Oprindeligt indsendt af Bossy
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Thomas Thomasberg ny cheftræner
Collapse
X
-
Hvis man graver lidt i mine indlæg vedr. ansættelsen af AZ har jeg fra det øjeblik det stod klart, at han skulle til klubben været uforstående overfor dette valg. Han kom vist fra en 3. Bundesliga klub og havde efter Brøndby tiden været træner på Cypern. Jeg var ikke imponeret og undervejs i hans tid i OB blev jeg bekræftet i, at han var et tåbeligt talentløs valg. Så dårlig ledelses dømmekraft i den sag, synes jeg.
Last edited by Lunderbaum; 01-10-2026, 23:02.
-
Nej - men jeg har fuld tillid til at TB og øvrig bestyrelse har handlet i OBs bedste interesse her. En cheftræner med AZs rennomé og kvalitet bliver ikke fyret p.gr.a.en fejltagelse. Mængden af fejl og konfrontationer fra AZs side har så overskredet det "spiselige" for bestyrelsen, og som TB udtrykte det pillede han ved klubbens fundament. Set i bagklogskabens lys var den første fejl at ansætte ham, men AZ er blevet introduceret til klubben, forholdene, strategier osv osv.og havde købt ind på det.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
har du virkeligt SÅ stor tiltro til OB ledelsen at du bare antager at alle problemer kom fra Zorniger side?
Godt nok vildt.Last edited by manner; i går, 06:41.Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 4
Comment
-
Det er nemt at efterrationalisere på en måde så at billedet passer i ens eget verdenbilledeOprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
Handler jo ikke om at ledelsen er "dum".
Men man hyrer en træner der skulle bryde gennem glasloftet (mener det var sådan Troels formulerede det) men man er ikke villige til at gøre det der skal til - så er man da, nå ja dum.
Fyringen af Zorniger var sådan set det eneste fornuftige i hele den her sag - det kunne tydeligvis ikke fortsætte.
Men at ansætte ham til at begynde med, vedvidende hvilke krav han stiller til en organisation - det var dumt. Og at man så trækker den helt til den nye sæson starter, før man fyrer ham - det var fandme også dumt.
Jeg håber der kommer noget ro på nu, at man har fundet etbedre match med Thomasberg, at han kan udvikle holdet stille og roligt (det matcher åbenbart bedre Thorborgs ambitioner med sådan et tempo) så må vi se om det er nok til at indhente nogle af holdende foran os, eller holde andre bag os...og det er jeg ikke så sikker på. Der bliver trykket på speederen i de andre klubber.
Du antager at OB havde sagt ja til at bruge penge som i AZ's BIF tid, hvor pengene fossede ud af kassen, den præmis tror jeg ikke på, det har aldrig været planen
Men han "brød gennem glasloftet" med sin stil og den hårde træning målrettet en helt bestemt måde at spille fodbold på, det leverede han på og det er også et fundament som klubben står på i dag, den nye træner har for nyligt udtalt at han var overrasket over at OB kunne matche FCM rent fysisk, det er for mig et klart bevis
Desværre overholdt AZ ikke aftalen
Da AZ startede i klubben viste han stor forståelse for spillermaterialet og det økonomiske råderum som klubben havde til at købe nye spillere for, men som tiden gik forandrede han sig markant, han gik fra forståelse til en konfrontatorisk og illoyal kommunikation, ikke bare indadtil men også udadtil
Manden er helt tydeligt ikke en holdspiller, han vil gerne være chefen på en masse andre hylder end cheftrænerens og det går jo bare ikke
Som jeg ser det, så er det AZ som ikke har holdt sig til planen, ikke OB - og tiden med AZ er på ingen måde spildt
- Likes 5
Comment
-
Hvis det er sandt, så virker det som en høj pris at vi hænger på hans løn de næste to år.Oprindeligt indsendt af manner Se indlægI FS/SFs podcast “Den stribede sandhed” med Bansø og LR siger LR at han fornemmer af afskeden med AZ formentlig mest af alt at AZ ikke kunne forlige sig med afstanden til børnene i Tyskland.
Jeg blev aldrig imponeret over hvad han udrettede i klubben, det virkede på mig som om han kun havde sin gamle plan om at træne hårdere, og satse på at være bedre til at presse end modstanderne. Da det ikke virkede, blev hans løsning at råbe på bedre spillere og pege på spillernes fejl. Alle trænere kan opnå bedre resultater med bedre spillere, men gode trænere kan vel også få mere ud af dem der er til rådighed, og det så jeg ikke fra ham. Der virker Thomasberg i mine øjne stærkere, ikke mindst ud fra hvad han udrettede i Randers.
Når Troels snakker om at Zorninger tærrede på fundamentet spekulerer jeg i om der snakkes om at hans stil ikke var særligt gavnlig i forhold til at få mest ud af ungdommen. Ikke mindst i lyset af at Ejdum havde travlt med at komme videre, og ikke ligefrem roste Zorninger i hans afsked, og de manglende forlængelser med de unge på førsteholdet under Zorninger (måske er min hukommelse bare dårlig, men er der en eneste ungdomsspiller med mere end 20 kampe, der forlængede under Zorninger?). Men det er ren spekulation fra min side af.
Jeg er på alle måder glad for at have byttet AZ til Thomasberg.
- Likes 1
Comment
-
Ja det vil bestemt være meget. Det kan vel også tænkes at man i hans ansættelseskontrakt har tænkt på den situation og aftalt 6 mdr. løn i tilfælde af afskedigelse.Oprindeligt indsendt af Gummianden Se indlæg
Hvis det er sandt, så virker det som en høj pris at vi hænger på hans løn de næste to år.
Jeg blev aldrig imponeret over hvad han udrettede i klubben, det virkede på mig som om han kun havde sin gamle plan om at træne hårdere, og satse på at være bedre til at presse end modstanderne. Da det ikke virkede, blev hans løsning at råbe på bedre spillere og pege på spillernes fejl. Alle trænere kan opnå bedre resultater med bedre spillere, men gode trænere kan vel også få mere ud af dem der er til rådighed, og det så jeg ikke fra ham. Der virker Thomasberg i mine øjne stærkere, ikke mindst ud fra hvad han udrettede i Randers.
Når Troels snakker om at Zorninger tærrede på fundamentet spekulerer jeg i om der snakkes om at hans stil ikke var særligt gavnlig i forhold til at få mest ud af ungdommen. Ikke mindst i lyset af at Ejdum havde travlt med at komme videre, og ikke ligefrem roste Zorninger i hans afsked, og de manglende forlængelser med de unge på førsteholdet under Zorninger (måske er min hukommelse bare dårlig, men er der en eneste ungdomsspiller med mere end 20 kampe, der forlængede under Zorninger?). Men det er ren spekulation fra min side af.
Jeg er på alle måder glad for at have byttet AZ til Thomasberg.
Believe OB
Comment
-
Der var i hvert fald en gæst i SFÅ, som fortalte, at det sjældent hænger sådan sammen, at en klub hænger på den resterende løn for givne periode. Jeg husker ikke præcist hvad han sagde om OB/Zorniger, altså hvor sikker han var, men jeg fik bestemt et andet indtryk af de "sager" hvor jeg egentlig også altid har troet klubben hang på den udgift.Oprindeligt indsendt af manner Se indlægJa det vil bestemt være meget. Det kan vel også tænkes at man i hans ansættelseskontrakt har tænkt på den situation og aftalt 6 mdr. løn i tilfælde af afskedigelse.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
ud over timingen, jeg mener fortsat man burde være kommet til den konklusion efter sæsonen, så er jeg ikke uenig i fyringen af Zorniger. Det fungerede åbenbart ikke - videre.Oprindeligt indsendt af manner Se indlægNej - men jeg har fuld tillid til at TB og øvrig bestyrelse har handlet i OBs bedste interesse her. En cheftræner med AZs rennomé og kvalitet bliver ikke fyret p.gr.a.en fejltagelse. Mængden af fejl og konfrontationer fra AZs side har så overskredet det "spiselige" for bestyrelsen, og som TB udtrykte det pillede han ved klubbens fundament. Set i bagklogskabens lys var den første fejl at ansætte ham, men AZ er blevet introduceret til klubben, forholdene, strategier osv osv.og havde købt ind på det.
Du antager så at Zorniger havde købt ind på projektet - og ikke var blevet lovet yderligere. Det er en antagelse - præcis som det er når jeg antager at han nok var blevet lovet noget mere, noget som ikke blev overholdt.
For mig at se bringer man ikke en kapacitet som Zorniger ind, og betaler en høj løn - hvis ikke man vil noget med det. Der må have været højere ambitioner end at Zorniger lige skulle øge intensiteten til træningen en smule.
Min pointe er blot at jeg syntes skylden for sammenbrudet bliver lagt alt for ensidigt på Zorniger. Og altså manden var jo tydeligvis en stor del af problemet. Men helt at frikende ledelsen, den kan jeg ikke være med til.
Anyways - det er overstået, videre.
- Likes 1
Comment
-
altså ja - Zorniger har da helt sikkert været en stor del af problemet, og at han skulle ud - det har jeg som sådan ikke noget problem med.Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
Det er nemt at efterrationalisere på en måde så at billedet passer i ens eget verdenbillede
Du antager at OB havde sagt ja til at bruge penge som i AZ's BIF tid, hvor pengene fossede ud af kassen, den præmis tror jeg ikke på, det har aldrig været planen
Men han "brød gennem glasloftet" med sin stil og den hårde træning målrettet en helt bestemt måde at spille fodbold på, det leverede han på og det er også et fundament som klubben står på i dag, den nye træner har for nyligt udtalt at han var overrasket over at OB kunne matche FCM rent fysisk, det er for mig et klart bevis
Desværre overholdt AZ ikke aftalen
Da AZ startede i klubben viste han stor forståelse for spillermaterialet og det økonomiske råderum som klubben havde til at købe nye spillere for, men som tiden gik forandrede han sig markant, han gik fra forståelse til en konfrontatorisk og illoyal kommunikation, ikke bare indadtil men også udadtil
Manden er helt tydeligt ikke en holdspiller, han vil gerne være chefen på en masse andre hylder end cheftrænerens og det går jo bare ikke
Som jeg ser det, så er det AZ som ikke har holdt sig til planen, ikke OB - og tiden med AZ er på ingen måde spildt
Men hvordan du bare frikender OB ledelsen, det fatter jeg intet af. Troels har haft et indgående kendskab til AZ og hans temperament og vindermentalitet.
Naturligvis har TB vidst at du ikke kan spise AZ af med bare at være med. 1. sæson jo, men så skulle der også ske noget. Og der blev man ved med at trække den, fik ikke hentede de nødvendige forstærkninger.
Og lad os da så håbe at tiden med Zorniger ikke har været spildt, jeg syntes bare vi hørte at intensiteten til træningen var for nedadgående, efter han smuttede (men håber da jeg tager fejl)
- Likes 1
Comment
-
I den perfekte verden så ja, det er jeg enig i, men TB siger jo også at det er hen over sommeren uenighederne har accelereret og de på den baggrund har set det som eneste udvej .. og her gætter jeg også på en utilfreds trupOprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
ud over timingen, jeg mener fortsat man burde være kommet til den konklusion efter sæsonen, så er jeg ikke uenig i fyringen af Zorniger. Det fungerede åbenbart ikke - videre.
Du antager så at Zorniger havde købt ind på projektet - og ikke var blevet lovet yderligere. Det er en antagelse - præcis som det er når jeg antager at han nok var blevet lovet noget mere, noget som ikke blev overholdt.
For mig at se bringer man ikke en kapacitet som Zorniger ind, og betaler en høj løn - hvis ikke man vil noget med det. Der må have været højere ambitioner end at Zorniger lige skulle øge intensiteten til træningen en smule.
Min pointe er blot at jeg syntes skylden for sammenbrudet bliver lagt alt for ensidigt på Zorniger. Og altså manden var jo tydeligvis en stor del af problemet. Men helt at frikende ledelsen, den kan jeg ikke være med til.
Anyways - det er overstået, videre.
Jeg har vel samme viden som dig om hvad AZ er blevet lovet som dig .. intet tror jeg, så at du tillægger mig en bestemt antagelse er et skidt forsøg på at skyde noget i skoene på mig.
Jeg synes det var ret tydeligt at AZ havde tabt truppen og det alene er jo nok til klubben SKAL trykke på knappen .. god eller dårlig timing. Alt er bedre end en trup der ikke vil træneren
Believe OB
- Likes 1
Comment
-
altså jeg gider egenligt ikke diskuterer den her mere.Oprindeligt indsendt af manner Se indlægI den perfekte verden så ja, det er jeg enig i, men TB siger jo også at det er hen over sommeren uenighederne har accelereret og de på den baggrund har set det som eneste udvej .. og her gætter jeg også på en utilfreds trup
Jeg har vel samme viden som dig om hvad AZ er blevet lovet som dig .. intet tror jeg, så at du tillægger mig en bestemt antagelse er et skidt forsøg på at skyde noget i skoene på mig.
Jeg synes det var ret tydeligt at AZ havde tabt truppen og det alene er jo nok til klubben SKAL trykke på knappen .. god eller dårlig timing. Alt er bedre end en trup der ikke vil træneren
MEN - jeg skyder dig da intet i skoene.
Du skriver selv; "men AZ er blevet introduceret til klubben, forholdene, strategier osv osv.og havde købt ind på det."
- det er noget du antager.
Præcis som jeg antager at Zorniger var blevet lovet mere.
Mht timingen af fyringen; ja TB siger det blev værre hen over sommeren - fair nok. Min pointe er bare at man må have kendt til utilfredsheden i truppen før. Og det var man åbenbart ligeglad med, siden man ikke gjorde noget, men da så Zorniger begynder at tale for negativt i medierne - først dér reagerer man.
Comment
-
point taken ..Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
altså jeg gider egenligt ikke diskuterer den her mere.
MEN - jeg skyder dig da intet i skoene.
Du skriver selv; "men AZ er blevet introduceret til klubben, forholdene, strategier osv osv.og havde købt ind på det."
- det er noget du antager.
Præcis som jeg antager at Zorniger var blevet lovet mere.
Mht timingen af fyringen; ja TB siger det blev værre hen over sommeren - fair nok. Min pointe er bare at man må have kendt til utilfredsheden i truppen før. Og det var man åbenbart ligeglad med, siden man ikke gjorde noget, men da så Zorniger begynder at tale for negativt i medierne - først dér reagerer man.
Believe OB
Comment

Comment