Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Mikkel Kirkeskov til OB.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    uden at starte et mundhuggeri, men hvorfor tror du ikke at der er mange der kender, og kan benytte ord som "aversion", korrekt... jeg tror du undervurdere forums åndelige habitus, selv om fodboldfans generelt har ry for et lavt uddannelsesniveau, og her er undertegnede selv inkluderet....
    Jeg er ikke højt uddannet - bare sprogligt begavet. Det lød blærerøvs-agtigt, men det var ikke tilsigtet. Sagt på en anden måde, har jeg altid haft flair for sprog, men i skolen gad jeg ikke til især min tysklærerindes, store ærgrelse. Hun forsøgte virkelig, men jeg havde for meget krudt bagi og ventede bare på næste frikvarter, hvor jeg kunne komme ud og spille fodbold. Timerne var bare et irriterende afbræk... Har dog lagt mig i selen som voksen efter devisen: selvlært er vellært.

    Men altså medfødt sproglig begavelse, kan jeg ikke se skulle have så meget med høj uddannelse at gøre. Alt kan læres hvis man brænder nok for det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Jeg troede på Kirke, men måtte erkende det langt fra gik som ventet, og det var egentlig bare ud fra det mine egne øjne så, og ikke ud fra hvad et par AGF fans mente, men ellers godt forsøgt... Han startede den første kamp på et højt niveau, men derfra gik det kun den forkerte vej, og den første kamp dæmpede heller ikke forventninger, som jo så gjorde skuffelsen større... Så går det langt bedre nu, heldigvis, god start han har fået, mere som forventet...

      Kan så ikke se hvad det svære skulle være i at forstå at folk har haft en "aversion" mod Kirke, det er jo ikke ligefrem gået som det skulle... og kan slet ikke så hvad Aris niveau har med det at gøre, men holder vi lige på Ari et øjeblik og tænker, en af vores mere "upopulære" spillere, som Kirke så hverken har været bedre eller dårligere end... så kan det vel ikke overraske..?

      Kan så omvendt undre sig over indlæggene her ikke kom for 2 måneder siden, eller op til den første kamp, når nu i aldrig er forstået det... der er ikke engang nogen der kritiserer ham egentlig for tiden...

      ???
      Det var først nu jeg lige kom i tanke om det... Gør det noget? Og nu flyder tråden jo ikke ligefrem over med lovprisende ord af Kirke. Hvor meget dårligere var han egentlig end resten? Og Ari - der startede med at par få gode kampe på v.back - blev rykket op på midten og spillede katastrofalt derfra. Han var jo endda selv ude at sige at han foretrak v.back - ikke at det gik så meget bedre for han lavede stadig nogle katastrofale brølere der kostede mål. Nu er han - med blandede resultater - så tilbage igen, og kun tiden vil vise om det bliver en succes. Han er dog blomstret op under KN kan man se, men det er nok også fordi anførerbindet er taget fra ham, og det var måske i virkeligheden et hverv han i bund og grund slet ikke havde lyst til..?

      Hvad angår Kirke, så tænker jeg også at han jo aldrig rigtig fik en chance under OP, der skulle levere overlevelse - og hvis han så en spiller uden selvtillid til træning, så er det altså ikke ham man giver chancen i kampe hvor hvert point synes livsvigtigt. KN kan bedre tillade at gamble lidt nu (ikke at det er en satsning udover det normale med Kirke) hvor der er slået en streg i sandet. Alle bilver set på med nye friske øjne og nogle gange er det mindre justeringer der skal til hos den enkelte spiller for at de bedre får udnyttet potentialet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Jeg skal gerne erkende, at jeg fuldstændigt havde givet op på Kirkeskov efter sidste sæson. Nu har han kun spillet to gode kampe, så der er grund til at holde champagnen på køl lidt endnu, men det har set fornuftigt ud. Stort cadeau til ham for at slås for det, og til Kent for at se mulighederne i truppen.
        Jeg er helt enig. Måske han bliver nok en rigtig transfer-success af JH og lader JH-barometer stige med forsinkelse.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
          Helt ok. Er skam pæredansk.

          Jeg holder generelt af at vedligeholde, og udvikle mit ordforråd, og går lidt op i "ikke at skrive, som man taler" fordi jeg har en idé om at man, på den måde bedre får sine pointer frem, hvis man bestræber sig på at levere dem overvejet, præcist og velformuleret.
          Det er noget jeg selv går meget op i. Dog skriver jeg, som jeg taler på et forum, og gider ikke at læse korrektur. Grunden til at jeg troede, at du var britisk, var at du skriver meget, som min ven fra Liverpool gør.

          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          uden at starte et mundhuggeri, men hvorfor tror du ikke at der er mange der kender, og kan benytte ord som "aversion", korrekt... jeg tror du undervurdere forums åndelige habitus, selv om fodboldfans generelt har ry for et lavt uddannelsesniveau, og her er undertegnede selv inkluderet....
          Manner vi to kommer aldrig op og mundhugges Jeg tror bare, at du måske læste mit indlæg lidt hurtigt. Jeg nævner faktisk hverken forum eller dets åndelige habitus, eller fodboldfans for den sags skyld. Jeg tror ikke den brede befolkning kender ordet: aversion, det er ikke noget jeg ved noget om, det jeg bygger det på, er at jeg aldrig har hørt ordet sagt på dansk før. Men jeg kan fornemme på det store antal gange, som det er blevet nævnt herinde på kort tid, at det måske bare er mig som ikke er støt på det

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
            Jeg er ikke højt uddannet - bare sprogligt begavet. Det lød blærerøvs-agtigt, men det var ikke tilsigtet. Sagt på en anden måde, har jeg altid haft flair for sprog, men i skolen gad jeg ikke til især min tysklærerindes, store ærgrelse. Hun forsøgte virkelig, men jeg havde for meget krudt bagi og ventede bare på næste frikvarter, hvor jeg kunne komme ud og spille fodbold. Timerne var bare et irriterende afbræk... Har dog lagt mig i selen som voksen efter devisen: selvlært er vellært.

            Men altså medfødt sproglig begavelse, kan jeg ikke se skulle have så meget med høj uddannelse at gøre. Alt kan læres hvis man brænder nok for det.
            mit indlæg lød måske en anelse "spidst", det var absolut ikke min mening. Jeg glæder mig, i lighed med dig, tror jeg når sproget bruges både korrekt, og også når det bruges innovativt i nye og spændende sammensætninger. Jeg vil langt fra påstå jeg er sprogligt begavet, men det skal ikke afholde mig fra at være sprogligt interesseret. Nok om det, jeg undrede mig bare over bemærkningen om at ikke mange kender ordet "aversion"....jeg kender iøvrigt ikke den engelske udtale af ordet, men vil da gætte på at det er nogenlunde det samme, naturligvis med samme betydning. 👍🏻
            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
              Det var først nu jeg lige kom i tanke om det... Gør det noget? Og nu flyder tråden jo ikke ligefrem over med lovprisende ord af Kirke. Hvor meget dårligere var han egentlig end resten? Og Ari - der startede med at par få gode kampe på v.back - blev rykket op på midten og spillede katastrofalt derfra. Han var jo endda selv ude at sige at han foretrak v.back - ikke at det gik så meget bedre for han lavede stadig nogle katastrofale brølere der kostede mål. Nu er han - med blandede resultater - så tilbage igen, og kun tiden vil vise om det bliver en succes. Han er dog blomstret op under KN kan man se, men det er nok også fordi anførerbindet er taget fra ham, og det var måske i virkeligheden et hverv han i bund og grund slet ikke havde lyst til..?

              Hvad angår Kirke, så tænker jeg også at han jo aldrig rigtig fik en chance under OP, der skulle levere overlevelse - og hvis han så en spiller uden selvtillid til træning, så er det altså ikke ham man giver chancen i kampe hvor hvert point synes livsvigtigt. KN kan bedre tillade at gamble lidt nu (ikke at det er en satsning udover det normale med Kirke) hvor der er slået en streg i sandet. Alle bilver set på med nye friske øjne og nogle gange er det mindre justeringer der skal til hos den enkelte spiller for at de bedre får udnyttet potentialet.
              Overhovedet ikke, det var også bare hvor den manglende forståelse var, da han ikke lige havde spillet to gode kampe, men ros skal han da endelig have, han har jo fået en god start...
              Jeg synes Kirke blev en af de dårligste, uden tvivl, det var de helt grundlæggende ting der ikke fungerede... Helt enig, Ari var(også) katastrofal, jeg synes så allerede han oppede sig som foråret skred frem, og har ikke set forbedringer efter sommeren i forhold til slutningen af foråret, og jeg kan slet ikke se nogen opblomstring, altså en opblomstring ville jo betyde vi ikke sad og havde da problemer på hans position...

              Det kan jeg som godt være enig i, det blev ikke til mange kampe under Ove, men han gjorde heller intet i dem han fik for at overbevise Ove om, at han skulle beholde pladsen da vores katastrofale anfører gjorde krav på den, og så var der kun én vej... Kirke synes jeg så også havde et par nogenlunde optrædener til sidst i foråret, der var det så for sent at komme i gang under Ove, men håber da det er nu tiden er kommet, altså chancen er der jo altid, og han har noget at bevise...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Overhovedet ikke, det var også bare hvor den manglende forståelse var, da han ikke lige havde spillet to gode kampe, men ros skal han da endelig have, han har jo fået en god start...
                Jeg synes Kirke blev en af de dårligste, uden tvivl, det var de helt grundlæggende ting der ikke fungerede... Helt enig, Ari var(også) katastrofal, jeg synes så allerede han oppede sig som foråret skred frem, og har ikke set forbedringer efter sommeren i forhold til slutningen af foråret, og jeg kan slet ikke se nogen opblomstring, altså en opblomstring ville jo betyde vi ikke sad og havde da problemer på hans position...

                Det kan jeg som godt være enig i, det blev ikke til mange kampe under Ove, men han gjorde heller intet i dem han fik for at overbevise Ove om, at han skulle beholde pladsen da vores katastrofale anfører gjorde krav på den, og så var der kun én vej... Kirke synes jeg så også havde et par nogenlunde optrædener til sidst i foråret, der var det så for sent at komme i gang under Ove, men håber da det er nu tiden er kommet, altså chancen er der jo altid, og han har noget at bevise...
                Det er sjovt som 2 sejre og 2 "bedre end forventet" præstationer pludselig får to af de, overall, dårligst præsterende spillere (målt på bundniveau) i sidste sæson til pludselig at fremstå som nærmest kriminelt undervuderede...

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Det er sjovt som 2 sejre og 2 "bedre end forventet" præstationer pludselig får to af de, overall, dårligst præsterende spillere (målt på bundniveau) i sidste sæson til pludselig at fremstå som nærmest kriminelt undervuderede...

                  MvH ChrisOB
                  Ja det er sgu lidt spøjst .

                  Ingen tvivl om at Kirke har spillet godt de 2 første kampe og fået berettiget ros for det .

                  De første par kampe han spillede var gode , men derefter var det mildest talt skidt og derfor dengang også retteligt kritiseret derfor og hevet af holdet .
                  Husker en kamp i Brøndby hvor han 2-3 gange uprovokeret tabte en simpel bold ud over sidelinjen .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Det er sjovt som 2 sejre og 2 "bedre end forventet" præstationer pludselig får to af de, overall, dårligst præsterende spillere (målt på bundniveau) i sidste sæson til pludselig at fremstå som nærmest kriminelt undervuderede...

                    MvH ChrisOB
                    Tja, behovet for syndebukke falder jo, når vi vinder... ,o)

                    Comment


                      Tja, jeg vil nu mere sige, at det er behovet - for kun at leve i nuet, ignorere hvad der er sket i fortiden og ud fra det lade som om fremtiden kommer til at blive rosenrød - der stiger, når man vinder. Ikke at jeg siger, dét i sig selv er en slem ting, så langt fra, men det kan sagtens kamme over. Ligesom behovet for at finde "syndebukke" kan gøre.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Tja, jeg vil nu mere sige, at det er behovet - for kun at leve i nuet, ignorere hvad der er sket i fortiden og ud fra det lade som om fremtiden kommer til at blive rosenrød - der stiger, når man vinder. Ikke at jeg siger, dét i sig selv er en slem ting, så langt fra, men det kan sagtens kamme over. Ligesom behovet for at finde "syndebukke" kan gøre.

                        MvH ChrisOB
                        Bingo... samt et stærkt behov for at skal fortælle andre de er forkert skruet sammen, uden nogen nærmere forklaring, andet end den med eventyr land og luk øjnene så flyver du nok........ engang...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Bingo... samt et stærkt behov for at skal fortælle andre de er forkert skruet sammen, uden nogen nærmere forklaring, andet end den med eventyr land og luk øjnene så flyver du nok........ engang...
                          Tja, tjo, jo... "There are many things we can learn from each other if we can find a way to co-exist. Can there be peace?"

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Tja, jeg vil nu mere sige, at det er behovet - for kun at leve i nuet, ignorere hvad der er sket i fortiden og ud fra det lade som om fremtiden kommer til at blive rosenrød - der stiger, når man vinder. Ikke at jeg siger, dét i sig selv er en slem ting, så langt fra, men det kan sagtens kamme over. Ligesom behovet for at finde "syndebukke" kan gøre.

                            MvH ChrisOB
                            men efter en 4-5 forfærdelige og meget svingende år - så er det jo også bare med at nyde det mens det går godt

                            vi er inde i en sejrsstime (2 sejre på stribe er en stime i OB) og ligger nr 1.....det er længe siden det er sket - og der kan gå laaaang tid igen når realiteterne engang indhenter os, og det kan ske allerede i aften.

                            Og det samme gør sig vel gældende med Kirkeskov.....2 gode præstationer gør ham næppe til den bedste handel nogensinde, og det hele kan hurtigt vende igen - men det er godt så længe det vare.

                            ignorance is bliss

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              men efter en 4-5 forfærdelige og meget svingende år - så er det jo også bare med at nyde det mens det går godt

                              vi er inde i en sejrsstime (2 sejre på stribe er en stime i OB) og ligger nr 1.....det er længe siden det er sket - og der kan gå laaaang tid igen når realiteterne engang indhenter os, og det kan ske allerede i aften.

                              Og det samme gør sig vel gældende med Kirkeskov.....2 gode præstationer gør ham næppe til den bedste handel nogensinde, og det hele kan hurtigt vende igen - men det er godt så længe det vare.

                              ignorance is bliss
                              Men det kan også bare være, at han ikke fandt sig godt til rette i galehuset eller Oves defensive bold. Det kunne jo tænkes at Kent er den mand der kan gøre ham god. Der er ikke nogen grund til at være så skeptisk..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Tja, jeg vil nu mere sige, at det er behovet - for kun at leve i nuet, ignorere hvad der er sket i fortiden og ud fra det lade som om fremtiden kommer til at blive rosenrød - der stiger, når man vinder. Ikke at jeg siger, dét i sig selv er en slem ting, så langt fra, men det kan sagtens kamme over. Ligesom behovet for at finde "syndebukke" kan gøre.

                                MvH ChrisOB
                                Jeg synes nu heller ikke jeg har set nogen argumentere for at han skal på landsholdet, eller sælges til Real... så er det kammet over, eller bliver han bare bedømt på det han præsterer, frem for det han HAR præsteret?

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X