Oprindeligt indsendt af Plum
Se indlæg
Victor Nelsson havde omtrent 120 seniorkampe fordelt på FCN og FCK herunder flere internationale kampe, han ledte og fordelte landets mest succesfulde midterforsvar, havde omtrent 3 års kontrakt tilbage.
Dennis Vavro havde spillet over 150 seniorkampe heraf flere for Superligaens bedste hold og med gode præstationer i Champions League, han var 23 år gammel og havde vundet det danske mesterskab. Han underskrev en femårig kontrakt i 2017 og blev solgt i 19, så han har haft 3 år tilbage.
Daniel Svensson spillede 153 kampe for FC Nordsjælland, han forlængede i 2024 sin kontrakt til 2027 og blev udlånt med købsoption til Dortmund. Han var i sin tid ifølge Tipsbladet hypet som en af Superligaens dygtigste defensivspillere.
Ifølge artikler i Tipsbladet modtog Brøndby aldrig en overgangssum for AC der skiftede som 15-årig, men AC’s far blev ansat som talentspejder på en gage til 5,6 mill på 4 år, og BIF modtager antageligvis nogle solidaritetsbetalinger, men ellers 0,0 kroner til Brøndby.
Jeg er forfærdelig ked af at tale Julius ned under disse førnævntes niveau, men jeg synes overhovedet ikke at det er sammenlignelige cases. Særligt spillernes kontraktsituation presser prisen op. Så kan vi få os en rask diskussion om hvorvidt Julius Bertel Askou reelt er ligeså stor en profil i SL som Vavro, Svensson, Okore og Nelsson var det? Men jeg fastholder at prisen på JBA nok ikke er helt skæv eller unfair.
Comment