Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Carlok Se indlæg
    Mange af jer har sikkert hørt Brix´ kaosagtige dobbeltinterview med Hemmingsen-brødrene. Et par take-aways.

- Kontroversielt, men ret tydeligt at Carsten er mere FCK'er end OB'er. Han siger direkte, at FCK er "min klub". Og selvom han siger, han intet fortryder, så fortryder han helt klart, at han tog tilbage til OB i den anden periode. Det er lidt specielt, fordi Martin hylder ham som en OB-legende. Det er han vel også også et langt stykke ad vejen. Men han har tydeligvis ikke mange aktier i nutidens OB. Det er ikke en sandhed, der passer så godt ind i legende-billedet.

- Michael har en virkelig underlig måde at kommunikere på. Han siger noget, uden at sige noget. En af hans store udfordringer fra hans sportschef-periode også. I forhold til Carsten virker han mærkeligt hæmmet kommunikativt og kommer mere eller mindre kun med usammenhængende og ret banale pointer.

- Men kæmpe fedt at få indblikket i, hvordan fodbold-kulturen var i gamle dage. Og anekdoterne var fede. Men jeg manglede klart et segment, hvor der blev talt mere nutid. Måske havde Brix aftalt med dem, at det skulle det ikke handle om.

- Når vi taler om Brix. Kan vi få lidt mindre (meget) research for åben mikrofon? Der var stor tvivl om temmeligt nemme fakta-oplysninger, som kunne være undersøgt inden. Det var ikke overbevisende. Og lidt mere stringens og struktur, tak.. Men kæmpe Høgh til ham for det mere emotionelle indhold, som jo er hans styrke.

Jeg havde glædet mig til dette Hemmingsen-interview. Og det var også blevet hypet i podcasten. Men selv efter 2.5 time eller hvor ,eget det var, sad jeg stadig tilbage med en følelse af ikke at have været hele spadestikket i dybden. Der manglede noget. Jeg tror, det var Michaels lidt underlige bremse på tingene, der spillede ind.
    Fint interview, men meget ærgerligt at to legender fortæller at de ikke ser OB-kampe idag.

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

Fint interview, men meget ærgerligt at to legender fortæller at de ikke ser OB-kampe idag.
      Præcis. Det er ikke noget på spil for dem. Det er ret tydeligt. Og sådan lidt uforståeligt for os, der elsker OB. Det skarpe spørgsmål måtte Brix gerne have stillet. Hvor meget betyder OB for jer i dag? Hvis du læser med Brix, hvorfor stillede du ikke det spørgsmål? Er det fordi, at svaret risikerede ikke at passe ind i legende-narativet?
      Last edited by Carlok; i dag, 07:33.

Comment

Præcis. Det er ikke noget på spil for dem. Det er ret tydeligt. Og sådan lidt uforståeligt for os, der elsker OB. Det skarpe spørgsmål måtte Brix gerne have stillet. Hvor meget betyder OB for jer i dag? Hvis du læser med Brix, hvorfor stillede du ikke det spørgsmål? Er det fordi, at svaret risikerede ikke at passe ind i legende-narativet?
        Meget enig. Og det taler med på mit narrativ om at der er for meget der kommer fra dem pt. Det udvander ofte indhold og kvalitet lidt.
        Så hellere lidt mindre indhold med bedre forberedelse og relevant indhold. Så slipper man måske også for at skulle høre fra 3 partnere af programmet flettet kluntet ind selv når man betaler 59kr om måneden i støtte som mange gør. Fordi der skal laves penge

Når dette er sagt så er jeg stor Brix fan. Syntes han er fantastisk

Comment

Mange af jer har sikkert hørt Brix´ kaosagtige dobbeltinterview med Hemmingsen-brødrene. Et par take-aways.

- Kontroversielt, men ret tydeligt at Carsten er mere FCK'er end OB'er. Han siger direkte, at FCK er "min klub". Og selvom han siger, han intet fortryder, så fortryder han helt klart, at han tog tilbage til OB i den anden periode. Det er lidt specielt, fordi Martin hylder ham som en OB-legende. Det er han vel også også et langt stykke ad vejen. Men han har tydeligvis ikke mange aktier i nutidens OB. Det er ikke en sandhed, der passer så godt ind i legende-billedet.

- Michael har en virkelig underlig måde at kommunikere på. Han siger noget, uden at sige noget. En af hans store udfordringer fra hans sportschef-periode også. I forhold til Carsten virker han mærkeligt hæmmet kommunikativt og kommer mere eller mindre kun med usammenhængende og ret banale pointer.

- Men kæmpe fedt at få indblikket i, hvordan fodbold-kulturen var i gamle dage. Og anekdoterne var fede. Men jeg manglede klart et segment, hvor der blev talt mere nutid. Måske havde Brix aftalt med dem, at det skulle det ikke handle om.

- Når vi taler om Brix. Kan vi få lidt mindre (meget) research for åben mikrofon? Der var stor tvivl om temmeligt nemme fakta-oplysninger, som kunne være undersøgt inden. Det var ikke overbevisende. Og lidt mere stringens og struktur, tak.. Men kæmpe Høgh til ham for det mere emotionelle indhold, som jo er hans styrke.

Jeg havde glædet mig til dette Hemmingsen-interview. Og det var også blevet hypet i podcasten. Men selv efter 2.5 time eller hvor ,eget det var, sad jeg stadig tilbage med en følelse af ikke at have været hele spadestikket i dybden. Der manglede noget. Jeg tror, det var Michaels lidt underlige bremse på tingene, der spillede ind.
          Omkring dine to første pointer.

Jeg noterede mig også, at Carsten tydeligvis kaldte FCK for "min klub", men det tager jeg egentlig ikke så tungt. Han havde en god tid i OB, og har været en skelsættende karakter i en fed periode. At han synes FCK er hans klub, er ikke ensbetydende med indifferens overfor OB, hverken historisk eller i dag. Sådan tolker jeg heller ikke hans svar, selvom han er noget mere klar i spyttet end brormand.

"Jamen, det hænger jo meget sammen med, hvordan tingene ellers går og udspiller sig, og det kan man jo ikke gøre noget ved, det har man ikke så meget indflydelse på, og så er der ikke rigtig mere at sige om det, for det er jo bare sådan tingene er.". Jeg lagde mærke til denne her Michael Hemmingske uld-i-mund, hver gang emnerne blev selv blot en lille my kontroversielle eller svære. så havde han mere end almindeligt svært ved at sætte andet end intetsigende grundled og udsagnsled sammen i en lang række af volapyk. Når han talte om ukontroversielle ting, så følte jeg faktisk han var noget mere klar i mælet, men han er tydeligvis den lidt mere..... rolige og introverte af de to.

SFÅ-helte føler jeg jo ikke er et graver-spadestiksinterview, det er en gang hyldest/mikrofonholderi blandet med anekdoter og røverhistorier fra vores fælles kasse af OB-minder. Jeg synes tit, helte-udsendelserne kommer lidt langsomt i gang, men med Hemmingsen-brødrene, der er så dygtige til at skabe de her billeder og denne her stemning af et par rødder fra Bellinge, der bare elskede sport, så gjorde det ikke så meget.

Brix gør det superfint, jeg lader mig ikke selv genere af researchen, der kan blive smidt mange årstal omkring i en podcast på 2 timer og 45 minutter, og du kan ikke have styr på det hele.

Comment

Har ikke taget mig sammen til at lytte til podcasten endnu. Synes den lange udsendelse skræmmer.
            Hvad laver de 2 brødre i vore dage?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Har ikke taget mig sammen til at lytte til podcasten endnu. Synes den lange udsendelse skræmmer.
              personligt synes jeg ikke det var en top SFÅ udgivelse og måske var det netop længden på det som trak lidt ned. Hyggeligt var det dog og jeg tvivler ikke på Carstens vildskab i hans liv i alm.hed. Michael er som beskrevet den mere introverte type som nok ikke har det specielt godt med medier og den opmærksomhed det giver. Carsten var vist noget fitnesscenterchef-agtigt noget på Sjælland et sted. Michael er jeg ikke helt sikker på men mener der var snak om noget konsulent eller lign.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Jeg synes som sådan ikke, det er en dårlig udsendelse, men det er den første helte-udsendelse, hvor jeg grinte højlydt flere gange.

Der er et væld af anekdoter fra deres europa-eventyr med kampene mod Parma, Real Madrid, Kaiserslautern, der var særligt gode. Der var en masse omkring vejen til professionel fodbold, og Kim Brink/Ricardos specielle mødeteknikker, når man havde trådt ved siden af. Der var namedropping og røverhistorier, der fik mig til at grine rigtig meget. Jeg havde en lang køretur Middelfart tur/retur, så jeg hørte størstedelen på turen og tog resten til og fra arbejde de næste par dage - det var ikke så galt med tiden.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Meget enig. Og det taler med på mit narrativ om at der er for meget der kommer fra dem pt. Det udvander ofte indhold og kvalitet lidt.
                  Så hellere lidt mindre indhold med bedre forberedelse og relevant indhold. Så slipper man måske også for at skulle høre fra 3 partnere af programmet flettet kluntet ind selv når man betaler 59kr om måneden i støtte som mange gør. Fordi der skal laves penge

Når dette er sagt så er jeg stor Brix fan. Syntes han er fantastisk
                  Enig. jeg holder meget af ham. Men jeg synes, han er bedre som panelist end vært. Men det skal nok lige læres også jo.

I forhold til det med partnere i udsendelserne.

En stor del af svaret findes jo i forretningsmodellen. Martin sælger omtale/synlighed, hvor jo mere du betaler, jo mere bliver dit brand nævnt/omtalt. Bliv partner - Stemmer fra Ådalen. Som Guldpartner til 60.000 kroner om året, bliver du fx nævnt en gang om ugen i mindst 50 udsendelser.

Så når mange partnere bliver nævnt, er det udelukkende et symptom på podcastens kommercielle succes. Hvilket jeg synes er fantastisk godt gået. Jeg er helt uenig i, at Martin skulle kunne nøjes med de småpenge, der kommer ind fra Klub-SFÅ. Der er knap 500 medlemmer. Det er ikke engang en månedsløn, der kommer ind der. At langt flere burde være betalende medlemmer er så en anden sag.

Men balancen frekvens/længde/partner-segmenter er selvfølgelig en balance, som jeg er sikker på, at Martin og Brix overvejer nøje. Jeg synes dog vi er langt fra grænsen.

Personligt kan jeg ikke få nok. Jeg lever fint med partner-segmenter, når vi så kan få fornøjelsen af mega dygtige Jonas Knudsen som vært eller Dahlslykkes skarpe faglige analyser. De har også regninger, der skal betales. Og rige bliver de ikke på det, det kan jeg love dig.

Men en ting, Martin måske bør adressere, er hans tilknytning til TV2. Det mudrer altså langt mere billedet for mig end partnere på podcasten. Jeg har da tænkt tanken, at nu får han jo løn derfra, så kan jeg da godt lade være med at støtte via Klub SFÅ. Men sådan tror jeg ikke det er. Og jeg vil gerne gøre hvorfor.

Comment

Hører også de fleste udsendelser, men hvis jeg kommer bagud må jeg indrømme, at det er legende udsendelserne jeg hopper over for at catche up.

Kan godt lide de her Brix og Davidsen udsendelser, der hopper lidt udenfor det generelle. Altid hyggeligt.

.... men en eller anden, så fortæl dog FORHELVEDE Ole spion, at han skal tale så han kan høres!
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Working...
                    X