Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Udfordringen med det du citerer:

Ambitionen handler ikke om et kortsigtet krav, men er derimod det naturlige næste skridt i den langsigtede plan for Odense Boldklub.

Vi har hele tiden sagt, at vi ønsker at bygge noget, der kan holde i mange år

fundamentet er stærkt, og derfor er det naturligt, at vi hæver ambitionen

Mesterskabsspillet er det næste skridt på vores rejse, siger bestyrelsesformand Niels Thorborg

siger bestyrelsesformand Niels Thorborg og fortsætter:
    -
    Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.​“

er at der ikke er et eneste sted hvor nogen skriver hvad den langsigtede plan er eller hvad det er skal bygges …

Kan du huske Strategi 2026? Syntes du at det gik/går efter planen? https://ob.dk/nyheder/2021/maj/klubb...tning-mod-2026
    "Med den nye strategi som rettesnor"
    Jeg opfatter Strategi 2026 som en hensigtserklæring, det er ikke en garanti

Noget er gået godt andet er ikke

"OB skal være noget, som odenseanere og fynboer er stolte af - et fællesskab der handler om meget mere end tre point​"
    Ja, der er en stor opbakning i Odense

"Derfor er vores målsætning, at OB skal være en bæredygtig klub, som er en fast del af Mesterskabsspillet og med en tydelig stribet tråd fra Akademiet til førsteholdet.​"
    Bæredygtig - Ja
    Fast del af top6 - Nej, ikke endnu og der er en lang vej endnu
    Akademi, tråd - Ja

"Vi har ikke været dygtige nok, men gennem den nye strategi skal vi forbedre os på flere parametre, så vi skaber et OB, der er bedre i morgen, end det var i går​"
    Ja - OB står stærkere i dag, men det gør mange andre hold også

"Spillestilen skal være fremadrettet, dynamisk og målsøgende​"
    Spillestil - Ja, håber at den nye træner vil videreføre dette

"Vi skal have en mere tydelig og ensartet spillestil mellem førsteholdet og Akademiet, så spillerne har en tryg ramme at fungere i​"
    - Det håber jeg, men ved reelt ikke nok om dette

"Ved at opgradere staben omkring spillerne antalsmæssigt, bliver der flere ressourcer til at udvikle både holdmæssige og individuelle færdigheder​"
    Større stab - Ja

"styrke vores indsats omkring køb og salg af spillere, så vi bliver bedre købmænd​"
    Ja - markant færre fejlkøb end tidligere, store salg af egenudviklede talenter

Mange ting er gennemført, gået godt - men nogle målsætninger er endnu ikke nået

Det gver mening at OB forsætter i forlængelse af Strategi 2026 fremover

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

"Med den nye strategi som rettesnor"
      Jeg opfatter Strategi 2026 som en hensigtserklæring, det er ikke en garanti

Noget er gået godt andet er ikke

"OB skal være noget, som odenseanere og fynboer er stolte af - et fællesskab der handler om meget mere end tre point​"
      Ja, der er en stor opbakning i Odense

"Derfor er vores målsætning, at OB skal være en bæredygtig klub, som er en fast del af Mesterskabsspillet og med en tydelig stribet tråd fra Akademiet til førsteholdet.​"
      Bæredygtig - Ja
      Fast del af top6 - Nej, ikke endnu og der er en lang vej endnu
      Akademi, tråd - Ja

"Vi har ikke været dygtige nok, men gennem den nye strategi skal vi forbedre os på flere parametre, så vi skaber et OB, der er bedre i morgen, end det var i går​"
      Ja - OB står stærkere i dag, men det gør mange andre hold også

"Spillestilen skal være fremadrettet, dynamisk og målsøgende​"
      Spillestil - Ja, håber at den nye træner vil videreføre dette

"Vi skal have en mere tydelig og ensartet spillestil mellem førsteholdet og Akademiet, så spillerne har en tryg ramme at fungere i​"
      - Det håber jeg, men ved reelt ikke nok om dette

"Ved at opgradere staben omkring spillerne antalsmæssigt, bliver der flere ressourcer til at udvikle både holdmæssige og individuelle færdigheder​"
      Større stab - Ja

"styrke vores indsats omkring køb og salg af spillere, så vi bliver bedre købmænd​"
      Ja - markant færre fejlkøb end tidligere, store salg af egenudviklede talenter

Mange ting er gennemført, gået godt - men nogle målsætninger er endnu ikke nået

Det gver mening at OB forsætter i forlængelse af Strategi 2026 fremover
      Så lad os være enige om at det er din måde at vurdere tingene på .. det er bare stadig ikke en sportslig målsætning.

I sidste ende handler professionel fodbold om 3 point, at vinde kampe og mesterskaber.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det er ikke så vigtigt om OB har så og så mange point eller en bestemt placering i tabellen, selvfølgelig glæder jeg mig hvis det går godt for klubben i tabellen, men det er ikke det vigtigste eller det eneste som jeg går op i, det er jo kun et øjebliksbillede - mht. resultater, så synes jeg at det er meget mere interesant med de langsigtede resultater

Det som jeg synes er interessant ved OB, er primært det der foregår på banen og den debat der er under og efter kampen, den passion der er

Da jeg er momsregistreret, det har jeg været i mere end 30 år, så er det også interessant at følge med i hvordan klub og ledelse styrer økonomien og forsøger at styrke klubben på mange forskellige parametre, på den lange bane - det er et spændende og krævende pudslespil, men ikke det vigtigste

At følge forum er også for at blive klogere på klubben og de mennesker som er i og omkring dem, hvordan tænker andre fans, som f.eks den debat vi har i dag

Fodbold kan være så fantastisk, at man fortaber sig i en god kamp, man mister helt tidsfornemmelsen og bagefter er der mange situationer som man kan se tilbage på og glædes/forundres over - desværre er der langt mellem disse kampe, men det er nok også med til at gøre det værdifuldt - den passion der ligger i sådanne kampe, det er det vigtigste
        Du lyder næsten som noget skrevet af AI. Nå hyg dig!

Comment

Nå lidt om Randers fra bold.dk:
          ”Og det kommer til at ske. Udover købet af aktierne vil Suzuyo over de næste fem år komme til at overføre et tocifret millionbeløb hvert år, Randers kan bruge på udvikling af akademiet og faciliteter men mest af alt spillerkøb.​”
          Nu kan et tocifret millionbeløb jo 10 mil. Men hæfter mig ved at det er 5 år og det mest af alt skal gå til spiller indkøb. Fedt. Lidt anden strategi end NT….

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Du lyder næsten som noget skrevet af AI. Nå hyg dig!
            100% enig...

Comment

”Og det kommer til at ske. Udover købet af aktierne vil Suzuyo over de næste fem år komme til at overføre et tocifret millionbeløb hvert år, Randers kan bruge på udvikling af akademiet og faciliteter men mest af alt spillerkøb.​”
              Nu kan et tocifret millionbeløb jo 10 mil. Men hæfter mig ved at det er 5 år og det mest af alt skal gå til spiller indkøb. Fedt. Lidt anden strategi end NT….
              Uden at være ananas i egen juice (hvilket jeg jo egentligt er) så forudså jeg jo det scenarium i tidligere indlæg, hvor nogle herinde igen mente jeg var negativ og "vi skal lige se tiden an og hvordan det vil gå dem"

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Hmm, det forstår jeg ikke?

De kan sagtens købe klubben uden at komme med +100 mio.
                Nej !

Comment

Det skulle være 3-cifret samlet over 5 år
                  Så det er nok nærmere 20-30 mill hvert år

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Lidt anderledes formuleret...

https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...044#post390044

Så de understøtter transfer-/spillerbudgettet med et stort beløb og overhaler os, da de har set hvad den kommende tid binger !

P.S. De betaler et "engangsbeløb" nu og bagefter 2-cifret beløb årlig i de kommende fem år !
                    Last edited by Online; i går, 19:48.

Comment

Puha Viborg ser stærke ud.
                      Top 6 virker uendelig langt væk.
                      Alt andet end 3 point på søndag vil være utilfredsstillende.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Lidt anderledes formuleret...

https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...044#post390044

Så de understøtter transfer-/spillerbudgettet med et stort beløb og overhaler os, da de har set hvad den kommende tid binger !

P.S. De betaler et "engangsbeløb" nu og bagefter 2-cifret beløb årlig i de kommende fem år !
                        https://campo.dk/2026/08/28/her-er-r...100-millioner/

Comment

Takker, viser jo bare at min viden om fodbolddrift ikke er så ringe, som mange herinde påstår

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Puha Viborg ser stærke ud.
                            Top 6 virker uendelig langt væk.
                            Alt andet end 3 point på søndag vil være utilfredsstillende.
                            De har virkeligt fået sat noget godt sammen, håber de taber pusten lidt og vi kommer i gang, gerne med 3 point i Lyngby, det er et must

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Tjah. Hvis de magter at forvalte de midler godt, lægges der godt nok massivt pres på NTs strategi. Det virker til at vi står ved en skillevej i Dansk fodbold. Kan man simpelthen købe sig til succes? Er der stadig plads til en klub som OB, som tager det stille og roligt skridt for skridt?

Comment

Tjah. Hvis de magter at forvalte de midler godt, lægges der godt nok massivt pres på NTs strategi. Det virker til at vi står ved en skillevej i Dansk fodbold. Kan man simpelthen købe sig til succes? Er der stadig plads til en klub som OB, som tager det stille og roligt skridt for skridt?
                                Ja/nej... man køber ikke noget, men tilfører kapital, så udviklingen følges og gerne mere til !

Nej, der er ikke plads til en klub som OB i Top6, hvis det er det du spørger efter ?!

Med det nuværende ejerskab bliver (allerede er) vi den grå leverpostej, som Morten Bruun mange gange har nævnt.... og jeg er desværre meget enig !!!

Comment

Working...
                                X