Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    God muligt at Christian Eriksen er på markedet igen i sommeren. Wolfsburg præsenterer sig som en nedrykkere og er i største nedrykningsfare. CE vil vel næppe gå med i 2 Bundesliga.
    og mon han så vil til superligaen? Og skulle det endelig blive en mulighed - altså et eller andet sted ville det da være smukt at se ham i OB, sammen med Falk. Men to 34 årige inde centralt, dyre spillere og syntes jo i forvejen vi står og mangler både fart og fysik derinde.

Smider man den slags penge på bordet for Eriksen - så skal man også være villig til at investerer massivt i resten af truppen - ellers giver det ingen mening.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

og mon han så vil til superligaen? Og skulle det endelig blive en mulighed - altså et eller andet sted ville det da være smukt at se ham i OB, sammen med Falk. Men to 34 årige inde centralt, dyre spillere og syntes jo i forvejen vi står og mangler både fart og fysik derinde.

Smider man den slags penge på bordet for Eriksen - så skal man også være villig til at investerer massivt i resten af truppen - ellers giver det ingen mening.
      Hellere Falk end Eriksen. Falk er en leder. Det er Eriksen, med al ære og respekt for hans store fodboldmeritter, ikke. Selvom tempoet i Superligaen alt andet lige må være lavere end i Bundesligaen, har han ikke samme løbevilje som Falk, som er mere en tovejsspiller. Én (god) 34-årig centralmidt er nok, især hvis vi skal spille som en aggressiv bisværm. At han vil være top-3 i ligaen teknisk, betyder ikke så meget hvis han ikke har benene til at sprinte frem og tilbage.

Og ja, jeg er måske...nej, jeg ER farvet af, at han i sommer hellere ville til en tysk bundklub og tilmed skrev 2-årig kontrakt med den. En etårig kunne i mine (for ham, ligegyldige) øjne retfærdiggøres med henblik på VM. Kontraktlængden var med afstand det tydeligste signal for mig om, at han ingen intention havde om at slutte i striber. Og det er på et eller andet plan fair nok; han kan ikke forventes at have samme tilknytning til OB som Falken.

Comment

Helt enig. Manden er blevet for gammel nu til at kunne gøre en forskel.
        Falk er god i OB, men brænder jo heller ikke banen af i hver kamp. Kan sagtens følge ideen om de 2 drenge i OB, men tror ikke på det vil blive en succes.

Comment

Jeg er også skuffet over at Eriksen ikke kom hjem i sommer, og ja han er ved at være godt op i årene.
          Til gengæld er jeg ikke i tvivl om, at han offensivt nemt ville kunne skille superligaen ad, når han lige pludselig for endnu længere tid til at træffe beslutninger, kontra i BL og PL

Comment

Jeg kommer ikke til at forstå hvordan man kan være skuffet over, at Eriksen ikke skiftede hjem til en Superliga oprykker i sommers, uanset hans kærlighed til klubben.….

Ja jeg vil da elske at han kom hjem, men altså, manden kan stadig spille fodbold.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
              Jeg kommer ikke til at forstå hvordan man kan være skuffet over, at Eriksen ikke skiftede hjem til en Superliga oprykker i sommers, uanset hans kærlighed til klubben.….

Ja jeg vil da elske at han kom hjem, men altså, manden kan stadig spille fodbold.
              Den der kærlighed til klubben … han spillede ungdomsbolig i OB i 3 år efter at han havde været i Middelfart i 10 år.
              Efter OB var han ungdomsspiller i Ajax i 2 år før han kom på 1. holdet og det tog fart ..

Hjem til OB er vel ret højt sat … mere en fan ting end andet …
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Den der kærlighed til klubben … han spillede ungdomsbolig i OB i 3 år efter at han havde været i Middelfart i 10 år.
                Efter OB var han ungdomsspiller i Ajax i 2 år før han kom på 1. holdet og det tog fart ..

Men det er vel også det ypperste at være....
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Tja, han har hus et stenkast fra Ådalen, han genoptrænede der efter sit hjertestop, hans børn har været på fodboldskole i OB, han lægger navn til OBs største ungdomsturnering. Det er altså ikke bare far-fetched fandrømme, at han har et særligt forhold til klubben.

Comment

https://fyens.dk/ob/hollaenders-dage...76534c65b41a-9

Som forventet virker det til, at TB og Zorniger satser på at McCoy kan overtage for Owusu fra næste sæson. Håber at de får ret i, at McCoy er opgaven voksen…jeg har stadig mine tvivl omkring hans teknik. Der er alligevel et stort spring fra en af truppens dygtigste med bolden, til McCoy der har sine forcer i det fysiske..

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Som forventet virker det til, at TB og Zorniger satser på at McCoy kan overtage for Owusu fra næste sæson. Håber at de får ret i, at McCoy er opgaven voksen…jeg har stadig mine tvivl omkring hans teknik. Der er alligevel et stort spring fra en af truppens dygtigste med bolden, til McCoy der har sine forcer i det fysiske..
                      Altså nu er man jo åbenbart begyndt at teste ham som central forsvarsspiller - er det noget man vil fortsætte med, så er der ingen grund til ikke at forlænge med Owusu. Tænker problemet er / har været kontraktlængden - man vil ikke have at Owusu "står i vejen" for McCoy ( syntes det er noget underligt noget - altså det er vel godt med noget konkurrence? )

Det er en meget lille sample size - men syntes McCoy har virket mere overbevisende inde centralt end på backen, igen det er ikke engang to kampe så svært rigtigt at vurdere - men syntes derimod det vi har set fra ham på backen er lovende, men jeg ser ham slet ikke være klar til at være 1. valg.

Plus man står med seriøse spørgsmålstegn mht Adam på den anden back.​

Og skal man tage et step op, så kan man jo ikke nøjes med at bringe endnu en akademist op som Zorniger ikke mener er klar.

Hvis det "kun" er kontraktlængden man er uenig om, så ville jeg få skrevet de 3 år med Owusu asap. Erfaren spiller, vil gerne OB, er vel snart en af spillerne med længst tid i klubben (1 holdet ) giver McCoy et år mere hvor han ikke SKAL være 1 valg, giver også OB noget mere tid til at overveje om eksperimentet med ham centralt er værd at undersøge nærmere, og både McCoy og Owusu kan aflaste på vb - så gør at man ikke har SÅ meget der skal kigges på lige på den position.

Comment

Altså nu er man jo åbenbart begyndt at teste ham som central forsvarsspiller - er det noget man vil fortsætte med, så er der ingen grund til ikke at forlænge med Owusu. Tænker problemet er / har været kontraktlængden - man vil ikke have at Owusu "står i vejen" for McCoy ( syntes det er noget underligt noget - altså det er vel godt med noget konkurrence? )

Det er en meget lille sample size - men syntes McCoy har virket mere overbevisende inde centralt end på backen, igen det er ikke engang to kampe så svært rigtigt at vurdere - men syntes derimod det vi har set fra ham på backen er lovende, men jeg ser ham slet ikke være klar til at være 1. valg.

Plus man står med seriøse spørgsmålstegn mht Adam på den anden back.​

Og skal man tage et step op, så kan man jo ikke nøjes med at bringe endnu en akademist op som Zorniger ikke mener er klar.

Hvis det "kun" er kontraktlængden man er uenig om, så ville jeg få skrevet de 3 år med Owusu asap. Erfaren spiller, vil gerne OB, er vel snart en af spillerne med længst tid i klubben (1 holdet ) giver McCoy et år mere hvor han ikke SKAL være 1 valg, giver også OB noget mere tid til at overveje om eksperimentet med ham centralt er værd at undersøge nærmere, og både McCoy og Owusu kan aflaste på vb - så gør at man ikke har SÅ meget der skal kigges på lige på den position.
                        Jeg synes at jeg så en anden artikel (muligvis også på fyens?), som antydede at Zorniger stadig ser McCoy som back. Så selvom jeg har været svært begejstret for at se McCoy inde i centerforsvaret - især mod FCK, så skal vi ikke vænne os til synet. Enig med dig i, at han endnu ikke er en fuldgod erstatning, og hvis vi også vil højne niveauet på venstrebacken og med sandsynlige transfers ind/ud på centerbacken (Gomez og Askou mest sandsynlige salgsemner dér) til sommer, så risikerer vi at stå med en hel ny firebackkæde til juli...og da vi er kendt for at handle sent for ikke at betale for meget for komparativt lavere kvalitet end hvad man kan være heldig at få i august, så har vi nok først den nye firebackkæde i september, hvor knap en tredjedel(?) af grundspillet er forbi. Som du og andre kan fornemme på mig, så er jeg ikke spor entusiastisk omkring Bechs konservatisme og nølen med de famøse "lektier". Jeg medgiver gerne, at vi har ramt stort set plet på indkøb siden Zornigers ankomst, men hvis "at angribe superligaen" er mere end en 8. plads, så kræver det foruden flere pletskud på markedet og lidt oprydning, også noget kontinuitet på de rigtige pladser og konkurrence til de dygtige unge der stadig ikke helt er der endnu. Det er noget Owusu kan give. Som du siger, så har han været her længst af alle, og kan altså også siges at være en kulturbærer.

Comment

Jeg synes at jeg så en anden artikel (muligvis også på fyens?), som antydede at Zorniger stadig ser McCoy som back. Så selvom jeg har været svært begejstret for at se McCoy inde i centerforsvaret - især mod FCK, så skal vi ikke vænne os til synet. Enig med dig i, at han endnu ikke er en fuldgod erstatning, og hvis vi også vil højne niveauet på venstrebacken og med sandsynlige transfers ind/ud på centerbacken (Gomez og Askou mest sandsynlige salgsemner dér) til sommer, så risikerer vi at stå med en hel ny firebackkæde til juli...og da vi er kendt for at handle sent for ikke at betale for meget for komparativt lavere kvalitet end hvad man kan være heldig at få i august, så har vi nok først den nye firebackkæde i september, hvor knap en tredjedel(?) af grundspillet er forbi. Som du og andre kan fornemme på mig, så er jeg ikke spor entusiastisk omkring Bechs konservatisme og nølen med de famøse "lektier". Jeg medgiver gerne, at vi har ramt stort set plet på indkøb siden Zornigers ankomst, men hvis "at angribe superligaen" er mere end en 8. plads, så kræver det foruden flere pletskud på markedet og lidt oprydning, også noget kontinuitet på de rigtige pladser og konkurrence til de dygtige unge der stadig ikke helt er der endnu. Det er noget Owusu kan give. Som du siger, så har han været her længst af alle, og kan altså også siges at være en kulturbærer.
                          jamen det er du skam ikke ene om. Vil man gøre noget - hvilket i denne turneringsform betyder at klemme sig i top 6 efter 22 runder, så skal man være mere klar fra start af, du kan ikke tillade dig at vente til 1 sep. Det er en ting hvis de spillere man måtte skrive med så er klar fra dag 1 - men så skal vi virkelig højt op rent kvalitetsmæssigt, som regel vil der være min. et par ugers indkøring og så kan man igen have smidt det hele inden sæsonen begyndte.

Mht McCoy inde centralt - jeg så det aldrig som en reel mulighed, det var en nødløsning hvor han gjorde det rigtig godt. Men troede ikke det var andet end det. En nødløsning. Da man så fortsætter forsøget runden efter (indtil man må opgive da Yaya ikke er back) så er det da svært ikke at få den tanke at det er noget de overvejer - hvorfor ellers starte ham centralt når nu Yaya var klar?

Men den smule vi har set til ham i midten - der syntes jeg han gjorde et større indtryk end han har gjort på backen. Der gør han det fint, indsatsen kan man aldrig sætte en finger på og der kommer også nogle gode raids en gang imellem. Men jeg syntes bare endnu ikke vi har set nok til at man kan sige han er klar til at være fast starter fra næste sæson.

Comment

Det betyder alt andet lige vi går svækket ind til næste sæson. Nu mangler vi både en HB og en VB.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det betyder alt andet lige vi går svækket ind til næste sæson. Nu mangler vi både en HB og en VB.
                              Det positive må jo så være at det ved TB og Nagel jo så de er forberedt med nye spillere til den nye sæson ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                              X