at en anden bruger påstod at kommunen betalte det meste, det er bestemt ikke korrekt
            Kunne sige det samme

Renovering af stadion koster 150 mill hvor kommunen kommer med 30 af dem til forskellige ting som de som kommune er forpligtiget til at levere som udlejer
            De sidste 120 mill betaler kommunen i første omgang og OB afbetaler dem i husleje over 30 år
            Ud over det bruger OSE/OB 60 mill på at udvide VIP bygningen som de jo selv ejer

Prove me wrong

Comment

Renoveringen af OB’s hjemmebane Nature Energy Park / Odense Stadion er finansieret gennem en model mellem Odense Kommune og Odense Sport & Event (OS&E). De 210 mio. kr. fordeler sig sådan
              Forhøjet husleje over 30 år 120 mio. kr. Odense Sport & Event
              VIP-faciliteter 60 mio. kr. Odense Sport & Event
              Kommunal investering 30 mio. kr. Odense Kommune
              I alt 210 mio. kr.
              Det betyder altså, at OS&E i sidste ende finansierer 180 mio. kr. af de 210 mio. kr., mens kommunen finansierer 30 mio. kr. Men kommunen lægger 75 mio. kr. ud

Det er her, konstruktionen bliver lidt interessant.

Odense Kommune skal på kort sigt lægge 75 mio. kr. ud for projektet:
              • ca. 55 mio. kr. kommer fra salg af grunde i området
              • ca. 20 mio. kr. var allerede afsat i et politisk forlig om stadion.

De 75 mio. kr. er altså ikke det samme som kommunens endelige finansieringsandel på 30 mio. kr. Kommunen fungerer i praksis delvist som finansieringsmæssig mellemmand. Hvad betaler OS&E så egentlig?

De 120 mio. kr. i forhøjet husleje er fordelt over en 30-årig periode og inkluderer også løbende drift.

Det svarer meget groft til:

120 mio. / 30 år = 4 mio. kr. om året

i gennemsnitlig ekstra husleje/driftsbetaling.

Derudover kommer 60 mio. kr. direkte fra OS&E til VIP-faciliteterne. Det vigtige i forhold til OB

Det er ikke OB som fodboldklub, der direkte betaler 180 mio. kr.

Det er Odense Sport & Event, som driver stadion og har OB som den centrale bruger. OS&E skal altså betale gennem den fremtidige stadionøkonomi – især den forhøjede husleje og investeringen i VIP-området.

https://ob.dk/nyheder/2025/maj/natur...fremtidssikret
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
              X