Det kan du ikke være bekendt Plum. Det modsiger Kielberg og Onlines agumenter for hvorfor OB og Troels gør det så forbandet dårligt. Skam dig
Lader ikke til at klubber som Horsens, FCM, Kolding, Lyngby, Middelfart, Fredericia m.fl. har den holdning, da de alle har handlet/handler i dag på trods af VM
lad os se - hvis vi ender med at signe tre kontraktfrie tyskere fra 3. bundesliga, så ved jeg ikke helt hvor meget jeg ender med at købe det "argument"
For at det skal holde så er det profiler på kontrakter, man køber fri der skal landes - fra klubber der så seslv har skulle have noget andet på plads osv.
Vi må se, meeen jeg syntes godt nok de er ved at have trukket den lige langt nok.
Hvis man ser på tværs af Superligaen, så har der generelt været meget lidt aktivitet. Så hvad enten man vil det eller ej, så har VM vel en indflydelse
Oprindeligt indsendt af Wessels er en murSe indlæg
Hvis man ser på tværs af Superligaen, så har der generelt været meget lidt aktivitet. Så hvad enten man vil det eller ej, så har VM vel en indflydelse
det siger jeg heller ikke at det ikke har.
MEN det er jo ikke noget nyt at et VM påvirker transfermarkedet. Og ender man så med 3 kontraktfrie tyskere - kunne man så ikke have hentet dem noget før?
Lad os se når de engang begynder at lande nogle spillere om det har været ventetiden værd.
Lader ikke til at klubber som Horsens, FCM, Kolding, Lyngby, Middelfart, Fredericia m.fl. har den holdning, da de alle har handlet/handler i dag på trods af VM
Nu er holdningen i artiklen jo ikke, at der ingenting kan eller vil ske.
Jeg ved ikke om vi skal sammenligne os med hvad klubber i ligaer under os går og laver. Lyngby er i gang med at hente deres anden spiller, med mindre man medregner en U-19 spiller, og Horsens er i gang med at hente deres første spiller, altså lige så mange som vi har hentet. Så forskellen er vel ikke kæmpe stor?
Oprindeligt indsendt af Wessels er en murSe indlæg
Jeg ved ikke om vi skal sammenligne os med hvad klubber i ligaer under os går og laver. Lyngby er i gang med at hente deres anden spiller, med mindre man medregner en U-19 spiller, og Horsens er i gang med at hente deres første spiller, altså lige så mange som vi har hentet. Så forskellen er vel ikke kæmpe stor?
Nej, det er den ikke... men syntes tingene blev sat meget sort/hvidt op.
Håber på, at der sker noget den kommende tid, så vi ikke lige pludselig får 5 nye spillere ind efter 5 kampe.
Men lad os se, hvad der sker og håbe der er en plan med det hele
Skal vi ikke holde tråden, til det den drejer sig om, istedet for at lave mudderkast mod hinanden?
Går ind i denne tråd, i håb om der er noget spændende læsning - og så læser man 10 indlæg, hvoraf 8 af dem er mudderkast frem og tilbage.
Enten har VM en indflydelse, ellers har OB sat barren højere end sidste år, hvor vi havde henter Fiete & Ganaus på dette tidspunkt.
Jeg tror mest på at slutrunden har noget at sige, og det mener jeg egentligt også den har haft de sidste mange år med slutrunder.
Det er også altid sådan jeg husker slutrunder. Markederne er åbne, så selvfølgelig er der handler, men aktiviteten er noget mindre eksplosiv, end vanligt. Nu går slutrunden så ind i sin afgørende fase, hvor holdene falder fra, og så tror jeg vi indenfor de næste par uger vil se øget aktivitet.
Jeg trøster mig ved at se en lidt mere afdæmpet Zorniger. Sidste år lagde han pres på Troels. Relativt hurtigt fik han et par dygtige tyskere og Falk, men Zorniger blev ved at kræve mere.
I åt kræver han selvfølgelig også forstærkninger, men han virker mere fortrøstningsfuld. Tvivlede han på der var spændende ting undervejs, tror jeg han ville være på mærkerne som sidste år.
Sidste år var han hurtig til at melde minimum 5 nye spillere, hvor Troels sagde 3. I år er det Troels som har nævnt 4 og måske trukket lidt i land igen. Mig bekendt har Zorniger ikke sat antal på sine ønsker. Det virker derfor på mig som om at de indtil videre er i sync.
jeg tænker dog zornigers tålmodighed har en udløbsdato. Kommer vi tll 14 dage før sæsonstart uden forstærkninger, så tror jeg han skærper retorikken.
Det er også altid sådan jeg husker slutrunder. Markederne er åbne, så selvfølgelig er der handler, men aktiviteten er noget mindre eksplosiv, end vanligt. Nu går slutrunden så ind i sin afgørende fase, hvor holdene falder fra, og så tror jeg vi indenfor de næste par uger vil se øget aktivitet.
Jeg trøster mig ved at se en lidt mere afdæmpet Zorniger. Sidste år lagde han pres på Troels. Relativt hurtigt fik han et par dygtige tyskere og Falk, men Zorniger blev ved at kræve mere.
I åt kræver han selvfølgelig også forstærkninger, men han virker mere fortrøstningsfuld. Tvivlede han på der var spændende ting undervejs, tror jeg han ville være på mærkerne som sidste år.
Sidste år var han hurtig til at melde minimum 5 nye spillere, hvor Troels sagde 3. I år er det Troels som har nævnt 4 og måske trukket lidt i land igen. Mig bekendt har Zorniger ikke sat antal på sine ønsker. Det virker derfor på mig som om at de indtil videre er i sync.
jeg tænker dog zornigers tålmodighed har en udløbsdato. Kommer vi tll 14 dage før sæsonstart uden forstærkninger, så tror jeg han skærper retorikken.
Meget enig. Men mon ikke at man gerne vil prøve at have nye klar inden træningslejren hvis muligt. Spændende at se om der sker noget i næste uge
Men mest spændende pt er vel om Jenner får en opblomstring i OB efter en rigtig god halvleg forleden hvor han viste at han sagtens kunne spille en af de 2 forreste i systemet. Sidste år inden han blev lejet ud var det jo et andet system AZ prøvede af og nu med et år i Holland kan det være at han er klar til et gennembrud.
Vi har kun 1 år tilbage med ham så det kan selvfølgelig også komme i spil. Skal han sælges for et par millioner med en klausul eller skal han have chancen og håbe at man så kan forlænge med ham.
Fenger og Luca var jo også næsten afskrevet indtil de opblomstrede efter lejeophold. Så alt er vel muligt
MEN det er jo ikke noget nyt at et VM påvirker transfermarkedet. Og ender man så med 3 kontraktfrie tyskere - kunne man så ikke have hentet dem noget før?
Lad os se når de engang begynder at lande nogle spillere om det har været ventetiden værd.
Mon ikke issuet er, at man sigter højere end tre kontrakterne tyskere til at starte med.
Hele pointen med at alting skubbes er jo, at de store klubber sidder på hænderne mens deres aktiver stiger i værdi til VM, og potentielle købere skal holde øje med, hvem der er i form.
Den afventende attitude forplanter sig i markedet, hvor de spillere VI gerne vil have, sidder og venter på klubberne på hylderne over os. Vi skal håbe på, at flest muligt af de klubber lykkes med at hente deres første prioriteter, så vi kan hente deres anden og tredjeprioritet.
Det er altså ikke så svært at forstå, hvorfor OB ikke bare kan gå ud og agere offensivt på markedet og hente spillere med den fornødne kvalitet. Vi har simpelthen ikke status eller økonomien til at være first movers.
Troels Bech kunne have købt 4-5 1. Divisionsspillere, lukket vinduet 1. juni og kaldt det for en dags arbejde. Det faktum, at vi endnu næsten intet har hentet lover et eller andet sted meget positivt, for Troels’ ambitionsniveau for indkomne transfers. Jeg tolker det som om, at de spillere vi rigtig gerne vil have, skal have afklaret deres muligheder højere oppe i fødekæden først.
Comment