Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Brøndby IF - OB 28/09/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Der er knald på i starten af kampen, man kan se at Falk maner til ro på. Adam Sørensen fiser og farer rundt uden hovedbog hale i det han gør. Rigtig mange fejlafleveringer til følge. Opdækningen ved Vallys første mål er piv ringe. Det er helt klar forsvaret der er det største problem. De sejler rundt, Jeg ville prøve en 442 opstilling.

Myhra

Uwusu. Bürgy. Gomes. McCoy

Ouedraogo

Falk. Martin/ Ejdum

Arp

Niemiec. Genaus

Comment

Ligesom andre skriver, så tror jeg også det er opstillingen der ikke passer til de spillere vi har. Vi skal over i Diamanten som Zorniger også har praktiseret før. Vores aller største problem er at vi ikke får nok ud af Falk i nuværende opstilling. Vi skal have ham frem som 8'er. Jeg tror også Quedraogo ville blive bedre som enlig 6'er. Ligeledes er både Owusu og Adam mere klassiske backs end de er wingbacks. Og når vi ligeledes ikke har nogle forsvarsspillere der er værd at skrive hjem om, så kunne det være man skulle have en mindre af dem på banen. Vi har konstant et kæmpe mellemrum mellem forsvar og midtbane. Jeg tror at Diamanten kunne hjælpe på det problem.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
        Ligesom andre skriver, så tror jeg også det er opstillingen der ikke passer til de spillere vi har. Vi skal over i Diamanten som Zorniger også har praktiseret før. Vores aller største problem er at vi ikke får nok ud af Falk i nuværende opstilling. Vi skal have ham frem som 8'er. Jeg tror også Quedraogo ville blive bedre som enlig 6'er. Ligeledes er både Owusu og Adam mere klassiske backs end de er wingbacks. Og når vi ligeledes ikke har nogle forsvarsspillere der er værd at skrive hjem om, så kunne det være man skulle have en mindre af dem på banen. Vi har konstant et kæmpe mellemrum mellem forsvar og midtbane. Jeg tror at Diamanten kunne hjælpe på det problem.
        Fuldstændig enig.
        Det er så tydeligt at når vi spiller med 5 bagved, ender vi med at have for få afspilningsstationer frem ad banen. At de 3 midtstoppere spiller bredt, skaber ikke mere plads, da wingbacks står helt uden på linien. Det giver ikke nok spillere til at skabe mellemrum. Vi har brug for en 4 mandskæde, for at vi nemmere kan komme ud af modstanderens pres.

Comment

Det hele sejler defensivt - det giver jeg folk fuldstændig ret i. Jeg tror, at vi er overrasket over hvor "dårlige" fodboldspillere OB har. En ting er at kunne tæmme bolden og spille den videre (det er der så mange der heller ikke kan), men en stor ting er også at kunne se spillet, og stå de rigtige steder. Det er der mange der overhovedet ikke kan finde ud af. Man har i ungdomsrækkerne gjort alt for meget ud af at "skole" spillerne til at kunne det samme - spille i trekanter o.s.v. Men har mistet noget flair, som følger de kampafgørende spillere. Se sådan én som Adam Sørensen, han aner jo ikke hvad han laver i går. Han er IKKE forvarsspiller. Men giv ham f.eks. en lidt mere fri rolle længere fremad, så vil vi bedre se hans kvaliteter. Om han er god nok til OB på sigt? Det er ikke sikkert. Men spillerne bliver presses ned i systemer og kasser, hvor man ikke får det bedste ud af dem - og det er et større problem i OB end andre klubber de seneste mange år.
          Last edited by Københavnstinker; 29-09-2025, 07:50.

Comment

Vi så også igår, hvor stort et spring der er fra toptalenter i Brøndby og OB. Ambæk og eks. William Martin har vel nogenlunde enslydende meritter fra akademi tiden, men Ambæk kommer ind med en helt anden kvalitet og dominans. Sidst vi så det fra et OB talent, var det Minteh og det er nok begrænset hvor meget akademiet kan tage af æren for hans udvikling.

Comment

Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
              Der er knald på i starten af kampen, man kan se at Falk maner til ro på. Adam Sørensen fiser og farer rundt uden hovedbog hale i det han gør. Rigtig mange fejlafleveringer til følge. Opdækningen ved Vallys første mål er piv ringe. Det er helt klar forsvaret der er det største problem. De sejler rundt, Jeg ville prøve en 442 opstilling.

Myhra

Uwusu. Bürgy. Gomes. McCoy

Ouedraogo

Falk. Martin/ Ejdum

Arp

Niemiec. Genaus
              Jeg kan rigtig godt lide hans energi og fight, men jeg er enig her. Det er godt nok som at se en høne rende rundt uden hovedet. Det er som om han stresser, hvilket også ses i de mere rolige aktioner, hvor det at få en bold under kontrol kniber gevaldigt.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Jeg kan rigtig godt lide hans energi og fight, men jeg er enig her. Det er godt nok som at se en høne rende rundt uden hovedet. Det er som om han stresser, hvilket også ses i de mere rolige aktioner, hvor det at få en bold under kontrol kniber gevaldigt.
                Nu er det ikke for at være efter Adam, men den bold han prøver at losse op ad banen burde vel bare være sendt ud over sidelinjen.
                Det blev istedet en frispilning. Men andre var nu værre efter min mening.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Ja. Det er faktisk helt crazy. Vi kunne sagtens have scoret 4, uden at det havde været helt væk fra vinduet.
                  Attached Files
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Jeg ved sgu snart ikke. Jeg kan godt lide AZ, og jeg havde virkelig håbet, at denne gang var den der; kødmad, hidsigt presspil, et fysisk udtryk. Alt sammen simple ting der passer til os.

Men vi ser jo bare ikke rigtigt… noget.

Og nej, bredden er der ikke, men det kan altså ikke forklare alt; det manglende fysiske udtryk, manglen på klart udtryk i det hele taget, et taktisk system der bare er dårligt og en træner der bliver ved og ved med det trods vi helt åbenlyst mangler folk længere fremme på banen (både defensivt og offensivt)

Jeg ved sgu ikke.

Argh….

Comment

Er måske lidt overrasket over at folk finder det underligt at forsvaret ikke hænger sammen … det gjorde det heller ikke i 1. div. eller sidst OB var i SL og forsvaret er altså ikke blevet styrket …
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Oliver Lund v2.
                        OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Zorniger med en klar besked til journalisten som han kalder "my young kollegue". Dumme spørgsmål får klare svar.

Men det gør nu næsten ondt i kroppen at se og høre Peter Sørensen som "ekspert".
                          Z bryder sig ikke om at blive for udfordret. Og de dumme spørgsmål fra journalist forsvarer de med at de stiller dem på seernes vegne.

Comment

En del af vores spillere er bare for naiv.
                            Hvis man kigger på Brøndbys første mål så må de takke bolddrengen og vores naivitet for det. Vores spiller var indstillet på indkast 7-10 meter mere tilbage, men bolddrengen gav hurtigt en ny bold ind de 7-10 meter mere fremme. Selvfølgelig kunne en dommer fløjte af og give gentagelse af indkast på det rette sted men det gør nu ikke hver dommer og det var vi bare ikke indstillet på. At Adams opdækning var amatøragtigt gav resten.
                            Eller Adams forsøg at cleare en lang ild ind med at spille den næsten blind i midten. Det er ja det første du lærer i fodbolden: i offensiven må du gerne prøve noget, men i defensiven har sikkerhed højeste prioritet, så hvis du ikke er sikker at bringe bolden til en medspiller så skal den bare losses væk.
                            Synes Ouedraogo er en af de få som gør det professionelt: hvis han fører bolden og de begår frispark mod ham så falder han på bolden og holder den fast med hænderne. Det tvinger dommeren at reagere og han får frispark, i hverste fald risikerer han er gult kort hvis dommeren ikke ser forseelsen mod ham. Men Ouedraogo lukker dermed i hvert fald modstanderens mulighed for en omstilling pga boldtab. Ville ønske at mere af vores spillere kommer med den her professionalitet
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

Comment

Jeg er overbevist om at vi kommer til at se et hakkende forløb indtil truppen bliver forbedret.
                              Det vil nok altid være en farlig leg at ansætte en så dogmatisk træner som Zorninger, når man som i OBs tilfælde ikke har en trup der er dygtig nok til at udfører hans ideer.

Jeg tror ikke på at han kan få alle de personlige fejl ud at denne trup, uden at skifte ud i truppen.
                              Så man kan træne nok så meget, men det vil ikke ændre på at Adam, Burgy, BP vil lave fejl, da de har alt for mange arbejdsopgaver at forholde sig til i denne stillestil og formation end de har niveau til.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                                Jeg er overbevist om at vi kommer til at se et hakkende forløb indtil truppen bliver forbedret.
                                Det vil nok altid være en farlig leg at ansætte en så dogmatisk træner som Zorninger, når man som i OBs tilfælde ikke har en trup der er dygtig nok til at udfører hans ideer.

Jeg tror ikke på at han kan få alle de personlige fejl ud at denne trup, uden at skifte ud i truppen.
                                Så man kan træne nok så meget, men det vil ikke ændre på at Adam, Burgy, BP vil lave fejl, da de har alt for mange arbejdsopgaver at forholde sig til i denne stillestil og formation end de har niveau til.
                                Der vil blive skiftet ud - senest til sommer, BP har udløb og uanset hvor god han er for kulturen så kan jeg ikke se man forlænger med ham. Vil man beholde ham så bring ham ind som træner - måske på standarder eller lign.

Grubbe har også udløb - og tvivler også på man forlænger der - og så er Trybull også væk senest til næste sommer, så der er et par oplagte pladser der kan forbedres.

Problemet eller udfordringen bliver med nogle af de nyere tilkomne - dem der kom til lige før Zorniger - Bürgy syntes jeg har set udfordret ud. Sørensen er også meget svingende i sine præstationer og hvad med Bonde?

Zorniger skal nok formå at løfte nogle af de unge - men hvor mange, og hvor hurtigt. Problemet som jeg ser det er jo at der ikke har været et stabilt fundament de kan læne sig op af

Comment

Working...
                                X