Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Skal vi nu ikke lige se en kamp med Rakneberg, inden vi dømmer ham som “dybt middelmådig”? Den anden nordmand ville jeg til gengæld være helt enig med dig i.
    Det må du da gerne vente på, de beskrivelser jeg har fået af en god kender af norsk fodbold, samt de andre ting jeg kan se og læse mig til, tegner et klart billede af en spiller hvis niveau hører til i bunden/midten af den norske række, og der er ikke rigtigt nogle der kunne forstå, hvorfor han skulle til Bochum, og at det nok i høj grad handlede om, at han var transferfri og billig i løn.

Lad os da se hvordan det går, men at hive sådan en type spiller ind, på en lejeaftale og som enten er meniskskadet eller i bedste fald lige er kommet sig over det og skal i gang med at træne sig i form, det kan simpelthen ikke være rigtigt, at det er det man har gået og ventet 2½ måned på.

En spiller på det niveau eller måske bare lidt under, kan man selvfølgelig også få i Juni/Juli måned, hvis man vil, og så havde man til gengæld stået med en spiller nu, som havde haft en helt opstart med holdet og ville være langt i forhold til relationer og tilvænning, nu skal man i stedet til at genstarte en lejespiller der i forvejen har været skadet i flere måneder, og man er allerede snart halvvejs inde i efterårssæsonen.
    Last edited by Sheed; i dag, 10:34.

Comment

Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
      Så blev det officielt med rakneberg, en spiller vi har fulgt længe skriver de, det sagde de også om Peter Thekildsen
      Synonym med, "han er nr. 4 på vores skyggeliste, og den eneste hvor alle 3 parter var interesseret i en aftale" .

Hvordan kan man følge en spiller der er skadet og ikke har spillet?

Comment

Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

I SFÅ Debatten her i halen af kampen i går nævner de udfordringen i TTs system med, at de brede kanter tvinger backsne til at tage indvendige løb i stedet for at komme på ydersiden.

I de sammendrag af Raknebergs tid i Sverige, man kan finde på Youtube, ligner han en der helt naturligt er god til at skære ind fra kanten og løbe direkte mod halvrummet mellem back og centerback. Både med og uden bold. Det ser han meget komfortabel ud i.

Så på bolden ligner det en spiller, der passer bedre ind i TTs system end dem, vi har i truppen indtil videre.

Det kan være to fluer med ét smæk, hvis han kommer hurtigt i form og fungerer i systemet, da det vil frigive McCoy til højre back, som forhåbentligt kan bidrage med mere end Therkildsen (som de også nævner er begrænset i at skulle angribe indenom i stedet for udenom sin foranliggende kantspiller).
        Therkildsen havde nogle gode løb ind i modstanderens felt imod Lyngby, det var jeg imponeret over

OB's midtbane er ikke god nok, kan Therkildsen spille der, eller er han kun til forsvar ???

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
          Ligner at Rakneberg har haft en meniskskade siden starten af Maj, hvor han var fraværende for Bochum i slutningen af sæsonen, ligesom han har været det her i opstarten. Kort før hans meniskskade havde han så også en muskelskade, så det ligner ikke en spiller der er klar til at starte hjemme mod FCK i hvert fald. Det ligner nærmere en spiller, der langsom skal køres ind henover efteråret, og så skal han så helst ikke rende ind i flere skader.

Jeg ved sgu ikke lige helt hvad jeg synes om det, omend jeg er glad for at se, at vi kigger efter en venstre back. Det niveau Adam kom ind med i går mod Lyngby... Holy moly, det var godt nok noget makværk.
          Så håber jeg at Bochum er med til at betale spillerens løn ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
            Så blev det officielt med rakneberg, en spiller vi har fulgt længe skriver de, det sagde de også om Peter Thekildsen
            Vel han blev vist erklæret man of match igår. ikke jeg enig for jeg mener han stoppe med forsvare på deres mål

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Det bekymrer mig lidt at vi sælger tidligt uden at have erstatninger på plads og så bliver overrasket over priserne efter vi har solgt. Har vi fået nok for vores salg?
              Det kan være et problem, men der er også den problemstilling at nogle salg kommer med en forsinket indtægt via videresalgsklausul, den kommer forsinket og er en ukendt størrelse ...

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Og vi er enige om, at han spillede for bundholdet Kristiansund BK, som endte to point fra nedrykning på en 13. plads i 2025-sæsonen med 33 point for 30 kampe, hvor de lukkede 59 mål ind med 38 point op til 1. pladsen? Vi køber såkaldte profiler fra bund eller nedrykkerhold - det er IKKE vejen til succes - men det er det vi kan få fat i i OBs sørgelige situation.
                Så er det også noget rigtigt lort med Gammelgaard - ham har vi lige hentet fra Vejle, der også er nedrykker.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Det bekymrer mig lidt at vi sælger tidligt uden at have erstatninger på plads og så bliver overrasket over priserne efter vi har solgt. Har vi fået nok for vores salg?
                  Jeg tror, vi har fået det for vores spillere, vi kunne få under de givne omstændigheder.

Det kan ærgre mig, at Ejdum har virket opsat på at skifte til Brøndby - nærmest presset på. Særligt når man holder det op mod Thomas Jørgensen-forløbet i VFF, hvor TJ bare roligt fandt sig i, at klubben spillede højt spil og hævede prisen. Min personlige teori er, at Ejdum bare gerne ville væk - særligt fra Zorniger. Det har nok lagt en dæmper på den “is i maven” OB og Bech har haft. Og så er Ejdum bare heller ikke det samme værd som TJ naturligvis - men man havde da sikkert kunne presse et par millioner mere ud af nogen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg tror, vi har fået det for vores spillere, vi kunne få under de givne omstændigheder.

Det kan ærgre mig, at Ejdum har virket opsat på at skifte til Brøndby - nærmest presset på. Særligt når man holder det op mod Thomas Jørgensen-forløbet i VFF, hvor TJ bare roligt fandt sig i, at klubben spillede højt spil og hævede prisen. Min personlige teori er, at Ejdum bare gerne ville væk - særligt fra Zorniger. Det har nok lagt en dæmper på den “is i maven” OB og Bech har haft. Og så er Ejdum bare heller ikke det samme værd som TJ naturligvis - men man havde da sikkert kunne presse et par millioner mere ud af nogen.
                    Den generelle forskel i personlighed spiller nok også ind, tror jeg. Ejdum fremstår for mig nærmest som "en anden" efter han er skiftet til BIF - både i tale og udstråling - og det er IKKE en kompliment.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Personlighed spiller selvfølgelig ind - Men ærligt, så tror jeg også det handler om, at Thomas Jørgensen har spillet en kongesæson sidste år. Han ved, at der nok skal komme gode bud på ham. Ejdum spillede fornuftigt tilbudene han kan få har formentlig værre færre og ringere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Så vi har ventet på en knæskadet "(VM-)spiller" som kan sikre os Top6, hvis vi står på tæerne
                        Hmm, det sagde jeg vel intet om? Du må gerne markere det, så din kommentar bliver mere forståelig.

Men at bedømme en spiller uden at have set ham i kamp for klubben, synes jeg er voldsomt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Det må du da gerne vente på, de beskrivelser jeg har fået af en god kender af norsk fodbold, samt de andre ting jeg kan se og læse mig til, tegner et klart billede af en spiller hvis niveau hører til i bunden/midten af den norske række, og der er ikke rigtigt nogle der kunne forstå, hvorfor han skulle til Bochum, og at det nok i høj grad handlede om, at han var transferfri og billig i løn.

Lad os da se hvordan det går, men at hive sådan en type spiller ind, på en lejeaftale og som enten er meniskskadet eller i bedste fald lige er kommet sig over det og skal i gang med at træne sig i form, det kan simpelthen ikke være rigtigt, at det er det man har gået og ventet 2½ måned på.

En spiller på det niveau eller måske bare lidt under, kan man selvfølgelig også få i Juni/Juli måned, hvis man vil, og så havde man til gengæld stået med en spiller nu, som havde haft en helt opstart med holdet og ville være langt i forhold til relationer og tilvænning, nu skal man i stedet til at genstarte en lejespiller der i forvejen har været skadet i flere måneder, og man er allerede snart halvvejs inde i efterårssæsonen.
                          Fair. Jeg venter til at bedømme ham til han har spillet en kamp for klubben

Comment

Er vi færdige med at handle mon?

Comment

Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg
                              Er vi færdige med at handle mon?
                              Nej.

Comment

Det et noget undervældende at signe en spiller, der ikke er i form, og som end ikke fik alverdens spilletid inden da. Det lugter langt væk af en lottokupon. Forhåbentlig modbeviser han mine fornemmelser omkring den signing her.

Nu er jeg spændt på hvad vi formodentlig finder til stopperpositionen. Det skal gerne være en hylde over ham her.

Comment

Working...
                                X