Oprindeligt indsendt af sinus
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Fordi det gik jo skide godt, sidst vi ikke gav efter for dem.Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Det nytter ikke noget, at vi giver efter for egoistisk-strømningerne i samfundet. Han har en kontrakt. Hans løn bygger på den kontrakt han selv har skrevet under på. Hans forbandede pligt er at opfylde din kontrakt. Spillere som ikke forstår det, må på bænken, indtil de har lært det. Så kan han rådne op og ødelægge sin karriere selv. Tænker en spiller efter et par måneder kan komme på andre tanker. Det danner præcedens i begge retninger. “Nå i OB kan man tude sig til sin vilje” vs “I OB respekterer man sin kontrakt og forstår at ingen spiller er over klubben eller holdet”
> Tænker en spiller efter et par måneder kan komme på andre tanker. Det danner præcedens i begge retninger
Hvornår er det lige sket i OB? Skiftede Tobias Slotsager? Fik de 4-5 stykker på de udstødtes ø ikke deres skifte? Fik Sabbi ikke sit skifte? Fik Tongya sit skifte? Gik det skide godt med Köhler? Tror du at Askou forlænger sin kontrakt med OB, hvis han ikke spiller de kommende kampe grundet at han har været rygtet væk til Bundesliga? Var det skide fedt at have Emil Larsen i truppen der ikke gad at være her? Var det skide fedt en åbenlys utilfreds KEP? Var det fedt med Izunna?
Jeg er all-in på at vi skal have spillere, der gider at være her - og så vil jeg mildt sagt - skide det et stykke om de er blevet født på Svendborg Sygehus eller i en lerhytte i udkants Nairobi. Hvis en spiller er kørt død, ikke gider at være her eller er kommet på kant med ledelsen i sådan en grad at det er umuligt at rette op og eller tager for lang tid, så vil jeg afskibe spilleren hurtigst muligt, til højest mulige pris.
Det vidner IMO om en forældet tankegang, hvis man tror, at man kan slå nutiden med fortidens metoder.Last edited by bjerghest; i går, 11:57.
- Likes 7
Comment
-
Så vi skulle have solgt Ejdum til Brøndby allerede i vinters for kr 15 mio - hvis jeg forstår din logik ?Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Fordi det gik jo skide godt, sidst vi ikke gav efter for dem.
> Tænker en spiller efter et par måneder kan komme på andre tanker. Det danner præcedens i begge retninger
Hvornår er det lige sket i OB? Skiftede Tobias Slotsager? Fik de 4-5 stykker på de udstødtes ø ikke deres skifte? Fik Sabbi ikke sit skifte? Fik Tongya sit skifte? Gik det skide godt med Köhler? Tror du at Askou forlænger sin kontrakt med OB, hvis han ikke spiller de kommende kampe grundet at han har været rygtet væk til Bundesliga? Var det skide fedt at have Emil Larsen i truppen der ikke gad at være her? Var det skide fedt en åbenlys utilfreds KEP? Var det fedt med Izunna?
Jeg er all-in på at vi skal have spillere, der gider at være her - og så vil jeg mildt sagt - skide det et stykke om de er blevet født på Svendborg Sygehus eller i en lerhytte i udkants Nairobi. Hvis en spiller er kørt død, ikke gider at være her eller er kommet på kant med ledelsen i sådan en grad at det er umuligt at rette op og eller tager for lang tid, så vil jeg afskibe spilleren hurtigst muligt, til højest mulige pris.
Det vidner IMO om en forældet tankegang, hvis man tror, at man kan slå nutiden med fortidens metoder.
Hvis alle der gerne vil rejse selv må bestemme hvornår og hvorhen uanset kontrakten - så ender vi da helt til rotterne.
Du nævner en række forskellige historiske tilfælde - hvor det ikke gik godt - og med hver sin forklaring - alle de gange hvor det er gået godt kender du jo ikke til - dem hører vi ikke om.
KEP og Izunna er jo helt andre historier end Slotsager - de havde mistet niveau og kunne ikke længere få den rolle på holdet de selv mente sig berettiget til.
Om Askou forlænger med OB eller bliver solgt er jo ikke at sammenligne - han har udløb om et år - og derfor er det naturligt at sælge nu - for at optimere prisen. Ejdum har 2 år til udløb.
Min holdning er at kontrakter som udgangspunkt skal respekteres af spillere og agenter - ellers bliver OB kastebold for salgsivrige agenter som for enhver pris vil flytte spillere. Vi bør ikke sælge til en konkurrent i superligaen 2 år før udløb - vi har min. 2 vinduer til at finde en udenlandsk køber.Last edited by Jebola; i går, 12:08.
- Likes 1
Comment
-
Ja det håber jeg også. Det er jo ikke sikkert at vi nogensinde får hele sandheden.Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
Jeg håber du har ret, så virker det virkelig som en god handel, selvom det er til de pisgule. Tænker mere over hvor de har de penge fra, er det ikke noget med de taber helt vildt mange penge hver dag.
Men dejligt at få den bekræftet fra anden side også
Comment
-
Så vi skulle have solgt Ejdum til Brøndby allerede i vinters for kr 15 mio - hvis jeg forstår din logik ?Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Så vi skulle have solgt Ejdum til Brøndby allerede i vinters for kr 15 mio - hvis jeg forstår din logik ?
Hvis alle der gerne vil rejse selv må bestemme hvornår og hvorhen uanset kontrakten - så ender vi da helt til rotterne.
Du nævner en række forskellige historiske tilfælde - hvor det ikke gik godt - og med hver sin forklaring - alle de gange hvor det er gået godt kender du jo ikke til - dem hører vi ikke om.
KEP og Izunna er jo helt andre historier end Slotsager - de havde mistet niveau og kunne ikke længere få den rolle på holdet de selv mente sig berettiget til.
Nej, situationen var en anden dengang. Min klare fornemmelse, er at OB har takket nej til noget udenlandsk, når man fornemtling har haft en mundtlig aftale om at han skulle skibes afsted denne sommer. Nu har Brøndby så kommet og så har man presset på for et skifte, vil jeg tro. Jeg tror OB har været meget frisk på at sende Ejdum til udlandet, men finansiereing skal være den rette.
Det argumenterer jeg heller ikke for. Jeg argumenterer for, at man laver planer og holder dem. Du kan vælge at anskue kontraktforholdet statisk eller dynamisk. Jeg stemmer for en dynamisk tilgang.
Fint - så find de gange, det er gået godt og modbevis min pointe. Spillerne har mere magt i dag end de havde for 15 år siden. OB kan vælge at hænge fast i fortiden eller de kan vælge at være en medspiller.
Nej. Izunna spillede fast og købte sig selv ud af kontrakten, da OB ikke ville acceptere buddet fra Kina. KEP vil jeg gerne gå på kompromis med, men tror du det skaber en fed harmoni og kultur, at en spiller bræller op i medierne med sin utilfredshed?
- Likes 4
Comment
-
Nu holder du op….. Nu er vi et sted hvor vi slet ikke kan overtage BIF spillere der ikke får spilletid? Come on…Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Nu er panikken da ved at sætte ind - vi kommer jo ikke videre hvis vi overtager de spillere konkurrenterne har kasseret ( Lauridsen/Brøndby).
Is på.
Hvis du tror vi kan tiltrække nogle meget bedre spillere (+/-) har jeg en kedelig nyhed at fortælle dig..
Ja man kan diskutere om han er den rigtige. Sådan er det jo med alle spillere. Det var også bare en tanke
- Likes 2
Comment
-
1. det er gætværk - og desuden er der stadig lang tid tilbage af transfervinduet - hvorfor ikke vente ?Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Så vi skulle have solgt Ejdum til Brøndby allerede i vinters for kr 15 mio - hvis jeg forstår din logik ?
Nej, situationen var en anden dengang. Min klare fornemmelse, er at OB har takket nej til noget udenlandsk, når man fornemtling har haft en mundtlig aftale om at han skulle skibes afsted denne sommer. Nu har Brøndby så kommet og så har man presset på for et skifte, vil jeg tro. Jeg tror OB har været meget frisk på at sende Ejdum til udlandet, men finansiereing skal være den rette.
Det argumenterer jeg heller ikke for. Jeg argumenterer for, at man laver planer og holder dem. Du kan vælge at anskue kontraktforholdet statisk eller dynamisk. Jeg stemmer for en dynamisk tilgang.
Fint - så find de gange, det er gået godt og modbevis min pointe. Spillerne har mere magt i dag end de havde for 15 år siden. OB kan vælge at hænge fast i fortiden eller de kan vælge at være en medspiller.
Nej. Izunna spillede fast og købte sig selv ud af kontrakten, da OB ikke ville acceptere buddet fra Kina. KEP vil jeg gerne gå på kompromis med, men tror du det skaber en fed harmoni og kultur, at en spiller bræller op i medierne med sin utilfredshed?
2. dynamisk eller statisk - vi er enige så langt som til at hvert enkelt tilfælde skal vurderes individuelt - men da kontrakterne er juridisk bindende bør disse være udgangspunktet for enhver forhandling
3. det er jo netop det jeg skriver - de tilfælde hvor klubben står fast og spilleren accepterer klubbens ret hører hverken du eller jeg om , det er jo ikke et bevis for at de ikke er ligeså talrige som de ( gamle) eksempler du graver frem. Köhler har vidst iøvrigt gentaget festen i sin næste klub. Mod sådan en type bliver det altid svært.
4. Muligt du har ret med Izunna - KEP har jo være pigesur på OB lige siden - og det er da rigtigt at det ikke skaber harmoni i truppen - men omvendt tror jeg på at en stærk trup og træner team sagtens kan håndtere det - nogen vil altid surmule når de ikke er i startopstillingen. Det betyder ikke at man skal ligge under for det.
Comment
-
Jeg tror faktisk vi kan gøre det bedre end Lauridsen - men det er jo bare min mening...Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Nu holder du op….. Nu er vi et sted hvor vi slet ikke kan overtage BIF spillere der ikke får spilletid? Come on…
Hvis du tror vi kan tiltrække nogle meget bedre spillere (+/-) har jeg en kedelig nyhed at fortælle dig..
Ja man kan diskutere om han er den rigtige. Sådan er det jo med alle spillere. Det var også bare en tanke
Sikken du dog tager på vej - det ligner dig ikke.
Comment
-
1. Jo hurtigere man kan få en trup på plads desto bedre - Det vil også være i spillerens egen interesse, at han kan få mest mulig opstartstid i sin nye klub.Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
1. det er gætværk - og desuden er der stadig lang tid tilbage af transfervinduet - hvorfor ikke vente ?
2. dynamisk eller statisk - vi er enige så langt som til at hvert enkelt tilfælde skal vurderes individuelt - men da kontrakterne er juridisk bindende bør disse være udgangspunktet for enhver forhandling
3.det er jo netop det jeg skriver - de tilfælde hvor klubben står fast og spilleren accepterer klubbens ret hører hverken du eller jeg om , det er jo ikke et bevis for at de ikke er ligeså talrige som de ( gamle) eksempler du graver frem. Köhler har vidst iøvrigt gentaget festen i sin næste klub. Mod sådan en type bliver det altid svært.
4. Muligt du har ret med Izunna - KEP har jo være pigesur på OB lige siden - og det er da rigtigt at det ikke skaber harmoni i truppen - men omvendt tror jeg på at en stærk trup og træner team sagtens kan håndtere det - nogen vil altid surmule når de ikke er i startopstillingen. Det betyder ikke at man skal ligge under for det.
2. Sandt, det kan vi sagtens være enige om. Men hvis Ejdum og OB har en mundtlig aftale der går på at han skal sælges i dette vindue og det så kommer Ejdum for øre, at OB har afvist et bud fra udlandet, så kan jeg godt forstå, at han føler sig røvrendt og presser på for det første og næste skifte. Igen gætværk.
3. Vi hører næppe om det fordi det aldrig sker. Og hvis det sker, er det formentlig i en mindre skala, hvor man netop kan håndtere det.
4. Du udvikler bedst en stærk trup og kultur, hvis man har noget man kan enes om og hvis der er færrest mulig forstyrrelser. Det havde været noget andet, hvis det var en spiller periferien, men nu er der tale om en fast mand på holdkortet. Ud med ham og så videre.
- Likes 1
Comment
-
“Is på” trigger mig.. Har det altid gjort.. Intet personligtOprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
Jeg tror faktisk vi kan gøre det bedre end Lauridsen - men det er jo bare min mening...
Sikken du dog tager på vej - det ligner dig ikke.
Det må tiden jo vise om vi kan få noget der var bedre. Jeg håber
Comment
-
Tænker altså stadig en som ham sammen med en venstrefodet der er hurtig og god med bolden ville fungere. De vil komplementere hinanden godtOprindeligt indsendt af Polle Se indlægLauridsen er en fin superligaspiller, har på sin vis et fint niveau i forhold til OB. Tror bare det er noget helt andet vi leder efter. Noget der er hurtigere og venstrebenet.
Vi er nok der hvor vi jo skal bruge 2 da Julius sælges med 99% sikkerhed
Comment
-
Hvorfor holder du så ikke bare med en aktie i stedet for?Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Fordi det gik jo skide godt, sidst vi ikke gav efter for dem.
Det vidner IMO om en forældet tankegang, hvis man tror, at man kan slå nutiden med fortidens metoder.
Fodboldens undergang er brolagt med det pis der.
En katastrofe - i fodboldmæssig sammenhæng - med det lortesalg, og TB skal godt nok finde noget interessant at bruge de penge på, førend det så i det mindste bare kan give mening ud fra din elendige logik.
- Likes 1
Comment
Comment