Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Som sponsor er der da ikke forskel på hvilken virksomhedsform klubben har ..

Investor er en anden snak ..

Eneste grund til at NT er eneinvestor er, at hver gang OB har skullet bruge penge til at dække underskud og investere har han kommet med sin del af pengene og når de øvrige har skulle betale for deres del har de ikke kunnet eller villet og så har TB skullet købe de andre ud eller der er udvidet antal aktier han har skullet købe for at indskyde hvad der har manglet ..
    True, men:

Når OB skal hente de samme millionbeløb ind under Niels Thorborgs eneejerskab, skal investeringen (sponsoratet) retfærdiggøres alene gennem netværk, branding og fynsk lokalpatriotisme. Der er en naturlig grænse for, hvor mange penge selv den rigeste virksomhed vil kaste efter et VIP-bord, fribilletter og lidt eksponering, hvis de ikke får foden under eget bord og reel medbestemmelse i klubben.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Nu står det jo ikke skrevet at vores sponsorer skal have adresse inden for bygrænsen.
      Vi har tidligere haft f.eks Carlsberg som stor sponsor. Det kan jo være man kunne tiltrække nogle store landsdækkende virksomheder.
      Eller udenlandske for den sags skyld.
      Lige der er OB ret godt med, hvad angår de store landsdækkende virksomheder. Der er en del af de helt store. Hvor meget de så smider er en anden snak. Det aner jeg ikke noget om, men der er vel altid plads til flere :)
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

True, men:

Når OB skal hente de samme millionbeløb ind under Niels Thorborgs eneejerskab, skal investeringen (sponsoratet) retfærdiggøres alene gennem netværk, branding og fynsk lokalpatriotisme. Der er en naturlig grænse for, hvor mange penge selv den rigeste virksomhed vil kaste efter et VIP-bord, fribilletter og lidt eksponering, hvis de ikke får foden under eget bord og reel medbestemmelse i klubben.
        Men det er jo ikke anderledes i andre klubber .. sponsorerne i AGF, BIF, FCK osv får jo heller ikke andet end VIP borde …
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Nu står det jo ikke skrevet at vores sponsorer skal have adresse inden for bygrænsen.
          Vi har tidligere haft f.eks Carlsberg som stor sponsor. Det kan jo være man kunne tiltrække nogle store landsdækkende virksomheder.
          Eller udenlandske for den sags skyld.
          OB har en ret unik markedsposition i forhold
          til nationale brands, fordi man står utrolig stærkt i fynboernes bevidsthed.

Du ser det med vores nye forsikringsselskab på langsiden, der er i gang med at udvide til det fynske marked, rykker arbejdspladser hertil. Det er oplagt at fange fynboernes opmærksomhed på stadion og i tv-kampene.

Oplandet og interessen for OB er ret stor på Fyn, også selvom vi desværre har ikke har knækket koden til at få fyldt stadion med Nyborgensere og folk fra Otterup og Bogense - alligevel - de fodboldinteresserede fynboere er overvældende OB-makkere.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

WMC blev skadet(måske alvorligt?) forleden og har kun 12 måneder tilbage på sin kontrakt. Hvis han ikke vil forlænge og måske misser en opstart plus en del kampe ser det svært ud med et gennembrud i OB.
            Vi må håbe der bliver forlænget med 2-3 år. Så er jeg også sikker på at et gennembrud sker inden længe
            Jeg har lidt svært ved at vænne mig til at forlængelser med unge spillere som Martin ikke bare er formaliteter, for det antager jeg selvfølgelig bliver bragt i orden, selvom jeg udmærket er klar over risikioen for det ikke sker desværre er overhængende.
            Skaden til WCM var gået min næse forbi. Forhåbentlig er det ikke så slemt. Det vil i hvert fald være et enormt ærgerligt tidspunkt ift. den udvikling han er inde i.

Comment

Max Ejdum ikke med i dagens trup. Så de er nok blevet enige og et skifte er tæt på

Comment

Truppen mod Hillerød

Martin Hansen
                Viljar Myhra
                Marcus Eskildsen

Adam Sørensen
                Jakob Bonde
                Fiete Arp
                Rasmus Falk
                Jona Niemiec
                Julius Askou
                Marcus McCoy
                Noah Ganaus
                Vitus Friis
                Ismahila Ouedraogo
                Magnus Andersen
                James Gomez
                Peter Therkildsen
                Noah Manata
                Noah Lassen
                Nicolaj Juul
                Markus Jensen
                Martin Søholm
                Adam Amrani

Comment

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-forhandlinger

ob bekræfter at han ikke er med fordi de forhandler med en anden klub

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
                    https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-forhandlinger

ob bekræfter at han ikke er med fordi de forhandler med en anden klub
                    Puuuha, det bliver et grimt syn at se Ejdum i den pis gule trøje. Nå, men vi må videre og forhåbentlig bliver pengene investeret fornuftigt.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Puuuha, det bliver et grimt syn at se Ejdum i den pis gule trøje. Nå, men vi må videre og forhåbentlig bliver pengene investeret fornuftigt.
                      Så forestil dig hans første interview i Brøndby trøjen hvor han fortæller at han altid har været Brøndby fan.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Tja. Nu har Troels bare nået det der skal til for at ramme budgettet…
                        Så det kræver vel et stort salg af fx Askou hvis man vil lave noget ekstra ud over det transferbudget han har til rådighed

Comment

Vi må da også være tæt på budget for transferindtægter, hvis vi antager Ejdum giver 25 mio.
                          Breum lægger vel på 7-9 mio
                          adelgaard 2-3 mio og Bürgy måske 1 mio. Ryger Grot også, så er den hjemme og så er Askou ikke engang skudt afsted, hvilket han jo bør, hvis ikke han vil forlænge. Der må være noget at skyde med i det svære svære marked nu TB!

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Så forestil dig hans første interview i Brøndby trøjen hvor han fortæller at han altid har været Brøndby fan.
                            Og han har stået på Sydsiden som lille . Det bliver forfærdeligt og se ham i den pisgule trøje

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                              Vi må da også være tæt på budget for transferindtægter, hvis vi antager Ejdum giver 25 mio.
                              Breum lægger vel på 7-9 mio
                              adelgaard 2-3 mio og Bürgy måske 1 mio. Ryger Grot også, så er den hjemme og så er Askou ikke engang skudt afsted, hvilket han jo bør, hvis ikke han vil forlænge. Der må være noget at skyde med i det svære svære marked nu TB!
                              Jeg tænker det er over allerede hvis Ejdum sælges for det jeg hører. Så Grot og Askou vil være ekstra

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad alle de ekstra transfer kroner bruges til… For 4-5 år siden solgte vi vel for 5-10 mill kr om året +/-(mavefornemmelse) og havde vel et budget tæt på det vi har i dag. Nu sælger vi for 35-50 mill om året og budgettet at TB har, har vel ikke rykket sig super meget ift.
                              De 100 mill vi samlet fik for Minteh…. Hvor er de blevet af?

Lad os nu bare sige at budgettet er hævet 10 mill og akademiet 5 mill… Hvor går de sidste penge hen? Her er der ikke engang indregnet store stigninger i matchday penge, merchandise, sponsorater og tv penge som også er steget meget de sidste 4-5 år. Et forsigtigt gæt er vel 10-15 mill..

Var underskuddet så stort førhen i OB at vi skal op i disse tal eller bidrager vi bare voldsomt til overskuddet i OSE?

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg tænker det er over allerede hvis Ejdum sælges for det jeg hører. Så Grot og Askou vil være ekstra

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad alle de ekstra transfer kroner bruges til… For 4-5 år siden solgte vi vel for 5-10 mill kr om året +/-(mavefornemmelse) og havde vel et budget tæt på det vi har i dag. Nu sælger vi for 35-50 mill om året og budgettet at TB har, har vel ikke rykket sig super meget ift.
                                De 100 mill vi samlet fik for Minteh…. Hvor er de blevet af?

Lad os nu bare sige at budgettet er hævet 10 mill og akademiet 5 mill… Hvor går de sidste penge hen? Her er der ikke engang indregnet store stigninger i matchday penge, merchandise, sponsorater og tv penge som også er steget meget de sidste 4-5 år. Et forsigtigt gæt er vel 10-15 mill..

Var underskuddet så stort førhen i OB at vi skal op i disse tal eller bidrager vi bare voldsomt til overskuddet i OSE?
                                OB har bygget ny baner på stadion og i Ådalen, der er opgraderet omklædningsfaciliteter, Superligahuset har fået en makeover og administration og stab omkring klubben skal også have løn. Derudover er lønningerne i fodbold generelt steget.

Hvis man også skal lægge hovedet på blokken, så tror jeg også OB er i gang med massivt at investere i akademiet. Det er klart der OB’s største værdier de seneste fem år er blevet skabt i form af salg, videresalgsklausuler og dygtige fodboldspillere i truppen, hvis man så skal gøre det regnestykke op, så tror jeg pengene er forholdsmæssigt bedst investeret i akademiet, når vi samtidig holder det op
                                mod afkast.

Talentsalg inden inkludering/førsteholdssdebut, de senere år inkluderer jo, Hjalte Boe Rasmussen (5,5 mill) Jonathan Foss, Tobias Lund Jensen (samlet 8 mill for de to belgiensalg) og Viktor Bende (1-2 mill) (plus de lidt ældre Jacob Rasmussen og Gustav Grubbe).

Derudover har vi solgt siden 2020: HC Bernat (gratis/kontraktfri), Oliver Christensen (22,5 mill), Jakob Breum (3+7,5 mill), Charly Nouck (4-5 mill), Aske Adelgaard (2-3+3mill), Luca Kjerrumgaard (37,5 mill), Yankubah Minteh (60+20 mill), Tobias Slotsager (7,5 mill), Mads Frøkjær (10 mill), Max Fenger (3,3 mill).

samlet set har Akademiet solgt spillere for 200 millioner siden 2020, og trækker man Minteh ud som en statistisk outlier så er beløbet 120 millioner. Eller 20 millioner om året. Det er et noget bedre snit, end hvad vi har solgt spillere uden for akademiet til. Og vi har ikke engang medregnet beløbene fra salg af Ejdum og Askou endnu, der tilsammen kommer til at pynte rigtig flot på ovennævnte resultat.

Så mit gæt er, at der bliver postet penge i akademiet.

Comment

Working...
                                X