Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Men indskifter i Holland...vil jo mene Æresdivisionen er lige et hak eller to over superliga niveauet.

Toppen helt sikkert. Bunden næppe. Og slet ikke en nedrykker.
    Nu er der kun godt en uge til træningen starter.
    Spændende hvad Zorniger har i posen.
    Nu griber jeg chancen.

Toppen er helt sikkert stærkere, bunden er helt sikkert ikke stærkere ... wuhuuu :D!
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

rolig nu

jeg er ikke den store fortaler for Leemans, prøver blot at se på hvad der kunne tale for. Du er ikke den store fan - fair nok. Personligt husker jeg ham ikke specielt hverken på den ene eller anden måde og den hollandske liga er ikke en jeg følger indgående. Men indskifter i Holland...vil jo mene Æresdivisionen er lige et hak eller to over superliga niveauet.

Du siger han er langsom, det må jeg så tage dit ord for. For mig det der trækker ned er alderen.

Og så handler det for mig også om hvad der ellers bringes ind. Ligesom vores nyeste signing fra i foråret jo heller ikke var en man faldt i over(jeg kan stadig ikke huske hans navn) men er det som en solid bredde spiller - så ok. Er det det top niveau man henter til, så ser det omvendt virkelig sløjt ud.

Kendskab til ligaen man kommer til kan da være en fordel, man ved hvad man kan forvente og "lander" hurtigere. Det er klart der vil være en større forskel hvis det er en spiller der kommer til fra en liga uden for europa, Ouedraogo havde trods alt spillet i Grækenland. Og en Tysker eller Gambier der har spillet i Polen (Manneh) bliver næppe så overrasket over vejret som hvis det var en Brasilianer eller lign. der lige var landet.

Så naturligvis betyder kendskab til land, kultur og liga da noget. Men tager man Leemans med kendskab og holder ham op imod X spiller fra Tyskland der aldrig har spillet i Danmark, så er jeg da enig - der betyder kendskabet knapt så meget.
      At man kender ligaen har intet med hvor vidt man kan integrere sig eller bliver overrasket over at Danmark er gråt fra slut oktober frem til den dag i april hvor solen igen kigger frem.

Derudover er der ingen, der argumenterer for at vi skal hente spillere fra afrikanske ligaer eller latinamerikanske ligaer. Vi snakker alle sammen om spillere fra europæiske ligaer. Og hvis det er fra Afrika, så er det til ungdom og så processen og præmisserne en anden.

Jeg tænker (og håber) at den gns. OB-fan, er ret ligeglad med nationalitet, så længe man ikke tager unødvendigt spilletid fra OB-talenter, udviser OB-værdier, viser glæde over at være her og samtidig løftet niveauet (betragteligt). Så kan det være ligegyldigt om passet er fra Holland, Gambia eller Armenien.

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

At man kender ligaen har intet med hvor vidt man kan integrere sig eller bliver overrasket over at Danmark er gråt fra slut oktober frem til den dag i april hvor solen igen kigger frem.

Derudover er der ingen, der argumenterer for at vi skal hente spillere fra afrikanske ligaer eller latinamerikanske ligaer. Vi snakker alle sammen om spillere fra europæiske ligaer. Og hvis det er fra Afrika, så er det til ungdom og så processen og præmisserne en anden.

Jeg tænker (og håber) at den gns. OB-fan, er ret ligeglad med nationalitet, så længe man ikke tager unødvendigt spilletid fra OB-talenter, udviser OB-værdier, viser glæde over at være her og samtidig løftet niveauet (betragteligt). Så kan det være ligegyldigt om passet er fra Holland, Gambia eller Armenien.
        tror jeg heller ikke jeg sagde.

Forstår ikke det kan være så svært at forstå;

Kendskab til ligaen er blot et af mange parametre man kan kigge på. Jeg tænker dog det står ret langt nede på listen.

Lad os tage et andet eksempel;

Sprog - da man henter Ouedraogo mener jeg han kom til uden at kunne engelsk, eller også var det meget begrænset. Havde de nu haft to spillere de vurdere lige stærke og den ene kunne tale mere eller mindre flydende engelsk og den anden ikke kunne, først der bliver det et relevant punkt.

Det samme med Leemans; spiller han stopper? Åbenbart. Venstrefodet - da det er det de leder efter, prisen er vel også et plus i bogen. Farten og alderen trækker så ned...og så har de vel 117 andre ting de vurdere ud fra.

Og helt dernede nederst på listen, der må kendskab til ligaen da stå...der er også et kendskab i truppen da vi pt vel har tre tidligere holdkammerater og står vi foran et vindue med stor udskiftning kan det vel også være med til at han "lander" hurtigere.

Comment

Med lidt sweet talk fra Falk, er vi så ser hvor Robert Skov kunne være en mulighed for OB til VB?
          Så ville jeg da være overbevist om, at man mener det når man snakker top 6.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
            Med lidt sweet talk fra Falk, er vi så ser hvor Robert Skov kunne være en mulighed for OB til VB?
            Det er ikke nok. Han ved godt, han ikke skal til OB.
            Klubben vil heller ikke betale de lønkroner, han forlanger. Der skal betales transfer til Union Berlin. Det bliver Østerbro for ham.
            Last edited by sinus; i dag, 09:44.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

Det er ikke nok. Han ved godt, han ikke skal til OB.
              Klubben vil heller ikke betale de lønkroner, han forlanger. Der skal betales transfer til Union Berlin. Det bliver Østerbro for ham.
              Desuden har han jo desværre også en vild skadeshistorik !

https://www.transfermarkt.com/robert...spieler/270393

Comment

Robert Skov har ikke været på et ordentligt og stabilt niveau i årevis.

I en eller anden hypotetisk verden, hvor Robert Skov kom ind på en for OB fordelagtig aftale og gerne ville kickstarte sin karriere igen, så er jeg ikke afvisende. Men vi skal ikke sprænge banken for en 30-årig has-been fra Silkeborg, der ikke har spillet fast fodbold i flere år.

Så hellere rykke et talent mere op.

Comment

Det bliver et nej tak herfra.

For gammel
                  For dyr
                  For skadet
                  For dårlig

Manden har været færdig i årevis.

Comment

Det mig igen gutter, beklager.
                    Blev lige grebet af fredagsstemningen.

Comment

Lidt tidligt at starte weekenden, men skål og god weekend.

Comment

Du var tidligt i fredagsbaren. Ej det er fint, dejligt med et frisk indspark til forslag af spillere.
                        Bare skyd løs.

Comment

Working...
                        X