Oprindeligt indsendt af Kappen1975
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Ingen tvivl om det havde været mere optimalt at have haft truppen mere på plads nu.Oprindeligt indsendt af jesper hansen ud Se indlæg
Jeg hører hvad du siger men jo før man får holdet på plads så bør det øge chancen for at holdet spilles bedre sammen - et par skader og så er vi helt ude at skide
Men hvis jeg skal imellem et trade-off angående: kvalitetsspillere eller mere tid til at spille holdet sammen, så ved jeg godt, hvad jeg vil vælge.
- Likes 1
Comment
-
Tyler Burey kom 16 Aug. Om noget et eksempel på hvorfor det giver mening at handle tidligt. Havde man haft en helt opstart med ham kunne man have solgt ham igen inden vinduet lukkede.Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Jamen, jeg forstår ikke den idé om, at vi skulle have haft alt på plads nu. Vi kan jo kigge tilbage på den sæson, hvor Bjørn Wesstrøm netop gjorde det. Det gik ikke for godt.
Vi kunne jo sagtens have skaffet de spillere, vi skal bruge nummerisk. Der er helt sikkert en hel masse Tyler Burey's eller lign. derude, som rigtig gerne vil have en god kontrakt i OB.
Vi har intet forsvar lige nu og det har været åbentlyst længe.
Vi har spildt en hel opstart
- Likes 2
Comment
-
McCoy, det er overbevist om, var tænkt som starter også med Top6-målsætningen. Han er en Zorniger-spiller og tog store skridt i sidste sæson. Ellers havde man skrivet forlængelse med Leeroy.Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
Jeg er lidt bange for, at du kommer til at blive nervøs. For vi har ikke bare brug for én ny forsvarsspiller. Vi har brug for 4 nye. For hverken Adam, Therkildsen og Gomez er gode nok. Måske ikke engang som bredde. Marcus, Julius og Yaya har potentiale, men er på ingen måder grydeklare endnu. Vores forsvar er meget langt fra noget, der ligner et acceptabelt niveau, både i kvalitet og bredde.
Så du skal nok bare forberede dig på, at vi kun henter én forsvarer, hvilket ville være et plaster på et kæmpe væskende sår.
Og den her træningslejr i Nyborg har været totalt spild af tid; vi kommer uundgåeligt til at skulle spille et hold sammen på en halvsæson, og det vil uundgåeligt føre til de kæmpe udsving, som betyder en gentagelse af sidste sæson.
Jeg ved godt at du og andre stadig vil klynge jer fast til håbet, det vil jeg også, men sandsynligheden taler altså voldsomt imod. Der skal virkelig trylles. Ellers er top 6 vanvittigt urealistisk.
MvH ChrisOB
Med Askou er Kontraktsituationen problemet og at han måske er væk snart. Men så længe han er her kan han vel udfylde starter-rollen hvis han har en stærk styrmand ved siden. Den forsvarsgeneral med høj kvalitet er det vi mangler mest og skal ind asap, ellers kan det blive grimt.
At Adam er ikke god nok for Top 6 må vi ikke diskutere om. Men at det til nøds alligevel vil gå i de første runder er vel godt muligt.
Så en ægte forsvarsprofil ind næste uge (og selvfølgelig også gerne en vb) og vi kan godt starte sæsonen. Bygger også på at Falk og Arp har to uger at komme over de skavanker de har."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 1
Comment
-
Rart man fik landet Keskinen, jeg kender ham ikke og har endnu til gode at se ham,så det forbehold skal tages, men virker til man har scoutet ham længe, så tænker det er en fin signing.
Men med den formodede afgang af Grot kommer man stadig til at mangle et stærkt opspilspunkt - så der skal vel stadig findes en angriber mere når nu Grot smutter.
Men helt ærligt med under to uger til sæsonstart, og man har et totalt decimeret forsvar; BP stopper, man vælger ikke at forlænge med Owusu, sælger bürgy og Askou har mindst et halvt ben ude af døren. Læg tildel Gomez der stort set ikke har spillet hele sidste sæson og i forvejen har sine udfordringer. Og nu bruger man så åbenbart McCoy i midterforsvaret, når grunden til Owusu skulle videre var at han skulle over på den højreback. Adam S. er vel næppe hellere blevet bedre til at forsvarer pga 3 ugers sommerferie. Man har lige brændt tre ugers opstart og en træningslejr af og har stadig ikke været i stand til at finde en forsvarsspiller (højre - eller venstrebenet) Det er simpelthen for ringe.
Og så er det da noget bekymrende meldinger der kommer om Peter Therkildsen og hans præstationer.
Jeg elsker at man endelig ganske tydeligt meldte ud om top ambitionerne, men hvis man ikke er i stand til at bakke dem op - så det er jo komplet ligegldigt. Og man har godt nok ikke givet Zorniger optimale betingelser her fra start af.
- Likes 3
Comment
-
nej men man skulle vel helst forstærke sig nok til at kunne opnå sine mål - og ikke bare krydse fingrene og håbe at det går.Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Hmm... Vi var trods alt kun fire point fra top 6 i sidste sæson. Så det er vel heller ikke, fordi der skal ske mirakler for at nå derop.
Jeg er enig i, at der stadig mangler forstærkninger i forsvaret. Men jeg synes også, det bliver lidt for sort at konkludere, at top 6 er "vanvittigt urealistisk" uden at der trylles forandringer frem.
Vi har så vidt jeg husker alle år været lige ved og næsten ifht at nå med i top 6, det har aldrig været mere end et par point der manglede. Men igen og igen får man ikke gjort nok til for at ændre udkommet.
Nu står man med et på papiret pænt overkommet startprogram - men det ligger så også mere pres på, for nu skal der hentes 9-10 eller 12 point i de første fire runder for at man har en god mulighed for medaljespil. Ellers skal man igen ud og indhente det tabte - og mod stærkere hold.
Står der 2-3 nye signings klar inden for de næste par dage kan det ændre billedet markant. Men at man skulle have været specielt godt forberedt til dette transfervindue - den køber jeg simpelthen ikke.
- Likes 2
Comment
-
Hmm... Du forstår vel min pointe? Armin Gigovic kom sent i vinduet + Buya Turay og Sven Köhler først i vinduet..Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg
Tyler Burey kom 16 Aug. Om noget et eksempel på hvorfor det giver mening at handle tidligt. Havde man haft en helt opstart med ham kunne man have solgt ham igen inden vinduet lukkede.
Vi har intet forsvar lige nu og det har været åbentlyst længe.
Vi har spildt en hel opstart
Og vi kunne vel også have spildt hele sæsonstarten, hvis vi havde hentet spillere udelukkende for numerisk at erstatte de udgående. Så får vi da i hvert fald ikke et hold, der kan ende i top-6.
- Likes 1
Comment
-
det er jo et stråmandsargument.Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Jamen, jeg forstår ikke den idé om, at vi skulle have haft alt på plads nu. Vi kan jo kigge tilbage på den sæson, hvor Bjørn Wesstrøm netop gjorde det. Det gik ikke for godt.
Vi kunne jo sagtens have skaffet de spillere, vi skal bruge nummerisk. Der er helt sikkert en hel masse Tyler Burey's eller lign. derude, som rigtig gerne vil have en god kontrakt i OB.
Ingen snakker om at have ALT på plads nu. Det havde Westrøm iøvrigt heller ikke, han solgte Frø og Sabbi efter at truppen var "på plads" og da han så skulle finde en erstatning gik det jo først for alvor galt.
Spillere kan sælges senere i vinduet og muligheder opstå. Så nej - alt skal og kan ikke være på plads. Men forsvaret som man i forvejen vidste skulle styrkes, både centralt men må vi formode også på vb, har ikke set en tilgang - og så sælger man endda en starter fra sidste sæson - uden at have en afløser klar...det er jo håbløst.
Ikke Bürgy salget i sig selv, for jeg tænker godt vi kunne bruge en forbedring på hans position, men man er sgu da nødt til at have noget klar.
- Likes 4
Comment
-
Nu forholder jeg mig jo her til en kommentar, der påpeger, at alt, der mangler skulle have været på plads nu?Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
det er jo et stråmandsargument.
Ingen snakker om at have ALT på plads nu. Det havde Westrøm iøvrigt heller ikke, han solgte Frø og Sabbi efter at truppen var "på plads" og da han så skulle finde en erstatning gik det jo først for alvor galt.
Spillere kan sælges senere i vinduet og muligheder opstå. Så nej - alt skal og kan ikke være på plads. Men forsvaret som man i forvejen vidste skulle styrkes, både centralt men må vi formode også på vb, har ikke set en tilgang - og så sælger man endda en starter fra sidste sæson - uden at have en afløser klar...det er jo håbløst.
Ikke Bürgy salget i sig selv, for jeg tænker godt vi kunne bruge en forbedring på hans position, men man er sgu da nødt til at have noget klar.
- Likes 2
Comment
-
Ahhh jeg sagde at det burde ha været langt mere på plads - særlig forsvaret.....det er naivt at lukke øjnene og tænke at de unge vokser med opgaven.....det er ren tag selv bordOprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Nu forholder jeg mig jo her til en kommentar, der påpeger, at alt, der mangler skulle have været på plads nu?
Comment
-
Men der er jo ingen sammenhæng mellem kvalitet og hvornår folk kommer. Gode spillere er kommet tidligt og sent hos alle sportsdirektører i OB.Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Hmm... Du forstår vel min pointe? Armin Gigovic kom sent i vinduet + Buya Turay og Sven Köhler først i vinduet..
Og vi kunne vel også have spildt hele sæsonstarten, hvis vi havde hentet spillere udelukkende for numerisk at erstatte de udgående. Så får vi da i hvert fald ikke et hold, der kan ende i top-6.
Men vi har en kæmpe udskiftning i forsvaret som var forventelig og synlig på lang afstand og vi forspilder muligheden for at spille et forsvar sammen i sommer opstarten.
Det er dårligt sportsdirektør arbejde
- Likes 2
Comment
-
tja -så læser vi indlægget forskelligt;Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
Nu forholder jeg mig jo her til en kommentar, der påpeger, at alt, der mangler skulle have været på plads nu?
"Men nu har vi så også mistet 3 startspillere og i forvejen lukkede vi mål ind som fik penge for det.....de spillere vi mangler og særligt til forsvaret skulle ha været på PLADS NU"
De spillere vi mangler og særligt i forsvaret...og har godt nok svært ved at man kan se det anderledes, de skulle da have været på plads nu. McCoy overtager for Owusu - så fair nok, men man har ikke fundet en erstatning for Bürgy og man havde i forvejen en klar mangel i centerforsvaret, plus Askou er på vej ud. Som absolut min. burde der have stået en afløser klar for Bürgy da han blev solgt.
Så kunne man vente med en afløser for Askou når han tog videre.
Man skal naturligvis ikke hente bare for at hente, men nu har de sagt de var så godt forberedt på dette vindue, man har kunnet se tydelige mangler, man har vist Askou ikke ville forlænge. Og så kunne det godt tænkes man simpelthen sigter for højt når man skal vente så længe, eller ikke er villig til at betale det der skal til.
Comment
-
Vi læser det nok lidt forskelligt, jaOprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
tja -så læser vi indlægget forskelligt;
"Men nu har vi så også mistet 3 startspillere og i forvejen lukkede vi mål ind som fik penge for det.....de spillere vi mangler og særligt til forsvaret skulle ha været på PLADS NU"
De spillere vi mangler og særligt i forsvaret...og har godt nok svært ved at man kan se det anderledes, de skulle da have været på plads nu. McCoy overtager for Owusu - så fair nok, men man har ikke fundet en erstatning for Bürgy og man havde i forvejen en klar mangel i centerforsvaret, plus Askou er på vej ud. Som absolut min. burde der have stået en afløser klar for Bürgy da han blev solgt.
Så kunne man vente med en afløser for Askou når han tog videre.
Man skal naturligvis ikke hente bare for at hente, men nu har de sagt de var så godt forberedt på dette vindue, man har kunnet se tydelige mangler, man har vist Askou ikke ville forlænge. Og så kunne det godt tænkes man simpelthen sigter for højt når man skal vente så længe, eller ikke er villig til at betale det der skal til.
Comment
Comment