Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
    Synes det med angribernes presspil rammer hovedet på sømmet, det har været alt for let at spille uden om dem.
    Imo er det tydeligt at presspillet ikke er deres force, de læser simpelthen ikke spillet hurtigt nok.
    Ganaus og Grot ligger også på henholdsvis 0,3 og 0,2 eropninger pr. 90 minutter.
    Med tanke på at spillestilen bør være gegenpres, så er det jo lidt beskæmmende stats.
    Fuldstændig enig! Det er overordnet beskæmmende hvordan hele holdet agerer, og ikke kun forsvaret.
    Hvad har de egentlig brugt de første 3 måneder på?

Nu kan vi så sætte os godt tilrette, og heppe på FCK så de kan tjene flere millioner og distancere resten af superligaen endnu mere.
    Det er en turnering OB aldrig nogensinde kommer i nærheden af at deltage i.

Comment

Vi er nu midtvejs i grundspillet, og ligger dårligere end mine forventninger før sæsonen.

Jeg havde som de fleste håbet på forstærkninger i vinduet. Men her var håbet større end forventningerne, grundet min ikke eksisterende tiltro til vores scouting afdeling. Jeg tror ganske enkelt ikke de har evnerne til at finde den rette kvalitet. Og ja jeg er med på at OB, over de sidste 15 år har gjort sig umage for at gøre os så lidt attraktive som muligt, sammen med vores stinkende nærighed gør at vilkårene er svære. Men de er vel ikke sværere end i Silkeborg, Viborg eller Randers
      To forstærkninger ville have gavnet os meget. I forsvaret prøver TB at skjule det manglende indkøb med glæden over at vi så har fået JBA på U21 landsholdet. Jeg syntes det er et større problem at forsvaret mangler en kvalitets styrmand. De unge har jo ingen stabil leder de kan læne sig op ad, og lære af.
      Gomez og Bürgy er begge enormt dårligt scouted og burde ikke være indkøbt. Det ligner at Gomez ser kampen med fem sekunders forsinkelse, og der er meget langt imellem hans gode kampe.
      Bürgy var på vej ud i VFF af den simple grund at han var for nedadgående, og de deroppe mente at han ikke var god nok mere. Er han ikke god nok til nummer otte , så kan han logisk nok ikke være god nok, til et hold med ambitioner om at komme forbi netop det hold som han er kasseret fra , og slet ikke til at være en af stiverne i korsettet.

På midtbanen er det satme sløjt med indskiftnings muligheder, og jeg giver AZ ret i at det er game changere, men for mig er det i negativ forstand. For hold da op hvor bliver vi forringet af at skifte ind.
      Nu har Falk, Ejdum og Arp alle været ude, og der er bare for stor forskel i kvaliteten fra en af dem, til det vi har at erstatte dem med. .

Er vi så nedrykningskandidater her midtvejs, ja det er vi så absolut. Men kan vi bevæge os væk fra faren, ja det syntes jeg.
      Der skal forbedres en del hos de nuværende spillere. Målmændene, uanset hvem der spiller skal begynde at redde nogle bolde. Det vil være en stor hjælp hvis forsvaret opper sig.
      I forsvaret må vi få det bedste ud af det, indtil vinter vinduet.
      Der skal hentes en styrmand til det forsvar, og det er nok et must at vi må af med en større transfersum, for vi kan bare ikke fortsætte med at satse på gratis kasserede spillere fra klubber ala Sønderjyske, Horsens Viborg. Der skal kvalitet ind, og kan det give 1-1,5 mill at sælge Gomes så er det helt fint.

Der må også gerne arbejdes på at udleje William Martin, så han kan komme ned på et niveau hvor han kan være med. Også her skal vi have en spiller ind, som kan være andet end fyld på bænken, som vi nødigt vil skifte ind.

I angrebet ser jeg gerne Grot skippes af, jeg er umådelig træt af at se, hvordan en aflevering til ham er som at sparke bolden ind i et træ, du aner ikke hvilken retning bolden kommer retur, men man er ret sikker på at hans første berøring også er hans sidste. Hans skarphed foran mål er også ret begrænset.

Jeg håber de i ledelsen har set nok, til at de lægger ekstra kræfter i at finde forstærkninger, og at vi ser bort fra de spillere der evt er på vej ud fra de andre bundhold. Vi skal heller ikke vente til sidst i vinduet, og ala JH se hvad der kan dumpe ned. De bliver nød til at indse, kvalitet koster penge.

Vi har smidt muligheden for at have lidt ro i hovedet, og ikke skulle tænke overlevelse allerede nu. Præstationerne, eller mangel på samme, i kampene mod FCN, SIF og Sønderjyske har bragt os i favorit feltet. Vi skal skrabe nogle point sammen inden vinter.
      Forårets fire sidste kampe i gruppespillet er GF, FCK , Herning og Sønderjyske, der kan ikke forventes et eneste point, så vi er i overhængende fare for at komme ind i taberslutspillet med en dårlig opstart og knækket selvtillid.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Vi er nu midtvejs i grundspillet, og ligger dårligere end mine forventninger før sæsonen.

Jeg havde som de fleste håbet på forstærkninger i vinduet. Men her var håbet større end forventningerne, grundet min ikke eksisterende tiltro til vores scouting afdeling. Jeg tror ganske enkelt ikke de har evnerne til at finde den rette kvalitet. Og ja jeg er med på at OB, over de sidste 15 år har gjort sig umage for at gøre os så lidt attraktive som muligt, sammen med vores stinkende nærighed gør at vilkårene er svære. Men de er vel ikke sværere end i Silkeborg, Viborg eller Randers
        To forstærkninger ville have gavnet os meget. I forsvaret prøver TB at skjule det manglende indkøb med glæden over at vi så har fået JBA på U21 landsholdet. Jeg syntes det er et større problem at forsvaret mangler en kvalitets styrmand. De unge har jo ingen stabil leder de kan læne sig op ad, og lære af.
        Gomez og Bürgy er begge enormt dårligt scouted og burde ikke være indkøbt. Det ligner at Gomez ser kampen med fem sekunders forsinkelse, og der er meget langt imellem hans gode kampe.
        Bürgy var på vej ud i VFF af den simple grund at han var for nedadgående, og de deroppe mente at han ikke var god nok mere. Er han ikke god nok til nummer otte , så kan han logisk nok ikke være god nok, til et hold med ambitioner om at komme forbi netop det hold som han er kasseret fra , og slet ikke til at være en af stiverne i korsettet.

På midtbanen er det satme sløjt med indskiftnings muligheder, og jeg giver AZ ret i at det er game changere, men for mig er det i negativ forstand. For hold da op hvor bliver vi forringet af at skifte ind.
        Nu har Falk, Ejdum og Arp alle været ude, og der er bare for stor forskel i kvaliteten fra en af dem, til det vi har at erstatte dem med. .

Er vi så nedrykningskandidater her midtvejs, ja det er vi så absolut. Men kan vi bevæge os væk fra faren, ja det syntes jeg.
        Der skal forbedres en del hos de nuværende spillere. Målmændene, uanset hvem der spiller skal begynde at redde nogle bolde. Det vil være en stor hjælp hvis forsvaret opper sig.
        I forsvaret må vi få det bedste ud af det, indtil vinter vinduet.
        Der skal hentes en styrmand til det forsvar, og det er nok et must at vi må af med en større transfersum, for vi kan bare ikke fortsætte med at satse på gratis kasserede spillere fra klubber ala Sønderjyske, Horsens Viborg. Der skal kvalitet ind, og kan det give 1-1,5 mill at sælge Gomes så er det helt fint.

Der må også gerne arbejdes på at udleje William Martin, så han kan komme ned på et niveau hvor han kan være med. Også her skal vi have en spiller ind, som kan være andet end fyld på bænken, som vi nødigt vil skifte ind.

I angrebet ser jeg gerne Grot skippes af, jeg er umådelig træt af at se, hvordan en aflevering til ham er som at sparke bolden ind i et træ, du aner ikke hvilken retning bolden kommer retur, men man er ret sikker på at hans første berøring også er hans sidste. Hans skarphed foran mål er også ret begrænset.

Jeg håber de i ledelsen har set nok, til at de lægger ekstra kræfter i at finde forstærkninger, og at vi ser bort fra de spillere der evt er på vej ud fra de andre bundhold. Vi skal heller ikke vente til sidst i vinduet, og ala JH se hvad der kan dumpe ned. De bliver nød til at indse, kvalitet koster penge.

Vi har smidt muligheden for at have lidt ro i hovedet, og ikke skulle tænke overlevelse allerede nu. Præstationerne, eller mangel på samme, i kampene mod FCN, SIF og Sønderjyske har bragt os i favorit feltet. Vi skal skrabe nogle point sammen inden vinter.
        Forårets fire sidste kampe i gruppespillet er GF, FCK , Herning og Sønderjyske, der kan ikke forventes et eneste point, så vi er i overhængende fare for at komme ind i taberslutspillet med en dårlig opstart og knækket selvtillid.
        langt hen af vejen enig.

Tager vi det lange lys på, og forudsætter at vi klare os igennem sæsonen - så kan det vise sig som en god investering i Yaya og JBA, de ser allerede ganske gode ud - med et helt års spilletid under bæltet tror jeg vi vil være godt rustet. Men igen - det er det længere lys der skal på.

Gomez syntes jeg godt nok bliver talt meget ned - men der skal skæres ned på fuckups - og dem levere vi jo rigeligt af uden ham på banen. Men kan han få lidt mere koncentration ind i sit spil så er der klart en god forsvarspiller der.

Grot er for mig at se slet ikke et issue endnu - der er så mange andre pladser der skal kigges på først, som du nævner midtbane og forsvar - men gjorde da ikke noget om han fik lidt bedre styr på sine første berøringer.

Målmands positionen der syntes jeg vi ser at Myhra levere nogle af de redninger der manglede med Sander, jeg syntes så også vi ser at Sander var bedre med fødderne end Myhra er - så det er lidt en vurdering af hvad man vil have. For mig at se er Myhra klart førstevalg - og vi kunne jo godt have holdt nullet igår - men formår desværre ikke at få bolden væk - og så bliver det et skud der vidst ender med at gå igennem benene på en spiller...

jeg så også gerne man fik sendt flere akademister på leje - balancen på holdet er simpelthen for skæv.

Mht kampprogrammet - det er helt klart inden jul vi skal hente vores point, der har vi et program hvor vi på papiret har gode chancer for at hente de point der skal til.

Jeg er ikke for alvor bange for at vi rykker ud - vi har et rigtigt godt topniveau, og jeg forventer også vi kommer til at gøre noget til vinter, en løsning på Trybull og en ny midtbane, måske man kunne sende Grubbe videre og hente endnu en midtbane. Når Ejdum igen er klar så er der også lidt at skyde med inde centralt - det vil også hjælpe på det.

Men altså, vi ligger i bunden så naturligvis skal det tages alvorligt, det føler jeg ikke helt det blev gjort i sommer vinduet. Havde man styrket holdet med et par signings mere i start August, med den tætte superliga - så tror jeg vi ville ligge godt til ifht top 6 og en tidlig redning.

Comment

AZ om sæsonen indtil nu, og om den nærmeste fremtid .. håbet er at Ejdum, Falk og Yaya er klar til næste kamp

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...u-bygger-vi-op
          Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Foreløbig er resultaterne med os i de øvrige kampe.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

Comment

Det er vel det ulidelige ved at følge med i resultaterne, når man selv har fejlet fredag aften: det er ganske fint, at dem vi regner med vil være potentielle nedrykningskandidater taber, på den anden side betyder det, at chancerne for top-6 bliver sværere at indfri.

Comment

Sønderjyskes udlignende mål kostede OB mange penge i tv indtægter.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Sønderjyskes udlignende mål kostede OB mange penge i tv indtægter.
                  Hvor mange?
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Sørgeligt, at vi skal være afhængige af andres resultater og ikke egne evner

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Tænker fuldstændig det samme

Comment

Sådan har det været i mange år og indtil videre der det ud til at fortsætte i denne sæson også

Comment

Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

Det er vel det ulidelige ved at følge med i resultaterne, når man selv har fejlet fredag aften: det er ganske fint, at dem vi regner med vil være potentielle nedrykningskandidater taber, på den anden side betyder det, at chancerne for top-6 bliver sværere at indfri.
                          Med mindre Fredericia overrasker mod BIF er der nu et lille hul mellem top- og bund6 på 3 point.
                          Bund 7 til og med 11 er indenfor ét point. De mange mål imod kan komme til at koste dyrt ..
                          Kun Vejle er sagtet bagud men det har de også været de forrige sæsoner og overlevet, så ingen garantier der.
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Med mindre Fredericia overrasker mod BIF er der nu et lille hul mellem top- og bund6 på 3 point.
                            Bund 7 til og med 11 er indenfor ét point. De mange mål imod kan komme til at koste dyrt ..
                            Kun Vejle er sagtet bagud men det har de også været de forrige sæsoner og overlevet, så ingen garantier der.
                            Silkeborgs målscore er heller ikke god

Comment

....at hold under stregen taber til hold i top-3.
                              Det kan man selvfølgelig godt slå op som afgørende, men det kunne også være vores point i Parken og i Herning.

... men selvfølgelig, det kunne bestemt virke bedre, hvis vi nu havde slået Sdr. eller SIF, enig.
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

men stadig ikke et større hul til toppen end vi kan nå derop - det kræver et run frem mod jul - hvor vi ud over BIF møder alle bundholdene - og Randers og FCN som vil være dem vi skal hente. De sidste kampe in mente er der jo ikke meget der tyder på det - men så gode er vores modstandere trods alt ikke, og vi må regne med at Falk og måske også Ejdum er tilbage - vil alt andet lige hjælpe på det.

Det var stregen til top 6. Kigger vi mod nedrykningsstregen så er der fem hold indenfor ét point (hvis Fredericia taber) så der er vi jo hverken sat af - eller i sikkerhed, men ligger da med lige så gode muligheder for overlevelse som de andre hold.

Jeg syntes der ihvertfald mangler 6-8 point før man kunne sige efteråret hidtil er godkendt, vi startede godt men desværre har udviklingen været for nedadgående.

Comment

Working...
                                X