Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er jeg ret overbevist om at Ulrik er en bedre spiller end Bürgy. Ikke nogen vanvids opgradering - men stadig bedre.

Jeg håber dog også at vi henter endnu en til midterforsvaret, som er et af et højere niveau. Der føler jeg også vi SKAL have, hvis vi skal blande os i top seks.
    MEN Ulrik ER en opgradering ift. hvad vi havde forinden.

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Hov, hul - ikke hold.

Nej, men han ikke skal være starter, men indskiftningsspiller. Det lugter af panik.

Jeg synes oprigtigt ikke, at jeg er krævende. Havde OB meldt ud, at man bare vil være med, eller at man ville sikre noget andet end top 6, så havde jeg ikke brokket mig.

Men nu har man meldt top 6 ud, og så skal man sigte højere.

Jeg bider kraftigt mærke i, at folk snakker Burgy 2.0 - blot venstrebenet. IMO er det ikke noget, der indikerer top 6. Nok nærmere stilstand.

​​​​​​Og nej, jeg køber ikke præmissen om at vi køber en spiller fra en top 4-klub i Norge. Lillestrøm har været et elevatorhold de sidste 6 år - og ligger lige nu på en 4.plads.

Beklager, at jeg simpelthen mener, at store armbevægelser skal følges op med handlinger der kan understøtte de disse. Det var ikke min intention.
      Det er skam helt fair du mener det. Vi har nok bare sat næsen op efter noget lidt forskelligt

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
        Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er jeg ret overbevist om at Ulrik er en bedre spiller end Bürgy. Ikke nogen vanvids opgradering - men stadig bedre.

Jeg håber dog også at vi henter endnu en til midterforsvaret, som er et af et højere niveau. Der føler jeg også vi SKAL have, hvis vi skal blande os i top seks.
        MEN Ulrik ER en opgradering ift. hvad vi havde forinden.
        Hvad ligger til grund for at du mener han er en opgradering? Jeg har nemlig svært ved at se det

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Hvad ligger til grund for at du mener han er en opgradering? Jeg har nemlig svært ved at se det
          Udelukkende for hvordan jeg husker ham fra FCN

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

Udelukkende for hvordan jeg husker ham fra FCN
            Okay. Så har vi bare haft forskellige indtryk af ham

Comment

Det er nok heller ikke den sidste signing til forsvaret. Tænker der kommer som minimum en til.

Comment

Fronterne er trukket godt op på vores forum i disse dage. Jeg forstår frygt og skuffelserne i nogen grad, men jeg synes også at det kammer fuldstændig over.

Jeg tænker at flertallet kan blive nogenlunde enige om at det er dumt at melde top 6 ud, hvis der kun er lille økonomi til indkøb. Så er det fuldstændig ligegyldigt om vi blev nummer 8 i sidste sæson og vi bør sigte højere. Jeg studsede over den raske udmelding om top 6 i den kommende sæson og med de økonomiske udmeldinger der er kommet bagefter syens jeg det er en uklog udmelding. Nok kan vi træne os bedre og udvikle på vores fine akademi talenter, men ikke så meget som det ligner pt. - Det kommer over længere tid, tror og håber jeg på. Så jeg forstår skuffelsen, men den voldsomme reaktion, inklusiv tilsvininger af mangt og meget omkring OB, holder ikke. Altså TB er jo ikke en landsby tosse, som nogle får det til at lyde. Men han skal sælge det projekt som de er i gang med at skabe. Er det så dålrigt? Om man så klan lide hans retorik eller ej.

Det er ikke overraskende at Jenssens ankomst bliver ilde modtaget af så mange. De navne der kan ændre på det er desværre nok ikke inden for OBs rækkevidde, hverken økonomisk eller sportslige niveau pt. og dermed bliver det helvedes nemt at forsætte på skuffelsen rassende glidebane. Prøv nu at høre her medfans; forventningerne bliver for høje. Vi vil jo gerne op på de høje hylder alle sammen - Formodentlig også NT, TB og AZ, men de pnge ønsker, og kan man, åbenbart ikke lægge fra klubbens side.

Hvis en erfaren Superliga-spiller, med OK spilletid i Norge også, ikke er godt nok. Hvad er så? Gomez blev hentet i en bedre klub (synes jeg) og var det bedre? Adam blev hentet i en pt bedre klub. Er det bedre? Nej vil du sikkert skriven til begge. Men så lad os lege en anden leg. Myhra blev hentet i en dårligere klub (Strømgodset) men han er da ok er han ikke? Ouedraogo blev hentet i en la-la Græsk klub der blev nummer 9 i sidste sæson - usexet a helvede til, men for os er han god. Anssi kom fra Hamborg - Kæmpe klub, men var købet sådan et der fik os op og ringe? Vi må se hvordan han udvikler sig. Falk er vel ude for nummer - FCK og Falk fandt løsnionger så OB og Falk kunne gøre det samme, så mange penge brugt her og skifte fra en god høj hylde, men det er jo historien om den fortabte søn der vil hjemme og spille i stedet for at varme bænken i København. Arp var en "ganechanger" i Kiel!. Noah var en medium angriber i Regensburg! Jona var ikke meget bedre i Dusseldorf! Grot var gået i stå i Japan, tror jeg det var og så er Topi kommet til fra Aberdeen, der vel er på et fint niveau.

Det jeg vil frem til er at langt de fleste af disse spillere er kommet til fra klubber der som udgangspunkt er på laverte niveau end Rosenborg i modgang. Tilmed er det ikke den tidligere klubs niveau, der har været udslagsgivende for flertallets indsats i OB. Så det er indsatsen, samt viljen til at lære nyt der er afgørende og ikke hvor spilleren kommer fra. Jeg forventer at Jenssen passer til vores spillestil - at det er derfor vi har hentet ham. At han så, minus nogle få måneder i Lillestrøm, hat spillet i 2 klubber over vores niveau pt skal ikke være en last for ham i min vurdering. I få der skriver at han er af helvede til kan opvejes andre steder hvor andre mener han er et godt køb for os, at han er en leder og en holdspiller. Begge ting har vi brug for.

Var der ikke en eller 2 der brokkede sig over at vi ikke havde skrevet med en eller anden venstrefodet forsvarspiller i Lyngby, Hillerød, og hvor det nu var. han havde nærmest ingen erfaring, men det burde vi kunne hente? Nu har vi hentet en med 300 kampe fordelt mellem Superligaen og Tippeligaen, med godt med spilletid i Nordsjælland og Rosenborg - og så en vestrefodet! Kan vi ikke blive enige om at det trods alt ikke er røven af 4 division. Så er superligaen heller ikke bedre. GF blev kørt ud af abnen af de polske mestre og pt er Nordsjælland på skideren mod et svensk midterhold. Så de er heller ikke bare vildt bedre, lige som vi selvfølgelig heller ikke er.

Fuck usikkerhed og duften af midelmådighed. Vi nupper point i Vibrog i morgen og så er vi i gang.

Håber det giver lidt mening det her
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Okay. Så har vi bare haft forskellige indtryk af ham
                  Som sagt ser jeg ham ikke som nogen massiv forstærkning. Jeg ser ham blot som værende bedre end Bürgy.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                    Har lige læst en beskrivelse af Yttergaard fra en Lillestrøm fan. Han er en fin spiller med en god afleveringsfod, men extrem langsom.

Forskellen mellem jogging og spurt, er han bider tænderne sammen i spurt.
                    Og jeg syntes ellers, at Bürgy var langsom...

Men først og fremmest er jeg lettet over, at vi har fået en ind rent kvantitativt, for havde haft 0 tillid til at centerforsvar bestående af Therkildsen (der vel er Grubbes erstatning, og Grubbe var med al ære og respekt ikke god nok) og Gomez kunne være bare lidt vandtæt. Men det her er langt fra en kvalitativ ækvivalent til Arp og Falk som kan siges at være klasse A-spillere i OB-regi (eller klasse B i superligaregi). Det er den kaliber forsvarsspiller, som fx Maxsø, Itter og deslige, som vi har brug for, og som vi reelt set ikke har haft siden Tverskov eller endnu længere tilbage, til Atle Roar Håland og AMC. Ellers bliver det ikke til noget med top-6 i år, det er jeg fuldt ud overbevist om. Gudskelov er vinduet stadig langt, og nu har Bech ikke længere VM at gemme sig bag. Nu begynder snebolden at rulle.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Så gik der panik i Troels Bech. Hvor herre til hest.
                      Af nysgerrighed, hvem havde du forventet?
                      Altså med tanke på at spillerne stort set skal være gratis og at vi efterhånden på ingen måde er lønførende.

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                        Fronterne er trukket godt op på vores forum i disse dage. Jeg forstår frygt og skuffelserne i nogen grad, men jeg synes også at det kammer fuldstændig over.

Jeg tænker at flertallet kan blive nogenlunde enige om at det er dumt at melde top 6 ud, hvis der kun er lille økonomi til indkøb. Så er det fuldstændig ligegyldigt om vi blev nummer 8 i sidste sæson og vi bør sigte højere. Jeg studsede over den raske udmelding om top 6 i den kommende sæson og med de økonomiske udmeldinger der er kommet bagefter syens jeg det er en uklog udmelding. Nok kan vi træne os bedre og udvikle på vores fine akademi talenter, men ikke så meget som det ligner pt. - Det kommer over længere tid, tror og håber jeg på. Så jeg forstår skuffelsen, men den voldsomme reaktion, inklusiv tilsvininger af mangt og meget omkring OB, holder ikke. Altså TB er jo ikke en landsby tosse, som nogle får det til at lyde. Men han skal sælge det projekt som de er i gang med at skabe. Er det så dålrigt? Om man så klan lide hans retorik eller ej.

Det er ikke overraskende at Jenssens ankomst bliver ilde modtaget af så mange. De navne der kan ændre på det er desværre nok ikke inden for OBs rækkevidde, hverken økonomisk eller sportslige niveau pt. og dermed bliver det helvedes nemt at forsætte på skuffelsen rassende glidebane. Prøv nu at høre her medfans; forventningerne bliver for høje. Vi vil jo gerne op på de høje hylder alle sammen - Formodentlig også NT, TB og AZ, men de pnge ønsker, og kan man, åbenbart ikke lægge fra klubbens side.

Hvis en erfaren Superliga-spiller, med OK spilletid i Norge også, ikke er godt nok. Hvad er så? Gomez blev hentet i en bedre klub (synes jeg) og var det bedre? Adam blev hentet i en pt bedre klub. Er det bedre? Nej vil du sikkert skriven til begge. Men så lad os lege en anden leg. Myhra blev hentet i en dårligere klub (Strømgodset) men han er da ok er han ikke? Ouedraogo blev hentet i en la-la Græsk klub der blev nummer 9 i sidste sæson - usexet a helvede til, men for os er han god. Anssi kom fra Hamborg - Kæmpe klub, men var købet sådan et der fik os op og ringe? Vi må se hvordan han udvikler sig. Falk er vel ude for nummer - FCK og Falk fandt løsnionger så OB og Falk kunne gøre det samme, så mange penge brugt her og skifte fra en god høj hylde, men det er jo historien om den fortabte søn der vil hjemme og spille i stedet for at varme bænken i København. Arp var en "ganechanger" i Kiel!. Noah var en medium angriber i Regensburg! Jona var ikke meget bedre i Dusseldorf! Grot var gået i stå i Japan, tror jeg det var og så er Topi kommet til fra Aberdeen, der vel er på et fint niveau.

Det jeg vil frem til er at langt de fleste af disse spillere er kommet til fra klubber der som udgangspunkt er på laverte niveau end Rosenborg i modgang. Tilmed er det ikke den tidligere klubs niveau, der har været udslagsgivende for flertallets indsats i OB. Så det er indsatsen, samt viljen til at lære nyt der er afgørende og ikke hvor spilleren kommer fra. Jeg forventer at Jenssen passer til vores spillestil - at det er derfor vi har hentet ham. At han så, minus nogle få måneder i Lillestrøm, hat spillet i 2 klubber over vores niveau pt skal ikke være en last for ham i min vurdering. I få der skriver at han er af helvede til kan opvejes andre steder hvor andre mener han er et godt køb for os, at han er en leder og en holdspiller. Begge ting har vi brug for.

Var der ikke en eller 2 der brokkede sig over at vi ikke havde skrevet med en eller anden venstrefodet forsvarspiller i Lyngby, Hillerød, og hvor det nu var. han havde nærmest ingen erfaring, men det burde vi kunne hente? Nu har vi hentet en med 300 kampe fordelt mellem Superligaen og Tippeligaen, med godt med spilletid i Nordsjælland og Rosenborg - og så en vestrefodet! Kan vi ikke blive enige om at det trods alt ikke er røven af 4 division. Så er superligaen heller ikke bedre. GF blev kørt ud af abnen af de polske mestre og pt er Nordsjælland på skideren mod et svensk midterhold. Så de er heller ikke bare vildt bedre, lige som vi selvfølgelig heller ikke er.

Fuck usikkerhed og duften af midelmådighed. Vi nupper point i Vibrog i morgen og så er vi i gang.

Håber det giver lidt mening det her
                        Mega hamrende 100p enig i alt, hvad du skriver

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Af nysgerrighed, hvem havde du forventet?
                          Altså med tanke på at spillerne stort set skal være gratis og at vi efterhånden på ingen måde er lønførende.
                          Så vejen til Top6 (sagt af ledelsen, ikke mig selv) består af lige dele tudekiks og gode intentioner

Comment

Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg

Mega hamrende 100p enig i alt, hvad du skriver

Den er jeg også med på. Dejligt forfriskende indlæg!
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Så vejen til Top6 (sagt af ledelsen, ikke mig selv) består af lige dele tudekiks og gode intentioner
                              Ikke sikker på jeg forstår, men det må alt andet lige være lettere at være sportsdirektør hvis der er midler at bruge.
                              Pilen peger på ejeren/direktionen som gennem mange år har forsømt at skabe den nødvendige økonomi, mens vi bliver overhalet af den ene klub efter den anden.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Kapitalisme … udbud og efterspørgsel.

Hvis efterspørgslen stiger gør prisen også.

OB mangler/efterspørger og skal hente .. det presser prisen op .. nu er presset ikke så stort, så synes efterspørgslen mindre og dermed presses prisen ikke op i samme niveau.
                                De spillere OB har betalt penge for de seneste mange år, har været spillere som den ejende klub meget gerne vil af med, og ikke spillere som har været specielt eftertragtede.
                                Dermed har sælgende klubber ikke haft så meget at skyde med i forhold til at skrue prisen op. Det er selvfølgelig klart at de vil have så meget som muligt, men de er jo også klar over at OB stadig kører med 1990’er priser når de køber ind. Vi køber helst kun fra kassen med glemte sager, eller stærkt nedsatte varer.
                                OB er ikke i et marked hvor de konkurrerer med købestærke klubber.

Jeg vil dog give dig ret i at det er lykkedes de sælgende klubber at få overpriser for Adam S og Gomez.

Vi har helt sikkert hver vores måde at vurdere tingene på, og der er igen garantier for at jeg har ret, men jeg har aldrig købt den undskyldning med at klubberne skruer prisen op fordi OB er på udkig efter spillere.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

Comment

Working...
                                X