Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    “Gamle” spillere (det føles lidt fjollet at skrive gamle om personer i 30erne…) undervurderes ganske vildt i moderne fodbold, hvor alt desværre handler om salgspotentiale. Det er rædderligt. At spillere søger ud, inden de overhovedet er slået igennem i Superligaen. Host, Slots, host Julius.

Fodbold handler om at vinde, og man vinder ved også at have rutinerede spiller med en god indstilling, so ikke kun tænker på at blive solgt.

Balancen er helt skæv i moderne fodbold, og det dræber sporten.

Rant over :)

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

“Gamle” spillere (det føles lidt fjollet at skrive gamle om personer i 30erne…) undervurderes ganske vildt i moderne fodbold, hvor alt desværre handler om salgspotentiale. Det er rædderligt. At spillere søger ud, inden de overhovedet er slået igennem i Superligaen. Host, Slots, host Julius.

Fodbold handler om at vinde, og man vinder ved også at have rutinerede spiller med en god indstilling, so ikke kun tænker på at blive solgt.

Det er jeg som udgangspunkt enig i.
      Men at hente en på en 2 årig der er på vej ned og vel fylder 39 år inden kontrakt udløb giver ingen mening for mig

Forum havde kogt over af vrede hvis det var OB der havde hentet ham er jeg sikker på

Comment

Det er jeg som udgangspunkt enig i.
        Men at hente en på en 2 årig der er på vej ned og vel fylder 39 år inden kontrakt udløb giver ingen mening for mig

Forum havde kogt over af vrede hvis det var OB der havde hentet ham er jeg sikker på
        Det er jeg heller ikke uenig i. Jeg brugte det bare som undskyldning for mit rant ;).

CE bliver af mange beskrevet som nærved en pensionist, trods han er én af de spillere, der har løbet mest i det tyske.

En trup har brug for ældre kulturbærere, der ikke jagter det næste salg.

Comment

Det er jeg heller ikke uenig i. Jeg brugte det bare som undskyldning for mit rant ;).

CE bliver af mange beskrevet som nærved en pensionist, trods han er én af de spillere, der har løbet mest i det tyske.

En trup har brug for ældre kulturbærere, der ikke jagter det næste salg.
          Der er jo absolut ingen garanti for at han ville blive kulturbærer i Brøndby og det samme kan vel siges om CE hvis han kom til OB
          Ved ikke om du mener modne spillere?

Comment

Problemet er - som altid - pengene.

Fordi fodbold er blevet så dyr en disciplin at vinde i, så er forretningerne bagved blevet i stigende grad tvunget til at at have likvide midler og værdier liggende på hylderne.

En gammel spiller koster sandsynligvis stadig mange penge eller endda flere penge i løn, og kan med næsten statsgaranti ikke sælges igen. Så hvis den investering skal bære sig selv, skal spilleren jo så være mere end bare en smule afgørende på fodboldbanen. Det kan sagtens være tilfældet med Mortensen, men jeg forstår skepsissen bagved at smide to års forlængelse i en prisklasse, der lokker ham væk fra en klub han har brugt 7 år i.

Jeg synes ikke Patrick Mortensen er dårlig, jeg undervurderer ham ikke, jeg forsøger at få investeringen til at give mening, hvorfor have en kampdyr indskifter, når man har nogle af ligaens største offensive talenter?

Men hvem ved, måske giver det mening i løbet af sæsonen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Problemet er - som altid - pengene.

Fordi fodbold er blevet så dyr en disciplin at vinde i, så er forretningerne bagved blevet i stigende grad tvunget til at at have likvide midler og værdier liggende på hylderne.

En gammel spiller koster sandsynligvis stadig mange penge eller endda flere penge i løn, og kan med næsten statsgaranti ikke sælges igen. Så hvis den investering skal bære sig selv, skal spilleren jo så være mere end bare en smule afgørende på fodboldbanen. Det kan sagtens være tilfældet med Mortensen, men jeg forstår skepsissen bagved at smide to års forlængelse i en prisklasse, der lokker ham væk fra en klub han har brugt 7 år i.

Jeg synes ikke Patrick Mortensen er dårlig, jeg undervurderer ham ikke, jeg forsøger at få investeringen til at give mening, hvorfor have en kampdyr indskifter, når man har nogle af ligaens største offensive talenter?

Men hvem ved, måske giver det mening i løbet af sæsonen.
              Tja - jeg er da i tvivl om Mortensens fremadrettede niveau - i AGF blev han i dele af efteråret erstattet af Serra uden at denne på nogen måde havde overbevist. Mon ikke tidens tand har gnavet i Mortensen - og man skal ikke købe aldrende spillere på vej ned - hvem ved hvilket tilbud han evt. har fået i GF ?

Comment

Helt uforståeligt af BIF, men de er jo superdygtige til at brænde penge af, så hvorfor ikke?

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Helt uforståeligt af BIF, men de er jo superdygtige til at brænde penge af, så hvorfor ikke?
                  Det jeg har hørt fra og af GF-fans er en blandet pose bolsjer. Nogen ønsker ham held og go' vind, andre er bitre og ønsker ham ikke meget godt. Andre igen siger også at hans generelle niveau er faldet og at han sandsynligvis har fået en 1 årig forlængelse tilbudt i Århus. Jeg tror jeg havde været meget skeptisk hvis TB havde hentet ham på en 2 årig .. og sikkert også hvis der var tale om en 1 årig. Jeg synes det ligner sats fra den nye sportschef, Ohnesorge, men han har vel sine data at kikke på og har vurderet ud fra det

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Nå - PM er ikke stillet i udsigt at spille hver gang. Han skal være "leder og sparringspartner" på holdet :)

https://bold.dk/fodbold/klubber/broe...-med-sin-rolle
                    Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Nå - PM er ikke stillet i udsigt at spille hver gang. Han skal være "leder og sparringspartner" på holdet :)

https://bold.dk/fodbold/klubber/broe...-med-sin-rolle
                      Han er måske blevet stillet et job i udsigt, som assistenttræner eller lignende, når han stiller støvlerne på hylden. Synes dog det er en lidt speciel signing af BIF med deres meget høje ambitioner

Comment

Working...
                      X