Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Som dommer i SL får man kr. 10 - 13.000 pr kamp så
    med 32 runder kan man maksimalt tjene kr. 416.000 som prof dommer i Danmark (+ evt. internationale kampe) men ingen dommer dømmer hver uge så det reelle beløb er noget mindre - syntes jeg så 18-20 kampe om året.
    Linje- og 4. dommere får mindre.

Et voldsomt udskældt erhverv med vist ret hårde vilkår:

https://bold.dk/fodbold/nyheder/dans...aempe-problem/
    Taksten på en superligakamp er 14.000, LD får 6.000, men til de tal skal du lægge at de fast får for 20 timer ugentligt, ca 250.000 kr om året for at holde sig i form, stille sig tilrådighed internt osv. dertil kørepenge. De har imellem 600.000 og 700.000 kr om året, hvilket man sagtens kan leve godt af.
    VAR dommer får 9.000 kr og AVAR 6.000 kr, kender ikke 4. dommeren, men det koster ca 50.000 kr pr kamp for dommere til en superligakamp.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Taksten på en superligakamp er 14.000, LD får 6.000, men til de tal skal du lægge at de fast får for 20 timer ugentligt, ca 250.000 kr om året for at holde sig i form, stille sig tilrådighed internt osv. dertil kørepenge. De har imellem 600.000 og 700.000 kr om året, hvilket man sagtens kan leve godt af.
      VAR dommer får 9.000 kr og AVAR 6.000 kr, kender ikke 4. dommeren, men det koster ca 50.000 kr pr kamp for dommere til en superligakamp.
      Vidste ikke at der var en grundløn men jo. Skulle mene at man kan leve for kr. 600.000
      Gennemsnitslønnen i Danmark er kr. 620.000 og det for 37t om ugen.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Vidste ikke at der var en grundløn men jo. Skulle mene at man kan leve for kr. 600.000
        De har gode vilkår synes jeg, lønnen fejler ikke noget, og får de derudover tjanser hos FIFA er det meget vellønnet.
        Annekdoterne fra Claus Bo er lidt vilde, bla blev han engang i forbindelse med en overnatning fløjet i helikopter ud
        på en klubejers skib/yacht, tror ikke den går idag :-)

Comment

Jeg tvivler stærkt, på at de får så meget (underforstået har en kamp hver runde), ellers ville den her artikel nok ikke eksistere:

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...bberne-har-rad

https://bold.dk/fodbold/nyheder/hvad...inosaurvilkar/

Derudover finder du de officielle tal her: https://www.soefdommer.dk/wp-content...er-2024-27.pdf

De danske FIFA-dommere her;

Jacob Karlsen
          Jakob Kehlet
          Jakob Sundberg
          Lasse Graagaard
          Mikkel Redder
          Morten Krogh
          Sandi Putros

Det vil sige, at Svend Funder og Frederik Svendsen får knap 10k pr. kamp de fløjter.

EDIT: Du bør måske også fortælle, at det tal med gns. løn er inkl. pension og goder.
          Last edited by bjerghest; 07-05-2026, 14:42.

Comment

Gennemsnitsløn er i øvrigt også ubrugeligt, da en lille del trækker tallet voldsomt op. Medianløn giver et bedre indtryk.

Comment

Og så der os andre fattig røve der må gå i Dalle valle.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Og så der os andre fattig røve der må gå i Dalle valle.
                Jul det er cool

Comment

https://www.bt.dk/fodbold/zornigers-...rgien-laengere

BT mener Zorniger har mistet energien.
                  Det må BT mene som de vil. Her AZs egen vurdering af sæsonen indtil nu.

https://fyens.dk/ob/ob-traeneren-foe...a6427eaaf3d-13.
                  Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Det må BT mene som de vil. Her AZs egen vurdering af sæsonen indtil nu.

https://fyens.dk/ob/ob-traeneren-foe...a6427eaaf3d-13.
                    Jeg ser det samme som BT. Og det er sgu en skam. En AZ i sine velmagtsdage tror jeg kunne flytte OB. Jeg er helt med på at give det en sæson mere, men hold nu op hvor skal vi snart til at se noget fra det tyske team.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jeg ser det samme som BT. Og det er sgu en skam. En AZ i sine velmagtsdage tror jeg kunne flytte OB. Jeg er helt med på at give det en sæson mere, men hold nu op hvor skal vi snart til at se noget fra det tyske team.
                      i udgangspunktet giver jeg ikke meget for de "eksperter" på BT.

Når det er sagt - så har jeg haft lidt samme tanke. Dog er forudsætningerne og særligt spillermaterialet noget anderledes end i hans Brøndby tid.

Så er spændt på hvordan de får formet truppen henover sommeren og hvad det får af betydning.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

i udgangspunktet giver jeg ikke meget for de "eksperter" på BT.

Når det er sagt - så har jeg haft lidt samme tanke. Dog er forudsætningerne og særligt spillermaterialet noget anderledes end i hans Brøndby tid.

Så er spændt på hvordan de får formet truppen henover sommeren og hvad det får af betydning.
                        Men begge steder har han jo givet TB en smørrebrødsseddel med de ønskede (tyske) spillere og sammensat sit eget (tyske) team (som andre mulige trænere ikke måtte).

Min frygt er, hvis vi igen starter næste sæson "i minus" efter en håndfuld kampe pga. manglende transferaktivitet. Så smutter AZ & Co, hvor vi så vil stå med en trup/spillestil en ny træner skal arve (og der igen skal bruges nogle sæsoner på at rydde op). Skal klubben bygges op om træneren eller træneren passe til klubbens højtbesungen identitet

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Men begge steder har han jo givet TB en smørrebrødsseddel med de ønskede (tyske) spillere og sammensat sit eget (tyske) team (som andre mulige trænere ikke måtte).

Min frygt er, hvis vi igen starter næste sæson "i minus" efter en håndfuld kampe pga. manglende transferaktivitet. Så smutter AZ & Co, hvor vi så vil stå med en trup/spillestil en ny træner skal arve (og der igen skal bruges nogle sæsoner på at rydde op). Skal klubben bygges op om træneren eller træneren passe til klubbens højtbesungen identitet
                          Altså medmindre man rytter hele den sportslige ledelse i et hug, så sidder Troels vel stadig i stolen. Og så er det jo op til ham at finde en træner der matcher den stil /udtryk man ønsker.

Jeg er ikke så nervøs for det; for det første sker det konstant i div. klubber, træneren ryger ud og en ny overtager. OB har så tidligere måske svinget for meget fra træner profil til træner profil. Kent - Michelsen - Alm / Krogh og nu Zorniger. Der har været for megen zig zag i kursen.

Men har man identificeret sin stil - så regner jeg da med at næste træner bliver en der passer (rimeligt) ind i det man vil.

For det andet så tror jeg ikke Zorniger er på vej ud af døren - ja udviklingen har ikke været så markant som håbet. Men der er så heller ikke et pres om Guld...

Så selv om jeg tænker ambitionen bør være top 6 næste sæson, skulle den glippe tror jeg ikke nødvendigvis det er det samme som en fyrerseddel, forudsat der er fremgang at sporer på andre parametre.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Altså medmindre man rytter hele den sportslige ledelse i et hug, så sidder Troels vel stadig i stolen. Og så er det jo op til ham at finde en træner der matcher den stil /udtryk man ønsker.

Jeg er ikke så nervøs for det; for det første sker det konstant i div. klubber, træneren ryger ud og en ny overtager. OB har så tidligere måske svinget for meget fra træner profil til træner profil. Kent - Michelsen - Alm / Krogh og nu Zorniger. Der har været for megen zig zag i kursen.

Men har man identificeret sin stil - så regner jeg da med at næste træner bliver en der passer (rimeligt) ind i det man vil.

For det andet så tror jeg ikke Zorniger er på vej ud af døren - ja udviklingen har ikke været så markant som håbet. Men der er så heller ikke et pres om Guld...

Så selv om jeg tænker ambitionen bør være top 6 næste sæson, skulle den glippe tror jeg ikke nødvendigvis det er det samme som en fyrerseddel, forudsat der er fremgang at sporer på andre parametre.
                            Jeg er sikker på Zorniger ikke kan tåle en misset top 6 næste sæson.
                            Det er med garanti heller ikke det projekt han er købt ind til.

Min vurdering er TB står over for sin eksamen til sommer. Lektierne skal laves nu ellers dumper han.

Anderledes kan det ikke være.

Comment

Min vurdering er TB står over for sin eksamen til sommer. Lektierne skal laves nu ellers dumper han.

tænker det kommer meget an på omstændighederne.

Hvilke spillere bliver der hentet ind? Altså får han en stærk nok trup til man kan sige man forventer top 6.

Og så hvordan man misser...glipper den i sidste runde og man er et enkelt point fra, mens spillet, udtrykket osv ellers peger fremad. Så kan jeg sagtens han kan overleve.

Men er man milevidt fra, har fået en stærk nok trup stillet til rådighed og spillet bare ikke hænger sammen eller viser tegn på fremgang. Så er det en anden sag.

Men altså enig i det projekt han er købt ind til, og de spillere der hidtil er bragt ind - der er to nedrykningsspil i træk ikke godt nok.

Comment

Jeg gætter på at TB m.fl. har været i gang med lektielæsningen i lang tid nu God forberedelse er dog ikke garanti for at opgaven bestås når tiden ved det grønne bord er slut. Måske kan der være nuancer af ikke bestået ligesom der måske også kan være nuancer af bestået og TB har jo talegaverne i orden .. det vil bestyrelsen lade os vide på et tidspunkt næste forår.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Working...
                                X