Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

er det skib efterhånden ikke sejlet?

Jeg kan slet ikke se det ske, kan heller ikke se det skulle give mening. Falk og Eriksen på midtbanen - umiddelbart mere tiki-taka bullshit end heavy metal fodbold. Jeg ser ikke Eriksen passe ind i det man forsøger, og jeg ser slet ikke Eriksen og Falk to i fodboldmæssig forstand aldrende herre på en midtbane der gerne skulle løbe og presse nærmest konstant.

Eriksen skulle vidst også fortsat have landsholdsdrømme og selv om han ikke er fast starter længere - så kommer han ikke med hvis det hedder superliga (særligt superliga uden europæisk bold)

Dernæst er der prisen - selv om han vil skulle gå ekstremt langt ned i løn, vil han stadig ende som den markant dyreste spiller i truppen - er det det værd?

Jeg mener ikke det giver mening. MEN skulle man gå den vej, så skal man sætte alt hvad man har gang i på pause og gå all-in på at skabe resultater (nærmest jagte guld) dvs en retur til tiden i slut 00'erne - der skal bruges markant flere penge og der skal hentes erfarne spillere ind der kan levere NU!
    Det er for mig det eneste scenarie hvor det giver lidt mening at bringe Eriksen.

Og jeg håber ikke vi går den vej.

Det var en sjov tanke, men skulle være sket for et par år siden, og nok også med en anden træner før det gav mening.
    Jeg forstår din anke et stykke af vejen. Som skrevet i et andet indlæg kan jeg også godt se, at Eriksen ikke nødvendigvis rimer på Zorniger bold. Til gengæld vil han kunne tilbyde så meget andet af så høj kvalitet, at jeg er overbevist om at han vil være en kæmpe gevinst uanset.
    Jeg forstår dog ikke, hvordan du både kan mene at skibet, hvor han har noget at byde ind med, er sejlet. Han har spillet en rigtig fin sæson i Bundesligaen, så kan han altså også byde ind med noget i Suppen. Det er vel også kun derfor, at det kan give mening, at han stadig har landsholdsambitioner og formentlig vil spille på et højere niveau end vi kan tilbyde.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Jeg forstår din anke et stykke af vejen. Som skrevet i et andet indlæg kan jeg også godt se, at Eriksen ikke nødvendigvis rimer på Zorniger bold. Til gengæld vil han kunne tilbyde så meget andet af så høj kvalitet, at jeg er overbevist om at han vil være en kæmpe gevinst uanset.
      Jeg forstår dog ikke, hvordan du både kan mene at skibet, hvor han har noget at byde ind med, er sejlet. Han har spillet en rigtig fin sæson i Bundesligaen, så kan han altså også byde ind med noget i Suppen. Det er vel også kun derfor, at det kan give mening, at han stadig har landsholdsambitioner og formentlig vil spille på et højere niveau end vi kan tilbyde.
      Jeg er enig i at han selvfølgelig ville være en gevinst for vorew hold. Eriksen har klassen til at passe ind på ethvert superligahold, fordi han bare er for god.
      Issuet er hans landsholdsambitioner. De er fortsat intakte og når det er tilfældet, så fortsætter han også i udlandet. Han har gjort en fin figur i Wolfburg og ift. familielivet, tror jeg også at han satser på at fortsætte i bundesligaen. Som sagt i SFÅ er HSV nok ikke et dårligt bud på næste destination.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

jeg betvivler ikke hans kvalitet, jeg betvivler for så vidt heller ikke at han vil kunne bidrage med en masse, særligt her og nu.

Men stanger man en 3 årig aftale ud til en spiller der runder 35 i løbet af næste sæson?

Jeg har været glad for at få Falken retur - men den syntes jeg også var sådan lige på grænsen.

For mig giver det kun mening hvis Thorborg siger at nu skruer vi så meget op at vi kan kæmpe med helt i toppen; All in og så må man tage en rebuild om et par år når Eriksen og Falk ikke kan mere. Og det vil koste på den korte bane.

Skal vi fortsætte den stil man har lagt for dagen nu; flere akademister, og gradvist lægge på - nu skal vi etablere os i top 6 først. så det næste skridt. Så vil jeg hellere bruge de penge Eriksen ville koste på nogle andre spillere.

Comment

Transferønsker - jeg har tænkt lidt over, hvor holdet skal forstærkes hvis vi skal gøre os håb om yderligere fremgang.
          Jeg er ganske enig de i gængse forventninger om en central og venstrebenet forsvarsspiller - i min verden - en fysisk stærk starter med rutine og dirigent gener.
          Men jeg tænker nu også noget mere fysik, højde og drøjde ind på den centrale midtbane - jeg mener at have set en tendens til at vi bliver "mast" i de meget fysiske opgør mod FCM, Sønderjyske, m.fl. når vi har "små" spillere som Falk, Ejdum og Oudraugo derinde - vi taber 2. boldene og bliver trykket. Måske kunne en enkelt hård hund med mere højde gøre en forskel.
          I angrebet er jeg kørt træt i Groot og hans opgivende attituder - håber på en ny fysisk stærk type der vil og kan deltage i presspillet.
          Jeg tænker vi kommer til at sælge Julius - som ikke virker interesseret i at forlænge - og som jeg også synes har betydelige svagheder i spillet med bold.
          Jeg håber vi beholder de tre tyskere, Ejdum og Mccoy - måske naivt i forhold til seneste udmeldinger fra TB.

Comment

Kan godt være det ikke er ambitiøst nok, men måske man skulle overveje Mikkel Ladefoged.
            10 mål i 15 kampe i Superretten og 6 mål i 9 kampe i allsvenskan.
            Spiller for nyoprykkede Västeräs og er oprindeligt fra Næsby.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
              Ellers tak, han er for afdanket. Hans afleveringsfod og indlægsfod fejler ikke noget (har lige set kampen), men han har ikke benene eller fandenivoldskeden til at spille alternativlos. Hvis han var striwet i hjertet som Falk, var han skiftet hertil sidste sommer. Som de sagde i SFÅ, så var han akademist i 3 år. Han er ingen Grubbe hvad OB-kærlighed angår. Men tak skal han have for indsatsen i landsholdstrøjen.
              Eriksen vil være en kæmpe profil i ligaen, at påstå andet udstiller manglende fodboldviden
              https://scontent.frke1-1.fna.fbcdn.n...4A&oe=66483523

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                Kan godt være det ikke er ambitiøst nok, men måske man skulle overveje Mikkel Ladefoged.
                10 mål i 15 kampe i Superretten og 6 mål i 9 kampe i allsvenskan.
                Spiller for nyoprykkede Västeräs og er oprindeligt fra Næsby.
                Jeg har selv tænkt tanken - Jeg tror der vil være et mismatch mellem OBs budget, Västerås krav og kompetencer. Kæmpe fyrtårn, jo, men har kæmpet med det i de danske rækker - selvom han gjorde det godt for et nedrykkende Næstved.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                  Transferønsker - jeg har tænkt lidt over, hvor holdet skal forstærkes hvis vi skal gøre os håb om yderligere fremgang.
                  Jeg er ganske enig de i gængse forventninger om en central og venstrebenet forsvarsspiller - i min verden - en fysisk stærk starter med rutine og dirigent gener.
                  Men jeg tænker nu også noget mere fysik, højde og drøjde ind på den centrale midtbane - jeg mener at have set en tendens til at vi bliver "mast" i de meget fysiske opgør mod FCM, Sønderjyske, m.fl. når vi har "små" spillere som Falk, Ejdum og Oudraugo derinde - vi taber 2. boldene og bliver trykket. Måske kunne en enkelt hård hund med mere højde gøre en forskel.
                  I angrebet er jeg kørt træt i Groot og hans opgivende attituder - håber på en ny fysisk stærk type der vil og kan deltage i presspillet.
                  Jeg tænker vi kommer til at sælge Julius - som ikke virker interesseret i at forlænge - og som jeg også synes har betydelige svagheder i spillet med bold.
                  Jeg håber vi beholder de tre tyskere, Ejdum og Mccoy - måske naivt i forhold til seneste udmeldinger fra TB.
                  helt enig - det kunne jeg også godt tænke mig at få derind.

Askou tænker jeg må være på vej ud, givet hans kontraktforhold.

Ejdum tænker jeg hele tiden det har været planen han skulle sælges nu - hvor stor interessen så er efter en sæson der vel var fin, men så heller ikke mere, det er vel så spørgsmålet.

Men både Ejdum og McCoy - det tror jeg meget nødigt man vil undgå, medmindre budene bliver så høje man ikke kan sige nej.

Og så skal der jo gerne landes en længere aftale med Martin - ellers kan man ende med at skulle sælge ham også.

Men håber ikke vi ender i en situation hvor alle akademissterne skal videre på samme tid - inden man rigtigt har kørt næste hold ind.

Grot regner jeg for givet at han skal videre. Og ja - så skal han gerne erstattes af en stor angriber der kan holde i bolden.

De tre tyskere; Arp vil være det største tab - men har ikke på fornemmelsen han har travlt med at skulle videre.

Comment

Working...
                  X