Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg kan sagtens forstå begge sider af sagen, og jeg kan (heller) ikke komme med et endegyldigt svar på at komme ud af det dødvande.
    Thorborg kunne sikkert godt pumpe ekstra 20-30 mio kr i OB, men det er ingen garanti for top 6. Vi har vel haft et top 6 budget i mange år, uden at placeringen i tabellen er fulgt med.

Comment

Japanske ejere i Randers.

Jeg har det - lad os sige *enormt vanskeligt* med udviklingen i moderne fodbold, hvad udenlandske ejere angår.

Samtidigt tror jeg ikke en døjt på fremtiden under NTs ejerskab. Er alternativet værre? Det er et dilemma, jeg ikke kan svare på.

Et konkret spørgsmål: Hvad er det konkret, at alle disse udenlandske ejere opnår ved at købe fx danske klubber? Jeg forstår det ikke :)?

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

problemet er der er ikke noget langsigtet plan. Og med den fart de andre har på - så kan du vokse nok så langsomt, men du bliver overhalet indenom.

Top 6 er grundlæggende uinteressant, men nu er det en gang den struktur vi spiller med og skal vi vokse (selv på den langsomme måde) så skal man derop, igen og igen. Og så er det jo klubbens egen udmelding. Personligt mener jeg heller ikke mindre bør kunne gøre det for en klub som OB, men havde man en langsigtet plan om hvordan man kunne komme helt tilbage i toppen, og den plan inkluderede nogle mindre gode år - så tog jeg gerne det med.

Men det er klubben selv der konstant operere med målsætninger fra år til år.

Og du må gerne tage dine langsigtede briller på. Hvor længe er du villig til at vente? Hvor lang snor er du villig til at give ledelsen?

Jeg syntes jo efterhånden vi har 15 års beviser for det ikke bliver bedre på den her måde.
        "problemet er der er ikke noget langsigtet plan"
        Det passer simpelthen ikke - men du kan bare ikke se den, det er dit problem

At OB skal "rykke op i top6" på sigt er der bred enighed om, men det er tempo'et som der ikke er enighed om og hvordan

Der bliver skreget på udmeldinger fra klubben mht. målsætninger, når der så kommer en udmelding, så bliver den kritiseret for at den overhovedet kommer, at den ikke blliver opnået her og nu, måden OB forsøger at komme i mål osv. - den bliver også afskrevet før at den nye sæson er startet - det er håbløst

Hvor længe er du villig til at vente? Hvor lang snor er du villig til at give ledelsen?

Har ikke nogen holdning til ledelsen, der er den ledelse som der er, det er der nogen i ledelsen som bestemmer sammensætningen, på samme måde som at det er ejeren som bestemmer hvem der er ejer af klubben

5 år, se tidligere indlæg - for at 'rykke op'

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jeg har det - lad os sige *enormt vanskeligt* med udviklingen i moderne fodbold, hvad udenlandske ejere angår.

Samtidigt tror jeg ikke en døjt på fremtiden under NTs ejerskab. Er alternativet værre? Det er et dilemma, jeg ikke kan svare på.

Et konkret spørgsmål: Hvad er det konkret, at alle disse udenlandske ejere opnår ved at købe fx danske klubber? Jeg forstår det ikke :)?
          Ejerskifte får mange følelser frem i fans

Randers ejerskifte bliver nok anderledes end så mange andre, Japanere er kendt for at arbejde på den lange bane, det er en koncern med en mere end 200 år gammel historik og de har ejet en fodboldklub i Japan i mange år

Mange fans går meget op i ejerskabet af OB, men de har samtidig ingen indflydelse på det

Comment

Skriver lige senere i aften

Comment

Udtalelse fra Randers FCs bestyrelsesformand.
              https://sport.tv2.dk/live/fodbold/20...9-4c6490c4e731

- Vores opfattelse er, at hvis man vil være med på det højeste plan i fodbold, skal der flere penge til, og der skal flere penge til, end vi kan skaffe lokalt. Vi er meget tilfredse med det vi har opnået indimellem, men det bliver sværere og sværere. Uden penge gør det ondt.

- Vi har orienteret os i noget tid efter investorerer, og vi begyndte allerede i 2015, hvor Right to Drem kontaktede os. De endte med at købe FC Nordsjælland, og det er gået meget godt siden, indleder Randers FC Holdings bestyrelsesformand, Svend Lynge Jørgensen, pressemødet.

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det passer simpelthen ikke - men du kan bare ikke se den, det er dit problem

At OB skal "rykke op i top6" på sigt er der bred enighed om, men det er tempo'et som der ikke er enighed om og hvordan

Der bliver skreget på udmeldinger fra klubben mht. målsætninger, når der så kommer en udmelding, så bliver den kritiseret for at den overhovedet kommer, at den ikke blliver opnået her og nu, måden OB forsøger at komme i mål osv. - den bliver også afskrevet før at den nye sæson er startet - det er håbløst

Hvor længe er du villig til at vente? Hvor lang snor er du villig til at give ledelsen?

Har ikke nogen holdning til ledelsen, der er den ledelse som der er, det er der nogen i ledelsen som bestemmer sammensætningen, på samme måde som at det er ejeren som bestemmer hvem der er ejer af klubben

5 år, se tidligere indlæg - for at 'rykke op'
                Så må du meget gerne fortælle mig og sikkert mange andre hvad den langsigtede sportslige plan for OB er.

Strategi Next level siger intet om hvad der skal ske på lang sigt og det eneste ledelsen har meldt ud er, at OB skal være økonomisk bæredygtig og at vi i denne sæson skal i Mesterskabsspillet:

https://ob.dk/nyheder/2026/juni/ob-s...erskabsspillet

Det er det vi kan måle klubben på og det går ikke særlig godt med det sportslige .. derfor er der en del der er pænt utilfredse.

Jeg lytter/læser mig meget gerne til hvad du har af indsigt i af hvad Niels Thorborg vil med OB på den lange bane.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Så blev det aften og jeg kommer lige med mine tanker. Har arbejdet de sidst 10 år som konsulent for japanske koncerner i Japan samt den japanske ambassade i Danmark, så tillader mig at tro, jeg ved lidt om deres tankegang/motiver.

Japanerne er meget fascineret af Danmark. Et lille land uden de store naturressourcer, men meget vidensbaseret som dem selv. De ser meget mod os mht. medicoindustrien/medicinsk udstyr og vedvarende energi. De elsker den danske (gamle) kultur og har jo fået deres egen H.C. Andersen eventyrpark (de fleste er opdraget med den fynske forfatter). Kan godt lide det stramme danske/skandinaviske design, så danske brands står utrolige stærke derovre. De er desuden meget opmærksomme på deres omgivelser, så alle behandles med respekt (selv om man måske ikke altid er enige... men det bliver man Retssager/voldgift bruges ikke (koster værdighed), så man løser tingene på en fredelig måde, som alle partner kan acceptere.

De ved, at det er på det europæiske marked at de store penge er i fodbold. Så jeg tror de vil bruge Randers som en billig adgang til Europa for større salg af spillere samt at få stærke spillere til J-League den modsatte vej. Bl.a. Junker og Scholz har imponeret dem og de husker stadigvæk Laudrup fra den korte tid i Vissel Kobe

Når Randers endelig skulle have en udenlandsk investor mener jeg det er et pletskud, da japanerne ikke kun har økonomisk vinding for øje. Der er stor forskel på en stor gammel veldreven koncern og en nyrig amerikansk cowboy/arabisk prins som mangler et stykke legetøj.
                  Last edited by Online; i går, 15:57.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

måske fordi det er OB vi holder med?

Og fordi det ikke går specielt godt i OB...

Og ja der er på ingen måde garanti for det går godt med udenlandske ejere, en del eksempler på det ikke går. Men hvad er pointen så? Skal vi læne os tilbage, folde hænderne og vente på det brænder sammen i andre klubber - så vi igen kan indtage vores retmæssige placering som nr 8 i suppen?

Jeg har ingen drømme om en amerikansk investeringsfond der kommer og køber OB, men hvor meget bedre er det med en dansk forretningsmand der ikke vil noget med klubben?

Fortællingen har igennem en del år snart været at OB havde det 6. største budget - den fortælling er man så småt begyndt at pille ved og gør man ikke noget så bliver vi stille og roligt overhalet af mere veldrevne klubber og måske et par klubber der økonomisk doper sig en kortvarrig periode.

Og så skal vi ikke længere stå på tæer for at nå top 6. Så bliver det for at nå en 8. plads, eller overleve - det bliver til en stille død.
                    Inden længe er “til par” nok bare en 8. plads.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Inden længe er “til par” nok bare en 8. plads.
                      Positivt…

Så har Niels lovet at øge budgettet jo, når vi endelig spillede til par

Comment

Det er den liga i Europa næste år, hvor der er kortest til Europa med to pladser i CL kval og 3 yderligere pladser og kun 12 hold til at kæmpe om det. Det var I år at OB skulle kvalificere sig til Europa. Pokalen eller 7. Pladsen er nok eneste ( realistiske) vej. Det er jo også derfor at situationen med transfers og de få point for for det til at gøre ekstra ondt på mig. Vi har ikke haft en større chance end i år i lang lang tid.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Positivt…

Så har Niels lovet at øge budgettet jo, når vi endelig spillede til par

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Så må du meget gerne fortælle mig og sikkert mange andre hvad den langsigtede sportslige plan for OB er.

Strategi Next level siger intet om hvad der skal ske på lang sigt og det eneste ledelsen har meldt ud er, at OB skal være økonomisk bæredygtig og at vi i denne sæson skal i Mesterskabsspillet:

https://ob.dk/nyheder/2026/juni/ob-s...erskabsspillet

Det er det vi kan måle klubben på og det går ikke særlig godt med det sportslige .. derfor er der en del der er pænt utilfredse.

Jeg lytter/læser mig meget gerne til hvad du har af indsigt i af hvad Niels Thorborg vil med OB på den lange bane.
                            Det med at det går dårligt rent sportsligt, er baseret på et øjebliksbillede, det er kun gået fremad siden nedrykningen, set med de lidt mere langsigtede briller - i den forbindelse går jeg heller ikke i panik hvis OB slutter lavere end sidste sæson (bare man ikke ender på nedrykning), men det har vi alt sammen en hel sæson til at finde ud af

Er uenig - Det er en glimrende reference, der står en masse om hvad klubben forventer i fremtiden:

Samtidig fortsætter klubben med at investere massivt i egen talentudvikling

Vi arbejder intensivt med vores kultur og har lavet væsentlige investeringer

Vi ser en mulighed på grund af den indsats, der har været i sidste sæson, for at bygge videre på det, der allerede er sat i gang

Ambitionen handler ikke om et kortsigtet krav, men er derimod det naturlige næste skridt i den langsigtede plan for Odense Boldklub.

Vi har hele tiden sagt, at vi ønsker at bygge noget, der kan holde i mange år

fundamentet er stærkt, og derfor er det naturligt, at vi hæver ambitionen

Mesterskabsspillet er det næste skridt på vores rejse, siger bestyrelsesformand Niels Thorborg

siger bestyrelsesformand Niels Thorborg og fortsætter:
                            - Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.

Man fortsætter i det spor som seneste strategi satte - der er ikke en masse nye initiativer eller ændringer, men det er da positivt at man ikke har brug for det​

Så mht. udmeldingen:

Det passer bare ikke

Opsummering:
                            - fortsætter klubben med at investere massivt i egen talentudvikling
                            - arbejder intensivt med vores kultur
                            - bygge videre på det, der allerede er sat i gang
                            - det naturlige næste skridt i denlangsigtede plan for Odense Boldklub​
                            - ønsker at bygge noget, der kan holde i mange år
                            - Niels Thorborg: - Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det med at det går dårligt rent sportsligt, er baseret på et øjebliksbillede, det er kun gået fremad siden nedrykningen, set med de lidt mere langsigtede briller - i den forbindelse går jeg heller ikke i panik hvis OB slutter lavere end sidste sæson (bare man ikke ender på nedrykning), men det har vi alt sammen en hel sæson til at finde ud af

Er uenig - Det er en glimrende reference, der står en masse om hvad klubben forventer i fremtiden:

Samtidig fortsætter klubben med at investere massivt i egen talentudvikling

Vi arbejder intensivt med vores kultur og har lavet væsentlige investeringer

Vi ser en mulighed på grund af den indsats, der har været i sidste sæson, for at bygge videre på det, der allerede er sat i gang

Ambitionen handler ikke om et kortsigtet krav, men er derimod det naturlige næste skridt i den langsigtede plan for Odense Boldklub.

Vi har hele tiden sagt, at vi ønsker at bygge noget, der kan holde i mange år

fundamentet er stærkt, og derfor er det naturligt, at vi hæver ambitionen

Mesterskabsspillet er det næste skridt på vores rejse, siger bestyrelsesformand Niels Thorborg

siger bestyrelsesformand Niels Thorborg og fortsætter:
                              - Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.

Man fortsætter i det spor som seneste strategi satte - der er ikke en masse nye initiativer eller ændringer, men det er da positivt at man ikke har brug for det​

Så mht. udmeldingen:

Det passer bare ikke

Opsummering:
                              - fortsætter klubben med at investere massivt i egen talentudvikling
                              - arbejder intensivt med vores kultur
                              - bygge videre på det, der allerede er sat i gang
                              - det naturlige næste skridt i denlangsigtede plan for Odense Boldklub​
                              - ønsker at bygge noget, der kan holde i mange år
                              - Niels Thorborg: - Når vi investerer i OB, gør vi det med et langsigtet perspektiv.
                              De seks punkter du har oplistet er da de mest intetsigende/mindst forpligtende jeg i meget lang tid har læst

Er langsigtet 25 - 50 år

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

De seks punkter du har oplistet er da de mest intetsigende/mindst forpligtende jeg i meget lang tid har læst

Er langsigtet 25 - 50 år
                                Nå, det er en masse forpligtende udmeldinger som du gerne vil have, så du efter følgende kan måle om du så får det som man har lovet

Den vogn kan jeg godt forstå at klubben ikke hopper på
                                Last edited by jamborg; i går, 16:19.

Comment

Working...
                                X