Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
I SFÅ Debatten her i halen af kampen i går nævner de udfordringen i TTs system med, at de brede kanter tvinger backsne til at tage indvendige løb i stedet for at komme på ydersiden.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Mikkel Rakneberg har spillet fast i mange kampe i den bedste norske række med et ret formidabelt offensivt output. I Frederikssund scorede han 9 mål og lavede 12 assist i 99 kampe som venstre back, samtidig med at Bochum udstyrede ham med en 3-årig kontrakt i vinters. Han har med andre ord spillet noget mere og kontinuerligt i Norge end Adam Sørensen gjorde - men han spillede så også på et bedre hold.
De positive sider af en potentiel leje med købsoption:
1. Vi giver træneren en skolet venstreback mere, så der nu er 2 vb i truppen - højnet konkurrence.
2. Rakneberg har en noget anderledes fysisk pakke end Adam, 187 cm høj og noget mere robust bygget.
3. Virker Rakneberg ikke efter hensigten, kan vi sende ham tilbage til Bochum, men skulle han få det gennembrud som tyskerne også håbede på, så har vi sikret os retten til at købe et venstreback på 24 år.
De mere problematiske sider ved Rakneberg:
1. Raknebergs defensive dyder er hans akilleshæl i alle stats jeg kan finde, hvor han roses (som tidligere wing/kant) for sit offensive output og sine kvaliteter, virker det som om han har nøjagtig de samme defensive kvaler som Adam Sørensen.
2. Hvor vi med Rakneberg bringer en spiller ind, der kan udvikle sig og overraske (Ahl-Holmstrøm), så er det ikke en umiddelbar penis-transfer til toppen af hierakiet. Det virker - på overfladen - som en kop 90 grader varmt vand vi hælder i en 90 grader varm bagkæde i håb om at få den til at koge. Realiteterne kan jo være, at det er den venstreback man kan få, hvis man samtidig skal tage hensyn til nogle realiteter i Ådalen. (Adam Sørensens meget lange kontrakt heriblandt).
3. Rakneberg kommer øjensynligt ind med en dum skade, og er ikke klar "i morgen", han skal lige trænes i gang, spilles i form - og det er ikke sikkert, der er tid til det.
I de sammendrag af Raknebergs tid i Sverige, man kan finde på Youtube, ligner han en der helt naturligt er god til at skære ind fra kanten og løbe direkte mod halvrummet mellem back og centerback. Både med og uden bold. Det ser han meget komfortabel ud i.
Så på bolden ligner det en spiller, der passer bedre ind i TTs system end dem, vi har i truppen indtil videre.
Det kan være to fluer med ét smæk, hvis han kommer hurtigt i form og fungerer i systemet, da det vil frigive McCoy til højre back, som forhåbentligt kan bidrage med mere end Therkildsen (som de også nævner er begrænset i at skulle angribe indenom i stedet for udenom sin foranliggende kantspiller).
- Likes 2
Comment
-
Ligner at Rakneberg har haft en meniskskade siden starten af Maj, hvor han var fraværende for Bochum i slutningen af sæsonen, ligesom han har været det her i opstarten. Kort før hans meniskskade havde han så også en muskelskade, så det ligner ikke en spiller der er klar til at starte hjemme mod FCK i hvert fald. Det ligner nærmere en spiller, der langsom skal køres ind henover efteråret, og så skal han så helst ikke rende ind i flere skader.
Jeg ved sgu ikke lige helt hvad jeg synes om det, omend jeg er glad for at se, at vi kigger efter en venstre back. Det niveau Adam kom ind med i går mod Lyngby... Holy moly, det var godt nok noget makværk.
Comment
-
Sandt - og enig langt henad vejen. Fodbold er et nulsumsspil.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Ja.
Et job med mange arbejdsopgaver.
Trænere og fodboldspillere har også kun ét job. Det er jo ikke det samme som, at det job er let - upåagtet mængden af forberedelsestid.
Fodbold - sport generelt - er jo karakteriseret ved, at de andres job er at forhindre dig i at udføre dit job.
Men jeg synes stadig der er en absurd tyrkertro i ledelsen, der smitter af på den daglige drift, om at man kan operere i sit eget transfersystem, hvor købspriserne er ala 2015 og salgspriserne er nutidig - og samtidig insisterer man på at fiske i de samme farvande som de største klubber med det mindste transferbudget.
- Likes 5
Comment
-
Min kammerat som er Bochum- fan kan ikke sige noget om nordmanden. Har kun set ham i en kort indhop."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 1
Comment
-
Det ser bare rigtig amatør-agtigt ud, når man midt i et transfervindue må erkende, at spillere bare koster meget mere, end de plejede/er værd.Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Sandt - og enig langt henad vejen. Fodbold er et nulsumsspil.
Men jeg synes stadig der er en absurd tyrkertro i ledelsen, der smitter af på den daglige drift, om at man kan operere i sit eget transfersystem, hvor købspriserne er ala 2015 og salgspriserne er nutidig - og samtidig insisterer man på at fiske i de samme farvande som de største klubber med det mindste transferbudget.
Hvis ret skal være ret, så vil jeg også indrømme, at jeg selv er overrasket over HVOR meget priserne er sprunget i vejret - bare siden januar eller sidste sommer.
Priserne på spillere - særligt i vores segment - accelerer åbenbart bare helt vildt for tiden, og det kan være med mere end 25 % fra år til år. Nogle steder i markedets dybde (altså et stykke ude i fødekæden) som OB nok også befinder sig i, kan priserne stige årligt med helt op til 50% eller mere årligt, ifølge UEFAs egne transferdata og rapporter.
Der er bare kommet sindssygt mange penge i fodbold, og der bliver konstant kastet flere ind fra oliesheiker, hedgefunds og kapitalfonde. Det er med til at skævvride alle markedets mekanismer ret markant.
- Likes 2
Comment
-
Det bekymrer mig lidt at vi sælger tidligt uden at have erstatninger på plads og så bliver overrasket over priserne efter vi har solgt. Har vi fået nok for vores salg?Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Det ser bare rigtig amatør-agtigt ud, når man midt i et transfervindue må erkende, at spillere bare koster meget mere, end de plejede/er værd.
Hvis ret skal være ret, så vil jeg også indrømme, at jeg selv er overrasket over HVOR meget priserne er sprunget i vejret - bare siden januar eller sidste sommer.
Priserne på spillere - særligt i vores segment - accelerer åbenbart bare helt vildt for tiden, og det kan være med mere end 25 % fra år til år. Nogle steder i markedets dybde (altså et stykke ude i fødekæden) som OB nok også befinder sig i, kan priserne stige årligt med helt op til 50% eller mere årligt, ifølge UEFAs egne transferdata og rapporter.
Der er bare kommet sindssygt mange penge i fodbold, og der bliver konstant kastet flere ind fra oliesheiker, hedgefunds og kapitalfonde. Det er med til at skævvride alle markedets mekanismer ret markant.
- Likes 1
Comment
-
Jeg er mere bekymret over, at man ikke virker til at anerkende det, men blot kører videre i det samme spor. Jeg kan godt forstå, at Thorborg tabte penge på den finanskrise-boble, der var i 08-11, og derfor er brandemærket af det, men vand er løbet under broen nu. Pengene der kommer nu er mere stabile og større. Det er en anden tid.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Det ser bare rigtig amatør-agtigt ud, når man midt i et transfervindue må erkende, at spillere bare koster meget mere, end de plejede/er værd.
At AC Horsens ejer siger, at man er villige til at betale opmod 5 millioner euro, hvis det er den rette spiller på det rette tidspunkt, og Troels Bech smågrinte af dem der troede at man kunne hente en spiller for 20 millioner, siger alt om hvordan man forvalter pengene. (Og nej, OB skal ikke bare bruge 20 millioner bare fordi, men gøre det, hvis dét er spilleren der får os i top 6)
- Likes 3
Comment
-
Jeg er meget enig i dette og tillader mig derfor at bidrage med mine egne tanker på baggrund af det. Lige nu er problemet ikke, at OB smider 15 eller 20 mio. kr. efter spillere eller hæver spillerlønbudget mere, end man hidtil har gjort. Det er heller ikke det her transfervindue i sig selv, der er problemet.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Og det er vi enige om. Prøver bare at highlighte problematikken efterhånden hvor alle der kan tage 4 på foden koster 1 mill euro. Og så er mange klubber nød til at tænke kreativt og finde spillere der er klemt. Helt sikkert også derfor at Rakneberg kommer på leje som er sjældent set i OB efterhånden.
De fleste fans i de fleste klubber er super utilfredse med deres trupper pt. Meget lidt er på plads og meget skal ske. Tænker det går amok i superligaen nu med handler. Vores største problem pt er at vi valgte at fyre træneren efter 1 kamp og ansætte en ny der spiller meget anderledes og man var nød til at bruge mange millioner på noget man ikke troede var nødvendigt. De sidste 14 måneder bare skyllet ud med badevandet
Det syntes jeg med rette at man kan kritisere ledelsen for.
Ikke fordi man henter en back i 2. Bundesliga hvor vi jo rent faktisk har en god track record for at finde gode spillere til prisen
Jeg vil tillade mig at nævne, at det er virkelig lang tid siden, OB har haft den samme cheftræner og sportsdirektør over to sæsoner i træk. Lige nu handler det først og fremmest om, at man bliver nødt til at tro på det projekt, man har sat i søen.
Det nytter ikke noget, at man igen står efter en 8.- eller 10.-plads, hvorefter man begynder at tale om at fyre cheftræneren eller sportsdirektøren. På et tidspunkt bliver man nødt til at give et projekt tid til at udvikle sig og acceptere, at der også kommer perioder, hvor tingene ikke fungerer optimalt.
Lige nu tror JEG på, at der er kompetente folk dernede. Men beslutningen om at fyre Zorniger har givet nogle virkelig svære arbejdsbetingelser på den korte bane. Derfor er det også fair med kritik på den baggrund, selvom jeg mener det var en nødvendig beslutning.
Man har samtidig et nærmest nyt hold, som naturligt har krævet en masse nye tilgange, relationer og tilvænning. Når man ser det i det perspektiv, synes jeg, at en målsætning om top 6 var at sætte sig selv i en virkelig svær situation.
For mig er flere fyringer af ledere dernede ikke løsningen. Løsningen er, at man simpelthen bliver nødt til at tro på det projekt, der er sat i søen med TB og TT som frontfigurer.
Det er selvfølgelig helt fair, hvis man er uenig i det. Men det her er ganske enkelt min holdning: Jeg tror, OB er bedre tjent med en tro på projektet end endnu en gang at trykke på reset-knappen. MEN man har sat sig selv i svær situation på den korte bane.
- Likes 5
Comment
-
Skal vi nu ikke lige se en kamp med Rakneberg, inden vi dømmer ham som “dybt middelmådig”? Den anden nordmand ville jeg til gengæld være helt enig med dig i.Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægI et vindue, hvor det handlede om at vente længe så man kunne få den rette kvalitet, ender man så med at hente to dybt middelmådige venstrebenede norske forsvarsspillere, endda den ene af dem på leje. Det har jeg svært ved at tro, at de selv er rigtigt tilfredse med.
- Likes 4
Comment
-
Læg dertil, at han ikke er kampklar. Jeg har også meget svært ved at forestille mig andet end at det er et tegn på at meget andet er gået galt inden man endte med den løsning.Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægI et vindue, hvor det handlede om at vente længe så man kunne få den rette kvalitet, ender man så med at hente to dybt middelmådige venstrebenede norske forsvarsspillere, endda den ene af dem på leje. Det har jeg svært ved at tro, at de selv er rigtigt tilfredse med.
- Likes 1
Comment
-
Så vi har ventet på en knæskadet "(VM-)spiller" som kan sikre os Top6, hvis vi står på tæerneOprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Skal vi nu ikke lige se en kamp med Rakneberg, inden vi dømmer ham som “dybt middelmådig”? Den anden nordmand ville jeg til gengæld være helt enig med dig i.
Comment
Comment