Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

(....)

Opsummering:
    - fortsætter klubben med at investere massivt i egen talentudvikling
    - arbejder intensivt med vores kultur
    - bygge videre på det, der allerede er sat i gang
    - det naturlige næste skridt i denlangsigtede plan for Odense Boldklub​
    - ønsker at bygge noget, der kan holde i mange år
    - Niels Thorborg: - Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.
    Det eneste der ikke er én stor oppustes floskel i min optik er "fortsætter med at investere massivt i egen talentudvikling" Der er ingen på mit arbejde, som ville lytte efter hvis min chef præsentere de andre slagord. Man kan jo ikke blive holdt op på noget som helst af det. Intet er målbart. "bygge videre på det der allerede er sat igen" - wow det bliver godt - men hvad mon det er...
    Og i øvrigt bliver jeg bekymret, når NT bruger sin "jeg er sejler og der er ikke noget bakspejl på en båd, så jeg kigger ikke bagud kun fremad", som han åbenbart har spist SFÅ af med. Så er det sgu da klart, at han laver den samme fejl igen og igen.

Comment

Det med at det går dårligt rent sportsligt, er baseret på et øjebliksbillede, det er kun gået fremad siden nedrykningen, set med de lidt mere langsigtede briller - i den forbindelse går jeg heller ikke i panik hvis OB slutter lavere end sidste sæson (bare man ikke ender på nedrykning), men det har vi alt sammen en hel sæson til at finde ud af

Er uenig - Det er en glimrende reference, der står en masse om hvad klubben forventer i fremtiden:

Samtidig fortsætter klubben med at investere massivt i egen talentudvikling

Vi arbejder intensivt med vores kultur og har lavet væsentlige investeringer

Vi ser en mulighed på grund af den indsats, der har været i sidste sæson, for at bygge videre på det, der allerede er sat i gang

Ambitionen handler ikke om et kortsigtet krav, men er derimod det naturlige næste skridt i den langsigtede plan for Odense Boldklub.

Vi har hele tiden sagt, at vi ønsker at bygge noget, der kan holde i mange år

fundamentet er stærkt, og derfor er det naturligt, at vi hæver ambitionen

Mesterskabsspillet er det næste skridt på vores rejse, siger bestyrelsesformand Niels Thorborg

siger bestyrelsesformand Niels Thorborg og fortsætter:
      - Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.

Man fortsætter i det spor som seneste strategi satte - der er ikke en masse nye initiativer eller ændringer, men det er da positivt at man ikke har brug for det​

Så mht. udmeldingen:
      "problemet er der er ikke noget langsigtet plan"

Det passer bare ikke

Opsummering:
      - Niels Thorborg: - Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.
      Ej stop!

Det er da det mest ukonkrete jeg længe har læst. Man skal virkelig være jubeloptimist for at være begejstret for den gang slappe meldinger.

Bygge videre på det der allerede er sat i gang.
      Bygge noget der kan holde i mange år.

Vor herre til hest.

Comment

Nå, det er en masse forpligtende udmeldinger som du gerne vil have, så du efter følgende kan måle om du så får det som man har lovet

Den vogn kan jeg godt forstå at klubben ikke hopper på
        Ja naturligvis - det er da hele pointen med målsætninger / ambitioner. Når man igennem 10 år melder top 6 ud og kun er lykkedes med det én gang - så kunne det være fordi det man gør ikke er rigtigt. Måske meget smart at lære af sine fejl.

Så hvorfor du finder det sjovt forstår jeg ikke helt - alt det andet er ikke målbart fluff som du åbenbart lader dig spise af med

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Inden længe er “til par” nok bare en 8. plads.
          præcis

Comment

Det eneste der ikke er én stor oppustes floskel i min optik er "fortsætter med at investere massivt i egen talentudvikling" Der er ingen på mit arbejde, som ville lytte efter hvis min chef præsentere de andre slagord. Man kan jo ikke blive holdt op på noget som helst af det. Intet er målbart. "bygge videre på det der allerede er sat igen" - wow det bliver godt - men hvad mon det er...
            Og i øvrigt bliver jeg bekymret, når NT bruger sin "jeg er sejler og der er ikke noget bakspejl på en båd, så jeg kigger ikke bagud kun fremad", som han åbenbart har spist SFÅ af med. Så er det sgu da klart, at han laver den samme fejl igen og igen.
            "Man kan jo ikke blive holdt op på noget som helst af det"

Det går igen, i vil gerne have specifikke løfter, kunne måle alt og så protestere hvis alt ikke bliver som lovet - det er et behov for at få noget magt som man ikke har

Det er ikke derfor at jeg følger OB

Comment

Nå, det er en masse forpligtende udmeldinger som du gerne vil have, så du efter følgende kan måle om du så får det som man har lovet

Den vogn kan jeg godt forstå at klubben ikke hopper på
              Ja, det er det vi i erhvervslivet kalder mål/målsætninger og bruges når man laver forretninger/driver en virksomhed !!!

Banker/investorer/forsikringsselskaber/aktionærer/andre interessenter "kræver" da klare udmeldinger og ikke noget fluffy noget... men der er NT jo så heldig, at han kun er underlagt sit eget lune og kan være bedøvende ligeglad med, hvad vi andre forventer af ham og klubben

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Ja, det er det vi i erhvervslivet kalder mål/målsætninger og bruges når man laver forretninger/driver en virksomhed !!!

Banker/investorer/forsikringsselskaber/aktionærer/andre interessenter "kræver" da klare udmeldinger og ikke noget fluffy noget... men der er NT jo så heldig, at han kun er underlagt sit eget lune og kan være bedøvende ligeglad med, hvad vi andre forventer af ham og klubben
                Du er ikke investor, chef eller i en anden magtposition i forhold til OB og dens ejer - men du kræver det alligevel

Korrekt, ejeren af OB kan gøre med klubben hvad han vil

Comment

Du er ikke investor, chef eller i en anden magtposition i forhold til OB og dens ejer - men du kræver det alligevel

Korrekt, ejeren af OB kan gøre med klubben hvad han vil
                  Magtposition ?

"Kræver" ?

Comment

Magtposition ?

"Kræver" ?
                    Du skrev selv:

Banker/investorer/forsikringsselskaber/aktionærer/andre interessenter "kræver"

Comment

Du skrev selv:

Banker/investorer/forsikringsselskaber/aktionærer/andre interessenter "kræver"
                      Ja, i anførelsestegn, da de alle har en forventning om, at den information er tilgængelig for dem. Klubben kæmper med at få flere store sponsorer, da målene/målsætningerne ikke er klare og kommunikeret ud.

Barfoed har bl.a. skåret sponsoratet ned pga. det og jeg selv droppede et mellemstort sponsorat af samme grund !

Comment

Det går igen, i vil gerne have specifikke løfter, kunne måle alt og så protestere hvis alt ikke bliver som lovet - det er et behov for at få noget magt som man ikke har

Kan du personligt finde ro i de totalt indholdsløse “målsætninger”? Når man er så vag, er det jo tydeligt at der ingen tydelig retning er. Det er jo bare varm luft. Jeg kan bedre forstå dem herinde, som synes det går fremad i OB, hvis de lader sig spise sig af med den slags sniksnak.

Comment

sikke noget vrøvl.

Det handler om at man kan se man bevæger sig i den rigtige retning.

For den enkelte sæson - men da særligt på den længere bane.

Klubben melder top 6 ud - og slutter nr 7 eller 8. For mig er det ikke en katastrofe i sig selv, er man tilfredse med sin træner og udviklingen af spillet mener jeg heller ikke det er den slags manglende resultater der bør være grundlag for at man igen skifter retning. Men netop for at man kan bruge det internt; "vi nåede ikke målet, hvorfor? Hvad kan man gøre anderledes" og så prøver man igen næste sæson.

Tag denne sæson; Min påstand er at man allerede har sat en evt top 6 overstyr. Matematisk er det naturligvis ikke sandt. Men Viborg har allerede åbnet et pænt hul - hvilket gør det svært at indhente dem, OB skal faktuelt hente point mod sidste sæsons top 4 + FCK hvis de skal gøre sig nogen forhåbninger om at indfri målsætningen. Man har med andre ord gjort det overordenligt svært for sig selv.

Ikke alle omstændigheder man er herre over og kan gøre noget ved. Men jeg håber da man bliver skarpere på sin evaluering fremover - så man ikke står og skifter træner efter 1 kamp. Det er i sig selv et kæmpe selvmål. Så håber jeg også man har lært at spillerne faktisk koster lidt mere end man gik og troede. Det er da ting jeg håber man tager til sig når det engang matematisk viser sig at man igen har pisset en sæson væk efter få runder.

Men har du ikke andet end; "vi skal bygge videre på det der er godt"-målsætninger, det er så ukonkret at der jo ingen grund er til at evaluere og se om ting kunne gøres anderledes.

Comment

Kan du personligt finde ro i de totalt indholdsløse “målsætninger”? Når man er så vag, er det jo tydeligt at der ingen tydelig retning er. Det er jo bare varm luft. Jeg kan bedre forstå dem herinde, som synes det går fremad i OB, hvis de lader sig spise sig af med den slags sniksnak.
                            Det er ikke så vigtigt om OB har så og så mange point eller en bestemt placering i tabellen, selvfølgelig glæder jeg mig hvis det går godt for klubben i tabellen, men det er ikke det vigtigste eller det eneste som jeg går op i, det er jo kun et øjebliksbillede - mht. resultater, så synes jeg at det er meget mere interesant med de langsigtede resultater

Det som jeg synes er interessant ved OB, er primært det der foregår på banen og den debat der er under og efter kampen, den passion der er

Da jeg er momsregistreret, det har jeg været i mere end 30 år, så er det også interessant at følge med i hvordan klub og ledelse styrer økonomien og forsøger at styrke klubben på mange forskellige parametre, på den lange bane - det er et spændende og krævende pudslespil, men ikke det vigtigste

At følge forum er også for at blive klogere på klubben og de mennesker som er i og omkring dem, hvordan tænker andre fans, som f.eks den debat vi har i dag

Fodbold kan være så fantastisk, at man fortaber sig i en god kamp, man mister helt tidsfornemmelsen og bagefter er der mange situationer som man kan se tilbage på og glædes/forundres over - desværre er der langt mellem disse kampe, men det er nok også med til at gøre det værdifuldt - den passion der ligger i sådanne kampe, det er det vigtigste
                            Last edited by jamborg; i går, 17:54.

Comment

De seks punkter du har oplistet er da de mest intetsigende/mindst forpligtende jeg i meget lang tid har læst

Er langsigtet 25 - 50 år
                              Ligner meget det er også siges i vores nærmeste konkurrenter Horsens, Silkeborg, SønderjyskE og Randers . Så mon ikke vi bare “følges” nogenlunde med dem , alt imens gabet til top 5 bliver større.
                              PT ligner Viborg den eneste klub som er på vej ud af taberslutspillets evindelige middelmådighed.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

Comment

Det med at det går dårligt rent sportsligt, er baseret på et øjebliksbillede, det er kun gået fremad siden nedrykningen, set med de lidt mere langsigtede briller - i den forbindelse går jeg heller ikke i panik hvis OB slutter lavere end sidste sæson (bare man ikke ender på nedrykning), men det har vi alt sammen en hel sæson til at finde ud af

Er uenig - Det er en glimrende reference, der står en masse om hvad klubben forventer i fremtiden:

Samtidig fortsætter klubben med at investere massivt i egen talentudvikling

Vi arbejder intensivt med vores kultur og har lavet væsentlige investeringer

Vi ser en mulighed på grund af den indsats, der har været i sidste sæson, for at bygge videre på det, der allerede er sat i gang

Ambitionen handler ikke om et kortsigtet krav, men er derimod det naturlige næste skridt i den langsigtede plan for Odense Boldklub.

Mesterskabsspillet er det næste skridt på vores rejse, siger bestyrelsesformand Niels Thorborg

- Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.

Man fortsætter i det spor som seneste strategi satte - der er ikke en masse nye initiativer eller ændringer, men det er da positivt at man ikke har brug for det​

Så mht. udmeldingen:
                                "problemet er der er ikke noget langsigtet plan"

Det passer bare ikke

Opsummering:
                                Udfordringen med det du citerer:

-
                                Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.​“

er at der ikke er et eneste sted hvor nogen skriver hvad den langsigtede plan er eller hvad det er skal bygges …

Kan du huske Strategi 2026? Syntes du at det gik/går efter planen? https://ob.dk/nyheder/2021/maj/klubb...tning-mod-2026
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                                X