Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd AGF - OB 09/02/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg

Det er vist et synspunkt, der ikke helt er enighed om.
    Vi har sågar en træner, som heller ikke mener, at snige sig med i top seks, som det dårligste hold, nødvendigvis er godt for udviklingen. Han har mere forstand på fodbold end dig og jeg, og det hold han træner dagligt, vil jeg mene.

Hvad der er godt for Viborg eller SønderjyskE er jeg ikke så interesseret i, og kan jeg heller ikke udtale mig om.

Pointen er lidt, at hvis ikke vi kan bide skeer med topholdene, tilnærmelsesvis, som vi så i dag ret tydeligt endda, så vil jeg mene, at vi ikke har noget at gøre blandt de bedste.
    Medmindre man mener, at det at være prygelknappe i hele foråret og 3 sikre point for alle holdene er godt forudviklingen naturligvis.

I dag var vi ikke et hold, som kan gøre sig gældende i en top seks overhovedet. Så gode er AGF slet slet ikke, at de skal have 80% af spillet, det må vist være første gang i sæsonen de har det, og så er de endda uden Poulsen.

overmatchet på alle parametre, uden OB briller, og hvis ikke vi kan tage point mod top seks i ny og næ, så har vi ikke fortjent at være der.
    Vi kan godt gøre os gældende i top6 uden at gøre os gældende i top4 eller have mulighed for medaljer ..

Får vi point nok til top6 har vi noget at gøre i top6.

Mht AZ mener han tydeligvis at det er bedre/lettere at øve sit system mod lettere modstandere end ligeværdige jfr optaktskampe ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oplagt målchance, rødt kort kæmpe dommerfejl igen, igen, igen hvor bliver man bare træt af den danske dommerstandard, og så sidder der endda folk i et rum med et eller andet sted imellem 7 og 13 vinkler på episoden. Man bliver bare så træt.....

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
        Oplagt målchance, rødt kort kæmpe dommerfejl igen, igen, igen hvor bliver man bare træt af den danske dommerstandard, og så sidder der endda folk i et rum med et eller andet sted imellem 7 og 13 vinkler på episoden. Man bliver bare så træt.....
        Jeg synes den er 50-50. Der er opbakning midt på banen og Niemiec er ude på siden og skal løbe ind i banen før det for alvor bliver en oplagt målchance. Det er imo et dommerskøn og derfor den slags situation, hvor VAR ikke skal gribe ind uanset om dommeren træffer den ene eller anden beslutning på banen. Den er ikke clear and obvious.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Jeg synes den er 50-50. Der er opbakning midt på banen og Niemiec er ude på siden og skal løbe ind i banen før det for alvor bliver en oplagt målchance. Det er imo et dommerskøn og derfor den slags situation, hvor VAR ikke skal gribe ind uanset om dommeren træffer den ene eller anden beslutning på banen. Den er ikke clear and obvious.
          Som det ser ud når man kigger på græslinien er Niemiech ca. 3 meter foran Kahl. Derudover er Niemiech markant hurtigere end Kahl. Jeg er enig med Zorniger at det er en gamechanging dommerfejl.

Comment

Lidt vildt alligevel at Zorniger mener sejren til AGF var ufortjent.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Lidt vildt alligevel at Zorniger mener sejren til AGF var ufortjent.
              Selvom vi er presset, spiller vi en flot forsvarskamp og har chancerne til at score flere mål. Jeg kan egentlig godt forstå ham, når man er foran til 86'. AGF var det bedst spillende angrebshold, men vi var faktisk det bedst spillende forsvars og kontrahold. At Putros fucker det op for os er træls.

Comment

Jeg synes tonen er lidt ufortjent hård her på forum efter kampen mod AGF i går.

Jeg er pisse-ærgerlig over at tabe, efter 70 minutter i front af kampen, det ærgrer mig helt vildt, at AGF scorer på et tidspunkt, hvor de er ved at gå lidt døde i deres pres og vi faktisk har godt styr på situationen igen. Jeg er hamrende irriteret over, at Sandi Putros får en hovedrolle, og at Henrik Dalsgaard ikke får et direkte rødt for, hvad der uden tvivl er en nødbremse, han skal have et direkte rødt for. Bolden er ikke engang i nærheden, han hiver ham bare ned i trøjen, fordi han er sat. Det er ikke en 50/50 afgørelse. Men det gør ondt - for de tre point havde godt nok lunet.

Når det er sagt, så er AGF uden sammenligning Superligaens mest stabile mandskab, og har helt fortjent en stensikker førsteplads i ligaen. De slog FCK 4-0 i deres sidste træningskamp, deres kernespillere har spillet sammen i 3-7 år afhængigt af sammensætningen og de peaker under en træner, der har formået at forløse deres potentiale.

Det er meget sjældent, at jeg ser så hurtigt og glidende kontraspil og så aggressivt et helbanepres i den danske Superliga, og vi må bare - modvilligt - tage vores hat af og salutere hvor fænomenalt dygtige AGF bare er for tiden. Myhras redning, Askou og Ganaus på stregen understreger jo blot, at havde vi fået de tre point, så havde vi for en gangs skyld været de heldige.

At afskrive hele præstationen, fordi vi bliver trykket i bund af Danmarks pt. bedste fodboldhold, det synes jeg er unuanceret og hårdt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg

Selvom vi er presset, spiller vi en flot forsvarskamp og har chancerne til at score flere mål. Jeg kan egentlig godt forstå ham, når man er foran til 86'. AGF var det bedst spillende angrebshold, men vi var faktisk det bedst spillende forsvars og kontrahold. At Putros fucker det op for os er træls.
                  Svinet dalsgaard skulle selvfølgelig have været vist ud. Det kunne være en gamechanger.

Comment

Agf er iøvrigt ligaens mest usympatiske hold. Fuck nogen spader der er på det hold.
                    Håber da bestemt de smider mesterskabet på sidste spilledag, og rykker ned næste sæson.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                      Jeg synes tonen er lidt ufortjent hård her på forum efter kampen mod AGF i går.

Jeg er pisse-ærgerlig over at tabe, efter 70 minutter i front af kampen, det ærgrer mig helt vildt, at AGF scorer på et tidspunkt, hvor de er ved at gå lidt døde i deres pres og vi faktisk har godt styr på situationen igen. Jeg er hamrende irriteret over, at Sandi Putros får en hovedrolle, og at Henrik Dalsgaard ikke får et direkte rødt for, hvad der uden tvivl er en nødbremse, han skal have et direkte rødt for. Bolden er ikke engang i nærheden, han hiver ham bare ned i trøjen, fordi han er sat. Det er ikke en 50/50 afgørelse. Men det gør ondt - for de tre point havde godt nok lunet.

Når det er sagt, så er AGF uden sammenligning Superligaens mest stabile mandskab, og har helt fortjent en stensikker førsteplads i ligaen. De slog FCK 4-0 i deres sidste træningskamp, deres kernespillere har spillet sammen i 3-7 år afhængigt af sammensætningen og de peaker under en træner, der har formået at forløse deres potentiale.

Det er meget sjældent, at jeg ser så hurtigt og glidende kontraspil og så aggressivt et helbanepres i den danske Superliga, og vi må bare - modvilligt - tage vores hat af og salutere hvor fænomenalt dygtige AGF bare er for tiden. Myhras redning, Askou og Ganaus på stregen understreger jo blot, at havde vi fået de tre point, så havde vi for en gangs skyld været de heldige.

At afskrive hele præstationen, fordi vi bliver trykket i bund af Danmarks pt. bedste fodboldhold, det synes jeg er unuanceret og hårdt.
                      Enig. AGF er bedst hele kampen igennem, og der er stor niveauforskel. Jeg synes omvendt, at gutterne kæmper forbilledligt, men når man er presset ned i eget felt i 80 ud af 90 minutter, så er det uundgåeligt at der bliver begået nogle fejl, hvilket jeg synes der gør ved begge scoringer.

Sådan er livet.

Men man kan godt sidde dagen derpå og være indebrændt over vi ikke holder den, at Dalsgaard ikke bliver vist ud (det fatter jeg ikke en meter af, han ikke gør), og at vores første mål også bliver noget tyndt underkendt.

Men, hvis vi som oprykker kan sidde og være skuffede over, at vi ikke får point med hjem på udebane fra rækkens fortjente førerhold, så synes jeg også, at pilen peger den rigtige retning. Uanset om vi ender i top6 eller ej.

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

Enig. AGF er bedst hele kampen igennem, og der er stor niveauforskel. Jeg synes omvendt, at gutterne kæmper forbilledligt, men når man er presset ned i eget felt i 80 ud af 90 minutter, så er det uundgåeligt at der bliver begået nogle fejl, hvilket jeg synes der gør ved begge scoringer.

Sådan er livet.

Men man kan godt sidde dagen derpå og være indebrændt over vi ikke holder den, at Dalsgaard ikke bliver vist ud (det fatter jeg ikke en meter af, han ikke gør), og at vores første mål også bliver noget tyndt underkendt.

Men, hvis vi som oprykker kan sidde og være skuffede over, at vi ikke får point med hjem på udebane fra rækkens fortjente førerhold, så synes jeg også, at pilen peger den rigtige retning. Uanset om vi ender i top6 eller ej.
                        Jeg var sur og brokkede mig højlydt, lige da dommeren fløjtede af - og så sagde min hustru - der ikke rigtig havde set kampen. "Er AGF ikke dem, der ligger nummer ét!".

Og det var lidt svært at sige andet end "Jo... Men alligevel, derfor vil jeg da gerne vinde".

Det gav mig lidt perspektiv, at det egentlig er et sundhedstegn, at vi er skuffede over ikke at tage point fra sæsonens sværeste sted at spille. De har tabt to kampe og stået en uafgjort i Aarhus - resten har de vundet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Nu var Niemiec allerede længere frem end Kahl og er hurtigere. Og Ganaus kom med og var allerede ved at overhale Kahl. Ingen anden AGFer i nærheden som havde en chance at gribe ind. Så selv hvis Kahl kunne have kommet i nærheden af Niemiec (hvad synes er helt urealistisk) så havde han Ganaus at lægge bolden på tværs. Fuldstændig uforståeligt at VAR ikke en gang opfordrede Putros at kigge på situationen.
                          Vi var i flere situationer heldige men er med i Zornigers vurdering at det var den kampafgørende situation. Vi blev snydt.
                          I øvrigt uforståeligt at de ikke har den kampafgørende situation med i højdepunkterne.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg

Som det ser ud når man kigger på græslinien er Niemiech ca. 3 meter foran Kahl. Derudover er Niemiech markant hurtigere end Kahl. Jeg er enig med Zorniger at det er en gamechanging dommerfejl.
                            Han er foran, men ikke tre meter. Og han er helt ude ved sidelinjen. Den specifikke forsvarsspillers hastighed kan dommeren jo ikke lave sin vurdering ud fra. Mit indtryk er bestemt ikke, at Niemich ville have været alene igennem til en 1mod1 med Hansen, hvis han ikke var blevet revet ned. Det ville have været en stor chance ja, men i mine øjne kan det godt forsvares, at det ikke er i kategorien oplagt målchance. Som sagt: jeg synes den er i gråzonen, men som sådan synes jeg principielt heller ikke VAR skal gribe ind.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Nu var Niemiec allerede længere frem end Kahl og er hurtigere. Og Ganaus kom med og var allerede ved at overhale Kahl. Ingen anden AGFer i nærheden som havde en chance at gribe ind. Så selv hvis Kahl kunne have kommet i nærheden af Niemiec (hvad synes er helt urealistisk) så havde han Ganaus at lægge bolden på tværs. Fuldstændig uforståeligt at VAR ikke en gang opfordrede Putros at kigge på situationen.
                              Vi var i flere situationer heldige men er med i Zornigers vurdering at det var den kampafgørende situation. Vi blev snydt.
                              I øvrigt uforståeligt at de ikke har den kampafgørende situation med i højdepunkterne.
                              Men også helt ude ved sidelinjen. Kahls mere centrale placering giver ham jo en mulighed for at vinkle sit løb.

Ift. highlights er jeg ret sikker på de er automatisk genererede baseret på xg. Men tv2sport har en video med situationen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg var sur og brokkede mig højlydt, lige da dommeren fløjtede af - og så sagde min hustru - der ikke rigtig havde set kampen. "Er AGF ikke dem, der ligger nummer ét!".

Og det var lidt svært at sige andet end "Jo... Men alligevel, derfor vil jeg da gerne vinde".

Det gav mig lidt perspektiv, at det egentlig er et sundhedstegn, at vi er skuffede over ikke at tage point fra sæsonens sværeste sted at spille. De har tabt to kampe og stået en uafgjort i Aarhus - resten har de vundet.
                                Vi må aldrig nå dertil, at det er i orden at tabe til en klub som AGF.
                                Aldrig.

Comment

Working...
                                X