Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Zorninger fyret!!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
    Med lidt eftertanke, er jeg nået frem til at det er den rigtige beslutning.

Disruption, hvor man lægger pres på folk kan være et wake-up call. Det er meget effektivt til at skabe forandringer og ruske i klubben. Men det er og bliver et værktøj, der skal introduceres på det rigtige tidspunkt og den rigtige måde. Zorniger har det som identitet. Han er dygtig, men ledelsesmæssigt er han altså også en one-trick pony. Han fortsætter med at være en hård hund og kritisere klubben, også længe efter, at det er effektivt, og nu måske slet ikke er konstruktivt. Ethvert forsvar eller tøven, bliver set som undskyldninger. Det er ikke holdbart i længden.

Mit håb er, at TT er hentet ind for at fortsætte stilen. Han er en adaptiv træner, både overall og til hver enkel kamp. Han er altså ikke helt tosset til at drive det videre på en bæredygtig måde. Jeg synes i hvert fald ikke at det skal ligge ham til last at han spillede kedelig bold i Randers. En helt anden klub med helt andre forudsætninger på det tidspunkt. Det var jo ikke fordi randers sprudlede af sydlandsk temperement før hans ankomst.
    Og når Thomasberg så om en 2-3 år bliver beskyldt for at være en kedelig træner der giver midterplaceringer og ikke rykker klubben, så skal der en ny disrupter ind, og når han så viser sig at være for langt væk fra OB, så skal der en mere solid dansk Superliga-træner ind der står for en anden form for fodbold, og sådan kan mønsteret fortsætte i én uendelighed

Kent->Michelsen->Alm->Krogh->Zorniger->Thomasberg

Comment

Lyder da ikke til at AZ var skyld i Bürgys skifte !

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...e-jeg-svigtede

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
        Lyder da ikke til at AZ var skyld i Bürgys skifte !

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...e-jeg-svigtede
        Det forstår man da godt han ikke har, hvis sandheden er at Zorniger har beskyttet ham gang på gang…

Comment

Selvfølgelig har nogle spillere været utilfredse under AZ, men der er jo også et stort element af spin over det, som jeg i øvrigt finder usympatisk. Om noget tror jeg en del moderne fodboldspillere har fint af en type som AZ, selvom det naturligvis - og det har da måske været tilfældet - kan tage overhånd.

At flere spillere vil OB under TT end AZ tror jeg slet ikke.

Men altså, jeg har aldrig været imponeret af AZ og team. Jeg fandt det taktisk oplæg gammeldags. Samtidigt havde AZ måske noget, som potentielt kunne være blevet til et reelt gearskifte, hvis han fik den rigtige trup. Vi finder så aldrig ud af, hvad der kunne være sket, og det er jeg ærgerlig over.

Og så står det for mig lysende klart, at OB ingen større plan har med noget som helst.

Nu må vi se hvad TT + et halvt team fra AZ-tiden kan.

Og et sidste kvæk: At gå fra SK til projekt AZ var jo om noget TBs store værk. At man så kan være så kortsigtet og naiv, ja - det skal TB jo bedømmes ud fra, når regningen en dag skal opgøres.
          Last edited by Jungledyret; i dag, 09:39.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Og når Thomasberg så om en 2-3 år bliver beskyldt for at være en kedelig træner der giver midterplaceringer og ikke rykker klubben, så skal der en ny disrupter ind, og når han så viser sig at være for langt væk fra OB, så skal der en mere solid dansk Superliga-træner ind der står for en anden form for fodbold, og sådan kan mønsteret fortsætte i én uendelighed

Kent->Michelsen->Alm->Krogh->Zorniger->Thomasberg
            Du forsimpler tingene lidt - sikkert for at understrege dit argument - men det forplumrer alligevel budskabet.

Vi har ikke haft en disrupter i den stil siden... Ja nok nogensinde. Nok var Ricardo, Brink og Viggo nogle hårde hunde, men de var afsindigt loyale overfor deres spillertrupper. De kunne sagtens være både krukkede og specielle i deres omgangstone, men aldrig - som jeg husker dem - valgte de enkeltspillere ud og smed dem under bussen. Ikke på helt samme måde som Zorniger. Så min påstand skal være, at vi aldrig har haft den form for disrupter-træner før.

Kent Nielsen kommer ind på bagkant af 7 fede år og skal lede klubben gennem 7 magre. Men han får alligevel de spillere (dyre spillere) han peger på. Han plukker sit mesterskabshold i AaB med Andreas Johansen, AK, Caca, Kenneth Emil Pedersen (men han har stadig spillere som Emil Larsen, Rasmus Falk, Hans Henrik Andreasen, Anders Møller Christensen, Bashkim Kadrii, Kalilou Traoré, Chris Sørensen - og han formår kun at holde os fri af nedrykning. Så det er ikke fordi, at Kent Nielsen ikke får stillet midler til rådighed. Han er desuden ikke dårligt scoutet. Han er mestertræner med AaB - men han får det aldrig til at spille i Ådalen. Det nægter jeg simpelthen kun at give ledelsen skylden for, der er postet mange penge i Kent Nielsens projekt.

Dernæst kommer en pragmatisk træner i Michelsen. Han skulle "trylle" og skabe resultater med en billigt sammensat trup af overskudsspillere og lottokuponer - hvilket han næsten lykkedes med. Han er vel den eneste træner, jeg ikke synes fik helt som fortjent, for han løste faktisk sin opgave i OB fint.

Alm og Kroghs resultater er vel i vid udstrækning et produkt af det spillermateriale Bjørn Wesstrom gav dem - noget broget.

Ingen forsøger, at spinne det som om, at alt har været fryd og gammen i Ådalen siden 2012, for det har det ikke. Men jeg synes også du forsimpler og forplumrer sandheden med korte catchphrases og hurtige holdninger skræddersyet til et narrativ om klubbens generelle inkompetence. Det narrativ køber jeg bare ikke helt så uforbeholdent, som du postulerer det.

Comment

Working...
            X