Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Zorninger fyret!!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• WhyNot?
    replied
    Jeg er meget todelt omkring denne fyring. Jeg havde håbet på en sæson med videreudvikling fra den sidste. Og det troede jeg stadig på var muligt, også selvom truppen ikke er på plads endnu.

Jeg tror på AZ stil, men jeg er også med på at han ikke kan gå ud i medierne og sige som han gjorde efter kampen mod Viborg.

Og ja han skal brokke sig, men gør det internt i stedet for eksternt. Og så skal han måske også kigge rundt i ligaen. BIF, FCK, AGF og FCM mangler også mange spillere for at være på plads - det er frustrerende at truppen ikke er på plads, men mange af de andre står i samme situation.

Og fint han kommentere på det, men at gøre det hver gang er også trættende i længden.

Vi kan kun gætte på hvad der er sket - men noget må der jo være sket siden man har set sig nødsaget til dette.

Jeg havde som sagt håbet på en videreudvikling af sidste sæson - nu skal vi nok starte lidt forfra igen… ærgerligt…

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Lad nu være med at gøre rygter til sandheder.

Faktum er, at OB vidste præcis, hvad de fik med AZ, mens jeg er ganske overbevist om, at AZ ikke har fået i nærheden af den trup, han havde forventet.

Det er så typisk OB at gøre tingene halvt og ende med en hel regning.
    Man har vidst at Zorniger slider på sine omgivelser, og man har vidst at Zorniger stiller høje krav.

Men Zorniger har jo også sagt ja til OB, han har kendt klubbens begrænsninger og han har også fået udstukket sine arbejdsvilkår.

Det er ikke nødvendigvis kun OB's skyld, at man har måtte tage afsked med Zorniger nu.

Leave a comment:

replied
    Synes det er lidt "sjovt", at man mener en del af fyringen skyldes, at spillere fravælger klubben pga. træneren.

Vi har da skrevet kontrakter med bl.a. Anssi, Arp, Niemiec og Ganaus, som jo alle kendte til AZs stil og alligevel kom og virker glade !

Har mere på fornemmelsen, at nogle af vores danske talenter har en noget anden mentalitet/offervilje/selvopfattelse/utålmodighed/kvalitet, som kan have påvirket processen. Men tror TT kommer til at passe godt til lejrbålsstemningen i Ådalen, så middelmådighedens stille strøm kan flyde videre i Odense Å...

Leave a comment:

• thesheep
    replied
    Jeg har en god kontakt i OB, Jeg vidste dette ville komme, allerede i vinters var AZ meget utilfreds med TB og hans "manglende" ageren på transfer markedet. Inden sæsonen gik i gang har der været holdt krisemøder mellem staben/ledelsen og teamet omrking/bag AZ hvorefter TB og AZ har holdt møder, på disse møder er bølgerne gået enormt højt, AZ er en mand der siger tingene ligeud, og han er meget skuffet over TB og havde allerede i vinters mistet lidt af troen på projektet, og denne sommers manglende ageren/salg af profiler uden at henter erstatninger ind, fik bærgeret til at flyde over for AZ og han blev meget voldsom/personlig i sin kritik af chefen(TB)

Leave a comment:

• Leander
    replied
    Hold kæft hvor er ledelsen da til grin.
    Tydeligvis fordi man er sensitiv og ikke kan tåle helt og aldeles berettiget kritik
    Nu kan man få lov at hente Peter Therkildsen-typer uden at få træneren på nakken

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Man kan jo sagtens ende et sted hvor omkostningerne ved Zornigers tilgang - ikke bare monetært - men også menneskeligt, bliver alt for store.

Jeg tror som sådan egentlig at Troels Bech køber ind på 90% af Zornigers præmisser. Men hvis spillertruppen og akademiet er ved at brække sig over Zorniger - og man i øvrigt ikke kan forlænge med sine profiler eller hente nye spillere til, så kan du stikke Zornigers ambition om at "flytte klubben" op et sted hvor solen aldrig skinner, for så smadrer du bare klubben fra træningsbanen.

Faren ved Zorniger er jo - som det har været sagt før - at hvis han IKKE får resultater, så trækker han større veksler på sine omgivelser, end de kan holde til i længden.

Mit gæt er, at Zornigers stil ikke kommer bag på Troels Bech og OB, men mere at man har fejlvurderet spillertruppens (og omgivelsernes) accept af Zorniger og hans stil.
    Lad nu være med at gøre rygter til sandheder.

Faktum er, at OB vidste præcis, hvad de fik med AZ, mens jeg er ganske overbevist om, at AZ ikke har fået i nærheden af den trup, han havde forventet.

Det er så typisk OB at gøre tingene halvt og ende med en hel regning.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Theaviator2005 Se indlæg
    Man vidste jo præcis, hvad man fik, da man ansatte Alexander Zorniger. Han har gennem hele sin karriere, i RB Leipzig, Brøndby, Greuther Fürth været den samme og det har skabt både resultater og problemer for ham!
    ​Men han har aldrig selv lagt skjul på sin stil. Han stiller høje krav, siger tingene, som de er, og forventer, at folk leverer. Det er vel os præcis derfor, han blev ansat. At blive chokeret over det nu er ærligt talt til grin, og lidt som at blive overrasket over at regn er vådt!

I moderne fodbold virker det efterhånden, som om både ledelser og spillere forventer, at al kritik bliver pakket ind i vat. Så snart kravene bliver høje, eller tonen bliver kontant, er der altid nogen, der føler sig trådt over tæerne. Det simpelthen for pivet og til grin! Og så kan Troels tale i timevis om processer, strategier og genopbygning. Men når alt kommer til alt, bliver man målt på resultater, ikke på, hvor flot man kan formulere et pressemøde. Det er ærgerligt, at en af de få trænere, der rent faktisk turde stille krav, ender med at betale prisen - men det er typisk OB, start et projekt og sørg for det for guds skyld ikke bliver afsluttet!

Man kan jo sagtens ende et sted hvor omkostningerne ved Zornigers tilgang - ikke bare monetært - men også menneskeligt, bliver alt for store.

Jeg tror som sådan egentlig at Troels Bech køber ind på 90% af Zornigers præmisser. Men hvis spillertruppen og akademiet er ved at brække sig over Zorniger - og man i øvrigt ikke kan forlænge med sine profiler eller hente nye spillere til, så kan du stikke Zornigers ambition om at "flytte klubben" op et sted hvor solen aldrig skinner, for så smadrer du bare klubben fra træningsbanen.

Faren ved Zorniger er jo - som det har været sagt før - at hvis han IKKE får resultater, så trækker han større veksler på sine omgivelser, end de kan holde til i længden.

Mit gæt er, at Zornigers stil ikke kommer bag på Troels Bech og OB, men mere at man har fejlvurderet spillertruppens (og omgivelsernes) accept af Zorniger og hans stil.

Leave a comment:

• Monrad
    replied
    Kæmpe fallit erklæring ! Manden er også ansat på en 3 årig historisk dyr aftale, så det bliver en bekostelig beslutning.

Truppen har sagt farvel til 15 spillere og har indtil videre, hentet en midt stopper i hans karrieres efterår, en Finne som dog ser lovende ud og så Peter Therkildsen, som er en kæmpe joke.

Selvfølgelig er Zorniger utilfreds, for det er vi andre æderspændt også !!!

.. men TB fyrer jo naturligvis ikke sig selv og Niels vil ikke sælge, så det bliver spændende om et nyt træner skifte, virker denne gang - tror ikke engang, at jeg gider at hente popkornene.

Velkommen til første div mine venner.

kritik på de ydre og indre linjer, tåler de høje herre i OSE koncernen ihverfald ikke, selvom det er dem, som er den ENESTE KONSTANT på snart 15 år, hvor OB INTET har vundet eller har været i Europa, måske man skulle lære at kigge indad.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Jeg er fandme også skuffet over, at man Ikke har hentet flere spillere ind. Jeg forstår Zornigers frustration. At han er mega mærkelig og negativ, er så en anden sag
    Noget kan jo tyde på, at de to sager faktisk er forbundne.

Hvis rygterne herinde skal stå til troende, kan det nemt forholde sig sådan, at både de missede forlængelser og de missede indkøb kan spores tilbage til en uvilje mod at træne under Zorniger.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

Fordi de fyrer en træner der åbenlyst brokker sig i pressen og er rimelig illoyal mod klubben.?
    Det er jo nødvendigt. Der skal sættes ild til det her (under) middelmådige pis, vi har set i 15 år.

AZ prøvede men tabte.

Og jeg skriver det her uden at være kæmpe AZ-fan. Jeg er bare ærgerlig over, at man ikke prøvede at gå helhjertet ind på projektet.

Leave a comment:

• Wessels er en mur
    replied
    Gad vide om Thomasberg så bare har gået ovre i Polen, og øvet sig på at spille højintens presfodbold. For da han var i Midtjylland, husker jeg det ofte som en omgang kedelig tørvetriller-bold

Leave a comment:

• Theaviator2005
    replied

Man vidste jo præcis, hvad man fik, da man ansatte Alexander Zorniger. Han har gennem hele sin karriere, i RB Leipzig, Brøndby, Greuther Fürth været den samme og det har skabt både resultater og problemer for ham!
    ​Men han har aldrig selv lagt skjul på sin stil. Han stiller høje krav, siger tingene, som de er, og forventer, at folk leverer. Det er vel os præcis derfor, han blev ansat. At blive chokeret over det nu er ærligt talt til grin, og lidt som at blive overrasket over at regn er vådt!

I moderne fodbold virker det efterhånden, som om både ledelser og spillere forventer, at al kritik bliver pakket ind i vat. Så snart kravene bliver høje, eller tonen bliver kontant, er der altid nogen, der føler sig trådt over tæerne. Det simpelthen for pivet og til grin! Og så kan Troels tale i timevis om processer, strategier og genopbygning. Men når alt kommer til alt, bliver man målt på resultater, ikke på, hvor flot man kan formulere et pressemøde. Det er ærgerligt, at en af de få trænere, der rent faktisk turde stille krav, ender med at betale prisen - men det er typisk OB, start et projekt og sørg for det for guds skyld ikke bliver afsluttet!

Last edited by Theaviator2005; i dag, 09:22.

Leave a comment:

• Wessels er en mur
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

Fordi de fyrer en træner der åbenlyst brokker sig i pressen og er rimelig illoyal mod klubben.?
    Jeg mener mere at stemningen i klubben her i opstarten åbenlyst har været SÅ elendig, så man fyrer træneren så tidligt på sæsonen. Zornigers udtalelse kommer jo heller ikke ud af den blå luft, og jeg tænker også at der ligger andre ting bag, end den ene udtalelse

Leave a comment:

• Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
    Var der nogen der sagde galehus? Hvad fanden er det der foregår???

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Jeg har bare ventet på det her.

Jeg er ret ærgerlig. Jeg ville enormt gerne se, hvad det kunne være blevet til med en ordentlig trup. AZ har noget Ricardo-aura over sig.

Det er enormt arbitrært - som meget andet med OB det sidste halvandet årti - at ansætte en type som AZ uden at give ham værktøjerne til succes.

Nuvel - forfra igen og igen og igen. Har den nye træner mon også øvet sig hele livet på vores såkaldte spillestil?

Leave a comment:

Working...
X