Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCN - OB 02/11/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Det er altid alle andres skyld end AZ :).

Måske har han ret. Hvem ved. Tvivler ikke på at der har været brug for noget radikalt andet i Ådalen.

Jeg synes, vi så bedst ud i den korte periode, hvor vi spillede med 4 på midten. Det klædte os.

Men det virker til, at 5-3-2 bare er måden, AZ vil spille på. I så fald må der gøres plads til Ejdum (og altså ikke i midterforsvaret…). Arp ligner også én, der trænger til en pause.

​jeg tænkte nøjagtig det samme.
    Nu har han selv sagt at han aldrig har været fast mand i nogle af de klubber han har spillet i før OB, og det er nok det vi ser resultatet af nu. Mega uskarp kamp, hvor vi 3-4 gange får ham i situationer, hvor han nok er den spiller vi normalt vis aller helst vil have netop ham til at være, og så pisser han boldene væk og brænder en direktør.
    Som Ejdum spiller i dag kunne han godt få Arps plads, og så kunne han få lov at blive gamechanger og derefter få en landskampspause til at lade batterierne helt op.

Om vi skal spille med 3 eller 4 bagved er jeg i syv sind omkring. Jeg synes vi får noget mere sikkerhed på bolden ved at skifte om. Både Ejdum, Ismahila og Falk er meget boldfaste og får det fordelt godt centralt. Omvendt ser man også noget frygteligt forsvarsspil. FCN lægger eksempelvis en lang Dropbold ned i Owusus og Bojangs side, hvor ingen vælger at dække op. Fcn scorer på den ene og den anden brænder Lind på utrolig vis. Det er helt sikkert ikke afstemt, og det var godt trænerarbejde, både at skifte fra 3 til 4, og så igen skifte om, efterhånden som FCN havde fundet nøglerne til et låse 4-backkæden op.
    Det kan han godt være tilfreds med, men jeg kan også godt forstå at sådan en kamp her har trukket tænder ud. OB viste alle deres ansigter frem. Heldigvis var det for en gangs skyld os, som udviste effektivitet i vores gode perioder. Fcn bør jo føre med 2 ved pausen, og de har også overhånden fra de udligner og indtil der mangler et kvarter ca. Derfra lignede de et hold, som har haft et par hårde kampe på det sidste.

Comment

forøvrigt - positivt at Yaya så ud til at ryste den dårlige præstation fra BIF kampen af sig - syntes han gjorde det godt.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Helt enig i din Adam/McCoy-overvejelse. Der skal hentes en ny venstre back og Adam må videre. Han pisser 2-3 mulige 100% chancer væk pga serie 5 niveau i indlæggene.
        Adam spiller ikke en god kamp - og alligevel er han med til at redde os - har han to eller tre bolde han redder nærmest inde på stregen - så uden det kunne kampen have været afgjort i 1. halvleg.

Men ville være rart med en oopgradering - også på den position

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

tænker heller ikke det er aktuelt. Og kan så heller ikke forestille mig det kun er manglende spillere der gør han siger som han siger. Der må være noget andet inde bag murene i ådalen. For altså han har nok godt vidst han ikke ville få alt han pegede på i sommers.
          Jeg tror man skal passe på med at lægge for meget dybt i det. Selvfølgelig er han utilfreds med niveauet i truppen. For mig virker det som verdens mindste overraskelse, at han er det.
          Én ting er at stå på et pressemøde i sommers og sige "OB er oprykkere, målet er bare at overleve og etablere os i ligaen". Men når kampene begynder handler det jo om en ting for Zorniger. At vinde.

Nu har vi fået den ene snitter efter den anden og det bliver mere og mere tydeligt, at der er begrænset kvalitet i truppen. Spillerne mister selvtillid og modet til at spille som Zorniger ønsker. Samtidig er der måske nogle ting i klubben, der ikke er så professionelt styret som han er vant til (men jo også lidt det han er kommet ind for at hanke op i). Jeg tror da bare det er hele den virkelig hed der frustrerer ham nu. Og så er han en type, der bare siger det når han er frustreret.

Og generelt har han vel lavet mange mærkelige interviews i hans tid i Danmark. Han virker til at være glad for at irritere journalisterne lidt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg tror man skal passe på med at lægge for meget dybt i det. Selvfølgelig er han utilfreds med niveauet i truppen. For mig virker det som verdens mindste overraskelse, at han er det.
            Én ting er at stå på et pressemøde i sommers og sige "OB er oprykkere, målet er bare at overleve og etablere os i ligaen". Men når kampene begynder handler det jo om en ting for Zorniger. At vinde.

Nu har vi fået den ene snitter efter den anden og det bliver mere og mere tydeligt, at der er begrænset kvalitet i truppen. Spillerne mister selvtillid og modet til at spille som Zorniger ønsker. Samtidig er der måske nogle ting i klubben, der ikke er så professionelt styret som han er vant til (men jo også lidt det han er kommet ind for at hanke op i). Jeg tror da bare det er hele den virkelig hed der frustrerer ham nu. Og så er han en type, der bare siger det når han er frustreret.

Og generelt har han vel lavet mange mærkelige interviews i hans tid i Danmark. Han virker til at være glad for at irritere journalisterne lidt.
            Jeg tror også han hentyder til at han skal bruge mange ressourcer på at bevare troen på sig selv som spiller, når vi lider de her nederlag. Imod VFF er vi på hælene i begyndelsen og kommer bagud. Det samme var tilfældet igår. Det virker som om man får man har fået et skud protein i pausen, hvor vi allerede inden vores to hurtige mål, også har en pæn chance yderligere.
            Det er tydeligt vi er mere fortrolige på bolden i 2. Halveg. FCN presser jo stadig højt og aggressivt, men vi finder mange flere løsninger end i 1. Halveg.
            Der er noget mentalt i OB-holdet som også skal blive langt bedre. Vi er slet ikke så dårlige, men det bliver vi når vi møder op med sårerne fra brøndby-kampen ikke er slikket tilstrækkeligt.

Comment

Adam spiller ikke en god kamp - og alligevel er han med til at redde os - har han to eller tre bolde han redder nærmest inde på stregen - så uden det kunne kampen have været afgjort i 1. halvleg.

Men ville være rart med en oopgradering - også på den position
              Men den slags kan ikke bruges til noget over en hel sæson, når han er så ordinær og svingende i alle kampe. Jeg kan nærmest ikke huske en kamp, hvor han har været GOD.
              Det samme med Grot. Det er jo flot at han scorer tre i går. Men han har lige spillet 7-8 halvsløje kampe og måske spiller han 7-8 i dårlige træk nu. Det er der ikke råd til. Det generelle niveau skal bare hæves for at OB har en reel chance for top 4 på sigt. Vi ved at Grot har det i sig - det har Adam bare ikke.

Comment

han begyndte også at sige noget med at man som træner ikke skal hjælpe spillerne hvis de ikke selv tror på det, eller noget i den dur. Ved ikke om han fik snakket sig en i en blindgyde eller han stoppede sig selv.
                Men tolker det lidt som at han er træt af at spillerne ikke tror mere på det man forsøger at gøre - ikke tror på det fra start af kampen. Roser så også spillerne for indsatsen i anden halvleg - fuldt fortjent forøvrigt.
                https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-end-forventet
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Hvor er det egentlig vildt hvordan man fortolker en hudløst ærlig træner. Det jeg så under kampen, var en træner der var hele vejen rundt i værktøjskassen,
                  for at finde løsninger, der kunne bringe tro ind i knolden på spillerne, og kunne bringe OB ind i kampen. Han så meget lettet ud ved 2-4 scoringen, det samme
                  var udtrykket på Grot, som ja, er klart bedst i de "positive" løb, hvor han er gift for alle flade forsvar. I interviewet er der da intet som helst der indikerer, at AZ
                  har andre ting i hovedet, end OB, også på den længere bane. Jeg ser derimod en træner der er klar i spyttet på, hvad der skal til at løfte OB, men kun ønsker
                  at tage den internt med dem der bestemmer i OB.
                  Men hold nu op hvor er det ustabilt, og jeg sætter mine penge på, at de næste 2 kampe bliver til 3 point, og de hentes alle i Randers, omend jeg håber OB
                  kan få noget hjemme imod Silkeborg.

Comment

Jeg skal ikke tage noget fra vores sejr i går….eller måske lidt.

Jeg synes, at over de to kampe vi har haft mod FCN, så er tre point fair. Vil bare mene, at 3 gange ud af 4, så havde hjemmeholdene vundet. Det gør stadig ondt på mig, at vi ikke kunne mose dem i Odense, synes de havde så lidt så lidt. Til gengæld, så mindes jeg ikke en kamp, hvor vores modstander brænder så meget, som FCN gjorde i går.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                      Jeg skal ikke tage noget fra vores sejr i går….eller måske lidt.

Jeg synes, at over de to kampe vi har haft mod FCN, så er tre point fair. Vil bare mene, at 3 gange ud af 4, så havde hjemmeholdene vundet. Det gør stadig ondt på mig, at vi ikke kunne mose dem i Odense, synes de havde så lidt så lidt. Til gengæld, så mindes jeg ikke en kamp, hvor vores modstander brænder så meget, som FCN gjorde i går.
                      Vi var jo pivheldige i 1. Halvleg i går. Spørgsmålet er om vi havde kunnet komme tilbage, hvis vi havde været bagud 3-1 ved pausen hvilket på ingen måde have været ufortjent. Vi bliver ved med at give gigantiske chancer væk. Vi var bare heldige at FCN ikke udnyttede dem.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Vi var jo pivheldige i 1. Halvleg i går. Spørgsmålet er om vi havde kunnet komme tilbage, hvis vi havde været bagud 3-1 ved pausen hvilket på ingen måde have været ufortjent. Vi bliver ved med at give gigantiske chancer væk. Vi var bare heldige at FCN ikke udnyttede dem.
                        Tror også vi var knækket, hvis Lind havde scoret til 3-2 på sin gigantiske chance, så ingen tvivl om at vi havde tur i den igår. Vi forsvarer fortsat helt forfærdeligt og det er nok også medvirkende til Zornigers lidt mellemfornøjede interview derefter. Det kunne ligeså godt have været et 4-2 nederlag, hvor han skulle svare på 10 forskellige spørgsmål om vores hæslige forsvarsspil. Det slap han så for her, men han så jo også det vi andre har set. Vi har to redninger, hvor de rammer en forsvarsspiller på stregen, hvor vi er skilt ad. De har Linds på stregen, hvor FCN kort forinden havde scoret på en nærmest identisk dropbold til bagerste stolpe. Vi skal være glade for FCN's manglende skarphed, for det var ikke en solid defensiv som gav os sejren igår, og disker vi op med samme standard i de næste kampe, så får vi ikke de her 9-10 point som skal til, hvis vi skal være en bejler til top 6

Comment

Har lige siddet og set highlights fra Watford mod Middlesb, hvor Luca score 1 ( 2 mål)
                          Det er skønt at se, hvordan de jubler når der scores.
                          Hvad tænker i ift holdet i går, og i det hele taget?
                          Grot jubler nærmest ikke, når jeg genser kampen?

Comment

Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg
                            Har lige siddet og set highlights fra Watford mod Middlesb, hvor Luca score 1 ( 2 mål)
                            Jeg ved ikke om man ud fra diverse artikler og interviews kan tillade sig at udlede, at der havde været en eller anden “snak” mellem Grot og Zorniger i pausen, som måske/måske ikke medførte den manglende jubel.

Comment

Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg
                              Der er en video på OB's instagram, hvor Grot jubler helt vildt med vores fans efter kampen, så det er sandsynligvis udtryk for Zorniger og Grot har diskuteret i pausen. Begge parter lægger jo ikke skjul på at de var frustrerede i pausen. Det har nok været hans måde at takle en diskussion på i pausen. Owusu jubler som de fleste andre ved sit mål, og her er de fleste spillere med I fejringen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Båtnak Se indlæg

Bygger ovenpå andre interviews. Lyder som en mand, der er på vej ud af døren igen. Virker ikke som en mand, der er tilfreds med setup'et. Han kan ikke spille det spil, han er hyret ind til. Virker som en mand i afmagt, der stopper efter Silkeborgkampen.
                                KEP, er det dig?

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...-han-vaere-der
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                                X