Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Jeg er uenig - Det betyder vel blot at nogen har en anden risikovurdering, end hvad du har.

For mig at se, er der ligeledes en manglende forståelse i det konservative segment af, at gøre ingenting er en beslutning med sine egne risci, herunder også økonomiske. Du undgår jo ikke nødvendigvis udgift ved ikke at handle... eller ikke handle tidligt nok.
    Der er masser af eksempler på klubber, der har investeret massive beløb i spillere - også tidligt i et vindue - og måtte se sig selv marginaliseret på trods. Det er ikke KUN økonomi og risikovillighed, der styrer, hvor stor en succes du bliver.

Det kan fans af britiske klubber som Manchester United, Tottenham og Everton tror jeg føler, de har fået nok ud af de anseelige beløb, de har investeret i fodboldspillere, mens klubber som Brighton, Brentford og Crystal Palace har spillet en hel del over økonomisk evne i flere år.

Risikovillighed er rigtig godt, sundt og egentlig også fornuftigt, men det kræver jo, at du tager de rigtige risici og på efter en kvalificeret afvejning af konsekvenser.

For du har fuldstændig ret i, at gøre ingenting er også en beslutning, der involverer nogle risici - det lyder jo så som om, at vurderingen har været, at den trup vi har burde kunne være konkurrencedygtig i de første fire kampe. Hvilket den strengt taget burde - men resultaterne og spillerne har skuffet.

Nogle gange satser man og vinder - og så ligner man en verdensmand. Andre gange satser man og taber - og så bliver man kritiseret. Havde vi stået med 9 point efter 4 kampe, så havde fortællingen om truppen og dens behov også været anderledes. Nu ligner vi nogle fodslæbende nølehoveder, og det må TB jo så forsøge at rette op på - og Gammelgaard er da et skridt i den retning.

Leave a comment:

• kroggaard
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Mon ikke 100 mil eller lidt mindre kunne have sat gang i tingene…..
    Jo, Vejle havde da sagt ja på stedet - men det betyder jo ikke, at spilleren gør det.

Leave a comment:

• jamborg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det forudsætter, at det overhovedet var muligt at købe tidligere.

Selvom jeg er enig i din kritik af "vi investerer ikke nok"-argumentet, så rykker penge mange ting.

Ved at kaste mange penge efter spillere, for at få dem til at skifte mening hurtigt i transfervinduet risikerer at stå i en situation, hvor vi har brugt mange penge på en trup, der reelt ikke er bedre end, den vi havde inden salg og kontraktudløb - den er bare nyere.

Jeg nægter at tro på, at en dansk spiller i en konkurrerende klub, der gerne vil til en god klub i udlandet i et transfervindue, bliver overbevist om OB-skifte på trods af udenlandsk interesse, i midten af juni, bare fordi OB sætter et 0 mere på checkhæftet.

Flere penge er ikke den eneste løsning. Vi skal bruge flere penge, til så at hapse de helt rigtige spillere, når vi får muligheden for at slå til. Ikke flere penge til at hente dyrt revl og krat i starten af et transfervindue.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

Det var også bare et eksempel med BIF - det kunne også have været Go Ahead Eagles, Hildesheim eller Sochaux. Pointen er, at om vi så var villige til at smide 100 mio. til Vejle, kræver det jo, at han ikke sidder med et par andre potentielt mere eksotiske/lukrative kontrakttilbud.
    Mon ikke 100 mil eller lidt mindre kunne have sat gang i tingene…..

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

"Men det er bare at unødvendigt bjerg"

Det er tydeligt at du ikke har nogen forståelse af økonomi og betydning for konkurrencedygtighed for OB på den lange bane, endnu en "send flere penge kommentar"

Et tidligere køb kunne have kostet mere for OB på 2 måder:
    Højere transfer
    Dyrere kontrakt, kortere kontrakt ....

Det kan være mange penge i hele kontrakt-perioden til forskel
    Det forudsætter, at det overhovedet var muligt at købe tidligere.

Selvom jeg er enig i din kritik af "vi investerer ikke nok"-argumentet, så rykker penge mange ting.

Ved at kaste mange penge efter spillere, for at få dem til at skifte mening hurtigt i transfervinduet risikerer at stå i en situation, hvor vi har brugt mange penge på en trup, der reelt ikke er bedre end, den vi havde inden salg og kontraktudløb - den er bare nyere.

Jeg nægter at tro på, at en dansk spiller i en konkurrerende klub, der gerne vil til en god klub i udlandet i et transfervindue, bliver overbevist om OB-skifte på trods af udenlandsk interesse, i midten af juni, bare fordi OB sætter et 0 mere på checkhæftet.

Flere penge er ikke den eneste løsning. Vi skal bruge flere penge, til så at hapse de helt rigtige spillere, når vi får muligheden for at slå til. Ikke flere penge til at hente dyrt revl og krat i starten af et transfervindue.

Leave a comment:

• jamborg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Jeg er uenig - Det betyder vel blot at nogen har en anden risikovurdering, end hvad du har.

For mig at se, er der ligeledes en manglende forståelse i det konservative segment af, at gøre ingenting er en beslutning med sine egne risci, herunder også økonomiske. Du undgår jo ikke nødvendigvis udgift ved ikke at handle... eller ikke handle tidligt nok.
    Der er handlet, der er købt en spiller

Det er så nemt at have en mening om andres folks penge, der er ingen af jer som kommer med de ekstra millioner og derudover så kender ingen af os det pudsle-spil som klubben er nødt til at lægge for at blive så konkurrencedygtig som overhovedet muligt - jeg køber ikke den skrøne med at bare man bruger en masse penge i en fart, så kommer der i sidste ende ekstra i kassen

Men helt i orden hvis du ikke finder det relevant

Leave a comment:

• Mhjortebjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det er tydeligt at du ikke har nogen forståelse af økonomi og betydning for konkurrencedygtighed for OB på den lange bane, endnu en "send flere penge kommentar"

Højere transfer

Leave a comment:

• jamborg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
    Det her, tør jeg godt at sige er vores klart bedste transfer i år.

Genialt. Ganske simpelt.
    Hvis du kender den nye OB spiller indgående, så vil jeg meget gerne høre om hans kvaliteter, jeg synes at han er spændende, har også lagt mærke til ham tidligere, men kender ham ikke så godt

Leave a comment:

• claudes1
    replied

Men altså... Der er stadig 54 point at spille om inden tabellen deles - mener du seriøst ikke, det kan nås endnu?
    Jo. Hvis vi vinder de næste to. Hvis vi kun får et point skal vi snitte meget, meget højt de resterende kampe. Det har vi ikke gjort så højt over en så lang periode siden sølvårene. Det tror jeg simpelthen ikke på vi kan, når vi mangler BiF, FCM og FCK x 2
    EDIT 4 point efter 6 kampe. Så har man 16 kampe til at hente 28 point (32 point giver normalt en 6. Plads. Det betyder 1,75 i snit. Et snit der over en hel sæson tit giver en bronzemedalje.
    Last edited by claudes1; 17-08-2026, 11:48.

Leave a comment:

• jamborg
    replied
    Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
    Problemet er jo helt generelt at forstærkningerne kommer så sent. Du skal ikke bilde mig ind man ikke kunne have hentet Gammelgaard for en måned siden f.eks. Selvfølgelig kunne man det, måske han bare havde kostet lidt mere. Og her er problemet, OB er for nærige til at udfordre toppen af dansk fodbold. Der er stadig mange point at kæmpe om, men de nemme point har vi ikke fået og har nu et bjerg at klatre op af. Det kan være det lykkedes, det håber jeg da virkelig det gør. Men det er bare at unødvendigt bjerg, det tror jeg vi er mange der er pænt trætte af.

Højere transfer

Leave a comment:

• kroggaard
    replied

Det er bare næsten altid et spørgsmål om penge i dagens fodbold verden... Hvorfor skulle BIF og andre kigge på Gammelgaard? Altså han er da god, men tænker de kigger på lidt mere eksotiske spillere :-)
    Det var også bare et eksempel med BIF - det kunne også have været Go Ahead Eagles, Hildesheim eller Sochaux. Pointen er, at om vi så var villige til at smide 100 mio. til Vejle, kræver det jo, at han ikke sidder med et par andre potentielt mere eksotiske/lukrative kontrakttilbud.

Leave a comment:

• Brogaard99
    replied
    Det her, tør jeg godt at sige er vores klart bedste transfer i år.

Genialt. Ganske simpelt.

Leave a comment:

• WesselsTheWarrior
    replied

Det er selvfølgelig muligt, men det nytter bare ikke noget. Det er undskyldninger og varm luft. Jeg vil se OB vinde og hvis det skal ske, må man simpelthen hente de "rigtige" spillere tidligere end vi ser nu. Det må bare koste det ekstra, det har OB/OSE altså pengene til.
    Alle vil selvfølgelig se OB vinde, men nu er det jo ikke Football Manager det her. Efter en årrække med hjernedøde investeringer i Buya Turay/Tyler Burey-klassen, så hilser jeg forsøget på at hente 'proven kvalitet' velkommen - og det er bare 'nemmere' senere på transfervinduet.

Leave a comment:

• Orskov
    replied

Det er bare næsten altid et spørgsmål om penge i dagens fodbold verden... Hvorfor skulle BIF og andre kigge på Gammelgaard? Altså han er da god, men tænker de kigger på lidt mere eksotiske spillere :-)
    Altså de kiggede jo efter sigende efter ham
    i vinters og så passer han vel meget godt ind i en strategi, hvor man har købt talentfulde danske spillere som Ejdum og Hyseni i løbet af sommeren.

Leave a comment:

• El New York
    replied

Ved du, at man kunne have hentet Gammelgaard for en måned siden? Det er jo ikke nok, klubben gerne vil sælge, hvis han lige har skulle lure, om BIF eller AGF kom med et tilbud.

Leave a comment:

Working...
X