Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Mon ikke det har noget at gøre med at hjælpe Ismahila..

Taler han ikke fransk? Det er et sprog Sander ogås kan.

Theo stod ihvertfald ved siden af Ismahila
    Jo Sander fungere som tolk. Han har fransk mor tror jeg. Så gerne man køber Sander som 2.målmand. Han kommer jo ikke til at stå I FCK.

Leave a comment:

• Brogaard99
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Tænker jeg ikke at Sander har interesse i. Tænker det bliver Myhra og Hansen

En sjov detalje fra i går som i mit hoved ikke gav mening var, at på et tidspunkt var der en spilafbrydelse hvor AZ lige kalder en gruppe spillere sammen. Derefter vender han sig om mod bænken og peger på Theo Sander, at han skal komme ned og være med i deres lille møde. Som den eneste fra bænken. Det eneste han gjorde var at stå og lytte. Det syntes jeg sgu var lidt underligt
    Mon ikke det har noget at gøre med at hjælpe Ismahila..

Taler han ikke fransk? Det er et sprog Sander ogås kan.

Theo stod ihvertfald ved siden af Ismahila

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    Kom til at tænke på vores målmandssituation. Sander som anden keeper, men kun på leje - og Martin Hansen har man da kontrakt med en sæson mere. Giver det nogen mening overhovedet? Medmindre man går med planer om at signe med Sander på en permanent.
    Tænker jeg ikke at Sander har interesse i. Tænker det bliver Myhra og Hansen

En sjov detalje fra i går som i mit hoved ikke gav mening var, at på et tidspunkt var der en spilafbrydelse hvor AZ lige kalder en gruppe spillere sammen. Derefter vender han sig om mod bænken og peger på Theo Sander, at han skal komme ned og være med i deres lille møde. Som den eneste fra bænken. Det eneste han gjorde var at stå og lytte. Det syntes jeg sgu var lidt underligt

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Kom til at tænke på vores målmandssituation. Sander som anden keeper, men kun på leje - og Martin Hansen har man da kontrakt med en sæson mere. Giver det nogen mening overhovedet? Medmindre man går med planer om at signe med Sander på en permanent.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Så tag Elias Achouri som Viborg hentede på sidste dag i et transfer vindue.
    Pointen er stadig den samme, det er spillerens mindset der afgør om du henter en lejesvend, eller en der passer ind i klubben.

For det første er det vel ok at skifte holdning?
    For det andet, så har de mig bekendt været ude og sagde at filosofien ift. spiller indkøb er det samme, men at det ville være dumt ikke at få trænerteamets netværk i spil.

Har du lyttet til afsnittet med Jimmi Nagel i SFÅ hvor han beskriver sine arbejdsopgaver?

Og sådan dybt seriøst, tror du så at en forretningsmand som Niels Thorborg ville lade to funktionærer som sikkert i gennemsnit tjener på den gode side af 50.000.-, sidde og læse ekstrabladet i 37 timer.
    Der er rigtig mange eksempler. Det er ikke engang rigtigt at kalde det eksempler, da det jo er "hverdag" at der hentes spillere sidst i et vindue, som ikke kommer til en given klub som "lejesvende" eller præsterer som det.

Det virker mere som en myte, der mest af alt holdes i live, fordi så er der åbent for, at kan kritisere... og henter man så feks. folk som Arp og Genaus tidligt i vinduet, så er argumentet jo det samme, de er jo også bare "lejesvende" der venter på noget bedre. Henter man Falk, så tæller det heller ikke, fordi han er jo fra Odense og er jo bare kommet hjem igen, den giver sig selv. Så altså, hvem man skal hente og hvornår, for at det ikke ender i noget negativt, eller noget, man ikke føler der skal gives credit for, det er jo i virkeligheden nok det, det egentlig handler om.

Leave a comment:

• laffe
    replied

Pointen er stadig den samme, det er spillerens mindset der afgør om du henter en lejesvend, eller en der passer ind i klubben.

For det andet, så har de mig bekendt været ude og sagde at filosofien ift. spiller indkøb er det samme, men at det ville være dumt ikke at få trænerteamets netværk i spil.

Har du lyttet til afsnittet med Jimmi Nagel i SFÅ hvor han beskriver sine arbejdsopgaver?

Og sådan dybt seriøst, tror du så at en forretningsmand som Niels Thorborg ville lade to funktionærer som sikkert i gennemsnit tjener på den gode side af 50.000.-, sidde og læse ekstrabladet i 37 timer.
    Det er mange år siden at der var læsestof i Ekstrabladet til 37t om ugen

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Du har helt ret i jeg Thorborg ikke er typen der har folk ansat der ikke laver noget. Det er omvendt fuldt legalt for menigmand at fundere over hvad folk egentligt bidrager med i sådan en organisation.
    Jeg kan også nogen gange tænke på hvad folk får tiden til at gå med. Det kan desuden både være i OB, men også på diverse arbejdspladser.

Kommer lige til at tænke på ham sportsdirektøren der var i Hvidovre. Ham den sjove som jeg har glemt navnet på.
    Da han kom på fuld tid i Hvidovre udtalte han, at han ikke fattede hvad diverse sportsdirektøre i superligaen fik tiden til at gå med.
    Peter Lassen hedder han.

Leave a comment:

• Mfriise
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Nu er MB født 50km fra FCM (så hjem til familien) samt taget tilbage til en klub med tydelige ambitioner (som der bliver eksekveret på), ikke lejrbålsstemning og lommefilosofi.

Formoder JN og TB smed deres planer (fokus på Skandinavien) i skraldespanden, da AZ og JR overtog styringen i Ådalen. Mange ting tyder da i hvert fald på det og aner reelt ikke hvad TH og JN så bidrager med

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...r-om-fremtiden

Leave a comment:

replied

Jo det er det.
    Jeg synes bare det er en underlig måde at stille det op, som om at spillerne skal have et brændende ønske for at spille for OB, for at de præsterer.

FCM hentede Mads Bech på transfer deadline day, fra en PL klub, tænker at han havde forestillet sig et andet karriereforløb end at skifte fra Brentford til Midtjylland.

Så længe at man har styr på spillernes indstilling, og om de passer ind i klubben, så tror jeg ikke det betyder det store, om de hellere ville havde været til en midterklub i Holland f.eks.

Vi hentede også Sven Kohler, den 24 juli, der kan man da snakke om at hente en lejesvend.

Og SFÅ har lavet et interview med Nagel, og TB refererer tit til ham i transfersnakke, altså kom nu lidt.
    Nu er MB født 50km fra FCM (så hjem til familien) samt taget tilbage til en klub med tydelige ambitioner (som der bliver eksekveret på), ikke lejrbålsstemning og lommefilosofi.

Formoder JN og TB smed deres planer (fokus på Skandinavien) i skraldespanden, da AZ og JR overtog styringen i Ådalen. Mange ting tyder da i hvert fald på det og aner reelt ikke hvad TH og JN så bidrager med

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...r-om-fremtiden

Leave a comment:

• Mfriise
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Er det ikke det man har ansat Jimmi Nagel, Thomas Helveg, Anders Møller Christensen og Troels Bech til?

Er Jimmi Nagel i klubben mere? Hvis ja hvad er hans titel?
    Jo det er det.
    Jeg synes bare det er en underlig måde at stille det op, som om at spillerne skal have et brændende ønske for at spille for OB, for at de præsterer.

FCM hentede Mads Bech på transfer deadline day, fra en PL klub, tænker at han havde forestillet sig et andet karriereforløb end at skifte fra Brentford til Midtjylland.

Så længe at man har styr på spillernes indstilling, og om de passer ind i klubben, så tror jeg ikke det betyder det store, om de hellere ville havde været til en midterklub i Holland f.eks.

Vi hentede også Sven Kohler, den 24 juli, der kan man da snakke om at hente en lejesvend.

Og SFÅ har lavet et interview med Nagel, og TB refererer tit til ham i transfersnakke, altså kom nu lidt.

Leave a comment:

• Brogaard99
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Er det ikke det man har ansat Jimmi Nagel, Thomas Helveg, Anders Møller Christensen og Troels Bech til?

Rekrutteringschef ifølge Ob.dk

Leave a comment:

• Kielberg
    replied

Kan du prøve at komme med et forslag, til en forstærkning i hver kæde, som både vil styrke truppen (altså være klare top 6 spillere), samtidig med at de brænder for at komme til OB?

Leave a comment:

• Mfriise
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvis man venter for længe ender man med lykkeriddere og spillere, som ikke har fundet noget bedre (men skal have smør på brødet).

TB taler om at skabe en overvinderkultur samtidigt med, at han/de vil hente spillere, som ikke ser sig selv i klubben
    Kan du prøve at komme med et forslag, til en forstærkning i hver kæde, som både vil styrke truppen (altså være klare top 6 spillere), samtidig med at de brænder for at komme til OB?

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Jeg håber at Troels har de langsigtede briller på hver eneste gang at der skal skrives/fornyes en kontrakt, sigtet bør være længere end 1 sæson - det er selvfølgelig svært, men måske er det hvad der ligger bag at der endnu ikke er lavet en forlængelse med Owusu

Det du skriver med at vente, det synes jeg er en naturlig del af processen, hvis man ikke har is i maven, så taber OB på sigt, for så er der nogle konkurenter der bare gør det bedre
    naturligvis er Troels nødt til også at have det lange lys på.

Men der skal også leveres i mellem tiden. Ellers hvad er det for et perfekt timet scenarie vi bygger op til?

McCoy er ikke helt klar endnu - skal han have hele næste sæson og så slår han for alvor igennem i 27? Til den tid er Ejdum væk (hvis ikke han allerede er smuttet til sommer) Askou nok det samme. Falk har fået et år mere på bagen og er ikke blevet hurtigere. Hvad med Ganaus?

Selvfølgelig skal man ikke gøre vejen til spilletid længere - men med Owusu foran sig får McCoy stadig en masse spilletid - OG det er tilladt McCoy at overhale Owusu indenom, tænker det er ret godt der er noget konkurrence.

Mht at vente - det klart det er en del af spillet, men superligaen begynder nu en gang så tidligt og deles efter 22 runder - så venter man igen for længe så kan man have smidt endnu en sæson væk - og det samme vil ske sæsonen efter.

Jeg syntes OB spillede noget af det bedste under Zorniger i starten af sæsonen, periodevis. Vi så hvor stort pres der kunne lægges. Men det kostede også - og der var bare ikke noget at skifte med når gassen gik af ballonen.

Hvis man vil have noget af det udtryk (en af grundende til at hente Zorniger) så er man også nødt til at sammensætte en trup der lever lidt mere op til de krav han stiller.

Leave a comment:

replied
    TB classic... https://fyens.dk/ob/hollaenders-dage...e-og-roligt-ud

Leave a comment:

Working...
X