Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Zorninger fyret!!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
    Med lidt eftertanke, er jeg nået frem til at det er den rigtige beslutning.

Disruption, hvor man lægger pres på folk kan være et wake-up call. Det er meget effektivt til at skabe forandringer og ruske i klubben. Men det er og bliver et værktøj, der skal introduceres på det rigtige tidspunkt og den rigtige måde. Zorniger har det som identitet. Han er dygtig, men ledelsesmæssigt er han altså også en one-trick pony. Han fortsætter med at være en hård hund og kritisere klubben, også længe efter, at det er effektivt, og nu måske slet ikke er konstruktivt. Ethvert forsvar eller tøven, bliver set som undskyldninger. Det er ikke holdbart i længden.

Mit håb er, at TT er hentet ind for at fortsætte stilen. Han er en adaptiv træner, både overall og til hver enkel kamp. Han er altså ikke helt tosset til at drive det videre på en bæredygtig måde. Jeg synes i hvert fald ikke at det skal ligge ham til last at han spillede kedelig bold i Randers. En helt anden klub med helt andre forudsætninger på det tidspunkt. Det var jo ikke fordi randers sprudlede af sydlandsk temperement før hans ankomst.
    Og når Thomasberg så om en 2-3 år bliver beskyldt for at være en kedelig træner der giver midterplaceringer og ikke rykker klubben, så skal der en ny disrupter ind, og når han så viser sig at være for langt væk fra OB, så skal der en mere solid dansk Superliga-træner ind der står for en anden form for fodbold, og sådan kan mønsteret fortsætte i én uendelighed

Kent->Michelsen->Alm->Krogh->Zorniger->Thomasberg

Comment

Lyder da ikke til at AZ var skyld i Bürgys skifte !

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...e-jeg-svigtede

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
        Lyder da ikke til at AZ var skyld i Bürgys skifte !

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...e-jeg-svigtede
        Det forstår man da godt han ikke har, hvis sandheden er at Zorniger har beskyttet ham gang på gang…

Comment

Selvfølgelig har nogle spillere været utilfredse under AZ, men der er jo også et stort element af spin over det, som jeg i øvrigt finder usympatisk. Om noget tror jeg en del moderne fodboldspillere har fint af en type som AZ, selvom det naturligvis - og det har da måske været tilfældet - kan tage overhånd.

At flere spillere vil OB under TT end AZ tror jeg slet ikke.

Men altså, jeg har aldrig været imponeret af AZ og team. Jeg fandt det taktisk oplæg gammeldags. Samtidigt havde AZ måske noget, som potentielt kunne være blevet til et reelt gearskifte, hvis han fik den rigtige trup. Vi finder så aldrig ud af, hvad der kunne være sket, og det er jeg ærgerlig over.

Og så står det for mig lysende klart, at OB ingen større plan har med noget som helst.

Nu må vi se hvad TT + et halvt team fra AZ-tiden kan.

Og et sidste kvæk: At gå fra SK til projekt AZ var jo om noget TBs store værk. At man så kan være så kortsigtet og naiv, ja - det skal TB jo bedømmes ud fra, når regningen en dag skal opgøres.
          Last edited by Jungledyret; i går, 09:39.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Og når Thomasberg så om en 2-3 år bliver beskyldt for at være en kedelig træner der giver midterplaceringer og ikke rykker klubben, så skal der en ny disrupter ind, og når han så viser sig at være for langt væk fra OB, så skal der en mere solid dansk Superliga-træner ind der står for en anden form for fodbold, og sådan kan mønsteret fortsætte i én uendelighed

Kent->Michelsen->Alm->Krogh->Zorniger->Thomasberg
            Du forsimpler tingene lidt - sikkert for at understrege dit argument - men det forplumrer alligevel budskabet.

Vi har ikke haft en disrupter i den stil siden... Ja nok nogensinde. Nok var Ricardo, Brink og Viggo nogle hårde hunde, men de var afsindigt loyale overfor deres spillertrupper. De kunne sagtens være både krukkede og specielle i deres omgangstone, men aldrig - som jeg husker dem - valgte de enkeltspillere ud og smed dem under bussen. Ikke på helt samme måde som Zorniger. Så min påstand skal være, at vi aldrig har haft den form for disrupter-træner før.

Kent Nielsen kommer ind på bagkant af 7 fede år og skal lede klubben gennem 7 magre. Men han får alligevel de spillere (dyre spillere) han peger på. Han plukker sit mesterskabshold i AaB med Andreas Johansen, AK, Caca, Kenneth Emil Pedersen (men han har stadig spillere som Emil Larsen, Rasmus Falk, Hans Henrik Andreasen, Anders Møller Christensen, Bashkim Kadrii, Kalilou Traoré, Chris Sørensen - og han formår kun at holde os fri af nedrykning. Så det er ikke fordi, at Kent Nielsen ikke får stillet midler til rådighed. Han er desuden ikke dårligt scoutet. Han er mestertræner med AaB - men han får det aldrig til at spille i Ådalen. Det nægter jeg simpelthen kun at give ledelsen skylden for, der er postet mange penge i Kent Nielsens projekt.

Dernæst kommer en pragmatisk træner i Michelsen. Han skulle "trylle" og skabe resultater med en billigt sammensat trup af overskudsspillere og lottokuponer - hvilket han næsten lykkedes med. Han er vel den eneste træner, jeg ikke synes fik helt som fortjent, for han løste faktisk sin opgave i OB fint.

Alm og Kroghs resultater er vel i vid udstrækning et produkt af det spillermateriale Bjørn Wesstrom gav dem - noget broget.

Ingen forsøger, at spinne det som om, at alt har været fryd og gammen i Ådalen siden 2012, for det har det ikke. Men jeg synes også du forsimpler og forplumrer sandheden med korte catchphrases og hurtige holdninger skræddersyet til et narrativ om klubbens generelle inkompetence. Det narrativ køber jeg bare ikke helt så uforbeholdent, som du postulerer det.

Comment

Har I hørt SFÅs interview med Falk? Meget interessant. Min tolkning: når man kommer fra et top professionelt setup i FCK, hvor man faktisk gør sig umage, fordi man gerne vil vinde noget, er det ikke noget problem at have AZ som træner….

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Har I hørt SFÅs interview med Falk? Meget interessant. Min tolkning: når man kommer fra et top professionelt setup i FCK, hvor man faktisk gør sig umage, fordi man gerne vil vinde noget, er det ikke noget problem at have AZ som træner….
                Det syntes jeg ikke at kunne finde? Hvor er det henne?

Comment

Nur kommer der ja mange rygter om hvad der var galt men Zorniger og flere spiller og hvis Zorniger overskredt grænsen fra at være hård til at være nedsabelnde så er det selvfølgelig et problem. Men hørte i dag SfÅs interviews med Falk og Arp som er helt sikker ledende spiller i truppen. Og begge var meget glad om sammenarbejde med Zorniger. Og begge er helt sikker for erfaren og reflekteret om at være med i ødelæggelse af unge spiller. I øvrigt skete alt hvad der blev nævnt vel i sidste sæson så TB skulle for længst have reageret på det. Især fordi han ved helt sikker allerede i længere tid at Askou og Martin ville ikke skrive forlængelse med OB (pga. Zorniger som man hører herinde).
                  Så ser fyringen som konsekvens af AZs kritik af ledelsen.
                  Flere herinde siger interviewet efter Viborg-kampen var illoyal. Den holdning deler ikke. AZ presser allerede i længerere tid at truppen skal forstærkes og jo længere han presser jo hårdere gør han det. Der var interviewet sidste søndag kulminationen af en længere udvikling.
                  Jeg går ud fra at AZ aldrig ville have overtaget OB uden klare aftalelser med TB/NT om økonomisk råderum og forstærkelse af truppen og de holdt ikke hvad de lovede (samme historie havde OB dertid ja også med Tverskiv om at overtale ham at skrive forlængelsen med OB). De vil vel have lovet ham ting de derefter kom ikke til at omsætte Så kan man vel forstå at AZ udtaler sig offentligt hvis de interne samtaler hjælper ikke at komme til et resultat.
                  Faktisk starter vi nu en gang mere noget nyt og historien mellem AZ og OB kunne vel ikke fungere. Men har det svært at gøre AZ til den alene ansvarlige skurke her for at det mislykkede.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Det syntes jeg ikke at kunne finde? Hvor er det henne?
                    Det ligger på deres Facebook.

https://www.facebook.com/share/v/1D76j5UDLf/

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Det ligger på deres Facebook.

https://www.facebook.com/share/v/1D76j5UDLf/
                      Interessant, at Falk kalder sit kendskab begrænset til TT (på trods af så mange år sammen i SL) og ikke virkelig "bobler af begejstring" over den nye træner... ville han normalt ikke bare sige ét positiv ord... han har INTET positivt at sige, hvilket en anfører normalt ville gøre (af politiske grunde)

Indirekte siger han jo, at nogle er lidt for bløde... mens han jo selv er hærdet fra tiden i FCK... og forventer ikke det ændres nu.
                      Last edited by Online; i går, 17:36.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Jeg bed mærke i det samme. Der er alt for mange i truppen, der er alt for magelige. Moderne fodbold i en klub der ikke har været ved fadet i 15 år - det skaber den slags typer.

OB var aldrig gearet til AZ, og det er simpelthen jordens særeste ting, at vi satte dét projekt i gang.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Du forsimpler tingene lidt - sikkert for at understrege dit argument - men det forplumrer alligevel budskabet.

Vi har ikke haft en disrupter i den stil siden... Ja nok nogensinde. Nok var Ricardo, Brink og Viggo nogle hårde hunde, men de var afsindigt loyale overfor deres spillertrupper. De kunne sagtens være både krukkede og specielle i deres omgangstone, men aldrig - som jeg husker dem - valgte de enkeltspillere ud og smed dem under bussen. Ikke på helt samme måde som Zorniger. Så min påstand skal være, at vi aldrig har haft den form for disrupter-træner før.

Kent Nielsen kommer ind på bagkant af 7 fede år og skal lede klubben gennem 7 magre. Men han får alligevel de spillere (dyre spillere) han peger på. Han plukker sit mesterskabshold i AaB med Andreas Johansen, AK, Caca, Kenneth Emil Pedersen (men han har stadig spillere som Emil Larsen, Rasmus Falk, Hans Henrik Andreasen, Anders Møller Christensen, Bashkim Kadrii, Kalilou Traoré, Chris Sørensen - og han formår kun at holde os fri af nedrykning. Så det er ikke fordi, at Kent Nielsen ikke får stillet midler til rådighed. Han er desuden ikke dårligt scoutet. Han er mestertræner med AaB - men han får det aldrig til at spille i Ådalen. Det nægter jeg simpelthen kun at give ledelsen skylden for, der er postet mange penge i Kent Nielsens projekt.

Dernæst kommer en pragmatisk træner i Michelsen. Han skulle "trylle" og skabe resultater med en billigt sammensat trup af overskudsspillere og lottokuponer - hvilket han næsten lykkedes med. Han er vel den eneste træner, jeg ikke synes fik helt som fortjent, for han løste faktisk sin opgave i OB fint.

Alm og Kroghs resultater er vel i vid udstrækning et produkt af det spillermateriale Bjørn Wesstrom gav dem - noget broget.

Ingen forsøger, at spinne det som om, at alt har været fryd og gammen i Ådalen siden 2012, for det har det ikke. Men jeg synes også du forsimpler og forplumrer sandheden med korte catchphrases og hurtige holdninger skræddersyet til et narrativ om klubbens generelle inkompetence. Det narrativ køber jeg bare ikke helt så uforbeholdent, som du postulerer det.
                          Well, man kan jo udlægge tingene på mange måder. Hvis man kigger på hver beslutning, man har stået med gennem tiden, så vil man da formentlig også komme frem til, at langt de fleste var rigtige i den givne situation. Men den måde at beskue tingenes tilstand på har også den ulempe, at man risikerer, at den maskerer afgørende, grundlæggende, fundamentale fejl i den langsigtede strategi og planlægning og derved også skjule, at man grundlæggende ikke udfører sit arbejde særlig godt. Din udlægning af forløbet omkring Zornigers ansættelse i klubben er et glimrende eksempel på det, for den tager udgangspunkt i, at ansættelsen har fundet sted. Og med det udgangspunkt, så kan man da godt strikke en fortælling sammen, som får Troels' beslutningsrække til at virke helt rigtig. Og det var den måske også ud fra de givne omstændigheder, men problemet ligger jo i, at man har bragt sig selv i den situation til at begynde med. Det er dér, den afgørende fejl ligger.

Det er lidt hårdt at beskylde Sheed for at forsimple tingene. Jeg mener snarere, at han bidrager med et nødvendigt større perspektiv, som er afgørende for at vurdere ledelsens kompetencer. De fleste folk med ledelsesansvar og/eller indflydelse (bortset fra cheftræneren) har været en del af klubben eller miljøet omkring Thorborg i mange år efterhånden, så der er ikke mange variable. Man kan sikkert anlægge en vinkel på hver enkelt ansættelse, hvor den giver mening. Det gjorde det sikkert også for Thorborg, Enrico, TC eller andre yesmen på det givne tidspunkt. Men bundlinjen lyver altså ikke over så lang en periode. Så har man ganske enkelt ikke udført sit arbejde godt nok. Den pointe kan ikke understreges nok, uden man forsøger at forplumre kritikken og forsvare åbenlys utilstrækkelighed med ihærdige relativiseringer, som sikkert i mange tilfælde er rigtige (det vil Sheed sikkert også sige), men ikke ændrer på facit og derfor er irrelevante, når man helt enkelt skal vurdere, om OB's ledelse er dygtige til at drive fodboldklub.

Tabellen lyver ikke.

Comment

Interessant, at Falk kalder sit kendskab begrænset (på trods af så mange år sammen i SL) og ikke virkelig "bobler af begejstring" over den nye træner... ville han normalt ikke bare sige ét positiv ord
                            Synes da han roser Thomasbergs hold han har haft i forhold til loyalitet mv. Men jo ingen direkte kommentare ^_^.

Comment

Interessant, at Falk kalder sit kendskab begrænset til TT (på trods af så mange år sammen i SL) og ikke virkelig "bobler af begejstring" over den nye træner... ville han normalt ikke bare sige ét positiv ord... han har INTET positivt at sige, hvilket en anfører normalt ville gøre (af politiske grunde)

Indirekte siger han jo, at nogle er lidt for bløde... mens han jo selv er hærdet fra tiden i FCK... og forventer ikke det ændres nu.
                              Nah jeg synes da han anerkender hans jobs i Randers og FCM, men det er rigtig at han starter lidt "defensivt". Men kan vi blive enige om at TT ikke er en helt ukendt træner? Altså jeg har både grint og rasset over hans "grådlabile" tilstand ved hans nederlag da han var Randers træner, men jeg anerkender hans gode CV og det han har opnået. Eksempelvis var det en kæmpe bombe i pressen, større end vores i denne uge, da TT blev fyret i FCM - og ja jeg husker deres udtalelser om de bagvedliggende tal, der ikke udvuiklede sig som de forventede, men det var en MEGA bombe i dansk fodbold. Han var ubersejret i en længere tid på det tidspunkt og var, som jeg husker det, mestertræner. Så helt ukendt er han igen ikke og Falk første ord overraskede mig lidt... Lidt som den der FCK ting, syens jeg, der siger at alt der sker udenfor Parken er dem uvekommende og ligegyldigt. Men det er bare min tanke og ikke nødvendigvis det rigtige sandhed.
                              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg

Synes da han roser Thomasbergs hold han har haft i forhold til loyalitet mv. Men jo ingen direkte kommentare ^_^.
                                Du vinder ikke på loyalitet... så ender det jo som Skattestyrelsen, hvor ingen siger noget, men bare henter lønnen hjem

Comment

Working...
                                X