Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2026 (rygter, ønsker og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

held og lykke til ham. Håber han finder et sted hvor han passer ind og kan udvikle sig.

Comment

Angrebstalent Lasse Legolas Embring Andersen rykkes op til førsteholdet. Skrev kontrakt til sommer 29, så man bygger åbenbart op ham.
      Fedt navn i øvrigt og hvis han skyder som Legolas så bliver det kæmpe fed.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

Comment

Mentaltræneren Troels Bangaard takker af ved årsskiftet.
        https://ob.dk/nyheder/2025/december/..._H2m0WDmInRJkQ
        Det skuffer mig virkelig, det var altid en fornøjelse ham i Ådalen.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Mentaltræneren Troels Bangaard takker af ved årsskiftet.
          https://ob.dk/nyheder/2025/december/..._H2m0WDmInRJkQ
          Det skuffer mig virkelig, det var altid en fornøjelse ham i Ådalen.
          Enig.
          Ligesom Lektonens exit, så er dette også en dårlig nyhed.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Enig.
            Ligesom Lektonens exit, så er dette også en dårlig nyhed.
            Ja, ærgerligt. Svært ikke at spekulere i om der kan lægge mere bag. Jeg kan i hvert fald nemt have nogle fordomme om, at Zorniger ikke altid er så lydhør overfor input fra en mentalcoach som ham.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Ja, ærgerligt. Svært ikke at spekulere i om der kan lægge mere bag. Jeg kan i hvert fald nemt have nogle fordomme om, at Zorniger ikke altid er så lydhør overfor input fra en mentalcoach som ham.
              Havde aldrig følelse at der er noget galt når var i Ådalen. Troels var faktisk altid med i træninger og havde ikke indtrykket at han blev holdet udenfor.
              - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Ja jo være at han selv har fundet noget andet … eller at hans speciale er at lave turn-around i krisetid og overlader det til andre at lave vindermentalitet .. det kan jo være mange ting .. kan være at udfordringen ikke længere er den samme og dermed ikke så interessant ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Ja jo være at han selv har fundet noget andet … eller at hans speciale er at lave turn-around i krisetid og overlader det til andre at lave vindermentalitet .. det kan jo være mange ting .. kan være at udfordringen ikke længere er den samme og dermed ikke så interessant ..
                  Tænker også det er helt udramatisk. Og så tyder det på, at Bangaard er blevet fan af klubben. Håber så at vi får en ny mentalcoach, som kan rykke os til næste niveau. Det stoler jeg på, Troels har kontakterne til.
                  Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                  lykke, ulykke de gange på rad,
                  medgang og modgang hinanden tilråbe,
                  solskin og skyer de følges og ad.
                  Jorderigs guld
                  er prægtig muld,
                  Himlen er ene af salighed fuld.
                  - Kingo, 1681

Comment

Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

Tænker også det er helt udramatisk. Og så tyder det på, at Bangaard er blevet fan af klubben. Håber så at vi får en ny mentalcoach, som kan rykke os til næste niveau. Det stoler jeg på, Troels har kontakterne til.
                    FS/SF har et interview med Banggaard i dagens avis. Jeg har sakset lidt artiklen og der absout intet der tyder på "ondt blod" som begrundelse for afskeden. Troels Banggaard er imø. en tidligere striwet helt fra nu af Her er lidt af det han siger

"Et stærkt omklædningsrum

Troels Banggaard selv takker for sin tid i klubben.

- Jeg har været enormt glad for min tid i OB. At komme ind i de sidste uger af nedrykningssæsonen og mærke den energi og lyst, der var til at rejse sig og skabe det, jeg mener, er et helt unikt omklædningsrum i topfodbold. Det har jeg nydt hver eneste dag både i Ådalen og på tværs af hele OB-universet, siger Troels Banggaard og uddyber beslutningen:

- For mig er det naturligt nu at skulle ud og se det udefra. Når man har været så tæt inde på noget, så er det nogle gange godt at zoome lidt ud og se det udefra igen. Nu siger jeg tak for denne gang og glæder mig over, at jeg efterlader klubben et stærkt sted, som en oprykker, der har fundet fodfæste i 3F Superligaen, og med et stærkt omklædningsrum, der kan håndtere både fremgang og modgang. OB vil altid stå mit hjerte nær, og jeg håber vores veje krydses igen i fremtiden, slutter Troels Banggaard."

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-di...ns-naeste-klub

Ny målmand til OB
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Tipsbladet er som sædvanlig helt væk. Bare se deres kårringer af diverse spillere.
                        Det er jo bare extra bladet i vore dage.

Comment

Mediano drøfter Bonde som den “nye” signing som venstrefodet centerback .. fordi han er venstrefodet …

https://www.transfermarkt.com/jakob-...spieler/202570

Tja…

Kan godt istemme mig at der mangler en venstrefodet centerback men det må ikke være på bekostning af Askou (som der skal forlænges med).
                          Syntes faktisk at behovet for en komplet venstreback er større .. det virker som om at vi har set det bedste fra Adam og han er ok offensiv men skal arbejde med indlæg og så er han ikke “på plads” defensivt, hvor AZ åbenbart foretrækker Yaya frem for Adam og McCoy mod de bedre hold målt på pokalkampene mod AGF.
                          Med en ny VB kan man temperere kampene offensivt eller defensivt med Yaya eller primært Adam som reserver.
                          Så kan McCoy koncentrere sig om at konkurrere med Owusu om startpladsen .. der skal forlænges med Owusu ..

Comment

Mediano drøfter Bonde som den “nye” signing som venstrefodet centerback .. fordi han er venstrefodet …

https://www.transfermarkt.com/jakob-...spieler/202570

Tja…

Kan godt istemme mig at der mangler en venstrefodet centerback men det må ikke være på bekostning af Askou (som der skal forlænges med).
                            Syntes faktisk at behovet for en komplet venstreback er større .. det virker som om at vi har set det bedste fra Adam og han er ok offensiv men skal arbejde med indlæg og så er han ikke “på plads” defensivt, hvor AZ åbenbart foretrækker Yaya frem for Adam og McCoy mod de bedre hold målt på pokalkampene mod AGF.
                            Med en ny VB kan man temperere kampene offensivt eller defensivt med Yaya eller primært Adam som reserver.
                            Så kan McCoy koncentrere sig om at konkurrere med Owusu om startpladsen .. der skal forlænges med Owusu ..
                            er Askou god nok spiller han også - man skal da ikke lade være med at forstærke sig, hvis muligheden er der af hensyn til en spiller.

Og så tænker jeg sådan set at målet er at Askou skal over i den anden side, hvis de får hentet den venstrefodede cb ind. Og så bliver det Bürgy der ryger på bænken.

Lad os se med Bonde, først skal han jo lige tilbage - det har taget længere end en del regnede med, den lange tid han har siddet ude, og skadens omfang så tror jeg ikke det bliver meget vi får ham at se den næste halvsæson. Og så står han tilbage med et år på sin kontrakt - og mon dog han vil være en spiller man forlænger med til den tid? Tænker foråret skal bruges på at bygge ham op - og så kan vi have en fornuftig indskifter i ham et års tid...medmindre han selv ønsker mere spilletid og derfor søger videre.

Så en ventrefodeet cb og en midtbane ind i dette vindue, og en afklaring på Trybull og Grubbe - så tænker jeg man har taget fint hul på at have truppen klar til næste sæson.

Og til sommer kan man så kigge på vb, hvis ikke Adam har forbedret sig nok, og på en angriber....

Comment

Nå .. vi skal snart til det .. om 9 dage er vi i gang og eftersom TB jo ikke virker til at være typen der kigger for dybt i champagneglasset, så tænker jeg at første transfer er på plads 1. januar

Status på vintervinduet er en afgang af Elias Hansborg-Sørensen og en oprykning af Lasse Legolas fra akademiet til 1. holdet og så har OBQ Akademiet skrevet kontrakt med 15 årige Sofie Yde.

Vilja Myhra/Theo Sander/Martin Hansen/Marcus Eskildsen

Owusu/McCoy - Bürgy/Yaya - Askou/Gomez - Adam/Magnus

Ouedraogo/Grubbe/Friis

Falk/Trybull - Ejdum/Bonde

Arp/William

Ganaus/Jona/Abrahamsen - Grot/Bjørn/Legolas

Nogen der ved om Magnus Andersen der står som Left Winger på Transfermarkt er ved at blive omskolet til offensiv VB eller ”bred 8´er? Hvordan går det med det?

Martin Hansen og Bjørn Paulsen er kommet lidt i overskud og kommer der en venstrefodet CB kommer Paulsen længere bag i rækken hvis ikke der sælges ud. Men Paulsen blev forlænget for kulturens skyld og det er fint. Og så kan han jo bruges i angrebet på en dag med høje bolde.
                              Syntes at vi er sårbare på VB og så gerne en forstærkning og det må så antalsmæssigt være på bekostning af en målmand, hvor vi har for mange. Højre back er fint men få nu forlænget med Owusu.

Centerforsvaret er stærkt besat på trods af de mange mål der er kommet imod. Henover efteråret er det blevet bedre og ny træner, nyt system, nye spillere m.m. har givet en bøvlet start.
                              En ny CB må også betyde farvel til en – jeg vil tro at det er Gomez eller alternativt en Bürgy der ikke kan se sig overhalet af Askou som jeg håber at man vil sætte til højre for en ny venstrefodet CB. Bürgy har fået en del ros og løber mange meter. Måske mest salgsbare sammen med Gomez til ACH?

På den defensive midtbane har Grubbe været ude og sige at han gerne vil videre, Vitus Friis er nok for tidlig at bringe i spil og Tom Trybull er fortsat Persona non grata mens jeg desværre ikke tror på at Bonde kommer til at gøre sig gældende i denne sæson, hvorefter at han vil have været ude i 1½ år og som 31 årig, så tror jeg at det bliver svært at komme tilbage på topniveau.
                              Start11 midtbanen er fantastisk men der bør hentes en 8´er mere med stor kvalitet for at konkurrere med Falk og Ejdum .. nok den hårdeste konkurrence i OB ..
                              Arp/William evt. med at rykke Ejdum frem er jeg ikke så nervøs for i dette forår.
                              Angrebet er jeg også fint tilfreds med i dette forår.
                              Skal OB gå efter top6 skal der være flere at rokere med og det gælder for så vidt på alle pladser – ikke mange af top4 klubberne der stiller med det samme hold i hver kamp – skal OB være mere ambitiøse og gå efter top6 skal bredden være større og bedre.

Dog er jeg bekymret for om man ser en mental nedtur blandt spillerne hvis vi misser top6. Det kostede Krogh ikke at nå top6 – der var mange spillere der stemplede ud og mistede troen på OB. Spillerne har fået at vide at de ikke skal tale top6 men gør det jo alligevel.

Det store spørgsmål er vel nok om TB og Co. ser på holdets udvikling og tænker at holdet er godt nok til at overleve i denne sæson mod rækkens øvrige bund6 hold hvis top6 ikke sker.
                              At man jo fra ledelsens side jo ikke har talt op top6 og derfor ikke føler sig tvunget til at stå på tæer og handle ind for at styrke holdet til det kortsigtede 4 kampe for at holde sig i top6 men taler sig ind i den lange seje træk, hvor der kan lægges på i hvert vindue (og på træningsbanen).

AZ taler lidt sort omkring top/bund6 men han må gå med mange overvejelser om hvor det er bedst at udvikle truppen.
                              At spille i bund6, hvor man formentligt er komfortable med afstanden til nedrykningsstregen og kan spille system og relationer sammen i foråret og stå stærkt til næste sæson eller spille top6 mod bedre modstandere og dermed højne niveauet - men er det så på bekostning af systemet og hvad gør en række forventede nederlag i et helt gruppespil mentalt og for fansne?
                              OB har endnu ikke slået et top4 hold i denne sæson – må forvente at de også styrker sig i vinduet – FCK specielt hvis de skal indhente nogen - der er efterlyst forstærkninger i BIF og FCM har Fraculino ude til engang i marts mens de skal jagte AGF der vel ikke skubber alle lektier til sommeren.

Jeg kan egentligt også godt leve med at man ikke styrker holdet væsentligt her til vinter men hvis Grubbe gerne vil videre, AZ fortsat ikke vil bruge TT, der er en målmand i overskud, der er en CB i overskud og man allerede har sagt farvel til Hansborg, så må det være i alles interesse at håndtere dette og hente erstatninger.
                              Principielt syntes jeg kun at der skal handles til start11 men svært at se at vi kan få bedre end de vi har som oprykkere.

Er Legolas 1:1 for Hansborg? Også Abrahamsen blev rykket op i september.
                              Ny venstrefodet CB i stedet for Gomez eller Bürgy + en målmand?
                              En ny defensiv midt for Grubbe
                              En ny central midtbanespiller for Trybull

Comment

Nå .. vi skal snart til det .. om 9 dage er vi i gang og eftersom TB jo ikke virker til at være typen der kigger for dybt i champagneglasset, så tænker jeg at første transfer er på plads 1. januar

Status på vintervinduet er en afgang af Elias Hansborg-Sørensen og en oprykning af Lasse Legolas fra akademiet til 1. holdet og så har OBQ Akademiet skrevet kontrakt med 15 årige Sofie Yde.

Vilja Myhra/Theo Sander/Martin Hansen/Marcus Eskildsen

Owusu/McCoy - Bürgy/Yaya - Askou/Gomez - Adam/Magnus

Ouedraogo/Grubbe/Friis

Falk/Trybull - Ejdum/Bonde

Arp/William

Ganaus/Jona/Abrahamsen - Grot/Bjørn/Legolas

Nogen der ved om Magnus Andersen der står som Left Winger på Transfermarkt er ved at blive omskolet til offensiv VB eller ”bred 8´er? Hvordan går det med det?

Martin Hansen og Bjørn Paulsen er kommet lidt i overskud og kommer der en venstrefodet CB kommer Paulsen længere bag i rækken hvis ikke der sælges ud. Men Paulsen blev forlænget for kulturens skyld og det er fint. Og så kan han jo bruges i angrebet på en dag med høje bolde.
                                Syntes at vi er sårbare på VB og så gerne en forstærkning og det må så antalsmæssigt være på bekostning af en målmand, hvor vi har for mange. Højre back er fint men få nu forlænget med Owusu.

Centerforsvaret er stærkt besat på trods af de mange mål der er kommet imod. Henover efteråret er det blevet bedre og ny træner, nyt system, nye spillere m.m. har givet en bøvlet start.
                                En ny CB må også betyde farvel til en – jeg vil tro at det er Gomez eller alternativt en Bürgy der ikke kan se sig overhalet af Askou som jeg håber at man vil sætte til højre for en ny venstrefodet CB. Bürgy har fået en del ros og løber mange meter. Måske mest salgsbare sammen med Gomez til ACH?

På den defensive midtbane har Grubbe været ude og sige at han gerne vil videre, Vitus Friis er nok for tidlig at bringe i spil og Tom Trybull er fortsat Persona non grata mens jeg desværre ikke tror på at Bonde kommer til at gøre sig gældende i denne sæson, hvorefter at han vil have været ude i 1½ år og som 31 årig, så tror jeg at det bliver svært at komme tilbage på topniveau.
                                Start11 midtbanen er fantastisk men der bør hentes en 8´er mere med stor kvalitet for at konkurrere med Falk og Ejdum .. nok den hårdeste konkurrence i OB ..
                                Arp/William evt. med at rykke Ejdum frem er jeg ikke så nervøs for i dette forår.
                                Angrebet er jeg også fint tilfreds med i dette forår.
                                Skal OB gå efter top6 skal der være flere at rokere med og det gælder for så vidt på alle pladser – ikke mange af top4 klubberne der stiller med det samme hold i hver kamp – skal OB være mere ambitiøse og gå efter top6 skal bredden være større og bedre.

Dog er jeg bekymret for om man ser en mental nedtur blandt spillerne hvis vi misser top6. Det kostede Krogh ikke at nå top6 – der var mange spillere der stemplede ud og mistede troen på OB. Spillerne har fået at vide at de ikke skal tale top6 men gør det jo alligevel.

Det store spørgsmål er vel nok om TB og Co. ser på holdets udvikling og tænker at holdet er godt nok til at overleve i denne sæson mod rækkens øvrige bund6 hold hvis top6 ikke sker.
                                At man jo fra ledelsens side jo ikke har talt op top6 og derfor ikke føler sig tvunget til at stå på tæer og handle ind for at styrke holdet til det kortsigtede 4 kampe for at holde sig i top6 men taler sig ind i den lange seje træk, hvor der kan lægges på i hvert vindue (og på træningsbanen).

AZ taler lidt sort omkring top/bund6 men han må gå med mange overvejelser om hvor det er bedst at udvikle truppen.
                                At spille i bund6, hvor man formentligt er komfortable med afstanden til nedrykningsstregen og kan spille system og relationer sammen i foråret og stå stærkt til næste sæson eller spille top6 mod bedre modstandere og dermed højne niveauet - men er det så på bekostning af systemet og hvad gør en række forventede nederlag i et helt gruppespil mentalt og for fansne?
                                OB har endnu ikke slået et top4 hold i denne sæson – må forvente at de også styrker sig i vinduet – FCK specielt hvis de skal indhente nogen - der er efterlyst forstærkninger i BIF og FCM har Fraculino ude til engang i marts mens de skal jagte AGF der vel ikke skubber alle lektier til sommeren.

Jeg kan egentligt også godt leve med at man ikke styrker holdet væsentligt her til vinter men hvis Grubbe gerne vil videre, AZ fortsat ikke vil bruge TT, der er en målmand i overskud, der er en CB i overskud og man allerede har sagt farvel til Hansborg, så må det være i alles interesse at håndtere dette og hente erstatninger.
                                Principielt syntes jeg kun at der skal handles til start11 men svært at se at vi kan få bedre end de vi har som oprykkere.

Er Legolas 1:1 for Hansborg? Også Abrahamsen blev rykket op i september.
                                Ny venstrefodet CB i stedet for Gomez eller Bürgy + en målmand?
                                En ny defensiv midt for Grubbe
                                En ny central midtbanespiller for Trybull
                                Godt nok et længere skriv - enkelte betragtninger herfra:
                                - hvis vi skal øge kvaliteten bør midtbanen forstærkes af en seriøs konkurrent til 8/10 positionen - Falk og Ejdum spiller ikke hver gang (skader/karantæner).
                                - Kvaliteten i centralt forsvar skal forøges - jeg forstår ikke Burgy skal være afgang - han er klart træneres foretrukne - og er også efter min mening foran de unge- ny mand til start 11 ved siden af Burgy (mon ikke aftalen allerede er lavet - det ligner ikke TB at være så direkte )- Askou og Boyang må så kæmpe om at være 1. reserve - BP kulturbærer til udløb - og Gomez videre.
                                - enig i at målmandsteamet skal reduceres - jeg forstår ikke at Nikolaj Larsen skulle være et emne
                                - venstre kant/back bør opgraderes - der er for store udsving defensivt i den side.
                                - Legolas er næppe mere end træningsspiller det næste halvår - men angrebet er godt- så det rækker indtil sommerpausen (hvis ingen sælges)
                                - Bonde håber jeg mere på end du gør - måske kan han være afløser for Grubbe ?

Vides det i øvrigt hvordan Jenner klarer sig i Holland ??

Comment

Working...
                                X