Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Silkeborg - OB 14/09/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

men hvis det er rigtigt - har man så ikke prioriteret helt forkert? Man henter to virkeligt til toppen - men hvis man reelt stod og skulle have otte spillere ind...
    Netop - man har ikke skabt en balanceret trup, men kortvarig "wooow-faktor" og mediebevågenhed.

Comment

men hvis det er rigtigt - har man så ikke prioriteret helt forkert? Man henter to virkeligt til toppen - men hvis man reelt stod og skulle have otte spillere ind...
      Vi kender jo økonomien i detaljer, men jeg tvivler på at vi ville have fået 8 ind. Men måske 2 mere som fyld og havde det været bedre? Men det bliver jo rent gætværk. Men som oprykker og med vores historie, de seneste mange år skal vi nok lægge flere penge end tidligere..Det kræver lang tid at bygge klubben op igen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

Vi kender jo økonomien i detaljer, men jeg tvivler på at vi ville have fået 8 ind. Men måske 2 mere som fyld og havde det været bedre? Men det bliver jo rent gætværk. Men som oprykker og med vores historie, de seneste mange år skal vi nok lægge flere penge end tidligere..Det kræver lang tid at bygge klubben op igen.
        det var også bare et tal hevet ud af røven
        pointen var at har man haft et fast budget - og et behov for en stærkere trup - og så går ud og brænder det hele på top topspillere, men står tilbage med en for tynd trup med mange mangler - så har man i mine øjne prioriteret forkert.

Comment

pointen var at har man haft et fast budget - og et behov for en stærkere trup - og så går ud og brænder det hele på top topspillere, men står tilbage med en for tynd trup med mange mangler - så har man i mine øjne prioriteret forkert.
          Det har du også helt ret i og jeg vælger at tror at de ikke har prioriteret så dumt. Men det jo også et gæt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Ja et af elleve ramte en medspiller.
            Har i det hele taget svært ved at se hvad ideen er med vores dødbolde.
            Vi havde engang en dygtig dødboldstræner. Tydeligt det ikke har fokus mere.

Comment

Svarer lidt til at ​Team ColoQuick skyder hele budgettet af (og mere til) for at skrive kontrakt med Vingegaard og Kuss. Da sportsdirektøren tror de kan blive et Worldtourhold og gøre sig gældende i TdF med førstnævnte badet i mediernes spotlight. Hvor man måske ville få mere ud af flere lidt mindre dygtige ryttere (mht. skader, stabilitet, sammenhold m.m.) og etablere sig som et bæredygtigt hold.

Nogen der ved, hvor "OB Strategi 2028Next Level​" kan ses (eller de er måske allerede ved at revidere den efter vores sæsonstart ) ?

Comment

Jeg talte med en Silkeborg fan i løbet af ugen. Han snakkede om at man i klubben havde et uudtalt lønloft på 100.000 om måneden. Derudover henter de ofte fra den danske 2. Division og det med en træner der blev fyret fra OB.
                Det er ikke vores manglende muligheder i transfervinduet der gør at vi taber til Silkeborg i dag, men vi er tydeligvis ikke ligeså dygtige til at drive en fodboldklub.
                Vi har meget meget meget bedre forudsætninger men det lykkedes ikke for os.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg
                  Jeg talte med en Silkeborg fan i løbet af ugen. Han snakkede om at man i klubben havde et uudtalt lønloft på 100.000 om måneden. Derudover henter de ofte fra den danske 2. Division og det med en træner der blev fyret fra OB.
                  Det er ikke vores manglende muligheder i transfervinduet der gør at vi taber til Silkeborg i dag, men vi er tydeligvis ikke ligeså dygtige til at drive en fodboldklub.
                  Vi har meget meget meget bedre forudsætninger men det lykkedes ikke for os.
                  Ja, SIF gør det rigtigt flot. Det samme kan vel siges om SE, VFF og RFC, som vi burde havde overhalet med vores "økonomiske muskler" og organisation.

Comment

Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
                    Jeg er helt med på, at du ser et stort lys i Theo Sander. Det er bare et kæmpe problem, at der i hver kamp han spiller bliver scoret mål som han skal forhindre. Vi skal minimum lave 2 mål for at vinde, for han dropper med garanti. Det er ikke holdbart. Klart der er andet galt, men målmandsposten er et helt smart sted at begynde.

Det er helt fint med mig at skifte målmand. Lad os bare give Myhra chancen igen.

Mine forventninger til Fredericia-kampen er alligevel på nulpunktet. Det eneste jeg 100% forventer er minimum 2 mål imod og det er ligegyldigt hvilken målmand vi stiller med.

Så må vi bare håbe vores offensiv ikke stopper med at løbe for hinanden og gå i fælles pres efter 20 minutter igen igen.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Målmandssituationen er vores mindste problem.
                      Interessant betragtning, som jeg har respekt for. Jeg savner dog virkelig nogle kampafgørende indgreb fra Theo. Som en anden skriver, er det ikke drop. Men jeg tipper, Myhra havde taget nogle af dem, der er pebet ind bag Sander.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Forstår bare ikke de her to ansigter af holdet. I første halvleg pressede vi stærkt og højt hvad gav bold gevinster og føringen og hvad stressede SIF rigtig meget. Vores genpress fungerede og vi dominerede kampen.
                        I anden halvleg var vores press helt, HELT væk. De kunne spille deres opspil og vi løb kun bag uden at sætte press på dem.
                        Det var ja de samme elleve spiller på banen og det kan ikke være en ændret taktisk anvisning af Zorniger som sagde i pausen at han var meget tilfreds med vores spil og vi ville fortsætte det. Fatter det bare ikke.
                        At udvisning kom til et tidspunkt hvor vi lige var ved at overtage kontrollen af kampen er selvfølgelig pisse ærgerligt. Især når man tager med i betragtning at Yayas første gule kort var en klar fejldom. Måske man kan se det som fejl af Zorniger ikke at skifte Gomez tidligere ind. Han sagde ja flere gange at de unge gør det godt i forsvaret til de bliver trætte hvor de gør fejl. Men det er selvfølgelig let at sige i bagkloghedens klare lys.
                        Det var pinefuldt ligesom kampen imod FCN. Du skriver at vi pressede stærkt og højt i 1. halvleg, men jeg mener vi allerede i midten af 1. halvleg begyndte at sløse med pres og pasninger. Vi overlod stille og roligt initiativet til et ringe Silkeborghold. Vi gjorde ikke arbejdet færdigt, hverken offensivt eller defensivt. Det er sådanne præstationer man bliver favorit til nedrykning på.

Comment

Jeg har svært ved at finde frem til hvad jeg mener. Der er for meget lotteri. Helt sikkert. Og nok også for meget tysk. Vi er mange der har sagt at der er brug for forstærkninger. Troels fandt ikke nok. Vi har en vigtig langtidsskadet som løftede holdet indtil han blev skadet. Hvorfor tager det så lang tid med ham. Er sikker på at han bremser Troels.
                          Jeg tror og håber på at vi får en god tilgang til vinter og så klarer vi at blive oppe. Men lige nu er vi en nedrykningsaspirant og det er sgu pinligt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Jeg er enig med Rasmus Falk. Den hér kamp må de simpelthen ikke tabe. Silkeborg kan jo intet, men der er simpelthen så stor niveauforskel på OB's spillere, at det bliver udslagsgivende. Jeg forstår stadig ikke Theo Sander på mål. Han er lejet, og den 3. bedste målmand i OB. Hvorfor spiller han? Og Groot's førsteberøring er som regel hans sidste. For helvede en træstamme. Prøv dog Niemich. Man snakker tit om hvor vigtig "den røde tråd" er på et fodboldhold. Det er stammenn op gennem midten - målmand, central forsvar, central midt og 9'er. OB mangler kvalitet til rygraden på holdet, og så vil man tabe en masse kampe. Rasmus Falk kan ikke gøre det alene
                            Når Zorninger er ude og kritisere spillerne, for at have for mange berøringer, så er det helt sikkert ikke Grot den er rettet imod.
                            Grot er en spiller, hvor der hvor der er meget kort op til begrænsningerne. På trods af sin højde er han på ingen måde hverken dominerende i luften, eller et våben i feltet ved dødbolde. Han vinder ikke nok dueller.
                            Som du skriver så er hans første berøring ofte også hans sidste, for ja det er som at sparke bolden ind på et træ, du aner ikke hvilken retning den kommer retur, og det gør Grot heller ikke selv.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

Comment

Jeg forstår bare godt Zornigers frustrationer over Bojang. I en fase, hvor kampen peger med en lille forsigtig pil imod vi sætter os på kampen igen, så taber han fuldstændig hovedet. Det er risikoen man løber med at bruge de unge, men for filan hvor er det en håbløs aktion, som slet ikke står mål med de forrige kampe, hvor han har præsteret fuldstændig upåklageligt.

Det er nøglesituationen for at vi taber, og så kan vi diskutere Sanders manglende nøgleredninger, og for min skyld må de gerne prøve Myhra af, hvis han er tilbage på 100%.
                              Vi får det bare enormt svært uanset hvem der står på kassen, hvis vores forsvar laver så store fejl, og vi ikke bliver mere kyniske oppe foran i vores gode perioder. Både igår og imod fcn skulle vi jo have scoret minimum 3 gange med de chance vi tilsmiler os. Det er jo den kynisme vi er oppe imod. Vi vinder på XG, men vi ser jo bare alle hold i superligaen i denne sæson straffer os i stort set hver eneste sekvens vi bevæger os ind i, som vi kun håndtere på 1. Divisonsnivaeu eller det der er værre.

Comment

Erindrer da et par chancer mere til OB ..

https://superliga.dk/kampe/2025-2026...-ob-14-09-2025
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                                X