Oprindeligt indsendt af Online
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Tror ikke at jeg misforstodOprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Ved ikke om du (mis-)forstår mit svar
FCK har været til salg i nogle år nu, men det er svært at forhandle med "bremsekongen" fra Svendborg !
Vi skrev om en koncernstruktur omkring en fodboldklub er en god ting, det synes jeg, det synes du vist ikke, jeg nævner FCK hvor økonomien ikke sejler, det synes du så er et dårligt eksempel
Men "bremsekongen" er blot en forretningsmand som gerne sælger fodboldforretningen fra med gevinst, det kniber det så med - heldigvis for FCK
En koncernstruktur giver for mig mening, men det er selvfølgelig noget langsigtet og jeg kan godt se at den er du ikke med på - helt ok
Comment
-
Hvorfor giver en koncernstruktur mening, hvis fokusset er på nye værelser, bestik og servietter, mens forholdene for et professionelt fodboldhold "sejler"Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
Tror ikke at jeg misforstod
Vi skrev om en koncernstruktur omkring en fodboldklub er en god ting, det synes jeg, det synes du vist ikke, jeg nævner FCK hvor økonomien ikke sejler, det synes du så er et dårligt eksempel
Men "bremsekongen" er blot en forretningsmand som gerne sælger fodboldforretningen fra med gevinst, det kniber det så med - heldigvis for FCK
En koncernstruktur giver for mig mening, men det er selvfølgelig noget langsigtet og jeg kan godt se at den er du ikke med på - helt ok
- Likes 2
Comment
-
Det kan vel ikke siges meget bedre.Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
Analysen er vel meget simpel med hensyn NT og hans rolle i forhold til den sportslige ledelse:
Enten er han alt for involveret i beslutninger og processer, og er dermed en hæmsko for at diverse sportslige ledere kan få succes med deres projekt, ellers har han ganske enkelt ikke øje for, hvad en sportslig leder i OB skal kunne og ansætter konsekvent forkerte.
Uanset hvad, er det et kæmpe problem som starter og slutter ved ham.
- Likes 1
Comment
-
Ved godt at du har beskrevet denne som AI genereret og at det i din verden vist er noget meget negativt:Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Hvorfor giver en koncernstruktur mening, hvis fokusset er på nye værelser, bestik og servietter, mens forholdene for et professionelt fodboldhold "sejler"
https://fodboldidanmark.dk/hvem-ejer...ense-boldklub/
"Odense Sport & Event A/S (OSE) er meget mere end det juridiske hylster om Odense Boldklub. Koncernen fungerer som motoren, der forbinder fodboldholdet med en bred forretningsportefølje af stadiondrift, events, konferencer og hoteller. Når OB spiller kamp, kører hele OSE-maskinen: billet- og merchandisesystemer, hospitality på VIP-tribunerne, hotelpakker til udehold og gæster samt efterfølgende events i stadionområdet. Den indtægtspulje giver klubben et økonomisk fundament, der rækker ud over selve tv- og sponsorindtægterne."
Det samme hvis koncernen afholder koncerter eller andre events
Det giver også bedre solvens - man er mere modstandsdygtig hvis noget går galt i fodboldforretningen - her kan jeg give det eksempel at da OB rykkede ned, så kunne man fortsætte med nogenlunde den samme økonomi i en række lavere
OB's budget er også større end hvis man stod alene
Da koncernen er opdelt i separate firmaer/enheder, så køber jeg ikke den med at fokus bliver forstyrret, hvis der foregår en masse andet end fodbold - koncerner eller konglomorater er ikke unikt og en ny ting - de nye ejere af Randers har f.eks den struktur og det er en gammel forretning (mener at den var mere end 150 år gammel...)
- Likes 1
Comment
-
Beklager, men meget af det du skriver er decideret vrøvl og ren "goddag mand økseskaft"... gakkelakOprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
Ved godt at du har beskrevet denne som AI genereret og at det i din verden vist er noget meget negativt:
https://fodboldidanmark.dk/hvem-ejer...ense-boldklub/
"Odense Sport & Event A/S (OSE) er meget mere end det juridiske hylster om Odense Boldklub. Koncernen fungerer som motoren, der forbinder fodboldholdet med en bred forretningsportefølje af stadiondrift, events, konferencer og hoteller. Når OB spiller kamp, kører hele OSE-maskinen: billet- og merchandisesystemer, hospitality på VIP-tribunerne, hotelpakker til udehold og gæster samt efterfølgende events i stadionområdet. Den indtægtspulje giver klubben et økonomisk fundament, der rækker ud over selve tv- og sponsorindtægterne."
Det samme hvis koncernen afholder koncerter eller andre events
Det giver også bedre solvens - man er mere modstandsdygtig hvis noget går galt i fodboldforretningen - her kan jeg give det eksempel at da OB rykkede ned, så kunne man fortsætte med nogenlunde den samme økonomi i en række lavere
OB's budget er også større end hvis man stod alene
Da koncernen er opdelt i separate firmaer/enheder, så køber jeg ikke den med at fokus bliver forstyrret, hvis der foregår en masse andet end fodbold - koncerner eller konglomorater er ikke unikt og en ny ting - de nye ejere af Randers har f.eks den struktur og det er en gammel forretning (mener at den var mere end 150 år gammel...)
Skriver du alle dine indlæg med AI
"hotelpakker til udehold og gæster samt efterfølgende events i stadionområdet."
Hvilke udehold køber hotelpakker ? Ved du ikke hvor små afstandene er i Danmark og alle hold kører hjem efter kampene, da Odense er placeret midt i Danmark ?
Hvilke efterfølgende events har der været/er der på stadion, som vi åbenbart tjener penge på ?
Dit eksempel med Randers viser bare, at du overhovedet ikke forstår deres struktur !!!
"OB's budget er også større end hvis man stod alene"... kan du understøtte det udsagn
Edit: beklager. FCK-relateret og med Falk i forhold til indlægget
https://www.youtube.com/watch?v=PKCLcwRjOaA
Last edited by Online; i går, 14:30.
- Likes 1
Comment
-
Men hvad vil NT med OB … formålet kan jo ikke være at spille til par …Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
Først og fremmest tror jeg, at han vil se et OB der kan "spille til par" i forhold til økonomi, det har han i hvert fald sagt tilpas mange gange til, at det åbenlyst er en forventning han har. Spørgsmålet er så om det er nok, eller det at kunne etablere en platform hvor man spiller til par som minimum er det der skal til for, at han vil investere mere aggressivt og række ud efter noget.
Jeg tror ikke NT er imod tanken om at putte flere penge i OB for at række ud efter noget, jeg tror bare ikke at han i de sidste 15 år har følt, at klubben har været et sted, hvor det gav mening at trykke på speederen, fordi at man strategisk på intet tidspunkt har stået stærkt nok til, at man for alvor kunne få produkt af et økonomisk boost. Da der blev trykket på speederen i 00erne, havde man netop etableret en stabil platform, hvorfra man troværdigt kunne række ud efter topplaceringer og et eventuelt mesterskab, og dengang var forretningen i at ende som nr. 2-4 og kvalificere sig til Europa ikke i nærheden af at være så lukrativ som i dag.
Fra et forretningsmands synspunkt giver det jo rigtigt god mening, at investere tungt i et hold der kontinuerligt ender 5-6 stykker, fordi skridtet op fra det er europæisk deltagelse med dertilhørende indtægter fra forskellige kanaler der sagtens kan retfærdiggøre den investering. At investere tungt i at rykke et hold fra 8-9 til 5-6 er økonomisk set en dårlig investering, da forskellen i indtægter bare ikke er stor nok.
OBs strategiske makværk de sidste 15 år, ender dog uanset hvad på NTs bord, så når han snakker om at spille til par som en forventning, noget som man åbenlyst ikke kan leve op til, så håber jeg blikket vender alvorligt indad.
For ejerne i FCK er det en investering der skal give udbytte og indtjening, FCM har et formål om at blive en top 50 klub i Europa, FCN har til formål at give unge muligheder “right to Dream” osv … hvad vil NT med OB?
Hvis det er Identiten, så kan det gøres i Fyensserien ..
https://ob.dk/om-odense-boldklub/identitet#identitet
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 2
Comment
-
I FCK(PSE) tjener de kassen, FCM er blevet en Top50-klub og FCN giver de unge muligheder (dem som ikke slår igennem som spillere får deres uddannelse betalt).... men som du skriver, hvor er viOprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Men hvad vil NT med OB … formålet kan jo ikke være at spille til par …
For ejerne i FCK er det en investering der skal give udbytte og indtjening, FCM har et formål om at blive en top 50 klub i Europa, FCN har til formål at give unge muligheder “right to Dream” osv … hvad vil NT med OB?
Hvis det er Identiten, så kan det gøres i Fyensserien ..
https://ob.dk/om-odense-boldklub/identitet#identitet
Comment
-
vi står på tåspidser, bager pizza og venter på nogen spillere der ser sig selv på en hylde over OB eller nogetOprindeligt indsendt af Online Se indlæg
I FCK(PSE) tjener de kassen, FCM er blevet en Top50-klub og FCN giver de unge muligheder (dem som ikke slår igennem som spillere får deres uddannelse betalt).... men som du skriver, hvor er vi

Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
2025 stadig med armene over kors
- Likes 3
Comment
-
Langt de fleste virksomheder i Danmark er enkelt mandsejet. De fleste virksomhedsejere er reelt ikke gode til at drive virksomhed da deres passion er produktet og de fleste vil helst udvikle dette.Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
"men det er bare ikke god ledelsesskik"
Meget uenig, som jeg har skimmet den artikel som du linker til, så er den generel - men som du selv påpeger så er OB/OSE unik på den måde at koncernen i praksis er enkeltmandsejet, i sidste ende så er der kun en til at betale gildet
Men interessante tanker - skal OSE have flere ejere på sigt? Et problem ved det vil være, at så skal der sandsynligvis betales udbytter som i Parken Sport & Entertainment, det kræver et andet setup med flere indtægter
Fans vil have resultater her og nu, en ejer som NT kan have helt anderledes langsigtede briller på - det afspejles også i debatten her på forum, der vil være en interessekonflikt for fans betaler ikke for andet en billetten
Er nok del af en minoritet her på forum, jeg kan godt lide den langsigtede strategi som OSE står for og det link som kom fra dig beskriver en rigtig god fremtidsorienteret stadionaftale for begge parter (OSE - Odense kommune), tak for linket ;-)
(https://fodboldidanmark.dk/hvem-ejer...ense-boldklub/)
De virksomheder som flest bliver succesfulde er de virksomheder hvor ejeren omgiver sig med mennesker der er bedre end sig selv til de ting der ikke har interesse eller de ved de ikke har kundskab til.
En bestyrelse eller bestyrelsesformand skal ikke blande sig i hverken koncerndirektørens job eller de enkelte bens direktørers job - det er reelt at underminere dem ..
”Det er således samspillet mellem direktion og bestyrelse, der omsætter strategi til drift – og drift til resultater.I en professionel bestyrelse er det afgørende, at både bestyrelse og direktion har en klar forståelse for egne og hinandens roller – det er dette samspil, der sikrer, at virksomheden kan agere effektivt og undgå ledelsesmæssige gråzoner.
Henrik Sørensen, Fagleder, Bestyrelsesområdet
Ansvarsfordeling: Hvor går grænsen?
Ansvarsfordelingen mellem direktion og bestyrelse er fastlagt i selskabsloven – men i praksis kræver den løbende afklaring.
En klassisk problemstilling opstår, når:- bestyrelsen involverer sig for detaljeret i den daglige drift
- eller direktionen mangler strategisk sparring og retning
I velfungerende virksomheder gælder det, at:- bestyrelsen fører tilsyn – men deltager ikke i den daglige ledelse
- direktionen leder driften – men inden for bestyrelsens rammer”
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Jeg beklager at du er et vrøvlehovedeOprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Beklager, men meget af det du skriver er decideret vrøvl og ren "goddag mand økseskaft"... gakkelak
Skriver du alle dine indlæg med AI
"hotelpakker til udehold og gæster samt efterfølgende events i stadionområdet."
Hvilke udehold køber hotelpakker ? Ved du ikke hvor små afstandene er i Danmark og alle hold kører hjem efter kampene, da Odense er placeret midt i Danmark ?
Hvilke efterfølgende events har der været/er der på stadion, som vi åbenbart tjener penge på ?
Dit eksempel med Randers viser bare, at du overhovedet ikke forstår deres struktur !!!
"OB's budget er også større end hvis man stod alene"... kan du understøtte det udsagn
Edit: beklager. FCK-relateret og med Falk i forhold til indlægget
https://www.youtube.com/watch?v=PKCLcwRjOaA
- Likes 2
Comment
Comment