Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
    SFÅ er de seneste år gået fra at være en hyggelig fan podcast ( jeg ved godt MA ikke kalder den det) lavet af Martin sammen med hans private venner og netværket fra Ådalen. Jeg lyttede med stor fornøjelse til udsendelserne - også når de var kiksede og begejstringen lettere fanagtig - det var kult.
    I takt med at populariteten fortjent voksede - har SFÅ udviklet sig til et levebrød for MA og med sponsorer, medlemmer og flere formater - desværre har kvaliteten efter min personlige opfattelse ikke fulgt med op - flere af formaterne virker letkøbte - når vennerne skal ophøjes til "eksperter" forsvinder indsigten a la Daniel Lærke Ramming som transferekspert og Peter Brix som vært for maratonudsendelser på over 2 timer ( var det planlagt ??) . Så er der grænsefladerne mellem MA som TV2 journalist og MA som SFÅ ejer - kan man stille kritiske spørgsmål til f.eks Troels Bech og Niels Thorborg - vis velvilje MA er helt afhængig af i forhold til viden og adgang til spillere og trænere?
    Jeg synes man er i en udvikling hvor SFÅ placerer sig mellem to stole - den amatøragtige og hyggelige Fanpodcast og så den kommercielle og professionelt udførte OB journalistik
    Men det er så bare min holdning til den sag
    Det er ikke det hele der er lige godt. Men jeg må sige at det er vildt at en klub med så lidt succes kan have en så tæt dækning. Hellere det her end (tæt på) ingenting. Og da jeg (og du) sikkert ikke har planer om at lave noget bedre, vil jeg vælge at tage hatten for at nogen gider. Tænker ikke at det er mange af de gutter der spinder guld på det medie.

Comment

Oprindeligt indsendt af Carlok Se indlæg

Præcis. Det er ikke noget på spil for dem. Det er ret tydeligt. Og sådan lidt uforståeligt for os, der elsker OB. Det skarpe spørgsmål måtte Brix gerne have stillet. Hvor meget betyder OB for jer i dag? Hvis du læser med Brix, hvorfor stillede du ikke det spørgsmål? Er det fordi, at svaret risikerede ikke at passe ind i legende-narativet?
      Hey Carlok

Først og fremmest - tak for at lave sådan en tråd som denne. Feedback er mega godt også når der er ting I som lyttere synes fungerer mindre optimalt.

Jeg har desværre først fået læst med i går, da Davidsen gjorde mig opmærksom på der var skrevet. Har haft for meget om ørene

Konkret med det du spørger til
      Det kunne jeg godt have spurgt indtil. Jeg kender de to brødre og deres nuværende forhold til OB, og ja det er faktisk med vilje at jeg danser lidt uden om det. Deres roller i OB, er og var forskellige. Jeg vidste godt hvad der ville gemme sig af samtaler i det spørgsmål og jeg synes ikke det passer så godt ind i stemningen. Ikke for at sige, at der er ondt blod. Jeg ved f.eks. godt at Carsten er noget større fan af FCK end OB nu efter karrieren. Derfor er han mere en fortæller fra fortiden, end han er den store ambassadør for nutiden. Michael siger ikke så meget når vi snakker nutid. Det kan man også mærke i interviewet. Energien og humøret lå i deres spillertid i OB. Det der kom efter bliver nogle svar hvor de begge holder mere på formene og ikke træder folk over fødderne.

For mig er de begge utroligt vigtige vidner fra en uvirkelig guldalder i OB-historien - og jeg vidste at de var nødt til at være sammen for at det blev bedst. Det gav så et ret langt og rimelig kaospræget interview. Men det er det afsnit jeg har fået mest positiv feedback fra. Men jeg kan sagtens forstå dem der tænker ahh lige kaos-agtigt nok.

Håber du kan bruge det svar til noget.

Og til noget af det andet der bliver skrevet - bl.a. om mig som vært/panelist. Jeg er helt enig - jeg synes også jeg er bedre som panelist.

Jeg er stadig i gang med at lære værtsrollen og gøre den på min egen måde. Jeg synes det bliver bedre og bedre, men jeg tager mig også til hovedet til tider når jeg hører mine egne udsendelser. Nogle gange for langt, nogle gange for usikkert - og jeg vil gerne have nogle grin, det bidrager heller ikke til kontrol og stringens.

Jeg øver mig hver gang, men jeg kommer fortsat til at lave det på min egen lidt mere skæve måde.

Jeg synes det er super at læse med i kritikken og rosen herinde.

En generel betragtning/forklaring på udviklingen i podcasten. Mediebilledet har virkelig forandret sig de sidste 10 år og især de sidste 5 år. Vores lille podcast-ide er blevet det største medie omkring OB. Det siger både OBs undersøgelser og vores egne (som er biased ) Fyens Stiftstidende, dagbladene, Bold.dk, Tipsbladet, TV2 Fyn og rettighedshaverne skruer ned for det nære år for år. Det er i mine øjne det vakum, der har gjort SFÅ bæredygtigt som mini-mediehus. Alle os der elsker OB er her jo stadig - vi køber bare ikke aviser mere. Når legenden Leif Rasmussen om kort tid går på pension, bliver det en æra der slutter. Stiftstidende får ikke en journalist der dækker OB fast de næste 30-40 år. Hvad jeg hører, så bliver den slags journalister ikke genbesat nogen steder i disse tider. Så måske Davidsen bliver den nye Leif

Vi er nok ikke værre eller bedre end så mange andre klub-medier, vi har ramt en tidsånd og så var der tilfældigvis nogle journalist-ressourcer der cirklede rundt om OB, der fik stablet SFÅ på benene.

Nå det var lige feedback herfra på det jeg kunne læse og jeg synes jeg skal svare på alene -

God dag til jer alle

Comment

Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg

Hey Carlok

Først og fremmest - tak for at lave sådan en tråd som denne. Feedback er mega godt også når der er ting I som lyttere synes fungerer mindre optimalt.

Jeg har desværre først fået læst med i går, da Davidsen gjorde mig opmærksom på der var skrevet. Har haft for meget om ørene

Konkret med det du spørger til
        Det kunne jeg godt have spurgt indtil. Jeg kender de to brødre og deres nuværende forhold til OB, og ja det er faktisk med vilje at jeg danser lidt uden om det. Deres roller i OB, er og var forskellige. Jeg vidste godt hvad der ville gemme sig af samtaler i det spørgsmål og jeg synes ikke det passer så godt ind i stemningen. Ikke for at sige, at der er ondt blod. Jeg ved f.eks. godt at Carsten er noget større fan af FCK end OB nu efter karrieren. Derfor er han mere en fortæller fra fortiden, end han er den store ambassadør for nutiden. Michael siger ikke så meget når vi snakker nutid. Det kan man også mærke i interviewet. Energien og humøret lå i deres spillertid i OB. Det der kom efter bliver nogle svar hvor de begge holder mere på formene og ikke træder folk over fødderne.

For mig er de begge utroligt vigtige vidner fra en uvirkelig guldalder i OB-historien - og jeg vidste at de var nødt til at være sammen for at det blev bedst. Det gav så et ret langt og rimelig kaospræget interview. Men det er det afsnit jeg har fået mest positiv feedback fra. Men jeg kan sagtens forstå dem der tænker ahh lige kaos-agtigt nok.

Håber du kan bruge det svar til noget.

Og til noget af det andet der bliver skrevet - bl.a. om mig som vært/panelist. Jeg er helt enig - jeg synes også jeg er bedre som panelist.

Jeg er stadig i gang med at lære værtsrollen og gøre den på min egen måde. Jeg synes det bliver bedre og bedre, men jeg tager mig også til hovedet til tider når jeg hører mine egne udsendelser. Nogle gange for langt, nogle gange for usikkert - og jeg vil gerne have nogle grin, det bidrager heller ikke til kontrol og stringens.

Jeg øver mig hver gang, men jeg kommer fortsat til at lave det på min egen lidt mere skæve måde.

Jeg synes det er super at læse med i kritikken og rosen herinde.

En generel betragtning/forklaring på udviklingen i podcasten. Mediebilledet har virkelig forandret sig de sidste 10 år og især de sidste 5 år. Vores lille podcast-ide er blevet det største medie omkring OB. Det siger både OBs undersøgelser og vores egne (som er biased ) Fyens Stiftstidende, dagbladene, Bold.dk, Tipsbladet, TV2 Fyn og rettighedshaverne skruer ned for det nære år for år. Det er i mine øjne det vakum, der har gjort SFÅ bæredygtigt som mini-mediehus. Alle os der elsker OB er her jo stadig - vi køber bare ikke aviser mere. Når legenden Leif Rasmussen om kort tid går på pension, bliver det en æra der slutter. Stiftstidende får ikke en journalist der dækker OB fast de næste 30-40 år. Hvad jeg hører, så bliver den slags journalister ikke genbesat nogen steder i disse tider. Så måske Davidsen bliver den nye Leif

Vi er nok ikke værre eller bedre end så mange andre klub-medier, vi har ramt en tidsånd og så var der tilfældigvis nogle journalist-ressourcer der cirklede rundt om OB, der fik stablet SFÅ på benene.

Nå det var lige feedback herfra på det jeg kunne læse og jeg synes jeg skal svare på alene -

God dag til jer alle
        Bare lige kort. Jeg synes du er en god vært og bidrager på samme niveau som når du er panelist. Du gør det med ægte kant.

Jeg må lige rose udsendelsen med brøderne beton. Det var konge! og noget af det bedste SFÅ har lavet til dato i.flg. mig. Jeg var meget underholdt og vil have mere af samme skuffe.

Så kæmpe ros herfra til dig Jonas Knudsen, Dalslykke og resten af SFÅ
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Late to the party, men:

Jeg holder virkelig af SFÅ. Det er optakten, det er nedtakten - Jeg hører begge religiøst. Jeg er ikke super god til at høre deres ekstraprogrammer, men det er mere fordi, at jeg hellere vil tage udgangspunkt i fremtiden, end i fordums styrke. Blot en personlig reference.

Det eneste, man kunne sætte en finger på, er teknikken. Der kan være lidt høje breakers, en deltager der har en lav mikrofon, eller et opkald fra udlandet der fungerer dårligt. Men jeg ved ikke om jeg ønsker det ændret. På den ene side kunne man godt gøre udtrykket lidt mere "lækkert", på den anden side vil det nok også miste meget af sin charme som fan-talk og community. Det er en balancegang.

Alt i alt er vi utrolig heldige som superligaklub at have så dedikerede folk, der spytter 2-3 programmer ud om ugen om de smukkeste striber. Jeg ved ikke, hvordan det står til i andre klubber, men jeg tvivler på, at dem vi sammenligner os med kan præstere samme engagement. I den forbindelse er Odense også noget særligt.
          Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Jeg stemmer også bare i. Jeg synes i øvrigt, Brix er en god vært. Jeg synes det er fint, at der er forskellige værtstyper.

Jeg hører det meste op- og nedtakt. Det er kampene, jeg synes er spændende, og så supplerer jeg med de andre udsendelser efter behov.

Comment

Working...
            X