Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    Forstår ikke folk ser Rosenborg som en ringere klub eller lavere niveau end OB. Har folk helt glemt at vi var i 1. Division for 10 minutter siden?

Hvis 275 kampe i Superligaen, Eliteserien, Æresdivisionen, europæiske kampe og pokalkampe ikke er nok for os, så har folk urealistiske forventninger.
    Forstår ikke folk ser top 6 i Danmark og midten af den norske række som nærmest det samme niveau. Der er stor forskel. Rosenborgs topscorer kunne ikke slå til i Vejle sidste efterår.

Comment

Forstår ikke folk ser Rosenborg som en ringere klub eller lavere niveau end OB. Har folk helt glemt at vi var i 1. Division for 10 minutter siden?

Hvis 275 kampe i Superligaen, Eliteserien, Æresdivisionen, europæiske kampe og pokalkampe ikke er nok for os, så har folk urealistiske forventninger.
      det tror jeg så også vi er mange der har. Igen fordi man har trukket den så lang tid. Var han blevet præsenteret dagen efter Bürgy smuttede el. lign. mon så ikke reaktionen havde været en anelse mere positiv; "fint, en erstatning for Bürgy, hvem er så den næste?"

Lige nu skal han jo være "løsningen" på alle vores forsvarsproblemer, byebye Bürgy og Gomez, BP og skade til Askou - PLUS vi jo også skulle have opgraderet forsvaret.

Så før vi rigtigt kan vurdere den tilgang er vi nødt til at se hvad der ellers kommer ind.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Ja, 3.5 år som fast mand, og den med mest spilletid i perioden(bortset fra målmanden) Det var bare chancer han fik
        ??
        For er jo helt normalt at en Superligaklub lejer en af sine vigtige spillere ud til en bundklub i Holland, hvorefter de lader ham gå på fri transfer

Comment

Klubben har meldt ud at vi skal i top 6 i år, derfor forventer man jo at klubben gør noget for at rykke sig i den her sæson. I manges hoved rimer de udmeldinger bare ikke med at hente en spiller på 30 fra midten af Eliteserien. Det er der vel ikke noget odiøst i

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Forstår ikke folk ser top 6 i Danmark og midten af den norske række som nærmest det samme niveau.
            Vi har været top 6 én gang de sidste 15 år? Da han spillede +100 kampe for FCN var de fast inventar i top 6?

Så hvad er pointen? At han ikke kan bruges i top 6?

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

??
              For er jo helt normalt at en Superligaklub lejer en af sine vigtige spillere ud til en bundklub i Holland, hvorefter de lader ham gå på fri transfer
              De lejede ham ikke ud. Kontrakten udløb og han ville prøve noget andet! Da kontrakten i Holland så blev revet over, grundet nedrykning, så FcN deres snit til at få ham hentet igen. Det ophold blev så plaget af en skade.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...oerste-ligaer?

https://www.rbk.no/nyheter/yttergard...for-rosenborg?

Måske lidt bekymrende det her med, at han kan få problemer, hvis han skal dække store områder jf. tipsbladet-artiklen... Kan jo godt ske med Zorniger ved roret.

Dog tror jeg virkelig han kan forbedre vores opspil, hvor vi har haft problemer i første fase, når vi skal bygge op fra målmanden. Og forhåbentlig en lederskikkelse, som vi klart mangler nede bagved. Begge ting nævner han, da han bliver præsenteret i Rosenborg.

Spændende bliver det i hvert fald. Men kunne være fedt, hvis vi senere kunne hente en ved siden af med lidt mere fart.

Comment

Vi har været top 6 én gang de sidste 15 år? Da han spillede +100 kampe for FCN var de fast inventar i top 6?

Så hvad er pointen? At han ikke kan bruges i top 6?
                  Pointen er, at man siger man gerne vil i top 6, så er en spiller som Rosenborg ikke kan bruge mere og har lejet ud til et oprykkerhold nok ikke den type kvalitet der får en derop. Igen, en af deres største profiler lige nu, var en skuffelse i Vejle for under et år siden. Er en spiller der ikke kan bruge så en starter i en top 6 klub i Superligaen? Næppe.

Der kan selvfølgelig være den rigtigt gode forklaring, at han er hentet en som bredde, hvilket niveauet da forhåbentligt nok skal række til. Så undrer jeg mig nok bare lidt igen over spillertypen. 2 årig kontrakt til en 30 årig spiller der primært skal sidde på bænken og som jo nok naturligt ikke bliver bedre. Det er sgu ikke de fedeste penge og spilleminutter at bruge.

Derudover har du så en spiller hvis klare styrker ligger med bolden, men som til gengæld ikke er ret hurtigt eller stærk i duellerne. Når man har en spillestil, hvor angiveligt gerne vil have et intenst og aggressivt presspil, hvor stopperne skal være ret atletiske, og man samtidigt efterspørger mindre "tiki-taka-bullshit", ja så virker det lidt mærkeligt at hente en ex FCN spiller som er vant til en helt anden stil.

Lad mig sige det på en anden måde: Det lugter langt væk af, at man er lidt i panik og havde brug for at få noget hurtigt ind, og så er valget faldet på en ok spiller med erfaring fra Superligaen. Men i forhold til spillestil og transferstrategien, så giver det umiddelbart ikke meget mening.

Comment

Pointen er, at man siger man gerne vil i top 6, så er en spiller som Rosenborg ikke kan bruge mere og har lejet ud til et oprykkerhold nok ikke den type kvalitet der får en derop. Igen, en af deres største profiler lige nu, var en skuffelse i Vejle for under et år siden. Er en spiller der ikke kan bruge så en starter i en top 6 klub i Superligaen? Næppe.

Der kan selvfølgelig være den rigtigt gode forklaring, at han er hentet en som bredde, hvilket niveauet da forhåbentligt nok skal række til. Så undrer jeg mig nok bare lidt igen over spillertypen. 2 årig kontrakt til en 30 årig spiller der primært skal sidde på bænken og som jo nok naturligt ikke bliver bedre. Det er sgu ikke de fedeste penge og spilleminutter at bruge.

Derudover har du så en spiller hvis klare styrker ligger med bolden, men som til gengæld ikke er ret hurtigt eller stærk i duellerne. Når man har en spillestil, hvor angiveligt gerne vil have et intenst og aggressivt presspil, hvor stopperne skal være ret atletiske, og man samtidigt efterspørger mindre "tiki-taka-bullshit", ja så virker det lidt mærkeligt at hente en ex FCN spiller som er vant til en helt anden stil.

Lad mig sige det på en anden måde: Det lugter langt væk af, at man er lidt i panik og havde brug for at få noget hurtigt ind, og så er valget faldet på en ok spiller med erfaring fra Superligaen. Men i forhold til spillestil og transferstrategien, så giver det umiddelbart ikke meget mening.
                    Top-6 vil jo ikke nødvendigvis sige, at vi skal hoppe markant op ift. sidste sæson. Det er én vunden kamp - eller to mere i grundspillet.

Hvilken spiller derude, kan vi hente, som lige præcis er det, du ønsker?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Top-6 vil jo ikke nødvendigvis sige, at vi skal hoppe markant op ift. sidste sæson. Det er én vunden kamp - eller to mere i grundspillet.

Det er heldigvis ikke mit job at hente spillere til OB. Det er til gengæld fodbolddirektørens job at følge strategien, og det er journalisternes job at stille spørgsmål, når klubben gør ting der er modstridende med strategien og spillestilen, så det ser jeg frem til, at de gør og til at høre svar på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

De anskuelse er statisk. Det er muligt, at vi kun skal vinde en kamp eller 2, men de andre hold styrker sig også. Stilstand er derfor ikke muligt.

Derudover nævnte AZ, at man ikke gad at komme heldigt i top 6 sidste sæson, mod at man kom sikkert i top 6 i de kommende sæsoner. Sikkert er for mig, at man er sikret før sidste runde. Det er man næppe med en ekstra sejr. Nok nærmere to.

Comment

Det er heldigvis ikke mit job at hente spillere til OB. Det er til gengæld fodbolddirektørens job at følge strategien, og det er journalisternes job at stille spørgsmål, når klubben gør ting der er modstridende med strategien og spillestilen, så det ser jeg frem til, at de gør og til at høre svar på.
                          Der er påfaldende stille på dén front, og det skyldes - desværre - nok manglende interesse for OB.

Comment

men når du nu påtager dig jobbet at fortælle, hvem du ikke vil have, hvorfor kan du så ikke også tage jobbet at fortælle hvem du VIL have?

Comment

Men vi bliver da også nødt til at have blik for, hvor OB kommer fra, og se realistisk på situationen.

Top-6 er ganske rigtigt meldt ud som målet, men man skal også huske, at vi for blot én sæson siden spillede i 1. division. Derudover kræver det, som tidligere nævnt, reelt set kun én eller to sejre mere, før vi kan ende i top-6 i denne sæson.

Det bliver nok med hiv og sving, hvis vi skal nå top-6. Jeg tror, vi er nødt til at se realiteterne i øjnene: Det er på dette niveau, OB kan hente spillere lige nu. Så må vi som fans håbe, at Yttergård-Jenssen er den lille opgradering, der skal til, og at han viser sig at være et niveau over de midterforsvarere, vi havde i sidste sæson.

Lykkes det, kan det måske være med til at skabe fundamentet for, at OB igen kan tage det næste skridt og på sigt nærme sig et højere niveau.

Comment

Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

men når du nu påtager dig jobbet at fortælle, hvem du ikke vil have, hvorfor kan du så ikke også tage jobbet at fortælle hvem du VIL have?
                                The good old switcharoo, den slår aldrig fejl.

Det her handler faktisk ikke om, at jeg ikke vil have den pågældende spiller, det gør mig ikke så meget. Det handler mere om, at OB siger det vil nogle ting, men så samtidigt foretager nogle handlinger der er selvmodsigende. Det er det jeg helt naturligt påpeger, og som jeg godt kan mærke gør ondt på nogle. Det er ikke en gang noget jeg påstår eller fordrejer, vi kan jo bare tage fx. hans tidligere træners ord for det:

– Ja, på det rette hold. Han er jo en rigtig dygtig spillende stopper, men det skal være på et hold, som forsvarer lidt lavere, end vi gør, for han har udfordringer, når han skal dække store områder.

– I Italien vil de gerne bygge op nedefra og spiller ikke kun med højt pres, men står også lavt og så videre. Det kunne være en god liga for ham, vurderer Flemming Pedersen.

Lyder det som en spiller der passer på et hold der angiveligt gerne vil spille aggressivt presspil og mindre "tiki-taka-bullshit"? Nej vel?

Lyder en spiller der er udlejet fra et norsk midterhold til en oprykker i samme række som en spiller der passer ind i den her strategi og fortælling: "så skal spillerne jo også kunne være med på det næste niveau, som vi stiler efter at ramme. Så vi kan ikke bare ansætte til siden i niveau; vi skal ansætte opad

Heller ikke rigtigt vel? Jeg prøver egentlig bare at finde den gode grund til at han er blevet hentet til, andet end at han sikkert er en fin nok spiller, men det er der jo så mange andre der også er, inklusiv folk som Bürgy og Boyang, det er jo bare ikke kopper med varmt vandt der får tingene op at koge, som der vidst er en der engang har sagt.

Comment

Working...
                                X