Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det vil være den positive vinkling - og håber da det ender med at være tilfældet. Uanset så syntes jeg godt vi stadig kan sige man "halter" lidt bagefter - pga manglende indkøb (som der så kan være mange forklaringer på) Man kunne også have lavet alle de handler der skulle til - og så sparker Zorniger døren op og vil ikke bruge de spillere og så havde man stået i samme situation.

Tænker vi skal lidt længere frem før vi reelt kan se om der var en plan for opbygning.
    Selvfølgelig er der en plan for opbygningen.... bla. det at man ikke ville lave for mange indkøb på én gang.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Sønderjyske med endnu en sejr. Denne gang over Fcm, sidst ude over AGF.
      De er væk nu og dem henter vi ikke mere i denne sæson.

Fordelen er jo så vi er fri for at møde dem 4 gange i sæsonen.
      Tænker foråret skal bruges til at få spillestilen ind under huden.

Hvis vi så lige kan få lidt medvind i pokalen kan det stadig blive en fin sæson.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Sønderjyske med endnu en sejr. Denne gang over Fcm, sidst ude over AGF.
        De er væk nu og dem henter vi ikke mere i denne sæson.

Fordelen er jo så vi er fri for at møde dem 4 gange i sæsonen.
        Tænker foråret skal bruges til at få spillestilen ind under huden.

Hvis vi så lige kan få lidt medvind i pokalen kan det stadig blive en fin sæson.
        med en sejr i morgen er de 3 point foran os - så mere væk er de trods alt ikke. Tænker der bliver hård kamp om 2 pladser i mesterskabsspillet. Og her kan OB blande sig - det kræver min. 7 point i de næster tre. Og nok 9 point hvis der skal være en chance.

Det positive er så at vi er tæt på at have trukket helt væk fra de to nedrykningspladser. Så selv om det ikke skulle bliver top 6 - så burde vi have mulighed for at få et relativt roligt forår.

Comment

med en sejr i morgen er de 3 point foran os - så mere væk er de trods alt ikke. Tænker der bliver hård kamp om 2 pladser i mesterskabsspillet. Og her kan OB blande sig - det kræver min. 7 point i de næster tre. Og nok 9 point hvis der skal være en chance.

Det positive er så at vi er tæt på at have trukket helt væk fra de to nedrykningspladser. Så selv om det ikke skulle bliver top 6 - så burde vi have mulighed for at få et relativt roligt forår.
          Nu skal vi lige have de 7 eller 9 point først inden vi aflyser nedrykningsfaren. Tænker det bliver svært nok.

Comment

Havde man dog bare haft en dommer imod Silkeborg, som ham der passede fløjten og VAR-rummet i haderslev i dag. Hold da fast hvor man klør sig i håret over straffesparket på Ganaus ikke skal gennemses, når Sønderjyske kan få så tyndt et straffe foræret fra VAR-dommeren

Comment

Nu skal vi lige have de 7 eller 9 point først inden vi aflyser nedrykningsfaren. Tænker det bliver svært nok.
              det er klart - og jo ikke noget OB har for vane at hive 3 sejre i streg. Men nu er det ikke AGF, FCK og FCM vi skal møde men derimod de (pt) 3 bundhold. Syntes faktisk ikke det er for meget at have nogle forventninger til at vi skal kunne lave den slags resultater.

Men lad os se.

Samtidig skal Sønderjydske møde FCK og BIF samt FCN og VFF(som også kæmper om top 6) i de sidste 5 kampe - så der vil være nogle hold der smider point der. Så top 6 er bestemt stadig en mulighed - hvis, hvis, hvis vi hiver tilstrækkeligt point de næste 3 runder

Comment

Skal kunne slå Vejle og Fredericia ..

Og være klar på et meget begrænset antal point efter vinterpausen så folket ikke panikker …

AGF
                FCK
                FCM
                SJF

"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Skal kunne slå Vejle og Fredericia ..

Og være klar på et meget begrænset antal point efter vinterpausen så folket ikke panikker …

AGF
                  FCK
                  FCM
                  SJF
                  det er jo det program der gør det SÅ vigtigt at hente points nu.

Men altså - der er lang tid til start feb. når forårs sæsonen skydes igang - og hvor står OB til den tid? Eller AGF for den sags skyld? Sejler FCK stadig rundt? osv osv. Men ja - på papiret er det et svært program vi går i møde.

Comment

https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-m...-league-finale

Det er derfor FCM er kommet milevidt foran OB de sidste 15 år. De har sat ambitioner øverst, vi får hele tiden at vide vi ikke kan forvente top 6.

De holder til på en mark med en landsby. Vi holder til i Danmarks 3.største by.

Jeg letter på hatten over hvor dygtige de er på heden, og græmmes over hvor elendigt vores klub er drevet.

Comment

Det er derfor FCM er kommet milevidt foran OB de sidste 15 år. De har sat ambitioner øverst, vi får hele tiden at vide vi ikke kan forvente top 6.

Jeg letter på hatten over hvor dygtige de er på heden, og græmmes over hvor elendigt vores klub er drevet.
                      FCM er veldrevet nu - men var i mange år millimeter fra konkurs og deroute - men enig de er fyldt med visioner, ambitioner og har fået kapital ind til at kunne gå efter det - hatten af for det.
                      OB kommer fra en ganske anden kultur, by og historie - en adfærd som FCM ville hurtigt miste opbakning i Odense - vi skal finde vores egen vej og i disse år virker det på mig som om der tages fornuftige skridt i den rigtige retning. Om det går hurtigt nok eller om det er ambitiøst nok ved jeg ikke - men det er jo også let at sidde på tilskuerrækkerne og kritisere ved enhver lejlighed uden at man selv skal have pengepungen op eller træffe de konkrete beslutninger.
                      Jeg har stor respekt for den nuværende ledelse - og jeg har respekt for at NT i mange år har brugt betydelige summer på at holde vores klub flydende - og dermed er min mening og mit syn på vores fælles klub nok betydeligt anderledes end dit.

Comment

FCM var i mange år en klub, vi kunne måle os med på mange parametre. I min optik var den helt store forskel, der til sidst gav Heden skubbet væk fra os "faciliteter, akademi og stadion" - eller forstå mig ret, vedligeholdelsesniveauet og kvaliteten af dem.

For FCM har i mange år prioriteret at have nogle af Danmarks bedste faciliteter og et nyt moderne stadion. Det har kostet penge. Da så FCM i 2018 sælger Sørloth for 135 millioner til Palace, så får man lige pludselig noget kapital man ikke behøver at kanalisere i vedligeholdelsen af forældede forhold omkring truppen.

Til sammenligning solgte vi Minteh for omkring 70 millioner samlet set til Newcastle, Frøkjær 10, Sabbi 10 etc. Men man kæmper, slås og spurter for at få forholdene bragt næsten på Superliga-niveau. Det betyder jo også, at vi ikke kan investere tilfredsstillende i Superligatruppen uden at skulle leve af investorkapital, men det har vi jo tydeligt fravalgt for ikke at ende med negative tal som Horsens eller Brøndby.

Det næste store parameter er, at dengang vi spillede Europa fast i 3-5 sæsoner i træk, var der næsten ingen penge involveret i det. Sidenhen er Europa League og i særdeleshed Champions League blevet en guldgås, der bare skider gyldne æg ud til de kvalificerede hold. Hvilket jo mere end nogensinde gør Europæisk bold til det forjættede land. FCM peakede på et mere økonomisk fordelagtigt tidspunkt. Hvis der havde været ligeså mange penge i Europæisk fodbold mellem 2004 til 2012 så skal det være min påstand, at så havde Midtjylland aldrig nogensinde fanget OB, og vi havde ikke "smækket kassen i", men derimod kapitaliseret på de mange gode sæsoner og resultater.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

FCM er veldrevet nu - men var i mange år millimeter fra konkurs og deroute - men enig de er fyldt med visioner, ambitioner og har fået kapital ind til at kunne gå efter det - hatten af for det.
                          OB kommer fra en ganske anden kultur, by og historie - en adfærd som FCM ville hurtigt miste opbakning i Odense - vi skal finde vores egen vej og i disse år virker det på mig som om der tages fornuftige skridt i den rigtige retning. Om det går hurtigt nok eller om det er ambitiøst nok ved jeg ikke - men det er jo også let at sidde på tilskuerrækkerne og kritisere ved enhver lejlighed uden at man selv skal have pengepungen op eller træffe de konkrete beslutninger.
                          Jeg har stor respekt for den nuværende ledelse - og jeg har respekt for at NT i mange år har brugt betydelige summer på at holde vores klub flydende - og dermed er min mening og mit syn på vores fælles klub nok betydeligt anderledes end dit.
                          Du har ret i at vi tager nogle små skridt i den rigtige retning for tiden. Det er positivt.
                          Problemet er bare en klub som Fcm buldrer derudaf, og for hver dag der går mister vi dem mere og mere af syne.

Jeg vil påstå vores kultur, historie, og traditioner, giver OB et langt større potentiale end der er på heden.
                          De er bare dygtigere end os.

Jeg påpeger sådan set bare fakta intet andet. Det er fint Thorborg har smidt mange penge i OB, men hold da fast hvor mangler vi en investor der sammen med Thorborg kunne sætte lidt gang i ambitionerne.
                          Ærgerligt han begrænser vores muligheder ved at ville eje OB alene.
                          Synes ellers vi kan takke ham for meget.

Comment

Vi kommer ikke i top-6. Der er mindst seks hold, der er bedre. Spillerne som de præsterer under Z er ikke gode nok. Der skal ske noget stort i næste transfer,men jeg tror desværre ikke det sker. Så vi ender 9-11. Og altså nedrykningstruet - igen. DET MÅ IKKE SKE.

Comment

det er jo det program der gør det SÅ vigtigt at hente points nu.

Men altså - der er lang tid til start feb. når forårs sæsonen skydes igang - og hvor står OB til den tid? Eller AGF for den sags skyld? Sejler FCK stadig rundt? osv osv. Men ja - på papiret er det et svært program vi går i møde.
                              Uden gode nye spillere kan vi tabe,

Comment

Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

Uden gode nye spillere kan vi tabe,
                                Det er jo nok den følelse mange af os "brændte børn" sidder med. For to år siden ville jeg have sagt vi taber, men der sker en lille forandring i mig. Der er imø mere substans i holdet, og nu mener jeg at færre ting skal gå godt inden vi står med en sejr både på søndag og senere mod Fredericia.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Working...
                                X