Oprindeligt indsendt af Kielberg
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2025/2026
Collapse
X
-
tænker jeg også - men alt andet lige så kommer der nye kræfter ind - så tænker der er en større sandsynlighed for han får dem bare lidt i gang. Tror jeg ikke ville ske var de fortsat med Neestrup.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Måske. Tænker det stikker meget dybere end lige Neestrup. Så må vi bare håbe de vinder pokalen
Men vi må se - bliver en ret spændende kamp når de skal møde Silkeborg...
Comment
-
Det er en stærk træner de får til, som jeg forventer får dem op i gear. Ting tager dog tid og jeg synes jo dybest set heller ikke deres hold er særlig godt. Flere er over the hill, og når man så kampen imod os, så halsede stort set alle 11 fck'ere efter os i de sidste 15-20 minutter. OS, altså OB som er kommende danmarksmestre i at lukke mål ind i de sidste 10 minutter af kampene.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
tænker jeg også - men alt andet lige så kommer der nye kræfter ind - så tænker der er en større sandsynlighed for han får dem bare lidt i gang. Tror jeg ikke ville ske var de fortsat med Neestrup.
Men vi må se - bliver en ret spændende kamp når de skal møde Silkeborg...
Det tyder på de er i dårlig form, og det kan ingen trænere ændre på over kort tid.
- Likes 1
Comment
-
Det handler nok først og fremmest om at identificere dysfunktionerne i holdet og rette op på dem og det tager tid.Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Det er en stærk træner de får til, som jeg forventer får dem op i gear. Ting tager dog tid og jeg synes jo dybest set heller ikke deres hold er særlig godt. Flere er over the hill, og når man så kampen imod os, så halsede stort set alle 11 fck'ere efter os i de sidste 15-20 minutter. OS, altså OB som er kommende danmarksmestre i at lukke mål ind i de sidste 10 minutter af kampene.
Det tyder på de er i dårlig form, og det kan ingen trænere ændre på over kort tid.
Det udenom de 20 bedste spillere må andre tage sig af indtil videre men det handler for dem om at få sat en prop i og stoppe nedturen så de ikke bliver en del af de nedrykningstruede og det burde den individuelle kvalitet kunne gøre.
Men hvis ejerne over de sidste 5 år har tænkt mere regneark end fodbold og det indrømmer de jo at de har, så er der meget der, der skal rettes op på for noget andet kan ske .. at forcere succes uden rette bund har OB vist i mange år ikke går .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Fandt målsætningen for sæsonen i Årsregnskabet for 2026 - ledelsesberetningen fra OS&E´s hjemmeside:Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
1. ganske enig
2. Så aktivt er forummet da desværre heller ikke når der er kampe på programmet. Tænker en del skyldes at OB pt befinder sig lidt i et limbo. Sæsonen er ikke ovre - men det er den så alligevel et eller andet sted. Vi er for gode til at rykke ned og for dårlige til at opnå noget - og den der 7. plads er ret svær sådan for alvor at komme op og køre over. Måske med en runde eller to igen...men nej så spændende er den ikke.
Der er også for lang tid til et transfervindue til man rigtigt kan kaste sig over det, og selv når vinduet åbner er vandrørene blevet tætnet i en sådan grad så der ikke rigtigt slipper noget ud - før det er lige oppe over, så selv der hvor der bør være mest aktivitet - er det ret begrænset hvad der er at sætte tænderne i.
Målsætninger og ambitioner vil man heller ikke rigtigt melde ud - så det er også svært at få en diskussion op og køre omkring. Det skulle da så lige være det faktum at klubben ikke vil melde noget ud, og mon ikke vi kommer forbi det emne en gang eller to mere når vi når sommeren.
"Sportsligt har målsætningen været at konsolidere sig i Superligaen og samtidig give plads til egne talenter, hvilket er lykkedes, da OB ved vinterpausen lå placeret på en 6. plads, og Akademiet har leveret stærke resultater på tværs af årgangene.
– Oprykningen er et resultat af en fælles indsats, hvor hele byen har løftet i flok. Den opbakning, vi har oplevet fra fans, sponsorer og samarbejdspartnere, har været afgørende. At vi samtidig kan præstere et tilskuersnit på over 10.000 og sætte rekord i antal sæsonkortholdere er både imponerende og et tydeligt bevis på, hvor stærkt fællesskabet omkring OB er, siger Enrico Augustinus".
Så det er jo det ... måske lidt friskt at sige at det er lykkedes før sæsonen er færdig men indenfor årsregnskabet er det selvfølgelig korrekt ..."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 1
Comment
-
Tillader mig at kommentere på noget som ikke er OB (næsten ikke)Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Det handler nok først og fremmest om at identificere dysfunktionerne i holdet og rette op på dem og det tager tid.
Det udenom de 20 bedste spillere må andre tage sig af indtil videre men det handler for dem om at få sat en prop i og stoppe nedturen så de ikke bliver en del af de nedrykningstruede og det burde den individuelle kvalitet kunne gøre.
Men hvis ejerne over de sidste 5 år har tænkt mere regneark end fodbold og det indrømmer de jo at de har, så er der meget der, der skal rettes op på for noget andet kan ske .. at forcere succes uden rette bund har OB vist i mange år ikke går ..
FCKs nedtur har efter min mening noget at gøre med at der mangler dygtige midtbanespillere
Froholdt - kanon salg, men et hold vil altid savne en verdensklasse spiller, hans næste skifte bliver stort
Falk
Mattson - skadet
Holder meget af Delany men han er ikke længere så stærk og det påvirker hans spil betydeligt - derudover så kæmper han for meget med skavanker
FCK skulle ikke have sagt farveller til Falk, men det er fantastisk for OB, han er en spiller der binder holdet sammen, han stabiliserer det
- Likes 1
Comment
-
jeg tænker heller ikke han bare lige går ind og vender det til 8 sejre ud af 8 mulige. Men jeg vil da forvente at han vender udviklingen - får dem til at vinde igen og dermed alt andet lige gør det vanskeligere for OB at slutte 7'er.Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Det er en stærk træner de får til, som jeg forventer får dem op i gear. Ting tager dog tid og jeg synes jo dybest set heller ikke deres hold er særlig godt. Flere er over the hill, og når man så kampen imod os, så halsede stort set alle 11 fck'ere efter os i de sidste 15-20 minutter. OS, altså OB som er kommende danmarksmestre i at lukke mål ind i de sidste 10 minutter af kampene.
Comment
-
handler jo også om hvad man bringer ind som erstatning, mener der blev snakket om træneren ville have to nye til midten - fik én.Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg
Tillader mig at kommentere på noget som ikke er OB (næsten ikke)
FCKs nedtur har efter min mening noget at gøre med at der mangler dygtige midtbanespillere
Froholdt - kanon salg, men et hold vil altid savne en verdensklasse spiller, hans næste skifte bliver stort
Falk
Mattson - skadet
Holder meget af Delany men han er ikke længere så stærk og det påvirker hans spil betydeligt - derudover så kæmper han for meget med skavanker
FCK skulle ikke have sagt farveller til Falk, men det er fantastisk for OB, han er en spiller der binder holdet sammen, han stabiliserer det
Deres sportsdirektør havde vidst også en fast opgave med at sælge for et bestemt beløb (og det var ret højt) så det klart man sælger en profil som Froholdt når muligheden er der.
Uden sammenligning i øvrigt - men den gang vi solgte Frø og Sabbi - to profiler der begge skulle videre - fine salg (dog uden at være prangende) men der blev også kun hentet en "erstatning" og havde det da så bare været en spiller med et rimeligt sammenlignligt niveau, meeeen det var jo ikke helt tilfældet.
- Likes 1
Comment
-
Når man sælger profiler bliver man sædvanligvis svækket. Ellers skal de erstattes med spillere på et højere niveau. Det er faktisk logisk.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
handler jo også om hvad man bringer ind som erstatning, mener der blev snakket om træneren ville have to nye til midten - fik én.
Deres sportsdirektør havde vidst også en fast opgave med at sælge for et bestemt beløb (og det var ret højt) så det klart man sælger en profil som Froholdt når muligheden er der.
Uden sammenligning i øvrigt - men den gang vi solgte Frø og Sabbi - to profiler der begge skulle videre - fine salg (dog uden at være prangende) men der blev også kun hentet en "erstatning" og havde det da så bare været en spiller med et rimeligt sammenlignligt niveau, meeeen det var jo ikke helt tilfældet.
Er allerede begyndt at blive bekymret for sommervinduet. Håber man gearer yderligere op.
- Likes 2
Comment
-
sådan vil det være - men HVOR svækket må være det det handler om. Klart man kan ikke hente en 1:1 erstatning for i det her tilfælde Froholdt.Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Når man sælger profiler bliver man sædvanligvis svækket. Ellers skal de erstattes med spillere på et højere niveau. Det er faktisk logisk.
Er allerede begyndt at blive bekymret for sommervinduet. Håber man gearer yderligere op.
Mht OB og sommerens vindue...jeg begynder at have svært ved at se hvilke profiler vi skulle sælge? Askou er vel den der skiller sig mest ud. Ejdum syntes jeg har været for svingende og mangler sådan for alvor at slå igennem over en længere periode, så tror ikke han sælges dette vindue.
Og så bliver det mest af alt en erstatning for Owusu når man åbenbart ikke vil forlænge med ham. Og det kan også være svært nok - den kan ikke løses med endnu en akademi signing, for så er vi svækkede.
- Likes 1
Comment
Comment